• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 15 dec 2015 - 22:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elin grijnsde en stuurde een berichtje naar Layla
    Oeeh. Hij is nog onbevlekt! Of hij is een nicht, maar die willen ook wel met vrouwen als de nood hoog is :'P


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ramon grinnikte op de opmerking. Iedereen stond een beetje met de anderen te praten en Ramon probeerde zichzelf over te halen om naar haar toe te gaan.
    'Ik ga eens even vragen of we al verder gaan.'
    Hij hoopte dat ze samen zouden verder lopen. Ze stond er een beetje afgezonderd bij, maar hij durfde toch niet naar haar toe te gaan. Wat een watje was hij toch.
    'Gaan we weer verder?' vroeg hij terwijl hij naar de anderen liep. 'Straks staan we hier om één uur nog.'


    Vraag eens of hij een nicht is? typte Layla terug. Dat zou de de dingen nog spannender maken.
    Layla kon zijn verwarde gezicht voor zich zien en grinnikte zachtjes. Daarna blikte ze op Ramon, wiens stem haar tegemoet schalde.
    'En jij bent bang voor het donker?' spotte ze.
    Hij rolde met zijn ogen. 'Straks is het stervenskoud. Dan zit ik liever aan een kampvuur.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Nou, graag,' zei Maya, die moest plassen en het helemaal niet op het donker had. Ze was allang blij dat ze de groep nog niet was kwijtgeraakt. Dat zou pas een drama zijn...



    Elin floot weer op haar vingers.
    'Ik snap het al!' Ze begon te lachen. 'Je zit nog in de kast! Wat schattig. Zal ik vragen of iemand bij je aan komt kloppen?' Ze pauzeerde even om Jiangs reactie in zich op te nemen en deed toen alsof ze zich iets heel belangrijks realiseerde. 'O nee... Je hebt natuurlijk liever dat ze via de achterdeur naar binnen komen, hè?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jiang kleurde rood van woede en merkte dat Elin expres zo hard begon te praten. Blijkbaar wilde ze dat iedereen het zou horen. Hij keerde haar de rug toe en wisselde een blik met Mia, die niet goed leek te weten wat ze moest zeggen.

    --

    Phoebe was niet in Jiangs buurt, maar ook zij wilde graag dat deze wandeling tot een einde zou komen. Ze vond het niets aan, eerder een kwelling. Ze bond haar haren in een losse staart vanwege de warmte en zuchtte.
    'Volgens mij moeten we die kant uit. Ik denk dat het nog een kwartiertje lopen is, volgens de GPS.' Ze keek de rest van haar groep ongeduldig aan, omdat ze steeds zo stonden te treuzelen. 'Ik ga wel voorop,' zei ze. Misschien waren ze hier dan sneller vandaan..

    [ bericht aangepast op 21 aug 2015 - 18:14 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Goeie grap, Elin,' zei Joris verveeld. 'Lekker volwassen ook.' Hij schudde zijn hoofd, terwijl hij daarna weer doorliep.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Kate knikte instemmend met het idee om weer verder te gaan.
    'Welke kant zullen we opgaan, wie heeft de GPS?'
    De laatste keer dat ze het apparaat zag, lag hij nog in Layla's handen. Kate keek om zich heen in de hoop dat ze Layla zag of dat zij erachter zou komen dat de rest verder wilde.


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    Mia vond Elins grap alles behalve grappig, maar ze wist dat het geen zin had om er iets van te zeggen.
    'Trek je er niets van aan. Ze kan gewoon slecht tegen verveling.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik weet het. Laat haar lekker een andere hobby tegen de verveling zoeken.'



    -- Van mij kunnen we deze tocht trouwens wel beëindigen --


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Ramon was een beetje verbaasd dat Phoebe de leiding nam, want zo was ze helemaal niet. Ze had juist een beetje in gedachten verzonken gestaan en stond niet eens bij Maya of Isa, die toch wel goede vriendinnen van haar waren. Hadden ze soms ruzie gehad? Of was er iets anders aan de hand?
    Hij zag dat Layla de GPS vast had en vooral op haar telefoon bezig was, waardoor hij toch maar over zijn zenuwen heen stapte en naar Phoebe liep.
    'Mijn GPS geeft geen tijd aan hoor,' grijnsde hij in een poging om een beetje het ijs te breken. Hij kon zich eigenlijk niet herinneren of hij ooit met haar had gepraat. Hij liet haar de scherm van zijn GPS zien. Nu de twee groepjes gefuseerd waren, konden ze net zo goed samen verder lopen, toch?


    Mia wist niet wat ze daaraan moest toevoegen. 'Laten we maar weer verder lopen,' zei ze zacht. Ze liepen immers achteraan, terwijl zij degene was die GPS vasthield. Ze schoten niet echt op omdat ze met andere dingen bezig waren, terwijl het al begon te schemeren en Mia doodsbang was dat ze hier in het donker nog zouden ronddwalen.
    Ze versnelden hun pas en Mia ging naast Joris lopen. 'Misschien kun jij het beter vasthouden,' zei ze zacht. 'En de route aflezen.'

    [ bericht aangepast op 28 aug 2015 - 10:45 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Phoebes gezicht kleurde net zo rood als haar haren.
    'Ik - ik was het wachten een beetje zat,' bekende ze. 'Ik verheug me eerlijk gezegd op een warme marshmallow bij een brandend kampvuur. Stukken gezelliger.' Ze drukte een plotseling romantisch opkomend scenario weg en baalde dat ze zo nodig moest blozen. Wat als hij het zag?
    'We lopen de verkeerde kant op,' wees ze en ze tikte met haar vingers op zijn GPS.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Dankje.' Joris nam de GPS van haar aan en keek aandachtig wat de kaart aangaf. 'Ik denk dat we wel goed lopen, hoor.' Hij keek met een schuin oog naar haar. Hij wilde het niet oprakelen, maar eigenlijk wilde hij graag weten hoe het met haar ging. Hij besloot zich echter wijselijk stil te houden en keek weer voor zich uit. 'Ik heb nooit echt begrepen waaruit je het plezier moet halen tijdens een dropping,' zei hij, als gespreksopener.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Huh, tegen wie heeft Joris het? Want Phoebe praat tegen Ramon ;P


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Cordeliae schreef:
    Huh, tegen wie heeft Joris het? Want Phoebe praat tegen Ramon ;P


    Mia


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ramon moest eerlijk bekennen dat hij niet zo goed meer oplette sinds hij naast Phoebe liep en hij kon zijn tong wel afbijten. Hij kwam vast als een volslagen idioot over.
    'Die kant dan maar op.' Hij draaide net zolang rond totdat de pijl recht vooruit wees. Ze zetten zich in beweging en Ramon deed zijn best om iets te bedenken om het gesprek op gang te houden.
    'Een kampvuur lijkt mij inderdaad ook wel wat,' gaf hij toe. Na die woorden besefte hij dat het waarschijnlijk nogal saai overkwam. 'Beetje met het hout kloten enzo.'


    'Ik ook niet,' zuchtte ze. 'Vast voor de sociale binding ofzo.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    ''Welk kampvuur?'' Vroeg Thomas toen hij zich in het gesprek van Ramon en Phoebe probeerde te mengen, hij verveelde zich dood en voor zijn gevoel liepen ze al uren rondjes om dezelfde boom.


    Everything is illuminated by the light of our past.