• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 15 dec 2015 - 22:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik denk niet dat hij nog over zal gaan,' zei Jiang met onvaste stem. Hij was vast kapot. Hij zocht overal, bij ieder stuk gras en iedere boom. Uiteindelijk zag hij hem liggen. Het scherm was gebarsten en de achterkant was beschadigd. Bram had goed gemikt. Met gebogen hoofd bleef hij staan en staarde naar zijn kapotte telefoon. Hij had er zo lang voor gespaard.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2015 - 23:11 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Nee klopt,' zei Kate. 'Ik kon nu pas bij het kamp aansluiten door verplichtingen thuis.'


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    Mia voelde een steek van medelijden toen ze Jiangs gezicht zag. 'Dit moeten we echt melden, hoor. Dit kan niet zomaar!'


    Ramon besloot om niet verder te vragen. 'Leuk dat je er toch bent,' zei hij maar. Hij keek even rond en zijn hart leek een slag over te slaan toen hij haar zag staan. Verward keerde hij zijn gezicht weer af. Hij vond dat rare gevoel dat ze teweegbracht drie keer niets en snakte opeens naar een conversatie - met wie dan ook.
    'Heb je een leuke vakantie gehad?' vroeg hij aan Kate.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Layla grinnikte om Qaasims geschreeuw. 'Je maakt niet zo heel veel indruk, zo te zien.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bram heeft zijn telefoon stukgegooid xD, typte Elin terug.
    Ze keerde zich weer tot haar groepje, waar de helft maar van over was, omdat Jiang en Mia naar diens telefoon zochten.
    'Gaan jullie nog de weg helpen zoeken of willen jullie verrotten in het bos?' vroeg ze aan de anderen. Eigenlijk kende ze alleen Bram en de meiden van naam. Die andere twee jongens zeiden har niets. Zeker die ene niet die lippenstift leek te dragen en altijd bij dat kippige meisje in de buurt was... Maya. Elin vond haar niet per se onaardig, maar had ook geen zin om met haar om te gaan, omdat ze niet wilde dat zij haar op sleeptouw zou moeten nemen.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2015 - 17:09 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Bram zal het toch ontkennen, en niemand zal ons steunen. Niet als ze een pak slaag van Bram kunnen krijgen.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Natuurlijk wel,' vond Mia. 'Joris heeft het ook gezien en ik geloof niet dat die terugdeinst voor Bram. Dan zijn we al met zijn drieën. Bovendien heeft Bram best een reputatie, hoor.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Zeker, ik ben wezen hiken in de Belgische Ardennen,' antwoordde Kate. Ze zag hoe Ramon eerder snel zijn gezicht van een bepaald punt afwendde. Gezien de richting waar hij naartoe keek, leek het alsof hij van een persoon geschrokken was. Ze was zelf alleen niet zeker van wie. 'En jij?'


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    'Ik ben alleen op voetbalkamp geweest naar Texel,' antwoordde hij. Het was jaren geleden geweest dat hij echt naar het buitenland was geweest en hij wist dat zijn moeder dat de komende jaren ook niet zo maar zou kunnen bekostigen. Er waren wel dringendere zaken waar het geld naartoe ging. 'Maar dat was heel tof. We hadden lekker weer, zo'n dikke twintig graden zonder regen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jammer dit, typte Layla terug, nu kan ik wel naar spannende appjes fluiten. Wat een dumbass.
    Ze wist niet hoe makkelijk het was om Jiang van Phoebe weg te krijgen en ze was wel aardig getalenteerde in zoete berichtjes sturen. Het zag er nu echter naar uit dat ze iets originelers moest proberen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Een reputatie?' snoof Jiang. 'Van klootzak bedoel je?' Hij zakte verslagen tegen een boom aan. 'Ik ben bang voor wat hij zal doen als ik het aangeef bij de leraren.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Een reputatie als klootzak, ja,' herhaalde Mia. 'Maar ik begrijp wel waar je bang voor bent.'
    Als Bram al zo makkelijk zonder reden telefoons kapot gooide, waartoe zou hij dan wel niet in staat zijn als hij boos was?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jiang zei niets en staarde naar zijn kapotte telefoon. 'Ik ga terug naar het kamp. Ik heb geen zin meer in die tocht.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Hoe wil je ooit terugkomen?' vroeg Mia verbaasd. 'Het hele doel van deze tocht is toch dat we terugkomen bij het kamp?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik ga niet meer meelopen met hen,' zei Jiang zonder haar aan te kijken. 'Niet als hij in de buurt is.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?