• Gebaseerd op Spartacus: De serie.

    Je hoeft de serie niet gezien te hebben om mee te kunnen doen.

    Het is 73 voor Christus wanneer de slavernij in Rome in volle gang is. Slavinnen die tot de prostitutie worden gedwongen en slaven die tot gladiatoren worden opgeleid om vervolgens elkaar op het zand in de arena af te slachten, wat door vele Romeinen zelfs als een vermakelijk schouwspel wordt gezien. Er was echter niemand die had verwacht, dat de onderdrukte slaven zich uiteindelijk tegen de mensen zouden keren die zich ooit eens hun meesters durfden te noemen.
    Een groep slaven van alle soorten en maten verenigt zich en ontsnapt uit Rome, de plaats waar afschuwelijke herinneringen zijn ontstaan en de verachting jegens de Romeinen is gegroeid. Hun leider besluit dat het voor eens en voor altijd eens afgelopen moet zijn met de slavernij en begint aan de opzet van zijn leger, zodat de rollen eindelijk omgedraaid kunnen worden en de Romeinen voor hun oude slaven zullen knielen. Zullen de slaven het oude Rome kunnen innemen en de machtige leider en zijn soldaten kunnen verslaan? Of maken de Romeinen uitzonderlijk goed gebruik van hun kapitaal en aanzien, en wordt er eindelijk een einde aan de rebellie van de slaven gemaakt?
    De strijd om Rome is begonnen.


    † ROLLEN †
    Stop op slaven!

    Slaven ~
    • Leider: Fairytalest

    • Lucia || Dancal || 1.1
    • Sunset || Newt_Runner || 1.3
    • Kora || Kayfabe || 1.2
    • Shae || Gannicus || 1.5

    • Dragomir || Bostick || 1.1
    • Cayden || KiIi || 1.6
    • Dequan || Aureolus || 1.4
    • Lucius || Crixus || 1.5

    Romeinen ~
    • Leider: Aurelius Cassius Vergilius || Gannicus || 1.1

    • Chara Anticea Caecilius || Gently || 1.3

    • Gaius Mettius Varinius || Kayfabe || 1.3

    † INVULLEN †
    Denk aan het tijdperk wanneer je -je rol invult!

    • Rol:
    • Naam: [Slaven hebben geen achternaam!]
    • Leeftijd:
    • Afkomst:
    • Uiterlijke kenmerken: [Denk aan het tijdperk!]
    • Innerlijke kenmerken:
    • Eventuele wapens:
    • Extra:


    † REGELS †
    • Er is een minimum van 200 woorden in dit RPG. Dit lijkt mij een haalbaar minimum.
    • Blijf realistisch en houd je vooral aan het tijdperk van het RPG.
    • Personages worden niet zonder toestemming bestuurd, noch gedood. Dit geldt niet voor NPC's.
    • 16+ is toegestaan.
    • Als je besluit om je uit te schrijven, zou ik het appreciëren als je dit zou melden en eventueel een afsluitende post voor je personage zou schrijven.
    • Verder gelden in dit RPG ook, zoals vanzelfsprekend, de huisregels van Quizlet.


    [ bericht aangepast op 25 nov 2014 - 19:34 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Mag Ik een slavin ?


    “We should consider every day lost on which we have not danced at least once.”

    Ik heb je reservering erbij gezet. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    • Rol:


          Slavin.
    • Naam:
          Lucia.
    • Leeftijd:
          Negentien lentes jong.
    • Afkomst:
          Ze heeft er geen idee van.
    • Uiterlijke kenmerken:
          Lucia is een mooie jonge vrouw, wat de Romeinen ook erg appreciëren. Ze heeft een mager lichaam, dit komt vooral door het weinig eten dat mensen haar geven. Ze kon ook niet echt wat anders verwachten als slavin. Door haar mager en klein lichaam is ze erg breekbaar. Ze heeft nogal snel last van ziektes.
    Ze heeft bruine ogen die vaak niet naar je glimlachen, dat heeft ze ook heel weinig in haar leven gedaan. Maar soms als iemand haar blij maakt, kan je een prettige twinkeling in haar ogen terugvinden. Haar ogen zijn omringd door lange, volle wimpers.
    Lucia heeft een kleine, smalle neus en lichtroze wangen. Omdat ze niet zoveel zelfvertrouwen heeft worden deze erg snel rood. Ze heeft dit altijd al heel irritant gevonden. Haar volle lippen zijn roos, en dit is best wel mooi.

    • Innerlijke kenmerken:
          Lucia is een meisje dat niemand echt helemaal kan begrijpen. Er zijn mensen die er dichtbij zitten, maar toch weten ze niet alles. Lucia zie je niet erg vaak glimlachen, ze vindt het ook helemaal niet nodig, in zo'n leven. Vaak kan je geen emotie's in haar ogen terugvinden maar heel soms, als je haar vertrouwen hebt gewonnen kun je dit wel zien. Ze vertrouwt mensen niet erg snel, en is ook niet meteen aardig met vreemden. Ze haat het om te gehoorzamen en is ook één van de brutaalste slaven. Hierdoor hebben mensen haar al vaak geslagen.
    Ergens is Lucia toch wel naïf, ze laat zich snel meeslepen en dat vinden sommigen wel leuk aan der. Ze kent niemand die ooit echt om haar heeft gegeven en dat doet ze dus ook niet bij andere. Bij Romeinen is ze erg gemeen, brutaal en arrogant, maar bij mensen die net als haar zijn is ze dat veel minder. Toch kan je haar niet meteen een 'schatje' noemen. Eigenlijk heeft ze helemaal geen zelfvertrouwen -wat er soms uitkomt- maar dit verbergt ze zoveel mogelijk door haar masker. Vanbinnen is het nog een best aardig meisje.
    • Eventuele wapens:
          Ze kan niet om met wapens, en dat vind ze spijtig omdat ze dit altijd wel eens zou willen proberen.

    • Extra:
          Lucia is veel van haar verleden vergeten. Ze weet wel dat van jong af aan is verkocht aan een man, toen haar ouders stierven.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 7:48 ]


    “We should consider every day lost on which we have not danced at least once.”

    Ik heb voor mezelf sowieso de mannelijke leider van de Romeinen gereserveerd, maar ik ga even kijken hoeveel vrouwen er nog bij zullen komen, zodat ik later kan beslissen of mijn slaaf mannelijk of vrouwelijk wordt. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Gannicus schreef:
    Ik heb voor mezelf sowieso de mannelijke leider van de Romeinen gereserveerd, maar ik ga even kijken hoeveel vrouwen er nog bij zullen komen, zodat ik later kan beslissen of mijn slaaf mannelijk of vrouwelijk wordt. (:



    Mogen de slavinnen ook een wapen ?


    “We should consider every day lost on which we have not danced at least once.”

    Dancal schreef:
    (...)


    Mogen de slavinnen ook een wapen ?


    Jawel, maar de meeste slavinnen zullen niet zo goed met de meeste wapens om kunnen gaan - tenzij ze worden getraind door een gladiator.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Oeh interesting. Slaaf voor mij ;3


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wat is de minimale leeftijd? ^-^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Majikku schreef:
    Wat is de minimale leeftijd? ^-^


    Goed dat je het vraagt! Ik vind achttien een mooie, minimale leeftijd, maar ik zou natuurlijk ook graag wat mensen halverwege de twintig of zelfs ouder zien. (:

    [ bericht aangepast op 16 nov 2014 - 17:38 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    [ bericht aangepast op 20 nov 2014 - 9:17 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hmm twijfel twijfel D: Ik heb wel deze week veel toetsen maar daarna heb ik alle tijd van de wereld. Nou ja ik heb meer vrije tijd.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    [ bericht aangepast op 16 nov 2014 - 18:22 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.


    "I have always wondered what I look like in your eyes."



    †Rol: Romeinse leider.

    †Naam: Aurelius Cassius Vergilius is zijn volledige naam, maar hij wordt meestal gewoonweg Aurelius genoemd. Hij heeft geen bijnamen.
          Betekenis en herkomst: Aurelius is een Romeinse naam en betekent goud. Cassius is tevens van Romeinse herkomst en betekent leegte, en Vergilius zou in zijn vrouwelijke vorm maagd moeten betekenen.

    †Leeftijd: Tweeëndertig jaar. Hij weet niet wanneer hij precies is geboren, maar het was in ieder geval in het winterseizoen.

    †Afkomst: Hij is van Romeinse afkomst, wat je eigenlijk al zou kunnen verwachten. Zijn familie had een hoge positie in het Romeinse Rijk, waardoor Aurelius vrij veel macht kon uitoefenen op het volk.

    †Uiterlijke kenmerken: [FC: Chris Hemsworth] Aurelius' uiterlijk wordt beschreven als intimiderend, breed en een tikkeltje barbaars. Zijn blonde, halflange lokken reiken tot zijn schouderbladen en zijn meestal op een ietwat slordige manier bijeen gebonden. Hierdoor zou je denken dat hij nooit de moeite opbrengt om het van tijd tot tijd te laten knippen, maar de gezonde haarpunten bewijzen echter het tegendeel. Hij neemt weliswaar wel niet de tijd om zijn haren elke dag in model te brengen, maar dit kun je een man zoals Aurelius moeilijk kwalijk nemen.
          Zijn wenkbrauwen zijn vrij licht van kleur en ietwat borstelig. Deze vullen zijn blanke, bijna doorschijnende huid op een prettige manier aan en tekenen voor een groot deel zijn gezicht. Aurelius' blauwgroene ogen zijn echter de meest opvallende kenmerken die zijn gezicht sieren, en zijn lichte kijkers zorgen er tevens voor dat hij toch nog een vrij vriendelijke uitstraling kan hebben, mits je de moeite doet om door zijn strakke blik heen te kijken. Aurelius' lichtbruine, lange wimpers omringen zijn felle ogen en maken de verzachtende blik in zijn geheel af.
          Zijn neusbrug is lang van stuk en loopt iets breder uit tot het puntje van zijn neus. Zijn neusvleugels zijn tevens aan de brede kant. Zijn lippen zijn rozig van kleur en lijken op het eerste gezicht vrij smal, maar ook deze lopen op een bredere manier uit tot zijn mondhoeken. Hij heeft een vrij scherpe kaaklijn en een paar jukbeenderen dat vrij hoog in zijn gezicht ligt.
          Aurelius' lichaamsbouw wordt beschreven als lang, breed en gespierd. Hij is ongeveer één meter negentig lang en vanwege zijn brede schouders, gespierde armen en afgetrainde buikspieren kijken vele mensen letterlijk tegen hem op. Zijn spieren zijn tot een hoogtepunt ontwikkeld en Aurelius zorgt ook erg goed voor zijn lichaam, aangezien hij toch zijn intimiderende houding wil behouden en het hem wel bevalt dat hij hierdoor ook genoeg vrouwelijke aandacht kan krijgen.
          Zijn kledingstijl kan worden beschreven als net, maar praktisch. Aurelius draagt in zijn vrije tijd gemakkelijke en losse kleding die zijn lichaam bedekken, maar als hij op oorlogspad is, draagt hij toch veel liever zijn geliefde pantser zodat hem nog enkele bescherming wordt geboden.

    †Innerlijke kenmerken: Aurelius is in het bezit van vijf, excentrieke eigenschappen die er duidelijk tussenuit springen, alhoewel deze altijd worden aangevuld door kleinere, minder opvallende eigenschappen. Zijn karaktertrekken zijn als volgt:

    • Opvliegend: Aurelius is het type dat een vrij kort lontje heeft. Als er iets is waar hij namelijk weinig ervaring mee heeft, is dat wel zijn zelfbeheersing. Het is vrij makkelijk om hem uit zijn slof te doen schieten en hem te irriteren, aangezien hij zich nou eenmaal nogal snel aan mensen kan ergeren. Hij heeft er een hekel aan als iemand een slecht voorstel doet of hem een onbruikbare tip of advies geeft, en dit zijn nog maar enkele voorbeelden waardoor Aurelius zich aan iemand kan ergeren en zijn zelfbeheersing waarschijnlijk zal verliezen. Hij zal mensen fysiek niet snel iets aan willen doen als ze hem op de één of andere manier weten te irriteren, maar je zal er minstens op kunnen rekenen dat je wordt uitgekafferd.
    • Intelligent: Aurelius is tevens een man die moeilijke dingen snel kan ontfutselen en ontcijferen. Hij is erg opmerkzaam en dit sluit aan bij zijn intelligente karaktertrek; hij weet precies waar hij op moet letten en hij begrijpt lastige dinger sneller dan een gemiddeld persoon. Dit maakt het tevens lastig om hem een loer te draaien, aangezien hij vele dingen vaak sneller doorheeft dan een ander en hij zich niet meer laat verblinden door vriendschap en vertrouwen.
    • Koppig: Naast het feit dat Aurelius erg oplettend en verstandig is, is hij wel een eigenwijs persoon. Hij luistert niet graag naar anderen en houdt er niet van als men hem de les probeert te lezen. Aurelius trekt het liefste zijn eigen plan, alhoewel hij ook vaak met opzet tegendraads probeert te doen zodat hij een ander eventjes flink kan pesten.
          Zijn eigenwijsheid vloeit vaak voort uit het feit dat hij altijd zijn gevoel volgt en hij ook snel aan het rechte eind trekt als het om belangrijke zaken gaat. Dit betekent echter niet dat hij niet van gedachten te veranderen is: Aurelius kan zijn koppigheid aan de kant schuiven, mits je hem met goede argumenten weet te overtuigen en je hem geen reden geeft om je te wantrouwen.
    • Onverschrokken: Aurelius is zeker geen zwakzinnig eendje dat geen enkel greintje dapperheid met zich meedraagt. Integendeel zelfs; Hij is een persoon die zijn eigen angsten onderdrukt en zich niet zomaar gewonnen zal geven als hij wordt geconfronteerd met dingen die hij als eng zou kunnen beschouwen. Aurelius is niet snel bang en hij gaat de confrontatie ook nooit uit de weg. Hij is heus geen persoon dat het woord 'angst' niet kent, maar hij probeert zijn angsten te accepteren en te confronteren.
          Dit maakt hem misschien een vrij ervaren en wijs persoon, maar dit maakt hem ook een beetje een waaghals. Soms kan hij namelijk zijn eigen grenzen overschrijden, en dan kan de situatie niet alleen voor zichzelf escaleren, maar ook voor anderen die hij in zijn acties meesleept.
    • Trots: Zijn laatste en misschien niet zijn mooiste eigenschap is zijn trots. Aurelius heeft namelijk zijn eigen normen en waarden om zijn zelfrespect te behouden, en hij zal zich ook altijd aan deze normen en waarden blijven vastklampen. Dit maakt hem een trots persoon die zich niet zo snel aan anderen zal aanpassen. Hij vindt zijn eigen normen en waarden belangrijker dan die van anderen, en dit maakt hem wel een tikkeltje egoïstisch.
          Hij is het type dat zichzelf vaker boven anderen stelt, en dit maakt hem nou eenmaal een persoon dat zijn eigen trots graag wilt behouden en er ook alles aan zal doen om zijn zelfrespect niet te verliezen. Aurelius vindt het tevens vrij amusant om met zichzelf te pronken. Wat dat betreft is hij net een trotse pauw.

    †Eventuele wapens: Aurelius heeft een lang, vlijmscherp zwaard en is tevens in het bezit van een schild, waar het teken van zijn familie opstaat: een leeuw. Hij is vrijwel altijd te paard, waardoor hij een moeilijk doelwit vormt. Hij wordt echter een kwetsbaarder doelwit zodra hij met beide voeten op de grond staat.

    †Extra: Aurelius was ooit getrouwd met een Romeinse vrouw; Caelia. Zij was aan hem uitgehuwelijkd, maar dit betekende niet dat Aurelius niet daadwerkelijk van haar hield. Na enkele jaren heeft Caelia's vader het huwelijk echter laten ontbinden, waardoor Aurelius met een gebroken hart achterbleef. Sinsdien heeft hij nooit meer een vrouw kunnen en willen liefhebben.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 19:24 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Is het innerlijk goed zo? Ik kan echt niets bedenken ;')


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ryouta schreef:
    Hmm twijfel twijfel D: Ik heb wel deze week veel toetsen maar daarna heb ik alle tijd van de wereld. Nou ja ik heb meer vrije tijd.


    Mocht je deze week helemaal geen tijd hebben, dan kun je altijd je personage eventueel laten inspringen als het topic tegen die tijd al geopend zou zijn. Daarnaast vermoed ik dat dit RPG niet heel snel zal gaan, aangezien er tot nu toe maar weinig animo voor is. Ik zou het in ieder geval erg leuk vinden als je mee zou doen. (:

    Majikku schreef:
    Is het innerlijk goed zo? Ik kan echt niets bedenken ;')


    Ik vind het prima. Lange teksten hoeven niet altijd duidelijker te zijn. c:

    [ bericht aangepast op 16 nov 2014 - 18:25 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."