• De stelling van deze week luidt:
    Mensen bepalen zelf wat goed en slecht is.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik ben het wel met de stelling eens.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Eens


    take me back to the basics and the simple life

    Trohman schreef:
    Eens. Tot op zekere hoogte is wat we denken en vinden vastgelegd in de Grondwet en in onze cultuur, waardoor onze ideeën van goed en slecht grenzen kennen. Máár er wordt heel veel binnen en soms ook buiten die grenzen gedacht.
    Denk maar eens aan discussies over de doodstraf: de een vindt dat diegene het verdient, de ander vindt dat zoiets niet kan. Zo hebben we voor onszelf bepaald dat dat goed of slecht is.
    Om even in te haken op het voorbeeld van Histoire: iedereen in de westerse wereld vindt dat mannen en vrouwen gelijk zijn. Dat is dus niet zo. Je hebt altijd een partij als SGP met mensen die vinden dat vrouwen niet meer mogen werken. Dit komt door hun cultuur die hun heeft beïnvloedt om werkende vrouwen slecht te vinden. Cultuur en omgeving beïnvloedt, maar het individu heeft altijd het laatste woord.


    -

    Ligt eraan, sommige dingen zijn eenmaal gewoon slecht.


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Zo lang je een beetje om elkaar denkt is het prima om voor jezelf te kiezen.


    *floats away*

    Tokugawa schreef:
    Niet volledig waar :D.

    Maar ook niet volledig oneens :D.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nee, dat doe ik toch al voor ze? :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Oneens.
    Het heeft allemaal met normen en waarden te maken, en die zijn niet bij iedereen hetzelfde.


    Alleen maar tranen van geluk

    [Quote]JamesPotter schreef:
    There is no good and evil, there is only power, and those too weak to seek it …

    We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are. 

    [ bericht aangepast op 1 feb 2015 - 20:07 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oneens. Ten eerste zijn alle mensen verschillend. Toegegeven, de meesten kunnen het wel, maar er zijn meer dan genoeg voorbeelden van waar het mis loopt, zelfs al zijn er regels over.
    Ik ben het vooral oneens door een experiment dat ooit gevoerd werd. Het is zelfs verfilmd geweest en ik denk dat sommigen het wel zullen kennen: das experiment of the experiment. Bepaalde mensen kregen de macht als agent en andere werden gevangenen. Na enkele dagen liep het al helemaal uit de hand omdat de agenten ronduit geweldadig werden.


    What would Emma do?

    Mijn signature zegt eigenlijk volledig hoe ik hierover denk. :'D
    'There is nothing either good or bad, but thinking makes it so.'
    Oftewel, eens. Ieder mens heeft eigen definities van goed en slecht, of deze nu wel of niet beïnvloed worden door autoriteiten. Natuurlijk betekent dat niet dat iedere opvatting van goed en slecht wordt geaccepteerd, en er is natuurlijk een soort van universele opvatting van goed en slecht, maar ik geloof dat mensen toch altijd voor zichzelf met hun gedachten hun opvattingen van goed of slecht volledig bepalen. En voor hen, is dit dan ook goed en slecht. Voor een ander persoon niet, maar voor hen wel. Er zijn net zoveel waarheden als er mensen zijn. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Eens, want wat de een goed is vindt de ander slecht dus het het is maar de manier hoe je ernaar toe kijkt. Natuurlijk zijn er ook dingen die niet door een individu bepaalt mag worden omdat de maatschappij heeft besloten dat het slecht is en je er dus voor vervolgd kan worden.


    There is always time for a cup of tea.

    Het is aan de ene kant wel de waarheid. Het komt eigenlijk wel door ons denken. Als je het negatieve ergens van kan inzien, kan je ook het positieve van iets inzien.
    Sommige dingen kunnen ook echt niet. Maar wat kan je doen aan het slechte?? Als je het gaat verbeteren, zullen er altijd mensen zijn die getH bevalt.Het leven zit vol met tegenslagen
    Aan de andere kant ben het er niet mee eens. Sommige dingen kunnen ook gewoon niet.


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    Ik ben het eens want als de een iemand vermoord, vind die dat goed omdat bijvoorbeeld de vermoorde hem/haar mishandeld of iets dergelijks hebben. Maar bv. de vrouw/man van de vermoorde vind dat slecht


    I'm sick of seeing my face but I'm allowed to be sick of seeing my face cuz it's my fucking face

    Ligt aan de situatie


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.