• Wij hebben sinds anderhalve maand ofzo last van muizen. En het lijkt alsof ze zich verspreiden over het hele huis. Eerst begon het in de keuken en de kelder omdat daar eten is, maar ondertussen hebben we ons eten niet meer in de laagste trays van de kasten en dergelijke gelegd en kunnen ze er niet meer aan. Maar sinds 2-3 weken hoor ik ze dan op of rond mijn kamer, maar wist het nooit met zekerheid. Want ik slaap onder een schuin dak en boven me is de rommelzolder en ik weet dat daar vaker muizen hebben gezeten die ik dan hoorde omdat ik eronder sliep. Maar nu hoorde ik ze echt op mijn kamer. Eerst geloofde ik mezelf niet, maar vandaag hoorde ik ze onder mijn ladekast en daarna achter mijn klerenkast. En om het te bevestigen, haalde ik mijn vader, maar met zijn werkschoenen hoorden die muizen (of muis) hem en krabde die niet meer. Mijn vader een paar keer gehaald en hij dacht bijna dat ik het me inbeelde toen hij opeens op de gang stond en het zelf hoorde. #bevestigingdatiknietkrankzinnigben

    Nu hebben we een muizenval gezet en tijdens ik dit nu typ, hoor ik de muis, maar het gekke is dat we hem niet kunnen vinden/zien. Meh, voor die weekends dat ik thuiskom, wil ik rustig kunnen slapen zonder muizen die gaatjes in mijn tapijt liggen te krabben.

    Dus nu ben ik boos op de poes. (cat)

    Hebben jullie veel last van muizen die warme huisjes gaan opzoeken?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Het klinkt zielig, maar als je wilt dat je kat op muizenjacht gaat moet je hem simpelweg geen eten meer geven. Dan gaat hij vanzelf jagen.


    You were born original, don't die as a copy.

    Yay! Toen ik gisteren aan het werken was, is de muizenklem op mijn kamer afgegaan. Beet!
    Heb vannacht eens rustig kunnen slapen!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Eledhel schreef:
    Mijn kat heeft er deze week een stuk of tien meegenomen, dus wij hebben er geen last van. Je mag hem wel even lenen? (;

    Whaw, dat is immens veel!

    tubbietoost schreef:
    Ik heb er ooit een op mijn kamer gehad.. Ik bleef hem maar horen maar waar ik ook zocht ik vond hem niet.
    En ik was de enige die het hoorde, dus ik wist zeker dat ik gek werd, tot het opeens begon te stinken op mijn kamer.
    Hij bleek in een oude handtas gekropen te zijn...En er niet uit te kunnen
    Die tas ik meteen bij het grofvuil gegaan.

    Ohnee, dat lijkt me echt goor. Lijkt wel een beetje op mijn verhaal tot mijn vader het ook eindelijk hoorde.
    Wat voor stank was dat dan?

    SPECS schreef:
    Het klinkt zielig, maar als je wilt dat je kat op muizenjacht gaat moet je hem simpelweg geen eten meer geven. Dan gaat hij vanzelf jagen.

    Volgens mij werkt dat bij onze kat niet. We zien die alleen 's avonds. Dan komt die af en toe eens binnen bij ons en eet die meestal. Ik weet echt niet waar die de godganse dag zit. Misschien vangt die op een ander muisjes. Want deze kat was wel steeds geïnteresseerd in onze vogeltjes (die ondertussen allemaal overleden zijn) en heeft zelfs eens een ontsnapt vogeltje vermoord.

    Wij hebben vroeger een soort van boerderijkat gehad, iets tussenin vermoed ik. Die ving muizen en dergelijke, maar was ook wel een huiskat en kwam bij ons liggen. Die heeft dan altijd kindjes gekregen en die zijn altijd bij ons gebleven en die konden net als haar geweldig goed jagen. Op een gegeven moment overleefde zij haar kinderen en toen ze nog een laatste kindje had, namen we er nog een andere poes bij omdat we wisten dat het ene kindje ongeneeslijk ziek was. En dan kon de mama al wennen aan de nieuwe poes en gezelschap. Sinds anderhalf jaar is de mama uit ouderdom overleden (16 jaar) en nu is onze nieuwste kat nooit meer binnen en zien we geen resultaten meer van muizen enzo. Dusja, we zien de poes alleen als ze honger heeft of als ze nog eens zin heeft om de hond te pesten met haar staart. :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Pindakaas met muizen korrels en je bent zo van ze af :Y)
    Een keertje gehad omdat ergens in ons rijtje mensen voer open bloot hadden staan. Meteen had iedereen er last van, maar ze zijn dol op pindakaas en in combinatie met korrels vind je er niks meer van terug.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Pindakaas met muizen korrels en je bent zo van ze af :Y)
    Een keertje gehad omdat ergens in ons rijtje mensen voer open bloot hadden staan. Meteen had iedereen er last van, maar ze zijn dol op pindakaas en in combinatie met korrels vind je er niks meer van terug.

    Maar als je ze gifkorrels geeft, gaan ze misschien op een onbekende plaats dood en liggen ze weken te stinken zonder je erbij kan. =S


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Nee je hebt ook van die korrels waardoor ze super snel volledig vergaan. Die hadden wij iig. Vandaar de dat je er niks van terug vindt. Geen idee wat het merk was of hoe ze heten. Zou het wel aan mijn moeder kunnen vragen?


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Nee je hebt ook van die korrels waardoor ze super snel volledig vergaan. Die hadden wij iig. Vandaar de dat je er niks van terug vindt. Geen idee wat het merk was of hoe ze heten. Zou het wel aan mijn moeder kunnen vragen?

    Mag altijd van mij. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Meh, ze weet het merk niet meer. Alleen dat ze het bij de dierenwinkel vandaan had :c. Tis ook al zo lang geleden :')


    Happy Birthday my Potter!

    Nee, ik heb er gelukkig geen last van.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Geen last van muizen, onze poes doet wel haar werk.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2014 - 10:58 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ikzelf woon bij een bos en mijn katten vangen de muizen buiten waardoor ze eigenlijk niet binnen komen :< helaas als ze binnen zijn vangen ze ze niet meer.
    Dit waarschijnlijk omdat we een hamster hadden die ze niet mochten aanvallen waardoor ze eigenlijk niks meer vangen binnen... x.o'

    P.s. ik hoorde dat als je zeep neer legt de muizen dood gaan omdat het giftig voor ze is. Ikzelf heb altijd een broer die ze vangt als er eentje binnen weet te komen :Y)


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik heb al een tijdje een muis zitten in het hok naast mijn kamer (ik slaap in een garage, don't ask why). Mijn vader dacht dat ik me weer eens aanstelde (heb paar weken geleden ook al een tijdje wakker gelegen DOOR EEN GIGANTISCHE SPIN OP MIJN KAMER) totdat hij het ook hoorde. Maar we hebben er nog niets aan gedaan (cat)