• Gebaseerd op Spartacus: De serie.

    Je hoeft de serie niet gezien te hebben om mee te kunnen doen.

    Het is 73 voor Christus wanneer de slavernij in Rome in volle gang is. Slavinnen die tot de prostitutie worden gedwongen en slaven die tot gladiatoren worden opgeleid om vervolgens elkaar op het zand in de arena af te slachten, wat door vele Romeinen zelfs als een vermakelijk schouwspel wordt gezien. Er was echter niemand die had verwacht, dat de onderdrukte slaven zich uiteindelijk tegen de mensen zouden keren die zich ooit eens hun meesters durfden te noemen.
    Een groep slaven van alle soorten en maten verenigt zich en ontsnapt uit Rome, de plaats waar afschuwelijke herinneringen zijn ontstaan en de verachting jegens de Romeinen is gegroeid. Hun leider besluit dat het voor eens en voor altijd eens afgelopen moet zijn met de slavernij en begint aan de opzet van zijn leger, zodat de rollen eindelijk omgedraaid kunnen worden en de Romeinen voor hun oude slaven zullen knielen. Zullen de slaven het oude Rome kunnen innemen en de machtige leider en zijn soldaten kunnen verslaan? Of maken de Romeinen uitzonderlijk goed gebruik van hun kapitaal en aanzien, en wordt er eindelijk een einde aan de rebellie van de slaven gemaakt?
    De strijd om Rome is begonnen.


    † ROLLEN †
    Stop op slaven!

    Slaven ~
    Leider: Fairytalest

    Lucia || Dancal || 1.1
    Sunset || Newt_Runner || 1.3
    Kora || Kayfabe || 1.2
    Shae || Gannicus || 1.5

    Dragomir || Bostick || 1.1
    Cayden || KiIi || 1.6
    Dequan || Aureolus || 1.4
    Lucius || Crixus || 1.5

    Romeinen ~
    Leider: Aurelius Cassius Vergilius || Gannicus || 1.1

    Chara Anticea Caecilius || Gently || 1.3

    Gaius Mettius Varinius || Kayfabe || 1.3

    † INVULLEN †
    Denk aan het tijdperk wanneer je -je rol invult!

    • Rol:
    • Naam: [Slaven hebben geen achternaam!]
    • Leeftijd:
    • Afkomst:
    • Uiterlijke kenmerken: [Denk aan het tijdperk!]
    • Innerlijke kenmerken:
    • Eventuele wapens:
    • Extra:


    † REGELS †
    • Er is een minimum van 200 woorden in dit RPG. Dit lijkt mij een haalbaar minimum.
    • Blijf realistisch en houd je vooral aan het tijdperk van het RPG.
    • Personages worden niet zonder toestemming bestuurd, noch gedood. Dit geldt niet voor NPC's.
    • 16+ is toegestaan.
    • Als je besluit om je uit te schrijven, zou ik het appreciëren als je dit zou melden en eventueel een afsluitende post voor je personage zou schrijven.
    • Verder gelden in dit RPG ook, zoals vanzelfsprekend, de huisregels van Quizlet.


    [ bericht aangepast op 25 nov 2014 - 19:34 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Aureolus schreef:
    Man voor mij? Fc graag alvast Thomas Sangster dan ^^


    THOMAS <3


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Aureolus schreef:
    Man voor mij? Fc graag alvast Thomas Sangster dan ^^


    Een Romein of een slaaf?

    Ik werk vanavond alles bij en kijk dan de afgemaakte rollen na.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Slaaf (:


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Gannicus schreef:
    (...)



    Ik werk vanavond alles bij en kijk dan de afgemaakte rollen na.


    Oh , wel handig - want ik weet niet of mijn personage überhaupt wel goed is.
    ;x


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Gannicus schreef:
    (...)

    Een Romein of een slaaf?

    Ik werk vanavond alles bij en kijk dan de afgemaakte rollen na.


    Ik ben benieuwd of de mijne goed zijn, anders hoor ik het wel. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    Gently schreef:
    (...)

    Oh , wel handig - want ik weet niet of mijn personage überhaupt wel goed is.
    ;x


    Ik vind haar rol goed ingevuld, maar het feit haar vader haar leerde zwaardvechten vind ik persoonlijk een beetje onrealistisch, aangezien een zwaard amper door vrouwen werd gehanteerd, en vooral Romeinse vrouwen gebruikten ze niet. Het verhaal rond de messen vind ik prima. c:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Gannicus schreef:
    (...)

    Ik vind haar rol goed ingevuld, maar het feit haar vader haar leerde zwaardvechten vind ik persoonlijk een beetje onrealistisch, aangezien een zwaard amper door vrouwen werd gehanteerd, en vooral Romeinse vrouwen gebruikten ze niet. Het verhaal rond de messen vind ik prima. c:


    Dat dacht ik ook, maar toch voegde ik het erbij.
    xD


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    DEQUAN. -- SLAAF. -- GLADIATOR.
    "We build too many Walls and not enough Bridges"


    • Leeftijd
          Dequan is momenteel achttien jaar oud,

    • Afkomst
          Dequan heeft werkelijk waar geen idee van wat voor afkomst hij is.

    • Uiterlijke kenmerken: [Denk aan het tijdperk!]

    • Innerlijke kenmerken
          Stil. -- Neutraal.
    Dequan is van zichzelf al erg afzijdig. Hij luistert liever dan hij spreekt en word vaak bestempeld als onzeker, waar door mensen hem gaan onderschatten. Het tegendeel is echter waar, hij weet wat hij wel en niet kan en maakt er geen probleem van iemand te vertellen dat hij ergens goed in is, hij zal het alleen nooit vanuit zichzelf doen zonder dat er naar gevraagd word. Hij gaat dan ook vaak op in de menigte met zijn kleine gestalte en beweegt zich haast geruisloos voort, wat tijdens sommige gevechten erg in zijn voordeel werkt.

          Fel. -- Neutraal.
    Dequan is erg vriendelijk en betrouwbaar. Hij zal mensen om wie hij geeft nooit opzettelijk fysiek of mentaal pijn doen, maar in de arena kan hij plotseling om slaan en gezien hij niet bepaald geweldig tegen kritiek kan, wilt hij nog wel eens fel uit de hoek komen wanneer iemand een verkeerde opmerking naar hem toe maakt. Dit kan een sarcastische opmerking zijn, maar wanneer je echt te ver bent gegaan kan hij in een reflex nog wel eens iemand een klap geven.

          Prima rechterhand. -- Goede eigenschap.
    Dequan is verschrikkelijk intelligent. Zijn goede oog voor detail wat betreft mensen en zijn creatieve oplossingen op elk probleem maken hem dan ook een goede leider. Hij heeft over het algemeen een kalme uitstraling en laat zichzelf niet te snel op stang jagen, maar het feit dat hij liever niet teveel in de spotlight staat maakt het er toe dat hij vaak de andere de leiding laat nemen. Vaak helpt hij het leider-persoon dan ook als een soort rechterhand.

          Eerlijk. -- Goede eigenschap.
    Dequan is een erg eerlijk iemand, soms misschien iets té eerlijk. Hij houd of zijn mond, of spreekt de waarheid. Natuurlijk probeert hij het positief te houden, maar wanneer ergens echt geen redden aan is kan je het te horen krijgen ook. Dit geld ook voor zijn mening over bepaalde personen, al geeft hij die toch niet zonder dat er naar gevraagd word.

          Perfectionistisch. -- Slechte eigenschap.

          Koppig. -- Slechte eigenschap.

    • Eventuele wapens
          Dequan heeft een voorkeur op afstandwapens. Vooral een katapult is hij erg handig mee en messen kan hij ook een aardig handje van. Met een boog is hij ook zeker niet ongevaarlijk, maar wanneer het op andere wapens aan komt heeft hij een probleem. Ondanks dat hij is opgeleid als Gladiator is hij nooit erg sterk geweest, laat staan belovend tijdens gevechten. Dequan is het type dat het moet hebben op zijn snelheid en intelligentie wanneer een vijand te dicht bij komt. -- Snel bewegen, tegenstander uitputten en hem vervolgens onderuit halen om eventueel te doden.
          Met zwaarden is hij een grote ramp. Hij krijg ze vaak amper van de grond en met speren is hij gewoonweg onhandig, dus houd hij het vaak op zijn katapult of messen. -- Misschien soms een boog wanneer hij die mogelijkheid heeft.

    • Extra:

    [ bericht aangepast op 20 nov 2014 - 15:57 ]


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Ik maak hem zo snel mogelijk af,


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Thomas Sangster is zo adorable.
    :`o


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Gently schreef:
    Thomas Sangster is zo adorable.
    :`o


    Ik vind het alleen zo moeilijk te geloven dat hij 24 jaar is...


    I'm your little ray of pitch black.

    Newt_Runner schreef:


    • Rol:
    Slavin
    • Naam:
    Sunset
    • Leeftijd:
    18 jaar
    • Afkomst:
    Weet ze niet.
    • Uiterlijke kenmerken:
    Sunset heeft lang, bruin haar, bruine ogen die áltijd onzeker staan. Ze is slank gebouwd, aan de magere kant en heeft amper spieraanleg. Dat is ook de reden dat ze zo dun is. Ze is ook absoluut niet sterk en daar wordt gebruik van gemaakt. Het meisje is rond de 1,65 lang.
    • Innerlijke kenmerken: Sunset is onzeker, verlegen en beïnvloedbaar. Ook is ze teruggetrokken en heeft ze moeite om mensen te vertellen dat haar iets dwars zit. Ze trekt een masker op van vrolijkheid en nonchalance, maar daar zijn sommige slaven al doorheen geprikt. Net als sommige romeinen die haar hebben gemarteld en misbruikt. Sunset houd zich dan wel vrolijk voor, maar in werkelijkheid heeft ze alle hoop op een goed leven - op een leven algemeen - al lang opgegeven.
    • Eventuele wapens: Sunset kan goed met pijl en boog omgaan. Van wie ze dat heeft geleerd weet ze niet, maar ze kan het. Ze heeft alleen niet het lef om het te gebruiken als het er op aankomt.
    • Extra: Sunset is sinds haar 16e jaar haar geheugen kwijt. Ze weet niet wat daarvoor is gebeurd. Zo weet ze niet wie haar ouders zijn, of wie haar familie is.


    Sunset is af!


    You got teeth like a wolf, but you cry like a sheep

    • Rol:



    Slaaf
    • Naam:
    Dragomir
    • Leeftijd:
    20 jaar jong
    • Afkomst:
    Dragomir komt uit Rome.
    • Uiterlijke kenmerken:
    Dragomir heeft brede schouders die vooral erg gespierd zijn door het vele trainen dat hij moet doen. Hij heeft donkere, licht gekrulde haren en hazelnootbruine ogen. Hij heeft een licht getinte huidskleur. Hij is ergens rond de 1 meter 80 lang.
    Dragomir draagt vaak niet meer dan een kapot shirt en een broek tot iets over zijn knieën dat gerafeld is aan de onderkant. Hij draagt ook nog sandalen die niet lang meer mee kunnen.
    • Innerlijke kenmerken:
    Dragomir laat zijn emoties bijna nooit zien aan mensen die het niet verdienen. Hij beheerst dit vlak tamelijk goed en heeft in de loop der jaren veel geleerd om zijn emoties niet te tonen. In de een strijd zal hij zichzelf groot houden en proberen niets te tonen. Maar wanneer hij echt niet meer kan, is het niet anders en geeft hij zich over aan zijn emoties.


    Echter gaat het hier alleen om de zwakke emoties. Hij laat zijn woede maar al te graag zien en probeert zijn vijanden maar al te graag om te brengen. Ook als hij opdrachten heeft gekregen dit niet te doen kan hij zichzelf maar moeilijk bedwingen. Wanneer Dragomir eenmaal vol woede zit is hij moeilijk te kalmeren.
    Dragomir heeft moeite met het vertrouwen van mensen om hem heen, ook al staan ze dicht bij hem in de buurt. Hij voldoet bijna nooit aan afspraken die gemaakt zijn en gaat vaak roekeloos te werk. Dragomir denkt vaak niet na voor hij zijn acties uitvoert wat meestal consequenties met zich meebrengt.
    Hoe vreemd het ook klinkt kan Dragomir zorgelijk zijn. Wanneer iemand die dicht bij hem staat in problemen is geraakt waardoor zijn gezondheid op het spel staat, zal Dragomir die persoon proberen te helpen. Hoewel hij geen medische kennis heeft zal hij de persoon wel steunen en proberen de wonden te dichten. Hij zal er ook voor proberen te zorgen dat de persoon bij een arts terecht komt.
    • Eventuele wapens:
    Hij draagt dit kleine zwaard bij zich.
    • Extra:
    Zijn geliefde, Rozalia, is in zijn armen om het leven gekomen. Ze was neergehaald door een van de Romeinen toen ze hem mee wilde nemen en Rozalia Dragomir wilde beschermen. Vlak na de dood van Rozalia is Dragomir meegenomen. Hij heeft nooit goed afscheid kunnen nemen.

    Done ^-^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Holy crap, count me in. Mag ik een mannelijke slaaf reserveren?


    Caution first, always.

    Delsin schreef:
    Holy crap, count me in. Mag ik een mannelijke slaaf reserveren?


    Stiekem miste ik je al in dit topic. Ik zet je er straks bij.

    Mijn excuses voor mijn afwezigheid, trouwens. Deze week was erg hectisch en vermoeiend voor mij, maar ik ga in het weekend alles bijwerken. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."