• Heyhoi! :')
    Om meteen met de deur in huis te vallen: ik heb zonet een filmpje gezien over een tweeling die uit de kast komt voor hun vader.
    Ze zijn beide homoseksueel en dat heeft me op het denken gezet en nu heb ik even een vraag waarop ik het antwoord niet meteen weet. Misschien jullie wel?
    Dus: als een van de eeneiige tweeling homoseksueel is, is de ander dat dan ook? Of niet per se?
    Het is misschien een rare vraag, maar ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht en nu plots wel. :')

    Sorry als het topic verkeerd staat.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Patholoog schreef:
    Jawel, homoseksualiteit heeft de maken met hormonen van de moeder tijdens de zwangerschap. Deze hormonen komen dan in de hersenen van de baby en op die manier is die persoon homoseksueel. Althans, dat heb ik van horen zeggen. Als dit waar is, zou het ontzettend raar zijn als een tweeling niet allebei homoseksueel is.

    Sorry dat ik overal op reageer, ik vind het alleen ontzettend fascinerend. Ik had een artikel gelezen over die theorie en die wordt door niet heel veel neuropsychologen/neurowetenschappers beaamd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet heel geloofwaardig vindt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Polo schreef:
    (...)
    (Op je reactie dat andere mensen in dit topic beweren dat geaardheid erfelijk is:) Ik wil je niet aanvallen, maar ik krijg het idee dat je mijn reactie/theorie verkeerd begrijpt. Ik beweer namelijk niet zo dat dit erfelijk is, maar dat ik veel artikels zag waarin stond dat er onderzoek naar gedaan is en dat er veel aanwijzingen voor zijn dat het deels erfelijk is. En als ik de artikels lees, vind ik dit behoorlijk geloofwaardig. Het kan namelijk best zijn dat de genen (als ze er natuurlijk zijn), al jaren bij jullie in de familie zitten, maar nooit zijn getriggerd.
    Het onderzoek is trouwens ook alleen nog maar bewezen bij mannen, dus ik heb geen idee hoe het dan zou moeten zijn bij vrouwen.


    Ik heb ook eens een verhaal van een wetenschapper gehoord. De voortplanting van wezens is heel erg belangrijk en het zou te gevaarlijk zijn om dit aan het toeval over te laten. Daarom is de kans ook heel groot dat dit is vastgelegd in onze genen. Volgens de wetenschapper is er dan ook een kans dat er op dit gen, net zoals bij alle andere, een 'afwijking' kan zijn (Let op: ik bedoel niet dat homoseksualiteit een afwijking is!). Die theorie is volgens mij nog niet bewezen, maar er zijn andere wetenschappers die al wel bewijzen hebben gevonden.

    Ik ben natuurlijk geen professional of zo en ik denk ook niet dat iemand op Q dat is, dus het fijne weet ik er niet van ;)


    What would Emma do?

    Patholoog schreef:
    Jawel, homoseksualiteit heeft de maken met hormonen van de moeder tijdens de zwangerschap. Deze hormonen komen dan in de hersenen van de baby en op die manier is die persoon homoseksueel. Althans, dat heb ik van horen zeggen. Als dit waar is, zou het ontzettend raar zijn als een tweeling niet allebei homoseksueel is.

    Ik denk zelf ook niet dat deze theorie niet waar is. Hormonen bij embryo's/ foetussen zorgt alleen ervoor dat ze meisje of jongens zijn, maar dat wordt bepaald door het gehalte testosteron Het vrouwelijke hormon zou dat helemaal niet uit moeten maken.


    Seasons will change, but I shall remain

    Catcall schreef:
    (...)
    dat zei ik ook niet. Ik doe alleen maar een gok. Ik quote je ook niet.

    Je snapt me niet. Dat ik als eerste reageerde, betekend niet dat haar reactie mijn reactie is. Ik snap dan niet waarom je op mij reageert? Ugh, dit is zinloos - nvm.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tsuchiya schreef:
    (...)
    Je snapt me niet. Dat ik als eerste reageerde, betekend niet dat haar reactie mijn reactie is. Ik snap dan niet waarom je op mij reageert? Ugh, dit is zinloos - nvm.

    Zelfs op het internet kunnen mensen ons niet uit elkaar houden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Tsuchiya schreef:
    (...)
    Je snapt me niet. Dat ik als eerste reageerde, betekend niet dat haar reactie mijn reactie is. Ik snap dan niet waarom je op mij reageert? Ugh, dit is zinloos - nvm.

    Ik snap je prima. Ík heb nooit beweerd dat haar reactie die van jou is. Ik heb je ook nooit gequote, behalve in mijn vorige reactie.
    Ik deed alleen maar een gok naar wat Thunderstruck kon denken om jou te quoten en niet Sacramental.
    Daarnaast is zeggen dat dit zinloos is niet zo aardig want ik snap je heus wel. Don't get mad at me.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2015 - 10:00 ]

    Ideomotor schreef:
    (...)
    Ik denk zelf ook niet dat deze theorie niet waar is. Hormonen bij embryo's/ foetussen zorgt alleen ervoor dat ze meisje of jongens zijn, maar dat wordt bepaald door het gehalte testosteron Het vrouwelijke hormon zou dat helemaal niet uit moeten maken.


    Dat is niet waar. Chromosomen zorgen ervoor of het een jongen of een meisje is. :')


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Catcall schreef:
    (...)
    Ik snap je prima. Ík heb nooit beweerd dat haar reactie die van jou is. Ik heb je ook nooit gequote, behalve in mijn vorige reactie.
    Ik deed alleen maar een gok naar wat Thunderstruck kon denken om jou te quoten en niet Sacramental.
    Daarnaast is zeggen dat dit zinloos is niet zo aardig want ik snap je heus wel. Don't get mad at me.

    Ik heb het over de discussie dat zinloos is haha.
    And I know. Maar ik vraag aan Thunderstruck waarom ze die van mij quote, daarom snap ik ook niet waarom je voor haar antwoord? Mag best, maar dan kom ik nog niet ver, omdat het misschien niet zo is. En dan krijg je zoiets.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tsuchiya schreef:
    (...)
    Ik heb het over de discussie dat zinloos is haha.
    And I know. Maar ik vraag aan Thunderstruck waarom ze die van mij quote, daarom snap ik ook niet waarom je voor haar antwoord? Mag best, maar dan kom ik nog niet ver, omdat het misschien niet zo is. En dan krijg je zoiets.

    laten we het dan maar hierbij houden (:

    Catcall schreef:
    (...)
    laten we het dan maar hierbij houden (:

    Indeed, we shall.


    Don't walk. Run, you sheep, run.