• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 15 dec 2015 - 22:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Dan moet je misschien vaker updaten,' zei Jiang. 'Hij hoort de kortste en snelste route te geven. Ik heb hem al getest toen ik een paar dagen geleden naar het park ging.'

    --

    Phoebe vond de toon waarop Layla sprak nogal bitchy overkomen, al bedoelde ze het waarschijnlijk vast niet zo. 'Leuk dat je er bent, Kate. We zijn net op weg.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Nee. Mijn overlevingsskills zitten al vanaf mijn geboorte in me,' grinnikte Isa. 'Dit is allemaal puur talent.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Joris begreep niet waarom Mia met Jiang een gewoon gesprek aan kon gaan, terwijl ze met hem grote moeite leek te hebben. Het was in ieder geval fijn dat ze weer bekomen was van wat er die middag was gebeurd, al begreep hij er nog steeds weinig van. Hij liep zelf naast Bram, maar kon niet erg goed met de jongen opschieten en daardoor was het voornamelijk stil. Darius liep naast Doris en daardoor was Elin de enige die alleen liep. Ze was vast een leukere gesprekspartner dan Bram, dus wist Joris zich subtiel van Bram los te maken en naast Elin te komen lopen. 'Hé! Heb je al eens eerder meegedaan aan droppingen?' vroeg hij, om een gesprek te starten.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Maya ging op zoek naar haar groepje. Ze vond het een bijzonder saaie opdracht, omdat zij in het donker de GPS toch niet kon lezen. Ze zou als een soort aanhangsel achter haar groep aan lopen, maar besloot er niets van te zeggen. Stiekem had ze de hoop dat het ding geluid zou kunnen maken. Dan had zij er ook wat aan.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Wat een gezegend mens ben jij. Misschien stam je wel van de indianen af.' Ramon deed een vreemde dans en imiteerde een indiaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isa schoot in de lach. 'Jij in ieder geval niet! Een indianendans gaat zo.' Ze begon met haar vrije hand tegen haar mond te tikken terwijl ze met haar lichaam deed alsof ze rond een vuur danste.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Dat lijkt meer een apendans,' merkte hij plagend op.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Dan zal ik vast van de Tarzan afstammen,' zei Isa. 'Dat is nog veel vetter dan jouw indianen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ''Altijd,'' antwoordde Thomas op Darius voordat hij zijn weg baande naar zijn groepje die al een flinke sprint had genomen. Ze dwaalden nu door het bos en had al drie krassen op zijn arm opgelopen van de uit stekende planten. ''Tortelduifjes, letten we nog op waar we heen gaan?'' Riep hij waarna hij op zijn vingers floot richting Ramon en Isa.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2015 - 0:22 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Kate keek met samengeknepen ogen naar Layla, wegens haar harde opmerking, maar glimlachte vervolgens naar Phoebe. "Dankje. Ik kon nu pas weg van huis, hopelijk heb ik niet te veel gemist. Moeten we iets vinden in deze opdracht? Ze hebben me geen instructies gegeven."


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    (Ehm, goeie vraag, wat was ook alweer de opdracht? )


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    "Wat dacht je van de weg?" vroeg Qaasim die kalmpjes achter de anderen aanliep. Hij had geen verstand van GPS'en en had ook geen zin om er met zijn tienen bovenop te staan. Wandelen was oké, zolang het niet te lang duurde en ze daarna maar weer iets spannenders gingen doen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik stel me je even voor in een Tarzan-outfit,' grijnsde Ramon. Hij bukte voor een laaghangende tak en probeerde zich Isa inderdaad in te beelden in een Jane-kostuum, slingerend van boom tot boom.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'En, bevalt het beeld?' zei ze grijnzend.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    De weg vinden...dat was de enige instructie die gegeven leek te zijn. Ze liep samen met haar groep achter de persoon met de GPS aan. Ze hoopte maar dat het apparaat hen niet onderweg in de steek zou laten, waardoor ze echt verdwaalden. Aan de andere kant zorgde de wandeling voor een mooie gelegenheid om erachter te komen wat ze allemaal gemist had. Wie weet vonden ze zelfs nog wel iets interessants onderweg.
    "Hebben we meer van zulke opdrachten gehad?" vroeg ze aan Phoebe, die naast haar liep.


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney