• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 15 dec 2015 - 22:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Layla keek Thomas met een grijns aan. 'Zie daar zelf maar achter te komen...'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Thomas kreunde. "Doe niet zo geheimzinnig." Hij had werkelijk geen idee.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Mt


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Geheimzinnigheid siert een vrouw,' vond Layla. De bus kwam tot stilstand. 'Het ziet er naar uit dat we er eindelijk zijn.'
    Ze tuurde nieuwsgierig door het raam heen om te zien wat hen te wachten stond, maar ze bevonden zich op een kale parkeerplaats dat bestond uit aangestampte aarde. Het werd omringd door bomen, wat haar geen steek verder hielp.
    'Straks is het gewoon een boswandeling...'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Een boswandeling is voor watjes,' snoof Bram. 'Droppings zijn leuker. Kun je mensen de stuipen op het lijf jagen.' Zijn ogen glommen boosaardig.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Layla glimlachte. Ze was niet zo bang aangelegd en vond een dropping ook niet vervelend.
    'Ik heb gehoord dat men daar de laatste jaren heel streng op is geworden. Je schijnt na tien uur het bos niet meer in te mogen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Waarom niet dan?' vroeg Petra verbaasd. Ze kon zich niet echt indenken wat het verschil was tussen tien uur en elf uur en vond het ook niet erg eerlijk tegenover de mensen die liever wat later op de ochtend een wandeling deden. Misschien dat ze hun hond wel om elf uur moesten uitlaten! Waarom mochten ze dan niet meer het bos in?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Layla haalde haar schouders op. 'Ter bescherming van de vele wilde dieren die hier wonen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Oh! Dat is wel logisch, ja,' knikte Petra. Ze klom uit haar stoel en huppelde de bus uit, waar ze bleef wachten tot Layla zich weer bij haar had gevoegd.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Darius stond op en verliet de bus, waarna hij tegen de buitenkant van de bus aanleunde en de omgeving in zich opnam, wachtend op Maya.

    Hoi allemaal,
    Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik heb besloten een tijdje te stoppen met alle MSVs. Ik heb voor 1 mei twee belangrijke deadlines die ik echt móet halen en dus wil ik mijn Quizlet activiteit drastisch minderen – ook al valt die keuze me echt zwaar.
    Jullie mogen mijn personages er allicht bijhouden, want ik weet dat anderen hierdoor in de knel zullen raken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woooooow. Mijn topics... Waar was ik?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    @Natas, jammer maar veel succes in ieder geval!

    Thomas stapte uit de bus en zijn oog viel op Darius die tegen de bus aangeleund stond, ''een beetje zin in?'' Vroeg hij aan hem aangezien Layla nog niet buiten stond en hij zichzelf anders geen houding kon geven.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Oké, ik doe weer mee. :3

    Layla haalde diep adem toen ze de bus verliet en de frisse boslucht kon opsnuiven. Ze vond de natuur wel fijn en zeker tien keer beter dan zo’n schoolbus. Sinds iemand in groep vijf een keer over haar heen had gekotst, dacht ze altijd die zure lucht te ruiken.
    Ze liep direct naar de gymleraar toe, zodat ze als eerste en GPS zou kunnen bemachtigen. Ze gaf zoiets liever niet uit handen. Qaasim en Tyler wisten het ongetwijfeld te slopen, ze wist zeker dat Petra niet wist hoe het werkte en erg veel vertrouwen in Alain en Phoebe had ze ook niet.
    ‘Jij mag met je groep die kant op gaan,’ zei de leraar en hij wees naar een van de vele paden die het bos ingingen.
    Met een tevreden glimlach pakte Layla de GPS aan en ze draaide zich om naar de anderen, om op de rest van het groepje te wachten.

    [ bericht aangepast op 24 april 2015 - 11:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik heb altijd overal zin in,' antwoordde Darius.
    'Jij?'