• Een vakantie met zon, zee, strand en familie. Dat klinkt voor de meeste mensen geweldig, maar niet voor de kinderen van de families Jones en Parker. Hen ouders zijn gescheiden en hebben inmiddels een nieuwe partner gevonden. Hartstikke leuk voor hen, maar ook voor de kinderen?
    Om kennis te maken gaan ze met ze allen op vakantie naar een Hawaii. Ze overnachten in een groot landhuis van een hawaiiaanse familie en slapen met meerdere kinderen op 1 kamer.
    Zorgt dit voor ruzies of vriendschappen?

    Rollen:

    Familie 1
    Vader: Andrew Nathaniel Jones Forman
    Kinderen: (geen kinderen van 16 of 15)
    - Thomas Jones Californication | 16
    - Skylar-Jane Jones Oneira | 18
    - Cillian Jones Majikku | 16
    - Amber Catherine JonesForman | 15
    - Denys | v |
    - Marcel Jones | non play | 3


    Familie 2
    Moeder: OutlawQueen
    Kinderen:
    - Ezekiel "Zeke" Matthew ParkerOutlawQueen | 15
    - Jacelyn Maria Parker Sangster | 18
    - Finn Parker Aire | 13
    - Ashton James ParkerCicatrix | 17
    - Samantha 'Sami' Ruby Parker Falahee | 16
    - Gabriel 'Gab' Rafael Parker Iamgroot | 12

    Familie Hawaii
    Moeder:
    Vader:
    Kinderen:
    - Kaiko Yves Kalawai'a Iamgroot | 19
    - Valois | v | 16
    - Tyler Maleko Kalawai'a Falahee | 21
    - Mele Kai Kalawai'a Denys

    De vaders en moeders hoeven niet perse gespeeld worden, maar kunnen ook non-play personages zijn.
    Bij weinig deelnemers wordt de Hawaiiaanse familie weggelaten.

    Regels:
    - Geen rollen van anderen besturen zonder toestemming.
    - We schrijven in ABN.
    - Maximaal 3 rollen per persoon.
    - Topics worden uitsluitend aangemaakt door Amphrobia en Aire
    - Geen Mary Sue's of Gary Stue's. Imperfecties maken het vaak nog leuker.
    - Wees actief en heb veel plezier!

    Invullijstje
    Familie:
    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Extra:

    Het uiterlijk mag beschreven worden, maar er moet een foto bij zitten van hoe je personage eruit ziet.

    Omgeving:
    Het huis staat op een groot landgoed waar gras en palmbomen te vinden zijn. Ook zijn er een paar schaduwplekjes te vinden. De achterkant van de tuin grenst aan de zee, waardoor het een prive strand heeft.

    Het huis zelf bestaat uit een deel voor de gasten en een deel voor de bewoners. De bewoners hebben een eigen keuken, woonkamer en twee badkamers. Ieder kind heeft zijn eigen slaapkamer.

    Het gastendeel bestaat uit 6 slaapkamers waar meerdere bedden in staan. Ook heeft het een woonkamer, keuken en eetzaal. Iedere slaapkamer heeft zijn eigen badkamer.

    Het praattopic
    De rollenstory

    We beginnen als iedereen zijn of haar koffer aan het inpakken is. De Jones en Parkers wonen nog apart en iedereen heeft een eigen kamer. De vader zal bij de Jones en de moeder (die overigens nog gemaakt moet worden) zal het bij de Parkers aangeven wanneer ze vertrekken. Voor die tijd kunnen er natuurlijk conversaties zijn tussen de kinderen.

    De Hawaiiaanse familie met de achternaam die ik niet uit mijn hoofd weet begint gewoon met de dingen die ze dagelijks doen. Ze kunnen naar school, werk, vrienden etc. gaan. Natuurlijk zijn conversaties tussen elkaar ook mogelijk.

    Veel plezier! Ik heb er in ieder geval veel zin in!

    [ bericht aangepast op 3 nov 2014 - 17:55 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Sami Parker || 16

    Ik haal de kam voor de laatste keer door mijn haren en gooi hem dan in mijn koffer. Ik schuif snel een bobbypin in mijn blonde lokken en knik dan naar mijn spiegelbeeld. Oké.. Ik had besloten een simpele outfit aan te doen met mijn zwarte Vans. Lekker makkelijk en niet heel slecht. Mijn donkerblonde haar hing met een lichte slag op mijn rug en mijn blauwe ogen komen mooi uit door de mascara en het dunne lijntje van eyeliner. Dit moest kunnen, no? Ik loop naar mijn koffer op mijn bed en check snel alles. Kleren, check. Bikini's, check. Toilettas, check. Opladers en laptop, check. Snel gris ik nog twee paar hakken, een paar slippers en nog drie paar Vans die verspreid liggen over de vloer en gooi ze in de matzwarte koffer. Het paste wel, want dit ding was eigenlijk te groot voor mij alleen. Maar ik wou persé matzwart hebben, en tja. Dan wordt het maar een grotere koffer. Ik schuif mijn Iphone in mijn zak en loop dan onhandig met de koffer in mijn hand naar beneden. Ik val ondertussen een paar keer zowat van de trap, maar dat maakt niet uit. Mijn koffer dump ik bij de deur en zelf neem ik nog even plaats op de bank in de woonkamer. Ik beantwoord een paar berichten op Kik en begin dan maar verveeld door Tumblr te scrollen. Ik hoop dat het niet lang meer duurt. Het is niet dat ik er zoveel zin in heb, want van wat ik heb gehoord zijn stiefgezinnen verschrikkelijk. Maargoed, het is Hawaii. Als het niks is vind ik wel wat leuks om te doen. Ik wil nu gewoon gaan, want zoals iedereen weet.. Ik ben behoorlijk ongeduldig en het helpt totaal niet dat ik nu als eerste klaar ben...


    El Diablo.

    Thomas, 16.
    Thomas liet voor de laatste keer een hand door zijn wilde, blonde haren glijden - het geluid van de trap was hem niet ontkomen, niemand leek zich te relaxen als ze op vakantie gingen. Hij pakte zijn weekendtas op die hij gisteravond al had ingepakt, hij had weinig mee maar het was niet de eerste keer dat hij wat vergeten was. Zijn vader controleerde zijn koffer al niet meer sinds zijn twaalfde wat het jaar was dat hij de helft vergat.
          Toen Thomas beneden kwam trof hij zijn kleine broertje aan, zijn zusje en zijn broer. ''Goedemorgen,'' mompelde hij en hij liet zichzelf vallen naast Cillian op de bank. Om eerlijk te zijn vond hij het nog steeds niks dat hij zo open was over zijn geaardheid en hoe vaak had hij dat niet duidelijk gemaakt met flauwe opmerkingen.
    ''Wat een hectisch gebeuren zeg.''

    [ bericht aangepast op 30 okt 2014 - 18:23 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Cillian Jones | 16 |

    Terwijl mijn broer, Thomas, naast me neer plofte was ik druk bezig op mijn mobiel. Ik wist hoe Thomas zich irriteerde aan het feit dat ik zo open was over mijn geaardheid, en dat maakte het juist leuker om er telkens over te beginnen. Ik zei netjes goedenmorgen terug.
    "Hectisch?" Ik keek hem even aan, niet wetend wat het betekend, masr herpak me snel met een klein leugentje. "Ik vind het wel leuk," zei ik met een glimlach en legde mijn mobiel weg. Amber was er ook, maar hij had geen tijd te antwoorden want ze was bezig met hun jongste broertje.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2014 - 9:30 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Kaiko Yves Kalawai'a
    Hij zat op de brug van het strandwachtershuisje, wat uitkeek over het enorme strand. Het was nu nog redelijk rustig, maar dat zou verre van zo blijven. Toch wist hij ook zeker dat de rust niet altijd betekende dat hij niets te doen had. Er waren hele drukke dagen waarin niets gebeurde en dagen met geen hond op het strand waarin hij driekwart van de dag in het water lag om mensen eruit te vissen. Nu bungelden zijn benen over de rand van de brug en keek hij uit over het strand. Af en toe pakte hij zijn verrekijker om de zee af te speuren, maar niet heel vaak. Er waren namelijk alleen een paar surfers tussen de golven op dit moment en daarvan zag je direct als het niet goed ging. Plots kwam er een klein meisje naar hem toe, compleet overstuur. Hij keek naar het kindje en vroeg wat er aan de hand was. Ze bleef snikken, waardoor hij maar opstond en haar meenam naar binnen. Daar gaf ze hem uiteindelijk wel haar naam toen hij haar wat drinken had gegeven. Hij begon haar naam om te roepen en dat ze haar ouders zocht, in de hoop dat ze snel opgehaald zou worden. Misschien zouden een van zijn broers of zussen wel langskomen, maar nu was hij nog opzoek naar de ouders van dit meisje, wat nogsteeds wat overstuur leek, maar iets rustiger was nu ze op het bureau zat met een flesje chocomel.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2014 - 15:36 ]


    Bowties were never Cooler

    Jacelyn Maria Parker || Outfit links

    Mijn kwast ging langzaam en voorzichtig over mijn ooglid, om mijn eyeliner aan te brengen. Ik wilde dus geen overdreven eyeliner, maar een simpele die gewoon mijn ogen iets groter liet lijken. Met een tevreden glimlachje keek ik naar mijn weerspiegeling op mijn spiegel. Hawaii was een droomvakantie voor mij en ik kon absoluut geen nee zeggen, alleen het feit dat we met onze stieffamilie gingen was iets minder. Ik stond op van mijn stoel en legde twee outfits neer die ik geschikt vond lijken voor de reis. Eén met een rode overhemd en de ander met een lange vest. Ik koos de outfit met de overhemd en gooide de andere op mijn bed om zo in mijn koffer te proppen.
          Ik haalde mijn borstel door mijn haren voordat ik die in mijn handtas stopte om mee te nemen als handbagage. Snel riste ik mijn koffer dicht en pakte mijn toilettas van mijn bureau om al mijn make-up erin te dauwen en die ook mijn handtas te stoppen. Met een zucht ging ik even zitten op mijn koffer en blies een stuk haar uit mijn gezicht weg. Deze vakantie was nu al vermoeiend. Ik trok de koffer achter me aan, maar beet even op mijn lip toen ik bij de trap aankwam. Dit ging moeilijker worden dan ik dacht. Glimlachend legde ik de koffer op de bolle kant en duwde die over de trap heen. Het maakte lawaai, maar het kon me niet echt schelen. Ik keek tevreden naar mijn koffer die beneden lag en liep nog snel naar mijn kamer om mijn handtas te halen. Daarna trok ik de koffer weer overeind en zette die neer voor de deur.
          Nogal blij en goedgehumeurd liep ik de woonkamer in, waar ik Sami aantrof en haar snel begroette, maar liep verder naar de keuken om een glas Cola voor mezelf in te schenken om vervolgens tegen het keukeneiland te leunen.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Ho ik wist niet dat dit er al was 0.o Ik moet heel veel voor Frans leren vandaag maar ik zal kijken of ik de rol van de moeder kan gaan maken.
    Mijn topics berichtje dus.


    Spoiler alert: you will save yourself


    Voor de laatste keer check ik of al mijn spullen in mijn koffer heb gestopt. Als dat inderdaad het geval is gooi ik die dicht en doe ik de rits vast. Ik ga even op de koffer zitten en kijk in de spiegel die aan de muur hangt. Vanochtend kon ik totaal niet meer slapen doordat ik me de hele tijd zorgen maakte. Tot nu toe is het me perfect gelukt om de nieuwe vriend van mijn moeder te ontmoeten, maar nu zal het me niet meer lukken. De rest is allemaal heel blij met de vakantie naar Hawaii, maar het enige waar ik zin in heb is surfen. Van alle sporten die ik ken, is dat de enige die ik echt leuk vind, vooral omdat ik het iedere zomer met mijn vader deed. Maar nu is die er natuurlijk niet en is het veel minder leuk, waardoor zelfs dat afvalt.
          Ik til mijn koffer naar de gang en loop door de woonkamer naar de keuken, zonder Sami die daar zit te begroeten. Ik pak de cola fles van Jace en schenk ook voor mezelf een glas in. Een liedje zit in mijn hoofd dus ik neurie zachtjes terwijl ik spullen op het aanrecht aan de kant veeg om erop te gaan zitten. Ik spring erop en begin kleine slokjes te nemen.
          'Zin in de vakantie, Jacey?' vraag ik met een kleine glimlach. Ik mag dan wel drie jaar jonger zijn, maar nog steeds ben ik een kop groter dan Jace. Toen ik haar op mijn dertiende inhaalde begon ik de verkleinnaam te gebruiken en sindsdien noem ik haar nooit meer anders.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2014 - 18:44 ]


    Spoiler alert: you will save yourself

    Tyler Kalawai'a || 21

    Zachtjes zing ik mee met Trey Songz die door mijn auto schalt en hou mijn blik op de weg gericht. Als ik het vrolijke stemmetje van Aiden mee hoor doen verschijnt er een brede glimlach op mijn gezicht. Ik kijk kort naar mijn 5-jarige zoontje die naast me zit en wrijf even door zijn korte krullen. Nog geen twee minuten later parkeer ik de matzwarte BMW bij het strand en ik stap uit. Snel loop ik naar de andere kant en open de deur zodat Aiden uit de auto kan springen. Met een simpel piepje zet ik de auto op slot en ik zie dat Aiden al een stuk verder is gerend. Als ik zie dat zijn blik gefixeerd is op de ijssalon moet ik lachen en ik loop snel naar hem toe. 'Papa, mag ik ijs?' vraagt hij aan me en ik zie de hoopvolle blik in zijn ogen. 'Natuurlijk.. Ga maar.' glimlach ik en terwijl hij verder rent loop ik achter hem aan. Nog geen vijf minuten later staan we weer buiten. Aiden met zijn ijs van drie bolletjes en ik met een ijskoude cola. Ik voel de zon op mijn huid branden en ik zet de Rayban -die tot nu toe aan mijn shirt hing- op mijn neus. Als mijn blik op het strandwachtershuisje valt grijns ik even en als Aiden mijn hand pakt loop ik daarnaartoe. Ik kijk snel naar binnen en zie al snel mijn broer zitten met een klein meisje. 'Broertje..' grijns ik en ik neem plaats op een van de stoelen die er staan. Ik kijk even naar het meisje en dan weer naar Kaiko. 'Ouders kwijt?' zeg ik. Ik kijk naar Aiden die naar het meisje loopt tot hij voor haar staat. 'Niet huilen..' zegt hij met een zacht stemmetje en een kleine glimlach. Ik glimlach kort en ik kijk mijn jongere broer weer aan. Wat hoorde ik nou, twee families in ons huis?' zeg ik met een kleine grijns..


    El Diablo.

    Thomas • 16

    ''Hectisch ja,'' zei Thomas aangezien het erg duidelijk was dat hij niet wist wat het betekende. ''En leuk is het niet echt,' voegde hij er aan toe. ''Maar bij jou ligt altijd alles wel net iets anders hé,'' sloot hij zijn zin af op een plagerige toon duidend op zijn seksualiteit.
          Zijn hand ging naar zijn kleine broertje die druk bezig was met Amber en hij liet zijn hand even door zijn haren gaan - als soort begroeting.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2014 - 20:57 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Cillian Jones | 16 |

    "Flauw," Cillian rolde met zijn ogen en sloeg zijn benen over elkaar. Hij keek toe hoe Thomas zijn hand over hun jongste broertje zijn hoofd haalde. Hij gebaarde een goede morgen en glimlachte lichtjes naar Marcel.
    "Zeg, Thomas. Als je het zo vervelend vind hé, waarom kom je er zelf dan telkens op terug?" vroeg hij met een opgetrokken wenkbrauw. Hij meende het en wilde er gewoon antwoord op. "Het lijkt wel of je juist een reactie wilt uitlokken." Hij keek Thomas aan en ging rechter zitten.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [MT. Mijn rol komt morgen, aangezien ik toetsweek heb. Hopelijk is iedereen dan nog niet weg.]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Kaiko Kalawai'a || 19
    Ik keek op van het omroepen en speuren over het strand toen ik een bekende stem hoorde. Ik keek om en zag mijn broer daar met mijn neefje bij het kleine meisje zitten. "Hey Ty." zei ik voor ik het meisje voorzichtig op mijn arm nam. Zij was wel erg nieuwsgierig tegen Aidan, dus ik liet ik haar gaan en bleef bij de deur staan. Daar kwam precies op dat moment een hysterische dame aanrennen. Ik kalmeerde haar zo goed mogelijk, maar gelukkig hielp het erg toen het meisje zich in haar armen stortte. Ik glimlachte en keek toen weer naar mijn broer. "Klopt. Mam had het erover. Ach, het is niet vreemd nu er een aantal van ons het huis uit zijn." zei ik net voor de vrouw me een knuffel gaf en een kus op mijn wang voor ze met het meisje wegliep. Ik veegde mijn wang af en keek grinnikend naar mijn broer. "Het glamerous leven van een strandwacht." zei ik voor ik weer even het strand scande. Er leek nog niet veel aan de hand. "Wanneer komt Aiden trouwens weer een keertje logeren?" vroeg ik aan Tyler Ik draaide me naar het strand en keek goed uit, ook soms met de verrekijker. Vandaag had ik huisjeswacht tijdens de eerste shift, jammer genoeg. Aiden zat inmiddels naast me op een stoel en had het over de zee en surfen. Dat was iets wat ik graag deed op mijn vrije dag met mijn neefje. Ik was echt dol op het kleine mannetje en hij vond mij gelukkig ook erg aardig. Ik aaide hem nog even door zijn haren en ging intussen wel verder met mijn werk, want er moest nu niet iemand verzuipen omdat ik gezellig bezig was met mijn familie. Dan zou ik zeker ontslagen worden en dat kon ik niet hebben, want ik kon en wilde niets anders dan dit.


    Bowties were never Cooler

    Gabriel Parker || 12
    Ik kwam binnen in het huis zoals normaal, met mijn telefoon voor mijn neus, een muts over mijn rode krullen en mijn bleke huid die onder mijn roodzwart geruite jas uitkwam. Ik was niet groot, breed of sterk, maar dat maakte weinig uit. Ik leunde tegen het aanrecht, al typend en grijnzend tegen het kleine schermpje. Mijn broers en zussen hingen hier ook rond, maar eigenlijk was ik te druk met mijn mobieltje en vooral degene aan de andere kant van de lijn, bezig om met ze om te gaan. Ik kwam dan net van haar vandaag, maar eigenlijk baalde ik gewoon heel erg dat we niet samen konden zijn op mijn verjaardag. Ik werd 13, en dat was best wel iets. Nu had ik dan wat om naar uit te kijken als ik thuis zou komen, maar alsnog vond ik het wel jammer. Daarom lag ik ook eigenlijk al lang dwars en had ik ook nog niets ingepakt. Ik wist dat er anders wel voor me zou worden ingepakt en ik zoizo mee moest, maar hoe langer ik het niet kon doen, hoe langer ik in de waan kon blijven dat ik niet mee ging. Als 12 jarige had je nu eenmaal niets over je eigen leven te vertellen, zeker niet zo veel als mijn broers en zussen van 17 en 18. Het was gewoon allemaal niet eerlijk en mijn stomme gebroken poot hielp zeker ook niet mee. De rest zou namelijk kunnen zwemmen en surfen terwijl ik met een zak om mijn arm op het strand moest blijven zitten. Maar thuis blijven mocht ik jammer genoeg niet.


    Bowties were never Cooler

    Tyler Kalawai'a || 21

    Ik kijk lachend naar mijn broer als de hysterische dame is vertrokken met het meisje. 'Ik heb Aiden nu hier voor een anderhalve maand, dus zeg maar als het jou goed uitkomt.' zeg ik. Ik kijk naar Aiden en dan weer naar Kaiko. 'Het eerste wat hij zei toen hij hier was: Wanneer ga ik weer naar de zee?' grijns ik. Ik zak wat onderuit en neem een slok van mijn cola. 'En, bevalt het hier nog een beetje. Beetje mensen redden?' vroeg ik aan hem. Dit zou totaal niks voor mij zijn, ik bedoel maar. Ik ben niet heel oplettend dus daar begint het al. Ik zou binnen twee weken ontslagen worden, als het niet minder is. Nee, ik ben tevreden met mijn baantje in de bar van mijn beste vriend. De modellenklusjes zo nu en dan zijn een mooie bonus waardoor ik weer goed vooruit kan. 'Ik vraag me trouwens wel af... Zitten er straks leuke meiden tussen?' zeg ik en ik wiebel plagend mijn wenkbrauwen. 'Het zijn twee families dus het zal wel. Moeten ze geen vriendje hebben thuis...' mompel ik. Ach ja, zo ben ik nou eenmaal. Ik ben een enorme flirt, altijd al geweest. Mijn familie is het van me gewend, dus raar opkijken zullen ze niet meer.. Echt afleren zal ik het nooit..


    El Diablo.

    Thomas • 16

    ''Het is niet dat ik het vervelend vind,'' loog hij en hij liet een korte blik op Amber vallen. ''Ik ben gewoon geïnteresseerd in jou,'' vervolgde hij zijn zin. ''Toch Amber?'' Hij zocht graag hulp bij zijn zusje waarmee hij niet altijd een even goede band had en hoeveel plagerijen er wel niet aan pas kwamen - toch waren ze er meestal wel voor elkaar.
          ''Dus, hoe voelt dat nou?'' Vroeg Thomas met een grijns die al snel weer verdween en hij languit op de bank ging liggen en zijn voeten op Cillian's schoot plaatste. Hij hoopte dat ze snel zouden vertrekken en hij daarvoor nog een sigaretje kon roken - want dit was geen perfecte timing nu. Iedereen rende om en door het huis.


    Everything is illuminated by the light of our past.