• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 15 dec 2015 - 22:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mia knikte. Ze blikte even bezorgd op Jiang, omdat hij er blijkbaar niet bij had stil gestaan dat ze de hele tocht samen hadden gelopen. Zijn gedachten moesten door Bram in beslag genomen worden en het was ontzettend jammer dat dit introductiekamp daardoor voor hem verpest werd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Terwijl Isa de laaste slok van haar fris opdronk en het blikje naast haar neerzette, dacht ze na over Bram en zijn maten. Ze werd zelf nooit gepest, maar ze vond et ontzettend flauw dat die groep het leven van Jiang (en ook een paar anderen) zo zuur maakten en ze begreep ook niet waarom zij er lol aan hadden. Hoewel ze helemaal geen zin had in ruzie, werd het wel tijd dat Bram eens op zijn nummer werd gezet; ze kon alleen niet bedenken hoe, zonder dat het uit de klauwen liep. Maar vernieling van spullen, dat ging echt veel te ver.
    'En toch vind ik dat we er iets aan moeten doen,' sprak ze haar gedachten luidop uit, het gesprek van Mia en Phoebe onderbrekend. 'Vandaag was gewoon vandalisme, dat is gewoon strafbaar. Het gaat sowieso van kwaad tot erger op deze manier.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mia kon het daar alleen maar mee eens zijn, maar toch wist ze niet wat ze konden doen. Het maakt niet uit wie de leraren inlichtte: Jiang zou er hoe dan ook de dupe van worden. Het enige wat ze konden doen was ook een van zijn bezittingen kapot maken, maar wat schoten ze daarmee op? Dan verlaagden ze zich tot hetzelfde niveau.
    'Het is echt een rotsituatie."
    Dat was nogal een understatement, maar het voelde ook niet goed om helemaal niets te zeggen.
    'Wat is er dan?' mengde Ramon zich in gesprek. Mia wierp een schichtige blik op hem. Ze moest wel toegeven als iemand Bram een flinke optater zou kunnen geven, het Ramon wel was. Toch vond hem het type niet om zijn nek voor een ander uit te steken.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2015 - 15:32 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Bram en zijn makkers hebben Jiangs telefoon kapot gegooid,' hoorde Jiang Isa zeggen.
    'Ik wil niet dat iemand iets doet om Bram terug te pakken. Hij zal niet rusten voor hij wraak terug heeft genomen op je en als hij er achter komt dat jullie het voor mij hebben gedaan kan ik beter van school wisselen. Ik waardeer het gebaar, maar doe het niet,' zei Jiang.
    'Je moet het niet pikken Jiang,' zei Phoebe scherp. 'Je moet terug vechten.'
    'Zodat ze volgende keer mijn been kunnen breken in plaats van mijn telefoon zeker,' zei hij verhit.
    'Ik wil het niet.'
    Phoebe staarde strak voor zich uit. Het laatste woord was nog niet gezegd. Ze kon zichzelf al nooit beschermen. Dat zou ze niet ook met Jiang laten gebeuren.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2015 - 17:18 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Ramon vond het vervelend voor Jiang, maar hij dacht niet dat het zinvol was om nu op Bram af te stappen en een paar klappen uit te delen. Uiteindelijk was het Jiang die van zichzelf moest leren afbijten en hij was geen kleine jongen.
    'Misschien moet je op een vechtsport gaan,' stelde Ramon voor. 'Dan denken ze wel twee keer na voordat ze spullen van je slopen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ja!' zei Phoebe enthousiast. 'Wat een goed idee! Dat is echt iets voor jou!'
    'Ik weet niet,' zei Jiang aarzelend. 'Ik hou niet van vechten.'
    'Het is om af te weren. Laten we samen gaan, het lijkt mij ook gaaf. Wat zou ik graag mijn -'
    Ze zweeg abrupt en wist zich even geen houding te geven, ondanks dat ze zich niet had versproken. Wat zou ze zich graag leren verweren. Haar vader net zo hard terug slaan als hij zich weer eens niet in kon houden.
    'Ik vind het wel fijn als jij met me meegaat,' gaf Jiang met een rood hoofd toe. Phoebe stelde hem altijd op zijn gemak.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Phoebes enthousiasme verraste hem, maar hij vond vrouwen die van vechtsporten wel aantrekkelijk - ook als hij ze er in eerste instantie niet per se een type voor vond.
    'Nou, dat lijkt me geen gek idee,' zei Ramon ietwat geforceerd, gezien de stilte hem een beetje op de zenuwen werkte.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Phoebe wist niet goed of zijn reactie nu gemeend of sarcastisch was en durfde niet naar hem kijken.
    'We gaan het thuis wel verder bespreken,' zei ze tegen Jiang. 'Ik ga nog wat hout pakken voor het vuur.' Ze kwam overeind en keek op haar telefoon toen deze begon te trillen. Ze drukte vlug de oproep van haar vader weg en merkte nu pas dat haar hart snel bonsde.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Kate knikte naar Jiang. Ze was een moment weggelopen om een bord macaroni te pakken en had het laatste gedeelte van het gesprek opgevangen.
    'Een vechtsport kan zeker een goed idee zijn,' zei ze. Ze beet op haar lip. 'Wat nu als er een manier was voor de leraren om Bram op heterdaad te betrappen zonder dat iemand als een verklikker door Bram en zijn maten kan worden aangewezen?' vroeg ze zich hardop af. Het dilemma zat toch wel in haar hoofd. Het was een veel te vaag idee, maar misschien wist iemand het tot een plan om te vormen.


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    'Dat moet dan wel toevallig gebeuren,' zei Mia somber, 'en ze zorgen er vast voor dat dat niet gebeurt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Het is te riskant,' zei Jiang. 'Ik zou de gok niet wagen.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Layla zag dat een deel van haar klasgenoten al bij het kampvuur zat. Ze zaten op een kluitje en de vrolijkheid spatte er niet bepaald van af. Het verbaasde haar niet echt, want het was wel het saaiste koppel uit de klas, maar toch zou ze het daar mee moeten doen de komende dagen.
    'Wat zien jullie er vrolijk uit.' Er was verder geen plaats meer vrij op de bank en dus vond ze dat wel een mooi moment om op Jiangs schoot neer te ploffen. Eens zien hoe hij zou reageren. 'Vonden jullie de tocht niet leuk?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Omdat Thomas zich vreselijk verveelde nadat hij zich had omgekleed in een simpele trainingsbroek en een los shirt had hij zich gemengd bij het kampvuur maar er enkel stilletjes bij gezeten. ''Ik vond de tocht maar saai,'' mompelde hij en hij keek richting het vuur. ''Ik had wat meer spanning en sensatie verwacht.''


    Everything is illuminated by the light of our past.

    'In sommige groepjes was genoeg spanning en sensatie,' zei Isa, met een geïrriteerde blik op Layla. 'Vervelen je eigen vrienden je nu ook al, Layla?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik ben niet zo bekrompen dat ik alleen met mijn vrienden praat,' antwoordde Layla liefjes. 'We moeten er toch met z'n allen een paar leuke dagen van maken?'


    Ramon trok zijn wenkrauwen op toen hij Thomas' antwoord hoorde. 'Wat had je dan verwacht? Een spooktocht?'


    Every villain is a hero in his own mind.