• Burkhardt
    RE: wedstrijd

    Beste Vashton,

    Je aanmelding is goedgekeurd en omdat er nog maar één tekenwedstrijd bezig is, geef ik je hierbij toestemming om je wedstrijd te beginnen. Je hebt een week tijd op het topic te openen. Veel succes en plezier!

    Met vriendelijke groet,
    Burkhardt,
    Wedstrijdmoderator.


    Hallo allemaal,

    Ik heb besloten een tekenwedstrijd te organiseren.
    Waarom? Ik heb een passie voor kunst in het algemeen en denk dat ik na twee jaar kunsthumaniora toch genoeg ervaring heb om bepaalde werken te beoordelen en tips te geven.

    In deze wedstrijd is er plaats voor vijf tot tien mensen, die tot het einde zullen meedoen.
    Ik werk dus niet met een afvalsysteem, omdat ik van mening ben dat je alleen maar kunt groeien in wat je doet.

    Voor elke opdracht zal je zo'n anderhalve week krijgen, met een uitstel van 3 dagen mits reden.
    Voor de verbeteringen zal ik een ongeveer een halve week tellen en deze verbeteringen zullen in deze story terecht komen.

    Als je geen inspiratie hebt voor een opdracht, mag je éénmalig een Joker inzetten, deze geeft je vrijstelling van de opdracht. Maar wanneer de Joker gebruikt is, mag deze niet nog eens gebruikt worden. Denk dus goed na vooraleer je hem inzet.
    De mensen die op het einde hun Joker nog hebben krijgen één punt extra op hun geheel aantal scoren.

    Als je te laat inlevert is het -1 per dag. Als je helemaal niets inlevert, krijg je een nul.
    Ik hou ook rekening met plagiaat (dit tolereer ik dus helemaal niet).

    Voor de rest ben ik van plan ongeveer 5-6 opdrachten te verzinnen waarbij dus rekening gehouden wordt met:
    • Originaliteit /20
    • Netheid /10
    • De mate waarin men zich aan de opdracht heeft gehouden /10

    De uiteindelijke winnaar mag één story naar keuze promoten in drie verschillende Stories van mij...

    Dat allemaal gezegd zijnde; hier is opdracht 1.

    Opdracht 1:
    Rorchachs inktvlekken

    De deelnemers moeten op een blad papier een klodder verf spuiten (dit mogen meerdere kleuren zijn) en dit papier dan dubbelvouwen, zodat ze 1 random beeld krijgen.
    Ze moeten goed naar dit beeld kijken en bedenken wat ze erin zien. Hun eigen interpretatie van wat ze erin zien tekenen ze op een apart blad.
    Vervolgens sturen ze een afbeelding van de inktvlek en een afbeelding van hun eigen interpretatie hiervan in. Hierbij wil ik ook minstens twee afbeeldingen van het verwerkingsproces.

    Voorbeelden:
    Rorchach beeld: klik
    Eigen interpretatie: klik

    Rorchach beeld: klik
    Eigen interpretatie: klik
    Het kan natuurlijk veel simpeler dan het hierboven getoonde beeld. Als jij bijvoorbeeld twee mensen ziet, of een olifant, teken je dat!


    Opdracht 2:
    2,5D

    De deelnemers moeten een beeld maken waarbij het lijkt alsof de tekening uit het blad komt. Dit kan en mag op meerdere manieren en met een onderwerp naar keuze (mits de opdracht zelf al moeilijk genoeg is). Men moet gebruik maken van houtskool (Als dit niet mogelijk is gelieve iets te laten weten)

    Voorbeelden:
    1

    2

    3

    Afgeven: 09/01/15



    Nu, als je wilt deelnemen, graag hier beneden je naam, leeftijd en materiaalmogelijkheden achterlaten, zodat ik daar rekening mee kan houden!

    Deelnemers:
    Puffin_
    Allonsy

    [ bericht aangepast op 22 dec 2014 - 13:30 ]


    Made in China

    Puffin_ schreef:
    Ben echt helemaal gesloopt na tentamens en ook nog werken vandaag. Moet nu echt slapen, trek het niet om te tekenen, sorry. :x Ik lever het morgen in, met evt. aftrek of zo, is dat oke?


    oké


    Made in China



    Link



    Link




    (Sorreh, op z'n kop..)

    [ bericht aangepast op 21 dec 2014 - 23:56 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    De beoordeling van opdracht 1 staat online.
    Opdracht 2 is in aantocht!


    Made in China

    Vergeet niet dat er binnen 9 dagen af gegeven moet worden!


    Made in China

    Even een vraag: zou ik een gedeelte in verf en een gedeelte in houtskool mogen maken? Of helemaal in verf? Heb een beetje moeite met houtskool omdat ik niet kan fixeren momenteel. :/


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Puffin_ schreef:
    Even een vraag: zou ik een gedeelte in verf en een gedeelte in houtskool mogen maken? Of helemaal in verf? Heb een beetje moeite met houtskool omdat ik niet kan fixeren momenteel. :/


    Geen probleem. Probeer eerst een deel houtskool en verf als dat niet gaat laat je maar wat weten.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 19:13 ]


    Made in China

    Kan ik uitstel krijgen? Ik ben er druk mee bezig hoor, maar heb even wat extra tijd nodig, ik wil 'm niet afraffelen. :x


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Puffin_ schreef:
    Kan ik uitstel krijgen? Ik ben er druk mee bezig hoor, maar heb even wat extra tijd nodig, ik wil 'm niet afraffelen. :x

    Je kan eventueel tot maandag avond inleveren.


    Made in China

    Ik hoop dat maandag nacht ook nog goedgekeurd wordt :x Ben druk bezig, maar voor 00:00 gaat niet lukken (tenzij ik hem ga afraffelen) Mocht je dit nog lezen, hij komt eraan hoor!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Uurtje later...

    Hier is ie dan:

    Eindresultaat:





    Proces:

    1.



    2.



    3.



    4.



    Materiaal:
    -Houtskoolpotloden (Light, Medium, Dark, White)
    -Doezelaar
    -HB Grafiet Potlood
    -Gum

    Referentie: De exacte foto staat niet op internet, maar het komt uit deze serie: Klik!

    [ bericht aangepast op 13 jan 2015 - 20:52 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik zal hem tegen vanavond verbeteren :)


    Made in China

    Hallo!
    Wel, ik vind het heel spijtig om te moeten zeggen, maar bij deze moet ik de wedstrijd afsluiten.
    Ik heb twee deelnemers waarvan er maar 1 inlevert, waardoor ik het niet echt meer een wedstrijd kan noemen...
    Heel erg bedankt voor jullie medewerking in elk geval :)


    Made in China

    Oh. jammer... Wordt mijn inzending nog beoordeeld of ook niet?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Puffin_ schreef:
    Oh. jammer... Wordt mijn inzending nog beoordeeld of ook niet?


    Als je dat nog wilt zal ik het wel nog doen :p


    Made in China