• Nadat ik twee of drie jaar geleden ooit begonnen ben met het maken van spaarpotjes, maar eigenlijk niet verder kwam dan de flesjes geverfd te hebben, ben ik gisteravond weer begonnen, om ze af te maken. Ik heb er nu vier af, ik heb nog vier flesjes die ik nog kan versieren maar daar had ik vandaag geen tijd meer voor, haha. Het enige wat wel vervelend was, is dat de secondelijm nergens aan vast wilde blijven plakken, behalve aan mijn vingers :') Maar goed, dat slijt vanzelf wel weer weg. Genoeg gepraat, ik laat nu het resultaat zien; zo zien ze eruit!















    Het moesten eigenlijk varkentjes voorstellen, maar hun neuzen zijn veel te lang :') Dus uh, dan zijn het maar tapirs/miereneters, want die hebben wel een lange neus :Y)
    Het lastigste om te maken waren toch wel de gaten voor het geld, ze zijn veel te groot geworden omdat ik steeds uitschoot met het stanleymes :')

    Ik wilde dit gewoon delen met jullie :Y) Hebben jullie nog wat leuks gedaan dit paasweekend?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    oooeh, die zijn zo leuk!


    Natsu Dragneel`s flames are brighter than my future

    Haha, geniaal!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oh, die zijn echt leuk!(:


    You were born original, don't die as a copy.

    Die zijn zo geweldig! _O_


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wat zijn ze schattig!


    26 - 02 - '16

    Yay, thanks allemaal ^^


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ohh, leuk!

    Aah wat schattig, was ik maar zo creatief!


    Can't control my second personality

    Heb je het echt zelf verzonnen? (:
    Echt leuk!


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Hmm waar heb ik die toch eerder gezien. Ze zijn wel erg leuk geworden ^^


    ©1998

    die zijn echt heel erg leuk. Het zouden me leuke cadeautjes lijken


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Histoire schreef:
    Heb je het echt zelf verzonnen? (:
    Echt leuk!


    Uh, twee of drie jaar geleden zag ik iemand die een fles had geschilderd en er plantjes in had gezet ofzoiets. En toen dacht ik: "Dat kan ik ook!" maar dan heb ik er spaarpotjes van gemaakt haha.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ziet er echt lief uit! En ik vroeg me al af wat het nou waren, haha.

    Voor degenen die willen weten hoe je ze maakt:

    Je hebt nodig:
    - een stevig flesje. (bijvoorbeeld van Arizona icetea)
    - verf (we hadden nog verf van de praxis/gamma in de schuur staan, die ik hiervoor gebruikt heb)
    - (oude) kranten
    - schilderstape (of duct tape)
    - kwast
    - geduld (als je praxis/gamma verf gebruikt moet je het lang laten drogen)
    - washi tape (bij de wibra hebben ze echt hele mooie, die heb ik gebruikt bij de rode en blauwe, maar bij de hema, action, xenos en nog meer winkels verkopen ze ook)
    - secondelijm (en misschien latex handschoentjes als je er niet zo handig mee bent :P )
    - wiebeloogjes
    - karton
    - papier met patroon (kruidvat, wibra, action, xenos, boekenvoordeel, etc.)
    - potlood
    - geodriehoek
    - schaar
    - pritt
    - stabilopen of een stift
    - lijmpistool (kwantum, action, xenos, etc.)
    - piepschuim bolletjes (geen idee waar je ze kan kopen, ik heb ze ooit bij de Woolworth gekocht)
    - stanleymes
    - decopatch papier (action, pipoos)
    - mod podge (kruidvat, xenos, pipoos)
    - acrylverf

    Maak de flesjes eerst goed schoon en laat ze drogen (draai de dop er niet op, maar raak de dop ook niet kwijt.). Als ze goed droog zijn dan wikkel je er een krant omheen (die over de dop heen gaat) en dan plak je die vast met schilderstape. Met een grote kwast kun je dan de onderkant van de fles schilderen. Laat de flessen op z'n kop drogen (ik had de dop eraf gelaten en ze op z'n kop op een bierflesje gezet :Y) de hals van de fles paste precies op een bierflesje) en wacht een dag of twee. Als ze droog zijn kun je de tape en de krant eraf halen en heb je een half geschilderde fles. Dan teken je op karton oortjes (met een geodriehoek trek je een lijn van 3 cm breed, op 1,5 cm teken je loodrecht een lijn van 3,5 cm en dan maak je er een beetje een oorvorm van.) Zorg dat je onder de oorvorm een rechthoek van 1 bij 3 cm kan tekenen, hier moet je driehoekjes uit knippen want anders blijven die oortjes niet op de rondingen van de fles zitten. Op papier met een patroon teken je de binnenkant van de oortjes, maar dan 2 cm bij 2,5. Die plak je op het karton en dan doe je secondelijm op de kartels van de oren en die plak je net iets voor de grens tussen het geverfde deel en de verfloze kant van de fles. Dit doe je met beide oortjes en dan plak je washitape over die grens en de oortjes heen. Met secondelijm plak je ook twee wiebeloogjes op de fles. Met een stabilopen of stift teken je een gleuf voor het geld, met een stanleymesje snijd je dit uit. (kijk uit dat je niet uitschiet en snijd van je af!) Met een lijmpistool spuit je op de onderkant van de fles vier 'dotjes' en daarop plak je de piepschuimbolletjes. Dat moet even drogen. Ondertussen kun je met een kwast en mod podge de dop insmeren. Knip een vierkant uit uit decopatchpapier en doe dat op de dop (zorg ervoor dat het niet scheurt). Knip dan het vierkant bij tot het de vorm van de dop heeft en seal het door er nog een keer met mod podge overheen te gaan (droogt kleurloos op). Met een kwast en acrylverf kun je de piepschuimbolletjes schilderen in elke kleur die je wilt, en als dat droog is dan is het klaar :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Knap gedaan! Ik vind ze leuk :3


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind