• Donderdag 1 januari is het eindelijk weer zo ver: het nieuwe seizoen van Wie is de mol? begint!

    Nog 6 dagen tot de volgende aflevering.
    5 februari 2015, 20:30, NPO 1

    De kandidaten:
    Ajouad El Miloudi
    Ajouad El Miloudi is een Nederlandse tv- en radiopresentator die werkt voor de KRO en BNN

    Carolina Dijkhuizen
    Carolina Dijkhuizen is een Nederlandse zangeres en (musical)actrice. Ze speelde onder andere rollen in de musicals Aida, The Lion King en Sister Act.

    Chris Zegers
    Chris Zegers is een Nederlands acteur, zanger en presentator.

    Evelien Bosch
    Evelien Bosch is een Nederlands presentatrice en programmamaakster.

    Margriet van der Linden
    Margriet van der Linden is een Nederlandse journaliste. Tot 2013 was zij hoofdredactrice van het tijdschrift Opzij.

    Marlijn Weerdenburg
    Marlijn Weerdenburg is een Nederlands actrice en zangeres, die in 2013 bekend werd door haar vertolking van de rol van Danni Lowinski in de gelijknamige serie.

    Martine Sandifort
    Martine Sandifort is een Nederlandse cabaretière en actrice.

    Pieter Derks
    Pieter Derks is een Nederlandse cabaretier en columnist.

    Rik van de Westelaken
    Rik van de Westelaken is een Nederlands verslaggever en nieuwslezer.

    Viktor Brand
    Viktor Brand is een Nederlands televisiepresentator bij SBS 6.


    De afvallers en de waarde van de Huidige pot:
    Afvallers:
    Aflevering 1: Pieter Derks
    Aflevering 2: Evelien Bosch
    Aflevering 3: niemand
    Aflevering 4: Ajouad El Miloudi
    Aflevering 5: Victor Brand
    Aflevering 6: Carolina Dijkhuizen
    Aflevering 7: niemand

    Waarde van de pot:
    €5.750.-


    De locatie:
    Dit jaar gaat de hele Wie is de mol?-crew naar... Sri Lanka!

    De Molloten van Quizlet:
    JamesPotter
    OakenshieId
    Keynes
    Frances
    Niphredil
    Ungoliant
    Beatus
    Mylintis
    Rikiah
    Canoodle
    nerveus
    Sempre
    Franciennn
    Bolin
    Wiarda
    Chuckles
    Mystogan
    Kvatch
    Tylan
    lukesirwin
    Weekes
    Bamboe
    Howedes
    Pippilotta
    DreamerN
    Azalea
    Andersen
    SPECS
    Lindir
    Naamsveranderingen graag doorgeven. Wil je ook op de lijst, geef dat dan door.

    Gelieve spoilers onder de spoilerknop te zetten. Er zijn mensen die de aflevering pas later bekijken.

    Trust nobody



    Niets is wat het lijkt...

    [ bericht aangepast op 13 feb 2015 - 18:29 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Mag ik nog in de poule? Natascha94


    You will never know, just how beautiful you are to me.

    DreamerN schreef:
    (...)

    Me 2!!
    Al moet ik nog wel beslissen hoe ik mijn punten ga verdelen op de app xD


    Ik ga ze denk ik inzetten op Victor of Ajouad, of iemand anders die een joker/vrijstelling weet te bemachtigen :Y)

    [ bericht aangepast op 15 jan 2015 - 18:31 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Ik ga ze denk ik inzetten op Victor of Ajouad, of iemand anders die een joker/vrijstelling weet te bemachtigen :Y)


    Ik heb mijn punten uiteindelijk maar weer ingezet op Chris en Martine... Al heb ik daar nu zo weer mijn twijfels over xD


    Credendo Vides

    Oeh ik.


    -

    Ik vond de uitspraak van de aflevering toch wel Margriet over Marlijn
    "Als Marlijn kleuterjuf wordt en een kleutercrèche wil beginnen op Sri Lanka of eigenlijk heel Azië dan is dat helemaal super en zal ik haar daar volledig in steunen, MAAR NIET HIER EN NU OP DIT MOMENT."

    Wauw, ik lach in een deuk.

    Net zoals toen Martine Margriet afschoot in dat spel. Leek me trouwens wel super awesome om eens te doen ofzo, wow, jaloers op de WIDM-kandidaten en ik vind het zielig voor Pieter dat hij dit niet mee mag maken, meh, ik wil hem terug, kan niet gewoon iemand hem terugtoveren in WIDM?


    Oh, en ik vind het stom dat niemand eruit is. Maar ja, iedereen had vrijstellingen, en dan toch Carolina die haar test goed genoeg gemaakt heeft om door te gaan.. .Ze verdenkt Margriet. Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    @Derks, daar ben ik het mee eens, al was het best een goed idee van Marlijn (;

    Wat denken jullie van die actie met de envelop bij de opdracht van het watervliegtuig? Was het echt per ongeluk is heeft één van die twee ontzettend zitten mollen? Dan verdenk ik alsnog Chris, want hij stond echt naast die reddingsboei en toen wees hij Rick opeens in alle hectiek daar weg..
    Hij kon die envelop zowat niet over het hoofd hebben gezien.. Maar ja, misschien in alle chaos van het spel...


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    @Derks, daar ben ik het mee eens, al was het best een goed idee van Marlijn (;

    Wat denken jullie van die actie met de envelop bij de opdracht van het watervliegtuig? Was het echt per ongeluk is heeft één van die twee ontzettend zitten mollen? Dan verdenk ik alsnog Chris, want hij stond echt naast die reddingsboei en toen wees hij Rick opeens in alle hectiek daar weg..
    Hij kon die envelop zowat niet over het hoofd hebben gezien.. Maar ja, misschien in alle chaos van het spel...


    Volgens mij kon Chris die envelop inderdaad wel duidelijk zien toen hij langs liep om met Rick naar die mensen daar opzij te gaan. Bij Rick twijfel ik erover, al vind ik hem ergens ook verdacht eerlijk gezegd.


    16 - 09 - '17

    Tylan schreef:
    (...)

    Volgens mij kon Chris die envelop inderdaad wel duidelijk zien toen hij langs liep om met Rick naar die mensen daar opzij te gaan. Bij Rick twijfel ik erover, al vind ik hem ergens ook verdacht eerlijk gezegd.



    Ja inderdaad, Chris zei opeens "Rik, hier!" en rende toen naar de andere kant, Rik volgde hem toen. Maar ook het idee dat ze mensen moesten gaan zoeken, want Chris zag er maar twee, vond ik zooo raar. Je moest toch een envelop zoeken, wiens fucking idee was het nou om in een boot te stappen en binnen 10 minuten een mangrovebos doorzoeken, wtf


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)


    Ja inderdaad, Chris zei opeens "Rik, hier!" en rende toen naar de andere kant, Rik volgde hem toen. Maar ook het idee dat ze mensen moesten gaan zoeken, want Chris zag er maar twee, vond ik zooo raar. Je moest toch een envelop zoeken, wiens fucking idee was het nou om in een boot te stappen en binnen 10 minuten een mangrovebos doorzoeken, wtf


    Als hij zo 'slim' was geweest, hadden ze daar eerst lopen zoeken naar een aanwijzing en niet meteen beslissen om mensen om hulp te vragen en dan op een boot te stappen. Heel verdacht gewoon.


    16 - 09 - '17

    Molloot hier!


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Als Chris de mol is vind ik dit seizoen van widm maar saai. Hij is veel te overduidelijk aan het mollen, een echt goede mol zou dat niet doen. Maar goed, het kan natuurlijk zomaar wel zo zijn, helaas.

    Gooi me er maar wel weer op, heb alleen de laatste nog niet gezien. Maar goed, mijn gedachten;

    Ik denk dat Chris de mol is. Sowieso door de hint van de aflevering 'scheepsrecht' en in die aflevering is toen drie keer op hem gestemd. De gezegde zegt dan ook 'drie maal is scheepsrecht'. Dus vandaar ;')

    [ bericht aangepast op 16 jan 2015 - 9:39 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vond het ook zoiets dat Rik besloot Chris alles te laten doen.. zodat hij minder in de spotlight zou staan ofzo. Wat opzich wel iets heeft, maar misschien omdat Chris zo fanatiek is dat ie het echt niet heeft gezien of dat Rik nu goede mol informatie heeft.. (Slaat dit überhaupt ergens op, haha. Ik weet niet geheel wat ik duidelijk wil maken.)
    Ik vond het ook zo raar dat Marlijn vroeg: 'weet iemand hoeveel we kunnen verdienen met deze opdracht.'
    En toen zei Viktor in dat praatstukje van: 'Kom maar hier met die 3000 euro ofzo iets.' - alsof hij al wist hoeveel ze kregen.

    Maar ik ben nooit goed in zulke hints, dus idk. :')

    [ bericht aangepast op 16 jan 2015 - 15:06 ]


    Danmarks Dynamite.

    Wat ik wel vervelend en verdacht vond, was dat Rik de hele tijd naar Chris zijn kant keek in dat vliegtuig. Alsof hij ergens wist dat het daar zou zijn. Want stel dat het aan zijn kant was, dan had hij het waarschijnlijk bijna gemist door steeds naar Chris zijn kant te kijken.


    16 - 09 - '17

    Tylan schreef:
    Wat ik wel vervelend en verdacht vond, was dat Rik de hele tijd naar Chris zijn kant keek in dat vliegtuig. Alsof hij ergens wist dat het daar zou zijn. Want stel dat het aan zijn kant was, dan had hij het waarschijnlijk bijna gemist door steeds naar Chris zijn kant te kijken.


    Maar dat kwam ook deels omdat hij telkens boven zee hing en dus vrij weinig zag.


    Danmarks Dynamite.