• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 15 dec 2015 - 22:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Nee hoor, er is niets,' antwoordde Phoebe ontwijkend. Isa's blik was net iets te doordringend. Phoebe werd er onmakkelijk van. Als ze maar niet net als Jiang vermoedens zou krijgen.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Jelle keek naar de mensen bij het vuur.
    "Ben ik zo onzichtbaar of zijn jullie zo doof?" vroeg hij wat luider. Hij probeerde sfeer in de groep te brengen, maar mensen luisterde niet eens naar hem, hij vond dat erg vervelend.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Je bent niet onzichtbaar en je bent niet doof,' antwoordde Layla met een scheve grijns, 'maar sommige mensen zijn gewoon interessanter dan jij.'
    Ze liet er een knipoog op volgen om te laten merken dat hij dat niet al te serieus moest opvatten. Hoewel ze de tweeling vreemd vond en hen niet tot haar vriendenkring berekende, moest ze het deze dagen wel met hen doen en ze deden in elk geval hun best om er iets van te maken.
    'Ik wil wel meedoen, hoor. Ik ben altijd in voor spannende spelletjes.' Ze bewoog met haar wenkbrauwen op en neer en richtte zich toen weer tot Jiang. 'Doe je ook mee?'

    Ik ga morgen een week weg en ik weet nog niet of ik internet heb. Ik hoop in elk geval dat de truth and dare niet is afgelopen als ik terugkom, haha. :'D

    [ bericht aangepast op 20 dec 2015 - 22:27 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jelle stak zijn tong even uit naar Layla en rolde met zijn ogen toen ze weg keek. Hij plofte naast Ian neer en keek naar hem.
    "Wat ben je stil, doe je ook mee?" vroeg hij aan zijn broer. Ian keek hem even aan en stond op.
    "Ik doe niet mee, ik ga naar bed." Jelle fronste zijn wenkbrauwen.
    "Waarom dat? Waarom doe niet even mee?" vroeg Jelle en pakte Ians arm vast. "Gewoon, ik ben moe. Ik zie je straks wel." Hij trok zijn arm los en verdween in het donker.
    "Slaap lekker hé," mompelde Jelle en hij keek de groep rond. "Lekker gezellig weer." Hij zuchtte en leunde achterover.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2015 - 23:02 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Oké.' Isa krabbelde overeind. 'Dan ga ik nu weer terug. Als er iets is, laat je het weten, hè? Een dode rat of een dode vis...' Ze grijnsde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Neee, geen truth or dare. Dat spel is zo uitgekauwd inmiddels ;(


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ja hoor,' zei Jiang schouderophalend. Hij hield eigenlijk niet zo van dit soort flauwe spelletjes.

    Phoebe glimlachte. 'Bedankt.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Cordeliae schreef:
    Neee, geen truth or dare. Dat spel is zo uitgekauwd inmiddels ;(

    Nah niet met deze personages ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ramon liep terug naar de anderen toen Kate haar weg vond met haar telefoon en zakte naast Joris neer. 'Gaan we truth or dare doen?' vroeg hij toen hij dat nog net had opgevangen. Hij vond het altijd wel een leuk tijdverdrijf, zolang het niet te persoonlijk weg. Phoebe was gelukkig al weg, dus dat maakte zijn blundergehalte alweer wat minder.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isa glimlachte nog een keer en kroop toen de tent uit. Ze liep terug en ging aan de andere kant van Joris zitten, toen ze Ramons opmerking hoorde.
    'Dat was geloof ik wel het plan,' was Joris' antwoord.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elin had het koud en was niet van plan de tent uit te komen voor ze zich warm had aangekleed. Daarna was ze opzoek geweest naar de toiletten, maar dat was nog niet zo makkelijk in het donker. Ze werd echt chagrijnig van deze plek en ze kon nu al niet wachten om weer naar huis te gaan. Er was hier echt helemaal niks! Ze was allang blij dat ze hier internet had, maar ook daar kon ze niet teveel gebruik van maken, want dan zou ze binnen de kortste keren over haar bundel zijn.
    Uiteindelijk keerde ze terug naar het kampvuur. De rook hing al rond het kamp en eigenlijk vond ze dat maar ranzig. Ze plofte bij de anderen neer en vroeg: 'Wat heb ik gemist?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Hoi,' zei Qaasim enigszins afwachtend. Hij hield een hand boven zijn ogen, omdat Mia hem haast in zijn gezicht scheen met de zaklamp en hij hoopte dat ze daar snel mee op zou houden.
    Wat kwam ze doen? Nog een keer schreeuwen? Hij wilde haar niet het gevoel geven dat hij bang voor haar was nadat ze hem haast in elkaar geslagen had, maar haar aanwezigheid stelde hem in ieder geval niet op zijn gemak.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Mia had haar excuses niet goed voorbereid, vooral omdat ze verwachtte toch dicht te slaan. Er viel een ongemakkelijke stilte en ze wist dat zij degene was die hem moest verbreken. De drang was groot om gewoon over koetjes en kalfjes te praten, maar dat deed ze niet. Dan zou ze zich nog erger voor schut zetten.
    'Hé.' Ze herinnerde zich dat ze hem al begroet was en pulkte ongemakkelijk aan een sticker op de zaklamp. Ze liet hem iets zakken toen het tot haar doordring dat de lamp recht in zijn gezicht scheen. 'Ik - eh - ben je een excuus verschuldigd,' mompelde ze. 'Het - het was niets persoonlijks. Ik kreeg gewoon een nare herinnering.' Beschaamd tuurde ze naar de grond, zich afvragend of haar verontschuldigingen hem überhaupt iets zouden doen.


    'Niet veel,' antwoordde Layla. 'We gaan zo truth or dare doen. Ik neem aan dat Ian start, want het was zijn idee. Waar heb jij uitgehangen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    "Ik ben Jelle, schat," zei Jelle tegen Layla en gaf haar een porretje in haar zij. Hij zwaaide even naar Elin.
    "Goed, ik begin dus? Hmm..." hij dacht na. "Nou Layla, omdat ik van jou moest beginnen. Truth or dare?"


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Laten we maar rustig met een small truth beginnen.' Ze pakte een fles cola van de grond en zette die aan haar mond.


    Every villain is a hero in his own mind.