• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 15 dec 2015 - 22:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isa wenste Thomas beleefd welterusten en volgde toen Ramon met haar ogen. Hij stond nu met Jelle te praten. Eigenlijk wilde Isa graag weten hoe het met Phoebe ging en waarom ze gegild had. Ze stond op, verontschuldigde zich bij de rest en zei dat ze zo wel weer terugkwam. Daarna liep ze naar de tent van de meiden. Onderweg glimlachte ze nog even naar Ramon en vervolgens opende ze aarzelend de flap van de tent. 'Phoebe?' fluisterde ze. 'Is alles oké? Slaap je al?'

    [ bericht aangepast op 17 dec 2015 - 1:40 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ian keek naar Thomas.
    "Slaap lekker." Hij keek even de kring rond. Het viel hem zelf op, dat als zijn broer er niet was, hij zelf wat rustiger was. Hij vond het niet zo heel erg. Hij stak de zoveelste marshmallow in zijn mond en luisterde naar gesprekken.

    Jelle luisterde naar Ramon.
    "Vlotten bouwen? Ah, daar had ik wel bij willen zijn, dat was vast leuk," Zei hij en dacht na.
    "Weet je al wat er morgen gaat gebeuren? Of is dat nog een verassing?"


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Nee, nog niet,' antwoordde Phoebe, die haar boek dicht klapte. 'Gaan de anderen ook al naar bed?' vroeg ze.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'We hadden wel een schema gekregen met de planning, maar ik heb alleen vluchtig doorgelezen. Volgens mij gaan we in elk geval sporten en ik heb ook iets meegekregen over een bonte avond.' Ramon hoopte dat de leraren daar niet te veel van verwachtten, want hij wist nu al dat de helft niet mee zou gaan doen.


    'Oh wauw, kom je vaak in Chiina? Ik wil heel graag nog eens naar Azië! Eigenlijk naar alle continenten,' gaf Layla toe. 'Ik wil echt eens foto's zien!'


    Every villain is a hero in his own mind.

    "Oh oeps. Dat schema hebben Ian en ik dus niet gehad, we zijn vrijwel meteen weg gegaan toen we de bus uit mochten." Verontschuldigde Jelle zich en hij keek naar het kampvuur waar ze heen liepen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Zo leek het niet.' Isa krabbelde naar binnen en ging op het luchtbed naast die van Phoebe zitten. 'Wat was er? Ik hoorde je gillen!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ramon schudde grijnzend zijn hoofd. 'Dat schema kregen we op school, mafkees. Samen met alle info over het kamp.'
    Hij graaide de halflege zak marshmallows van Jiangs schoot, gezien die er toch niet van at, en stopte er zo één in zijn mond. Hij zag dat Thomas was verdwenen en vroeg zich af of hij al was gaan slapen. Hij kon het zich niet zo goed voorstellen, nog niet zo lang geleden had hij meiden aan het schrikken willen maken. 'Wat zullen we eens gaan doen? Alleen naar het kampvuur staren is ook wat suf.'
    Toen hij nog eens rondkeek zag hij dat Isa ook al was weggegaan. Nou, lekker gezellig hoor. Het was nog niet eens half tien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kate had het gesprek met Joris afgebroken en was begonnen met het roosteren van een marshmallow boven het kampvuur. Ze had gezien hoe Isa net was vertrokken en Phoebe was al naar bed gegaan. Mia had eerder haar zaklamp geleend om een geluid te onderzoeken. Dat was al wel een tijdje geleden en ze begon zich toch een beetje zorgen te maken. Voor hetzelfde geld was er niets aan de hand, maar Kate besloot toch om te gaan checken. Ze zocht rond het kampvuur naar een zaklamp en liep uiteindelijk naar Ramon.
    'Heb jij misschien een lichtje voor me?'


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    Jelle wilde net wat voor gaan stellen toen Kate aan kwam lopen.
    "Zie je zo wel weer," zei Jelle en hij gaf Ramon een klap tegen zijn schouder, waarna hij naar het kampvuur terug liep.
    "Iemand zin in truth or dare, of blijven we levenloos voor ons uit staren?" vroeg Jelle met een gemeende glimlach.
    Ian keek naar zijn broer. Hoewel hij en Jelle goed met elkaar konden, verschilden ze beiden flink. Jelle was de wat luidere jongen, waar Ian wat stiller was. Alleen samen met Jelle was hij wat opvallender.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Er lag hier een dood konijn. Iemand heeft het hier neergelegd,' zei Phoebe. 'Een hele flauwe, stomme streek,' vond ze. 'Ik stapte erop en toen heeft Ramon hem voor me weggehaald.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Het is er prachtig,' zei Jiang. 'Ik kom er sowieso één keer per jaar. Mijn vader wil zijn ouders graag bezoeken en China is gewoon een mooi land daarnaast. We komen er al jaren maar we hebben nog steeds niet alles gezien. Ik neem wel een keer foto's mee naar school,' vertelde hij opgetogen, blij dat ze interesse toonde in zijn favoriete vakantieland.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Alleen mijn telefoon,' antwoordde Ramon. 'Maar ik neem aan dat jij die ook hebt.'


    'Gaaf hoor! Ik ben heel benieuwd naar je foto's!' reageerde Layla en ze meende het echt. 'Mijn moeder heeft vliegangst, dus verder dan Duitsland en Frankrijk zijn we helaas nooit geweest. Als ik klaar ben met school wil ik eerst reizen. Ben je nog op andere plekken geweest?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'We zijn een keer in Canada geweest, maar eigenlijk gaan we altijd naar China. Dat vind ik zelf ook het leukste. Reizen na je studie is een mooi doel,' vond hij. 'Ik zou ook graag de wereld willen zien.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Klopt,' zei Kate. 'Maar ik denk niet dat het genoeg licht geeft om ver van het kampvuur weg te lopen.'
    Ze pakte haar mobieltje en ontgrendelde het. Zodra ze de zaklamp op haar schermpje aanklikte, kwam er maar een zwak schijnsel tevoorschijn. Haar telefoon gaf wel de melding van een laag batterijniveau. Geweldig.


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    'Wat kinderachtig... Maar niks ernstigs, dus.' Ze keek Phoebe doordringend aan. 'Verder is er echt niets?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain