• Hallo, lieve Q-ers ^^
    Ik moet morgen voor Engels een boek review schrijven. We hebben dan een uur de tijd om het review te schrijven (toetsweek) en ik ben me alvast aan het voorbereiden door het boek review thuis alvast te schrijven.
    Nu moeten we natuurlijk ook een titel voor het review bedenken, en dit moet geen saaie titel worden zoals: 'Stone cold review', maar iets leuks en grappigs. Er zitten hier flink wat creatieve mensen op Q, dus ik hoopte dat jullie me zouden willen helpen met het bedenken van een titel.
    Korte samenvatting van het boek:

    Het boek heet: Stone Cold. Het gaat over een jongen, Link, die het zwaar heeft thuis. Zijn vader is jaren geleden vertrokken en zijn moeder heeft een nieuwe vriend, waarmee hij het niet bepaald goed kan vinden. Op een duur heeft hij er genoeg van en besluit hij om weg te lopen en op de straat te leven.
    Daar ontmoet hij een jongen, Ginger, met wie hij goede vrienden wordt. Het boek beschrijft hoe het leven van een dakloze er aan toe gaat. Dan opeens verdwijnt Ginger omdat een of andere psycho hem naar zijn huis heeft gelokt en een soldaat van hem heeft gemaakt (hij vermoord hem, knipt zijn haar kort en trekt hem een leger pakje aan) erg creepy allemaal. Dat doet de psycho met nog veel meer daklozen.

    Mijn mening over dit boek is over het algemeen positief, al vond ik het wel erg creepy.

    Alvast bedankt!


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Hey er stond een stuk van dat verhaal in ons Engelse tekstboek. Die psycho heet Shelter toch?

    Ik zal eens nadenken over een leuke titel, maar kan nu niet meteen iets bedenken.

    Feininger schreef:
    Hey er stond een stuk van dat verhaal in ons Engelse tekstboek. Die psycho heet Shelter toch?

    Ik zal eens nadenken over een leuke titel, maar kan nu niet meteen iets bedenken.


    Yup. ^^
    Geeft niks, het hoeft niet gelijk.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Hmm, misschien The psycho killer of anders Running Away.
    Ik ben niet echt creatief, I know. ^^


    "Can a man still be brave if he's afraid?" -"That is the only time a man can be brave."

    Link, ik moest meteen aan TLOZ denken :'D

    Overigens kan ik niet echt op een titel komen, ik zal even nadenken!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Flowering schreef:
    Hmm, misschien The psycho killer of anders Running Away.
    Ik ben niet echt creatief, I know. ^^


    Maakt niet uit hoor. ;]
    de titel moet alleen wel een beetje mijn mening beschrijven. 'Stone cold gave me a warm feeling' of zoiets.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Niemand? :c


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Aire schreef:
    Niemand? :c


    Maar wat vind jij er van? Anders kun je doen, ''Stone Cold, yet heartmelting''


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Die hebben wij ook moeten lezen haha :'D stone cold verwijst naar de opgezette jongeren, dus misschien kan jij je beter focussen op een ander aspect van het boek? Zoals het leven op straat (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Lastig, ik heb eens een werkstuk over J.K Rowling (en haar boeken ofc) gemaakt voor geschiedenis en de de titel was 'J.K Rowling schrijf geschiedenis.'. Zo'n soort titel is altijd goed, het is pakkend en grappig omdat ze echt schrijft en het een uitdrukking is.:Y)
    Maar voor jou boek is het een stuk moeilijker.=x


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb hier vorig jaar een examen over gemaakt. Ik zal even gaan kijken of ik een leuke titel weet.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Heel erg bedankt iedereen. ^,^
    Helaas heb ik de laatste reacties niet kunnen lezen, omdat ik al naar school moest. Mijn schuld, ik was er erg laat mee Uiteindelijk is het een nogal cliché titel geworden, haha.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''