• ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:40 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik had het daar zaterdag nog over met een vriendin van me. Ze zijn er nog wel, maar nu heten ze chocoladekrijtjes. Slecht voorbeeld voor kinderen, straks denken ze nog dat krijtjes lekker zijn!
    Maar even serieus, ik denk dat je onder die naam nog wel kunt krijgen, maar ik heb ze zelf ook al een tijdje niet meer gezien :(


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik zag ze net gewoon in de winkel liggen...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Assassin schreef:
    (...)

    Misschien was hij te klein.;c Maar ja, je hebt niks gemist, er zat zo weinig in! D:



    Oh, dat werkt dus hetzelfde als bij de gewone sigaret? Ieder jaar eentje minder of zo? Ik rook zelf niet dus zo'n verstand heb ik er niet van, alleen elk jaar dat geklaag weer. Maar ik ben wel jaloers. Ik ga morgen denk ik voor dit jaar kijken. Elke winkel die ik tegenkom gaat er van langs krijgen. Ik wil ze. Ook al zijn ze duur, en zitten er amper in.


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik dacht dat die dingen al heel lang niet meer te koop waren. Hoe dan ook, ik snap überhaupt niet waarom iemand het ooit een goed idee vond om kindersnoepgoed te ontwerpen in de vorm van een verslavend middel. De consument mag dan misschien een eigen wil hebben, maar kinderen mogen wat mij betreft weldegelijk beschermd worden tegen dit soort beïnvloeding. Kinderen zijn hier nou eenmaal een makkelijk doelwit voor en ik neem aan dat niet menig ouder zijn kind graag aan de nicotine ziet gaan. En ik bedoel, nostalgie of niet, het was wel flut chocolade.


    i put the fun in funeral

    Ik heb het misschien een paar keer gegeten, maar volgens mij was dat heel lang geleden en alleen bij anderen. Zelf hadden we het volgens mij niet in huis.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Overkill schreef:
    Ik dacht dat die dingen al heel lang niet meer te koop waren. Hoe dan ook, ik snap überhaupt niet waarom iemand het ooit een goed idee vond om kindersnoepgoed te ontwerpen in de vorm van een verslavend middel. De consument mag dan misschien een eigen wil hebben, maar kinderen mogen wat mij betreft weldegelijk beschermd worden tegen dit soort beïnvloeding. Kinderen zijn hier nou eenmaal een makkelijk doelwit voor en ik neem aan dat niet menig ouder zijn kind graag aan de nicotine ziet gaan. En ik bedoel, nostalgie of niet, het was wel flut chocolade.


    De vorige generatie - wij dus - waren wel wat verstandiger dan de kinderen van nu. Ik vind niet dat je ons - of zelfs de generaties voor ons - kunt vergelijken met hen. De kinderen van nu beginnen op hun negende al met weet ik veel wat, maar voor ons waren die chocoladesigaretten gewoon snoep, en wij besefte dat het bij snoep bleef. Ik heb er vroeger genoeg van gegeten - net als al mijn neven en nichten - en we roken allemaal niet, hebben zelfs nooit een sigaret aangestoken. Wisten ze vroeger veel dat de kinderen van nu zo nieuwsgierig werden en dat de ouders er gewoon echt schijt aan hebben tegenwoordig - want dat is het gewoon, de ouders zijn degene die het allemaal maar goedkeuren en geen goede uitleg geven. Dus ik vind gewoon dat ze die sigaretten maar weer over de toonbank moeten laten rollen en de ouders een goede beschrijving erbij moeten geven van dé preek. Want het zijn de ouders gewoon die werkelijk schijt hebben aan alles onder het motto "ik was vroeger ook jong".


    I'm your little ray of pitch black.

    Kayfabe schreef:
    (...)

    De vorige generatie - wij dus - waren wel wat verstandiger dan de kinderen van nu. Ik vind niet dat je ons - of zelfs de generaties voor ons - kunt vergelijken met hen. De kinderen van nu beginnen op hun negende al met weet ik veel wat, maar voor ons waren die chocoladesigaretten gewoon snoep, en wij besefte dat het bij snoep bleef. Ik heb er vroeger genoeg van gegeten - net als al mijn neven en nichten - en we roken allemaal niet, hebben zelfs nooit een sigaret aangestoken. Wisten ze vroeger veel dat de kinderen van nu zo nieuwsgierig werden en dat de ouders er gewoon echt schijt aan hebben tegenwoordig - want dat is het gewoon, de ouders zijn degene die het allemaal maar goedkeuren en geen goede uitleg geven. Dus ik vind gewoon dat ze die sigaretten maar weer over de toonbank moeten laten rollen en de ouders een goede beschrijving erbij moeten geven van dé preek. Want het zijn de ouders gewoon die werkelijk schijt hebben aan alles onder het motto "ik was vroeger ook jong".

    Dit dus.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Mijn moeder verkocht die dingen met haar werk. Maar het klopt, de chocolade sigaretten zijn verboden en worden nu chocoladepotloodjes genoemd.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ja, die chocoladesigaretten vond ik geweldig. Het voelde erg cool om te doen alsof je rookte en de pakjes hadden meest fantastische opdrukken, heerlijk vintage. Ik kocht ze altijd in pakketjes van drie, bij de Wibra.

    Ik denk overigens niet dat het een slecht voorbeeld was. Ik speelde er mee, had ik geen chocoladesigaretten, dan blies ik wolkjes in de koude lucht. Ik vind roken er mooi uitzien, dat vond ik ook op jonge leeftijd, maar ik heb nooit overwogen het echt te gaan doen. Op jonge leeftijd gaan roken heeft meer te maken met je vrienden, je nieuwsgierigheid en slechte voorlicgting over de gezondheidsrisico's dan met het feit dat je op jonge leeftijd chocoladesigaretten had - je krijgt immers ook niet eerder kinderen omdat je met poppen speelde.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Oh god, nostalgie. De tijd van de chocoladesigaretten.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Een vriendin van me had ze laatst nog van de AH, maar volgens mij heten die dingen nu inderdaad geen sigaretten meer maar potloodjes.


    -

    Kayfabe schreef:
    (...)

    De vorige generatie - wij dus - waren wel wat verstandiger dan de kinderen van nu. Ik vind niet dat je ons - of zelfs de generaties voor ons - kunt vergelijken met hen. De kinderen van nu beginnen op hun negende al met weet ik veel wat, maar voor ons waren die chocoladesigaretten gewoon snoep, en wij besefte dat het bij snoep bleef. Ik heb er vroeger genoeg van gegeten - net als al mijn neven en nichten - en we roken allemaal niet, hebben zelfs nooit een sigaret aangestoken. Wisten ze vroeger veel dat de kinderen van nu zo nieuwsgierig werden en dat de ouders er gewoon echt schijt aan hebben tegenwoordig - want dat is het gewoon, de ouders zijn degene die het allemaal maar goedkeuren en geen goede uitleg geven. Dus ik vind gewoon dat ze die sigaretten maar weer over de toonbank moeten laten rollen en de ouders een goede beschrijving erbij moeten geven van dé preek. Want het zijn de ouders gewoon die werkelijk schijt hebben aan alles onder het motto "ik was vroeger ook jong".

    Ik denk niet dat je dat zo zwart-wit kan zeggen. Kinderen hebben tegenwoordig met een veel hogere maatschappelijke druk te maken. Dat wilde ik even toevoegen. :v En eigenlijk kan ik mij zowel in het standpunt van Overkill als 'tegenstanders' vinden.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ah, verdorie, ik vond die chocosigaretten altijd zo leuk.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Scorpion schreef:
    Ik zag ze net gewoon in de winkel liggen...

    Het idee bestaat nog wel. Ze hebben alleen een andere naam.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik heb toevallig laatst je topic gezien en zag ze gister liggen bij de lokale supermarkt; Spar. Ik dacht- ik meld het maar even (;

    [ bericht aangepast op 5 dec 2014 - 13:17 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya