• de Corporalki nemen haar plaats in! Die zijn met velen, dus er zullen spoedig enkele nieuwe columns komen :Y)

    De Corporalki zijn de belangrijkste leden van een magisch elitecorps uit het boek "Shadow and Bone" van Leigh Bardugo, een boek dat ik tegengekomen was tijdens mijn zoektocht naar Russisch geïnspireerde literatuur. Een korte samenvatting kan je onder de spoiler vinden.


    Het ooit zo rijke Ravka wordt sinds tientallen jaren in tweeën gedeeld door de Schaduwvlakte; een ondoorgrondelijke duisternis, vergeven van monsters die teren op mensenvlees. Het lot van het land is onzeker.

    Alina Starkov is nooit ergens goed in geweest. Maar als haar regiment wordt aangevallen en haar beste vriend zwaargewond raakt, ontwaakt er bij Alina een onbekende kracht die zijn leven redt. Een kracht die het door oorlog getergde koninkrijk voor eens en altijd kan bevrijden. Alina moet alles achterlaten en wordt meegevoerd naar het hof, waar ze getraind zal worden tot lid van de Grisha; het magische elitecorps dat wordt geleid door de mysterieuze Duisterling.

    Alina moet de geheimen van de Grisha leren te doorgronden nu de toekomst van Ravka in haar handen ligt. In de dreigende duisternis leert Alina niet alleen haar krachten beheersen, maar leert ze ook een kant van zichzelf kennen die ze misschien liever nooit had ontdekt...


    Zo. Om het topic wat nuttig te houden, heeft er iemand dit boek/deze serie toevallig al gelezen?


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik denk dat mijn zus die leest.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Leuk! Nu ga ik je wel terug moeten leren herkennen op Q.:W


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Leuk! Nu ga ik je wel terug moeten leren herkennen op Q.:W


    Nou, als het je op school lukt moet dat hier ook wel :')

    @Avarosa; leuk ^-^


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Oh, dat boek ben ik ook aan het lezen :Y)
    Ik lees hem in het Nederlands.
    Leuke naam ^^


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Corporalki schreef:
    (...)

    Nou, als het je op school lukt moet dat hier ook wel :')

    @Avarosa; leuk ^-^


    Maar Evelien is veel makkelijker te onthouden en je veranderd ook niet om de zoveel tijd van gezicht.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik zag de foto en keek naast me, dat boek ligt er al een paar maanden - ongelezen :]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Leuke username!

    Die boekenserie kende ik nog niet. Klinkt wel interessant.


    Physics is awesome

    Lindir schreef:
    Oh, dat boek ben ik ook aan het lezen :Y)
    Ik lees hem in het Nederlands.
    Leuke naam ^^


    Oeh ^-^ stuur je me een berichtje wanneer je 'm uit hebt? Momenteel ken ik niemand die het leest, en da's best rot, aangezien het verfilmd wordt en ik mijn fangirling ergens kwijt moet :')

    Maar Evelien is veel makkelijker te onthouden en je veranderd ook niet om de zoveel tijd van gezicht.:'D

    Wacht maar tot ik terug kom van de plastische chirurg (nerd)
    Naja. Binnenkory neem ik Faelain wel weer terug :')

    Ik zag de foto en keek naast me, dat boek ligt er al een paar maanden - ongelezen :]

    Nou, de eerste 2 boeken vond ik erg goed, dus die kan ik enkel aanraden ^-^


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Hehe, die vind ik tof. Het klinkt zo Italiaans in plaats van Russisch, haha. ^^

    [ bericht aangepast op 17 jan 2015 - 18:40 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Avarosa schreef:
    Ik denk dat mijn zusje die leest.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    Hehe, die vind ik tof. Het klinkt zo Italiaans in plaats van Russisch, haha. ^^


    Haha ja, misschien wel ja ;'D


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Het lijkt mij eigenlijk wel een leuk boek. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!