• Gebaseerd op Spartacus: De serie.

    Je hoeft de serie niet gezien te hebben om mee te kunnen doen.

    Het is 73 voor Christus wanneer de slavernij in Rome in volle gang is. Slavinnen die tot de prostitutie worden gedwongen en slaven die tot gladiatoren worden opgeleid om vervolgens elkaar op het zand in de arena af te slachten, wat door vele Romeinen zelfs als een vermakelijk schouwspel wordt gezien. Er was echter niemand die had verwacht, dat de onderdrukte slaven zich uiteindelijk tegen de mensen zouden keren die zich ooit eens hun meesters durfden te noemen.
    Een groep slaven van alle soorten en maten verenigt zich en ontsnapt uit Rome, de plaats waar afschuwelijke herinneringen zijn ontstaan en de verachting jegens de Romeinen is gegroeid. Hun leider besluit dat het voor eens en voor altijd eens afgelopen moet zijn met de slavernij en begint aan de opzet van zijn leger, zodat de rollen eindelijk omgedraaid kunnen worden en de Romeinen voor hun oude slaven zullen knielen. Zullen de slaven het oude Rome kunnen innemen en de machtige leider en zijn soldaten kunnen verslaan? Of maken de Romeinen uitzonderlijk goed gebruik van hun kapitaal en aanzien, en wordt er eindelijk een einde aan de rebellie van de slaven gemaakt?
    De strijd om Rome is begonnen.


    † ROLLEN †
    Stop op slaven!

    Slaven ~
    • Leider: Fairytalest

    • Lucia || Dancal || 1.1
    • Sunset || Newt_Runner || 1.3
    • Kora || Kayfabe || 1.2
    • Shae || Gannicus || 1.5

    • Dragomir || Bostick || 1.1
    • Cayden || KiIi || 1.6
    • Dequan || Aureolus || 1.4
    • Lucius || Crixus || 1.5

    Romeinen ~
    • Leider: Aurelius Cassius Vergilius || Gannicus || 1.1

    • Chara Anticea Caecilius || Gently || 1.3

    • Gaius Mettius Varinius || Kayfabe || 1.3

    † INVULLEN †
    Denk aan het tijdperk wanneer je -je rol invult!

    • Rol:
    • Naam: [Slaven hebben geen achternaam!]
    • Leeftijd:
    • Afkomst:
    • Uiterlijke kenmerken: [Denk aan het tijdperk!]
    • Innerlijke kenmerken:
    • Eventuele wapens:
    • Extra:


    † REGELS †
    • Er is een minimum van 200 woorden in dit RPG. Dit lijkt mij een haalbaar minimum.
    • Blijf realistisch en houd je vooral aan het tijdperk van het RPG.
    • Personages worden niet zonder toestemming bestuurd, noch gedood. Dit geldt niet voor NPC's.
    • 16+ is toegestaan.
    • Als je besluit om je uit te schrijven, zou ik het appreciëren als je dit zou melden en eventueel een afsluitende post voor je personage zou schrijven.
    • Verder gelden in dit RPG ook, zoals vanzelfsprekend, de huisregels van Quizlet.


    [ bericht aangepast op 25 nov 2014 - 19:34 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Kayfabe schreef:
    Hmm ok, mijn vraag wordt genegeerd. Dan doe ik wel een Romeinse man.


    Ik denk niet dat je genegeerd wordt. Ik denk dat Fabiënne het over het hoofd gezien heeft.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Kayfabe schreef:
    Hmm ok, mijn vraag wordt genegeerd. Dan doe ik wel een Romeinse man.


    Excuses, ik heb je vraag inderdaad niet gezien. Ik zal je er bij zetten. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Bostick schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat je genegeerd wordt. Ik denk dat Fabiënne het over het hoofd gezien heeft.


    Oh ik bedoelde het niet slecht hoor. Ben net wakker, kwam een beetje onbeschoft over. Mijn excuses. :o

    Gannicus schreef:
    (...)

    Excuses, ik heb je vraag inderdaad niet gezien. Ik zal je er bij zetten. (:


    Thanks! c:


    I'm your little ray of pitch black.



    × Rol. ×
          Romein.
    × Naam. ×
          Gaius Mettius Varinius.
    × Leeftijd. ×
          Achtentwintig jaar.
    × Afkomst ×
          Romeins.
    × Uiterlijke kenmerken. ×
          Gaius eerste dat je aan hem op zal vallen zullen zijn halflange blonde haren zijn. Evenals zijn frons, die haast altijd op zijn gezicht geplant is. Zijn ogen zijn een speciale kleur blauw waar op sommige momenten een bepaalde diepgang in te vinden is, maar ondanks dat staan ze haast altijd op emotieloos. Zijn spieren bulken zowat uit van het velen trainen, en daar is hij dan ook trots op – die laat hij dus graag zien.
    × Innerlijke kenmerken. ×
          Gaius gaat niet de vriendelijkste man zijn die je ooit tegenkomt. Eigenlijk is het nogal een sadist, om het maar een naam te geven. Hij kent haast geen emoties, enkel trots. Hij is niet zo geliefd door zijn slaven en gladiatoren, maar buiten hen om zien ze hem wel als een “icoon”, en daar komt opnieuw zijn trots naar boven. Gaius zal altijd blijven proberen die kracht te misbruiken, en daardoor wordt hij nou juist minder waard – maar dat beseft hij niet. Hij is slecht in commando’s opvolgen, maar het gaat hem redelijk goed af, op een paar kleine slippertjes na. Hij staat echter wel oprecht achter de Romeinen, aangezien de slaven het nu uit lijken te maken – en dat schiet hem in het verkeerde keelgat.
    × Eventuele wapens. ×
          Hij heeft twee vlijmscherpe zwaarden, maar hij vecht liever met zijn handen.
    × Extra. ×
          Heeft een zwak voor vrouwen, vooral gevormde vrouwen – geen slanke popjes.
          Houdt van martelen, maar heeft er helaas niet zoveel tijd meer voor.
          Is vanaf kinds af aan al getraind door zijn vader, kan dus met heel wat wapens omgaan.


    I'm your little ray of pitch black.

    Iemand een goede FC ?
    :`)


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    ` Adde parvum parvo magnus acervus erit ` - ( Voeg een beetje bij een beetje en de stapel zal groot zijn. )
    - CHARA ANTICEA CAECILIUS



    • Rol:
    Romeinse vrouw.
    • Naam:
    Chara Anticea Caecilius.
    • Leeftijd:
    Chara is 24 in de late zomer geboren.
    • Afkomst:
    Misschien ontdek je het niet meteen op het eerste moment, maar toch is Chara Romeins. Haar vader had een hoge rang, waardoor zij ook niet slecht leefde. Haar ouders zijn voor een paar jaar overleden, waardoor ze bij een neef woont.
    • Uiterlijke kenmerken:
    Chara is gekenmerkt met haar groenbruine ogen. Het eerste wat aan haar opvalt, is haar dominante oogkleur. De kleur heeft een richting naar fel groen, maar de bruine gloed die er heerst - laat haar ogen nog wat aparter lijken. Haar kijkers kunnen je doordringend aankijken, alhoewel ze net zo een arrogante twinkeling kunnen hebben. Haar ogen worden omgeven door een donker lang stel wimpers, die de felle kleur nog meer laat uitkomen.
    Haar lichte teint zorgt ervoor dat ze nog meer uit haar vel lijkt te springen. Ook met haar talent gevoelens acteren kan Chara mensen manipuleren, ze zullen vaak geloven wat ze zegt - gezien ze een net zo serieuze blik kan opzetten. Maar haar lichte teint komt erdoor dat ze niet vaak in de zon verschijnt, waardoor haar huid blijft zoals het is en niet bruiner of roder wordt.
    Haar gezichtsvorm is eerder aan de smalle kant en wordt gesierd met de hoge jukbeenderen, wat eerder bij mannen voorkomt. Toch geeft het Chara een mooie aanblik en past goed tot de rest van haar gezicht, zoals de smalle zalmroze lippen en de donkere wenkbrauwen.
    Echter zijn het de lokken die naast haar ogen wat opvallen. Haar lange, krullende lokken heb een bruine kleur. In de zomer zijn haar haren er toe in staat om wat naar lichterbruin te verkleuren. Meestal zal je deze lokken in losse krullen opgestoken zien, die zijn gesierd met een simpele band.
    Haar lichaam is echt wel aan de vrouwelijke kant. Haar lichaam heeft een zandloperfiguur. Bij haar taille wat smaller, heupen wat breder en ook bij haar schouders en borsten wat breder. Toch heeft Chara een slank lichaam, wat haar figuurtje meer laat uitkomen.
    Aan haar kledingstijl merk je toch echt wel dat ze tot een rijke Romeinse familie hoort. Haar gewaden hebben erg kleuren en mooie siersels op en meestal is haar hele gewaad gesierd met een lichte omslagdoek.

    • Innerlijke kenmerken:
    Als het erop aankomt zouden de meesten uit haar `vrienden,- familiekring` haar beschrijven als arrogant, zelfverzekerd en intelligent. Chara heeft het arrogante temperament van haar moeder geërfd en wanneer iemand haar te saai wordt, zal ze je snel aankijken met een arrogante blik en vervolgens weglopen. De arrogantie heeft ook te maken met hoe ze is opgegroeid, als een dochter van een welvarend man kent ze het niet anders toch ? Ook zal je altijd die arrogante twinkeling in haar ogen zien.
    Chara weet namelijk precies met een paar woorden het juiste eruit te vissen. Ze is erg zelfverzekerd en geeft ook haar mening als het moet, maar ook is ze erg intelligent en ze weet precies wanneer ze haar mond moet houden en wanneer niet - zoals bij haar neef als hij een soort overleg heeft en dat wordt bekeken door een stille Chara. Maar ze is erg goed in gevoelens acteren en kan hiermee makkelijk mensen om haar vinger wikkelen. Soms pleziert ze zich eraan, maar meestal alleen wanneer het haar in de zin komt.
    Toch is deze dame erg betrouwbaar en zorgzaam, als het erop aankomt. Ze kan alles voor je doen als ze je vertrouwt en je lief hebt. Voor haar is het dan ook erg belangrijk als ze mensen kent, die ze vertrouwt en dat Chara het niet met een halvegare te maken heeft.

    • Eventuele wapens:
    Bij een jong Romeinse vrouw als Chara zou je niet verwachten dat ze ook maar met één wapen zou om kunnen gaan. Toch is dat het geval wat niemand wist, behalve haar vader - die overleden is.
    Hij heeft haar geleerd met messen om te gaan. Hij was wel bekend als de rijke, arrogante Augustus - maar als het om zijn geliefde vrouw of zijn geliefde dochter ging, was dat een ander verhaaltje.
    Zo leerde hij Chara dus toen ze ongeveer de leeftijd had van 10 jaren met messen omgaan. Het zou dus nu best pittig kunnen zijn als je probeert iets aan te doen aan haar.
    Natuurlijk weet niemand van dat gehele gebeuren af.

    • Extra:


    Op haar 20e werd Chara uitgehuwelijkt aan een officier in het Romeinse leger. Hij was net een paar jaar ouder, 25, wat voor Chara dan niet zo een shock was. In de tijd was het normaal als je uitgehuwelijkt werd, dus zo gebeurde het ook bij haar. Toch hielden de twee van elkaar en haar echtgenoot kon met haar vurige karakter leven, wat je merkte aan de liefde tussen die twee.
    Voor haar was het dan ook erg, toen ze via via hoorde - dat hij is verwond en uiteindelijk dood gegaan is bij een gevecht, oorlog. Ze was toen net tweeëntwintig. Sindsdien woont ze bij haar neef, omdat haar ouders ook verongelukt zijn en de familie van haar man hun huis overnam.

    [ bericht aangepast op 19 nov 2014 - 16:27 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Oké, welke van de drie foto`s zal ik nemen ?
    2 van de 3.
    x)


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Gently schreef:
    Oké, welke van de drie foto`s zal ik nemen ?
    2 van de 3.
    x)


    2 & 3
    Ik vind die eerste gif niet zo mooi (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bostick schreef:
    (...)

    2 & 3
    Ik vind die eerste gif niet zo mooi (:


    Precies mijn gedachten, maar ik wist het dus niet zeker.
    :`)


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Grr, die ene foto is te groot.
    ;x


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Gently schreef:
    Grr, die ene foto is te groot.
    ;x


    Nee, als je tekst schrijft komt die andere er vanzelf ondergeschoven (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bostick schreef:
    (...)

    Nee, als je tekst schrijft komt die andere er vanzelf ondergeschoven (:


    Heb het al, maar bedankt.
    x-)


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Mijn naam is met een hoofdletter "i". ^^

    En ik ga zo aan mijn personage beginnen.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    ` Adde parvum parvo magnus acervus erit ` - ( Voeg een beetje bij een beetje en de stapel zal groot zijn. )
    - CHARA ANTICEA CAECILIUS



    • Rol:
    Romeinse vrouw.
    • Naam:
    Chara Anticea Caecilius.
    • Leeftijd:
    Chara is 24 in de late zomer geboren.
    • Afkomst:
    Misschien ontdek je het niet meteen op het eerste moment, maar toch is Chara Romeins. Haar vader had een hoge rang, waardoor zij ook niet slecht leefde. Haar ouders zijn voor een paar jaar overleden, waardoor ze bij een neef woont.
    • Uiterlijke kenmerken:
    Chara is gekenmerkt met haar groenbruine ogen. Het eerste wat aan haar opvalt, is haar dominante oogkleur. De kleur heeft een richting naar fel groen, maar de bruine gloed die er heerst - laat haar ogen nog wat aparter lijken. Haar kijkers kunnen je doordringend aankijken, alhoewel ze net zo een arrogante twinkeling kunnen hebben. Haar ogen worden omgeven door een donker lang stel wimpers, die de felle kleur nog meer laat uitkomen.
    Haar lichte teint zorgt ervoor dat ze nog meer uit haar vel lijkt te springen. Ook met haar talent gevoelens acteren kan Chara mensen manipuleren, ze zullen vaak geloven wat ze zegt - gezien ze een net zo serieuze blik kan opzetten. Maar haar lichte teint komt erdoor dat ze niet vaak in de zon verschijnt, waardoor haar huid blijft zoals het is en niet bruiner of roder wordt.
    Haar gezichtsvorm is eerder aan de smalle kant en wordt gesierd met de hoge jukbeenderen, wat eerder bij mannen voorkomt. Toch geeft het Chara een mooie aanblik en past goed tot de rest van haar gezicht, zoals de smalle zalmroze lippen en de donkere wenkbrauwen.
    Echter zijn het de lokken die naast haar ogen wat opvallen. Haar lange, krullende lokken heb een bruine kleur. In de zomer zijn haar haren er toe in staat om wat naar lichterbruin te verkleuren. Meestal zal je deze lokken in losse krullen opgestoken zien, die zijn gesierd met een simpele band.
    Haar lichaam is echt wel aan de vrouwelijke kant. Haar lichaam heeft een zandloperfiguur. Bij haar taille wat smaller, heupen wat breder en ook bij haar schouders en borsten wat breder. Toch heeft Chara een slank lichaam, wat haar figuurtje meer laat uitkomen.
    Aan haar kledingstijl merk je toch echt wel dat ze tot een rijke Romeinse familie hoort. Haar gewaden hebben erg kleuren en mooie siersels op en meestal is haar hele gewaad gesierd met een lichte omslagdoek.

    • Innerlijke kenmerken:
    Als het erop aankomt zouden de meesten uit haar `vrienden,- familiekring` haar beschrijven als arrogant, zelfverzekerd en intelligent. Chara heeft het arrogante temperament van haar moeder geërfd en wanneer iemand haar te saai wordt, zal ze je snel aankijken met een arrogante blik en vervolgens weglopen. De arrogantie heeft ook te maken met hoe ze is opgegroeid, als een dochter van een welvarend man kent ze het niet anders toch ? Ook zal je altijd die arrogante twinkeling in haar ogen zien.
    Chara weet namelijk precies met een paar woorden het juiste eruit te vissen. Ze is erg zelfverzekerd en geeft ook haar mening als het moet, maar ook is ze erg intelligent en ze weet precies wanneer ze haar mond moet houden en wanneer niet - zoals bij haar neef als hij een soort overleg heeft en dat wordt bekeken door een stille Chara. Maar ze is erg goed in gevoelens acteren en kan hiermee makkelijk mensen om haar vinger wikkelen. Soms pleziert ze zich eraan, maar meestal alleen wanneer het haar in de zin komt.
    Toch is deze dame erg betrouwbaar en zorgzaam, als het erop aankomt. Ze kan alles voor je doen als ze je vertrouwt en je lief hebt. Voor haar is het dan ook erg belangrijk als ze mensen kent, die ze vertrouwt en dat Chara het niet met een halvegare te maken heeft.

    • Eventuele wapens:
    Bij een jong Romeinse vrouw als Chara zou je niet verwachten dat ze ook maar met één wapen zou om kunnen gaan. Toch is dat het geval wat niemand wist, behalve haar vader - die overleden is.
    Hij heeft haar geleerd met messen om te gaan. Hij was wel bekend als de rijke, arrogante Augustus - maar als het om zijn geliefde vrouw of zijn geliefde dochter ging, was dat een ander verhaaltje.
    Zo leerde hij Chara dus toen ze ongeveer de leeftijd had van 10 jaren met messen omgaan. Het zou dus nu best pittig kunnen zijn als je probeert iets aan te doen aan haar. Haar vader heeft haar kort voor zijn dood ook zwaardvechten geleerd, maar dit ging niet erg op lange trainingen uit - omdat dat dus kort voor zijn dood was. Hier is Chara ook niet echt goed in, maar ze zou zich redelijk kunnen verdedigen.
    Natuurlijk weet niemand van dat gehele gebeuren af.

    • Extra:


    Op haar 20e werd Chara uitgehuwelijkt aan een officier in het Romeinse leger. Hij was net een paar jaar ouder, 25, wat voor Chara dan niet zo een shock was. In de tijd was het normaal als je uitgehuwelijkt werd, dus zo gebeurde het ook bij haar. Toch hielden de twee van elkaar en haar echtgenoot kon met haar vurige karakter leven, wat je merkte aan de liefde tussen die twee.
    Voor haar was het dan ook erg, toen ze via via hoorde - dat hij is verwond en uiteindelijk dood gegaan is bij een gevecht, oorlog. Ze was toen net tweeëntwintig. Sindsdien woont ze bij haar neef, omdat haar ouders ook verongelukt zijn en de familie van haar man hun huis overnam.


    Ik hoop dat ze een beetje goed is voor een Romeinse vrouw.
    :3


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Man voor mij? Fc graag alvast Thomas Sangster dan ^^


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.