• De stelling van deze week luidt:
    Mensen moeten beter nadenken voordat ze aan kinderen beginnen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Assassin schreef:
    Zo ben ik het er ook niet mee eens dat iedereen zich maar laat behandelen omdat ze zo graag een kind willen, misschien is er wel een reden dat je geen kinderen kan krijgen, hoe spiritueel het ook klinkt. Als je zo graag moeder wilt worden, adopteer dan gewoon een kind.

    Je kan dat wel heel makkelijk zeggen, maar het klopt niet. Weet je hoe het voelt om onvruchtbaar/minder vruchtbaar te zijn? En hoe je je voelt als het behandeling-na-behandeling niet lukt? Je gaat dan niet zomaar geen behandelingen nemen en een kind adopteren, want je wil je eigen. Je hebt juist al die behandelingen zodat je wél een kans hebt op kinderen. Het is juist goed dat die mogelijkheden er zijn.

    Awilix schreef:
    (...)
    Je kan dat wel heel makkelijk zeggen, maar het klopt niet. Weet je hoe het voelt om onvruchtbaar/minder vruchtbaar te zijn? En hoe je je voelt als het behandeling-na-behandeling niet lukt? Je gaat dan niet zomaar geen behandelingen nemen en een kind adopteren, want je wil je eigen. Je hebt juist al die behandelingen zodat je wél een kans hebt op kinderen. Het is juist goed dat die mogelijkheden er zijn.





    precies dit ^


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    Ik vind het zo rot klinken als mensen zeggen: Kinderen nemen. Je neemt geen kinderen, je krijgt ze.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Awilix schreef:
    (...)
    Je kan dat wel heel makkelijk zeggen, maar het klopt niet. Weet je hoe het voelt om onvruchtbaar/minder vruchtbaar te zijn? En hoe je je voelt als het behandeling-na-behandeling niet lukt? Je gaat dan niet zomaar geen behandelingen nemen en een kind adopteren, want je wil je eigen. Je hebt juist al die behandelingen zodat je wél een kans hebt op kinderen. Het is juist goed dat die mogelijkheden er zijn.


    Daar zit nou net het probleem van de mensheid. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
    Als zelfs behandeling na behandeling niet lukt, moet je toch even een zelfreflectie doen.


    Your make-up is terrible

    Kinderen waren vroeger nodig om het gezin draaiende te houden, tegenwoordig zijn ze een luxeartikel. Ik vind het jammer dat de mentaliteit er dan vaak ook naar is.
    Ik ben het overigens eens met dat je kinderen krijgt en niet neemt. Als ik onvruchtbaar zou zijn, then so be it.


    No growth of the heart is ever a waste

    Assassin schreef:
    (...)

    Daar zit nou net het probleem van de mensheid. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
    Als zelfs behandeling na behandeling niet lukt, moet je toch even een zelfreflectie doen.

    Dus die mensen mogen het geluk van een (eigen) kleine niet meemaken? Waarom zou iemand geen kind mogen krijgen van zichzelf?
    In een dergelijk geval denk je inderdaad aan jezelf en je partner, in plaats van aan anderen. Dat is volkomen logisch. Je moet zelf ook gelukkig kunnen zijn, lijkt me, en hoeft niet anderen gelukkig te maken.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2015 - 12:58 ]

    Awilix schreef:
    (...)
    Dus die mensen mogen het geluk van een (eigen) kleine niet meemaken? Waarom zou iemand geen kind mogen krijgen van zichzelf?
    In een dergelijk geval denk je inderdaad aan jezelf en je partner, in plaats van aan anderen. Dat is volkomen logisch. Je moet zelf ook gelukkig kunnen zijn, lijkt me, en hoeft niet anderen gelukkig te maken.



    nogmaals precies dit ^


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    Awilix schreef:
    (...)
    Dus die mensen mogen het geluk van een (eigen) kleine niet meemaken? Waarom zou iemand geen kind mogen krijgen van zichzelf?
    In een dergelijk geval denk je inderdaad aan jezelf en je partner, in plaats van aan anderen. Dat is volkomen logisch. Je moet zelf ook gelukkig kunnen zijn, lijkt me, en hoeft niet anderen gelukkig te maken.


    Ik snap niet waarom je niet gelukkig zou kunnen worden met een ander kind. Al snap ik het eigenlijk wel als je zo egoïstisch bent... Het is je eigen mentaliteit die ervoor zorgt dat je niet gelukkig kan worden met een ander kind. Als je het probeert, kan je het best. Maar waarom zou je het proberen als het anders kan?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik snap niet waarom je niet gelukkig zou kunnen worden met een ander kind. Al snap ik het eigenlijk wel als je zo egoïstisch bent... Het is je eigen mentaliteit die ervoor zorgt dat je niet gelukkig kan worden met een ander kind. Als je het probeert, kan je het best. Maar waarom zou je het proberen als het anders kan?



    je zegt dit nu wel maar je denkt niet wat je er zelf van zou vinden.
    wss zou jij ook niet zoveel van een geadopteerde kind houden als je eigen kind
    hij/zij zal nooit op je lijken! denk is even na wat wil je liever een kind die op jou lijkt van jou eigen bloed!
    of een kind die je adopteert die waarschijnlijk voor geen meter op jou lijkt?


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik snap niet waarom je niet gelukkig zou kunnen worden met een ander kind. Al snap ik het eigenlijk wel als je zo egoïstisch bent... Het is je eigen mentaliteit die ervoor zorgt dat je niet gelukkig kan worden met een ander kind. Als je het probeert, kan je het best. Maar waarom zou je het proberen als het anders kan?

    Ik zeg niet dat iemand niet gelukkig kan worden met een geadopteerd kind. Het gaat er om dat jij zegt dat ze niet eens voor een eigen kind mogen proberen en maar meteen voor adoptie moeten kiezen. Ik zou veel liever een eigen kind hebben dan die van een ander. Heel fijn dat het weeskind dan ouders heeft, maar het blijft anders dan kinderen van jezelf. En ik vind dat die op de eerste plek moeten komen als je gezinsuitbreiding wil, zelfs als je daarvoor verschillende behandelingen moet ondergaan. Als het met behandelingen ook niet lukt, dán pas zou ik zeggen van "er zal wel een spirituele reden zijn dat je onvruchtbaar bent" en dan pas in een adoptieregeling gaan.
    Sowieso kunnen deze dingen heel makkelijk gezegd worden als je zelf geen kinderwens hebt en niet weet hoe onvrijwillige kinderloosheid voelt.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2015 - 14:20 ]

    greencat245 schreef:
    (...)


    je zegt dit nu wel maar je denkt niet wat je er zelf van zou vinden.
    wss zou jij ook niet zoveel van een geadopteerde kind houden als je eigen kind
    hij/zij zal nooit op je lijken! denk is even na wat wil je liever een kind die op jou lijkt van jou eigen bloed!
    of een kind die je adopteert die waarschijnlijk voor geen meter op jou lijkt?


    Heel fijn dat je je eigen gevoelens op mij projecteert. Denk je soms dat ik zulke dingen zeg zonder er überhaupt over na te hebben gedacht? Ik zou eerlijk gezegd wel een kind adopteren, ja, en ervan houden. Of het nou op mij lijkt of niet, dat maakt echt niet uit voor mij.

    Awilix schreef:
    (...)
    Ik zeg niet dat iemand niet gelukkig kan worden met een geadopteerd kind. Het gaat er om dat jij zegt dat ze niet eens voor een eigen kind mogen proberen en maar meteen voor adoptie moeten kiezen. Ik zou veel liever een eigen kind hebben dan die van een ander. Heel fijn dat het weeskind dan ouders heeft, maar het blijft anders dan kinderen van jezelf. En ik vind dat die op de eerste plek moeten komen als je gezinsuitbreiding wil, zelfs als je daarvoor verschillende behandelingen moet ondergaan. Als het met behandelingen ook niet lukt, dán pas zou ik zeggen van "er zal wel een spirituele reden zijn dat je onvruchtbaar bent" en dan pas in een adoptieregeling gaan.
    Sowieso kunnen deze dingen heel makkelijk gezegd worden als je zelf geen kinderwens hebt en niet weet hoe onvrijwillige kinderloosheid voelt.


    Ik heb wél een kinderwens en wil ook wel kinderen van mezelf, ja. Maar eerlijk gezegd ga ik me er niet druk om maken of het nou een kind van mezelf zal zijn, of een geadopteerde. Als ik echt een kinderwens heb, ga ik niet egoïstisch zijn en neem ik genoegen met wat ik kan krijgen en wat er aan me gegeven zal worden.
    Kinderloosheid kan zo vrijwillig zijn als je het zelf maakt. Of je gaat in zelfmedelijden rondwentelen want je bent o zo zielig, of je doet er zelf wat aan en stopt met alleen aan jezelf te denken. Daarvan word je zelf ook echt gelukkiger.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik heb wél een kinderwens en wil ook wel kinderen van mezelf, ja. Maar eerlijk gezegd ga ik me er niet druk om maken of het nou een kind van mezelf zal zijn, of een geadopteerde. Als ik echt een kinderwens heb, ga ik niet egoïstisch zijn en neem ik genoegen met wat ik kan krijgen en wat er aan me gegeven zal worden.
    Kinderloosheid kan zo vrijwillig zijn als je het zelf maakt. Of je gaat in zelfmedelijden rondwentelen want je bent o zo zielig, of je doet er zelf wat aan en stopt met alleen aan jezelf te denken. Daarvan word je zelf ook echt gelukkiger.




    Zeg, doe wat je wilt!
    maar beoordeel andere niet omdat zij hier anders over denken!


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    greencat245 schreef:
    (...)



    Zeg, doe wat je wilt!
    maar beoordeel andere niet omdat zij hier anders over denken!


    Sorry, maar jij beoordeelt haar toch ook omdat zij er anders over denkt dan jij?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Blackthorn schreef:
    (...)

    Sorry, maar jij beoordeelt haar toch ook omdat zij er anders over denkt dan jij?




    ja dat doe ik ja

    maar ik noem haar tenminste niet egoïstisch
    ik geef alleen een tegenstelling

    [ bericht aangepast op 11 mei 2015 - 15:30 ]


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    greencat245 schreef:
    (...)



    ja dat doe ik ja

    maar ik noem haar tenminste niet egoïstisch
    ik geef alleen een tegenstelling


    Ik vind het wel knap dat jij voor haar kan beslissen ze niet net zoveel van een geadopteerd kind kan houden, dan van haar eigen kind.


    "Ignite, my love. Ignite."