• Hoihoi!
    Voor Nederlands moeten we een betoog houden, mijn stelling is "Polygame huwelijken in Nederland moeten toegestaan worden" en ik ben hier een voorstander van. (Polygamie = een huwelijk met meerdere mensen, zoals Sisterwives op TLC :'D) Ik heb hier ook tegenargumenten voor nodig die ik zelf niet echt kan bedenken (in ieder geval geen sterke tegenargumenten), dus nu mijn vraag: zijn er hier mensen die het er niet mee eens zijn? Zoja, waarom ben je het er niet mee eens?

    UPDATE: ik heb mijn betoog verbeterd en moet hem morgen presenteren. Hebben jullie tips voor hoe ik mijn betoog het beste over kan laten komen? Ik vind mezelf namelijk altijd een beetje onzeker klinken...

    [ bericht aangepast op 15 jan 2015 - 12:58 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ik zou het zelf ook niet willen, maar dat moet er niet voor kunnen zorgen dat andere mensen het ook niet mogen, inderdaad. Die wetten zijn er toch ook al voor monogame huwelijken, dat misbruik niet kan? Hmm


    Ik doelde op het soort misbruik dat in een polygamie wel mogelijk is en in een monogamie niet. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nenya schreef:
    (...)

    Ik doelde op het soort misbruik dat in een polygamie wel mogelijk is en in een monogamie niet. (:

    Hm, ja.

    Nou, bedankt iedereen! Nu weet ik een beetje wat voor een soort argumenten ik kan verwachten van de klas. (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    UUUGHH dit is moeilijk!


    No growth of the heart is ever a waste

    Eledhel schreef:
    (...)
    Misschien komt dat omdat je teveel denkt aan het begrip "de ware liefde". Natuurlijk is er hier in Nederland maar één ware liefde, want hier is monogamie de norm. Geloof je er niet in dat iemand niet oprecht van meerdere mensen tegelijk kan houden?


    Monogamie is hier inderdaad de norm. Maar iemand zoals bijvoorbeeld Heleen van Royen breekt die norm, ze is weliswaar nooit met meerdere mensen getrouwd. Ik geloof er wel in dat iemand van meerdere mensen kan houden, alleen vraag ik mij dan af, hoe je even veel van al die mensen? Of ben je verliefd op iemand geworden omdat je relatie in een dip zit?

    Want het doet mij denken aan iets wat ik ooit heb gelezen, als je verliefd word op iemand, kies dan voor die want als het goed zat in je relatie zou waarschijnlijk niet verliefd worden op iemand anders.

    Uiteraard heb je natuurlijke ook biseksuele mensen en als die een relatie met een man en vrouw hebben, waarom zouden die dan niet met allebei kunnen/mogen trouwen?


    Physics is awesome

    UPDATE: ik heb mijn betoog verbeterd en moet hem morgen presenteren. Hebben jullie tips voor hoe ik mijn betoog het beste over kan laten komen? Ik vind mezelf namelijk altijd een beetje onzeker klinken...


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Leer je betoog niet uit je hoofd, maar maar gebruik van steekwoorden. Zo vertel je alles veel natuurlijker. Sowieso weet je vast veel van het onderwerp af, omdat je dit zelf eerst helemaal hebt moeten schrijven. ^^

    Overigens bestaat er geen homo-huwelijk in Nederland, maar gewoon het huwelijk voor iedereen beschikbaar.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Heb je een koppel in je klas?
    Misschien zou t dan leuk zijn om ze ermee te confronteren. Laat t koppel naar voren komen, en haal dan nog bv 3 meiden uit de klas. En dan iets in de trant van, stel je voor dat jullie allemaal samen één koppel zijn. (of als je geen koppel in de klas hebt, kun je ook gewoon random wat mensen uit de klas nemen). Je zou dan bijvoorbeeld kunnen vragen wat ze er van vinden. Dan heb je meteen al de mening van je klasgenoten, en daar kan jij dan op inspringen met jouw eigen voor- en tegen argumenten.

    Bijvoorbeeld(;

    Oh, en inderdaad steekwoorden! T ziet er veel natuurlijker (en ook leuker) uit als iemand niet alles van een blaadje op hoeft te lezen, maar gewoon uit zichzelf de zaken kan vertellen. Succes iniedergeval!

    [ bericht aangepast op 15 jan 2015 - 13:28 ]


    Inspiration can hit you any time

    Steekwoorden heb ik al, dankje!

    @Constantine: Ik mag niet zoveel tijd besteden aan koppels etc, maar leuk idee! Nu vraag ik gewoon wie van hen wel eens Sister Wives op TLC kijkt en dan zeg ik van "ja dat is een polygaam huwelijk blahblahblah". :)


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik ben het oneens, voor mij, komt het over dat je niet belangrijk genoeg bent voor diegene, ook kunnen er ruzie's ontstaan. Ik vind dat je liefde naar een persoon moet (Niet je hele leven, bijv ruzie)

    Tegen argumenten zouden kunnen zijn dat de familie die er op tegen is juist afstand kan doen, of dat er in het geval protsten ertegen zouden kunnen komen en de mensen die ervoor zijn gekwetst kunnen worden.

    Hoe is het gegaan?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    Hoe is het gegaan?

    Sorry, ik zie je berichtje nu pas!
    Het ging echt goed. Ik was wel het voorbeeld over het homo-huwelijk vergeten, maar ik hoorde van heel veel mensen dat ze overtuigd waren. Dus, woohoo. Vooral omdat de meeste van die mensen me aankeken alsof ik gestoord was toen ik zei dat ik mijn betoog over polygamie ging houden.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Sorry, ik zie je berichtje nu pas!
    Het ging echt goed. Ik was wel het voorbeeld over het homo-huwelijk vergeten, maar ik hoorde van heel veel mensen dat ze overtuigd waren. Dus, woohoo. Vooral omdat de meeste van die mensen me aankeken alsof ik gestoord was toen ik zei dat ik mijn betoog over polygamie ging houden.


    Hahaha, goed gedaan dan! (:


    When time and life shook hands and said goodbye.