• De stelling van deze week luidt:
    Mensen moeten beter nadenken voordat ze aan kinderen beginnen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Blackthorn schreef:
    (...)

    Ik vind het wel knap dat jij voor haar kan beslissen ze niet net zoveel van een geadopteerd kind kan houden, dan van haar eigen kind.




    doe ik dat dan?
    ik zeg gewoon wat ik ervan zou vinden en dan concludeer jij gelijk dit!


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    greencat245 schreef:
    (...)



    doe ik dat dan?
    ik zeg gewoon wat ik ervan zou vinden en dan concludeer jij gelijk dit!


    Je zei het letterlijk.

    greencat245 schreef:
    (...)


    je zegt dit nu wel maar je denkt niet wat je er zelf van zou vinden.
    wss zou jij ook niet zoveel van een geadopteerde kind houden als je eigen kind
    hij/zij zal nooit op je lijken! denk is even na wat wil je liever een kind die op jou lijkt van jou eigen bloed!
    of een kind die je adopteert die waarschijnlijk voor geen meter op jou lijkt?


    Alsjeblieft, doe niet zo hypocriet.


    Your make-up is terrible

    ik ga hier niet eens op in!

    zo dom dat jij het woordje wss daar niet ziet staan


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    Waar gaat deze ruzie over?
    @greencat245, heeft deels gelijk en ik snap het ook, maar het is helemaal over aan jezelf.

    Wil jij een kind adopteren?
    Prima!

    Wil jij een kind krijgen van eigenbloed?
    Ook prima!


    Het is wat jij wil!


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    HUNGERFOX schreef:
    Waar gaat deze ruzie over?
    @greencat245, heeft deels gelijk en ik snap het ook, maar het is helemaal over aan jezelf.

    Wil jij een kind adopteren?
    Prima!

    Wil jij een kind krijgen van eigenbloed?
    Ook prima!


    Het is wat jij wil!




    eindelijk!!
    dit bedoel ik dus.
    iemand die me snapt!


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    greencat245 schreef:
    (...)
    eindelijk!!
    dit bedoel ik dus.
    iemand die me snapt!

    Zeg dan ook niet dat iemand meer zal geven om z'n eigen kind dan een geadopteerd kind, want dat slaat nergens op.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Over de discussie hierboven; ik heb een jaar lang gedacht dat ik misschien niet vruchtbaar was (voordat ik de pil slikte was ik heel onregelmatig ongesteld en nadat ik met de pil gestopt was, ben ik een jaar lang niet ongesteld geweest) en ik vond het niet heel erg. Natuurlijk zou ik verdrietig zijn geworden als bleek dat ik toch onvruchtbaar was, maar in dat jaar heb ik tot me door laten dringen dat ik altijd nog een kindje zou kunnen adopteren. Wat doet het er toe dat een kind niet op mij of de vader lijkt? Een kind voed je op met liefde en de opvoeding bepaald voor het grootste deel wat voor karakter het kind krijgt (dat ben ik tenminste van mening).
    Ik ben het met Nikki eens. Ik snap heel goed dat er mensen zijn die heel graag een eigen kindje willen, maar als de kans er is om een weeskindje gelukkig te maken met de liefde die ik kan geven en ik wil graag een kind later samen met mijn partner, dan zou adopteren voor mij geen enkel probleem zijn.

    Over de stelling zelf: mensen moeten niet alleen beter, maar ook langer nadenken over zo'n keuze. Een kind krijgen is iets heel bijzonders maar het is het ook heel zwaar en brengt het veel verantwoordelijkheden met zich mee


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    LzzyHale schreef:
    Over de discussie hierboven; ik heb een jaar lang gedacht dat ik misschien niet vruchtbaar was (voordat ik de pil slikte was ik heel onregelmatig ongesteld en nadat ik met de pil gestopt was, ben ik een jaar lang niet ongesteld geweest) en ik vond het niet heel erg. Natuurlijk zou ik verdrietig zijn geworden als bleek dat ik toch onvruchtbaar was, maar in dat jaar heb ik tot me door laten dringen dat ik altijd nog een kindje zou kunnen adopteren. Wat doet het er toe dat een kind niet op mij of de vader lijkt? Een kind voed je op met liefde en de opvoeding bepaald voor het grootste deel wat voor karakter het kind krijgt (dat ben ik tenminste van mening).
    Ik ben het met Nikki eens. Ik snap heel goed dat er mensen zijn die heel graag een eigen kindje willen, maar als de kans er is om een weeskindje gelukkig te maken met de liefde die ik kan geven en ik wil graag een kind later samen met mijn partner, dan zou adopteren voor mij geen enkel probleem zijn.

    Over de stelling zelf: mensen moeten niet alleen beter, maar ook langer nadenken over zo'n keuze. Een kind krijgen is iets heel bijzonders maar het is het ook heel zwaar en brengt het veel verantwoordelijkheden met zich mee



    is je eigen mening maar mensen spontaan egoïstisch noemen omdat zij anders denken?

    [ bericht aangepast op 11 mei 2015 - 16:41 ]


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    Ik ben het eigenlijk deels eens met Assassin. Persoonlijk vind ik dat het beter is er eerst goed over na te denken, voor je kinderen neemt. Sommigen denken dat het misschien makkelijk is, maar er spelen een boel factoren mee: ze kosten veel geld, je nachtrust gaat naar de klote + overdag moet je ook op ze letten (genoeg tijd), of je wel lichamelijk/emotioneel sterk genoeg ben en bovenal is de lawaai verschrikkelijk. Of het je eigen bloed is of geadopteerd, ik vind zelf dat het iets egocentrisch is om te zeggen dat je minder van een geadopteerde kind kan houden.


    † Love? I want to sleep.

    greencat245 schreef:
    (...)


    is je eigen mening maar mensen spontaan egoïstisch noemen omdat zij anders denken?

    Pardon? Ik zeg dat ik het met Nikki eens ben. Dit was geen steek naar jou toe, ik wilde gewoon mijn mening kwijt over de discussie :'D Wil je je alsjeblieft niet zo snel aangevallen voelen want in mijn bericht komt nergens naar voren dat ik iemand egoïstisch vind. Ik moet zeggen dat ik inderdaad wel vind dat mensen meer na zouden moeten denken over adopteren. Nogmaals: ik kan het heel goed begrijpen als mensen een eigen kind willen, maar ik vind ook dat je net zo gelukkig kan worden met een geadopteerd kindje dan met je eigen kind. En nee ik vind de mensen die een eigen kind willen niet egoïstisch, daar is namelijk niets mis mee.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Zucht, kan er ook eens een topic zijn zonder discussie? Dit is ook niet leuk voor sommige mensen hier die er misschien wel persoonlijk mee te maken hebben en het is ook niet de intentie geweest om discussies te starten, neem ik aan.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vind de stelling een beetje ongelukkig geformuleerd, omdat "beter" impliceert dat mensen nu niet goed nadenken over de keuze of ze al dan niet kinderen willen, wat echt lang niet voor iedereen geldt.
    De komst van een kind verandert je hele leven, dus lijkt het mij persoonlijk belangrijk dat je er over nadenkt.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Ik ben het voor een groot deel eens met Assassin.

    Adopteren gebeurt echter niet zomaar.
    Het is een heel gedoe en in het ergste geval kan er wel 10 jaar overheen gaan voordat je dan eindelijk mag adopteren.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2015 - 16:56 ]


    Tell me about it, stud.

    Jeetje, iedereen vindt wat hij vindt, daar hebben anderen niks over te zeggen.
    Alsof je iemand anders mening opeens kan veranderen.

    Is de mening egoïstisch?
    Oké, misschien ben je er niet mee eens, maar je moet die gene niet aanvallen, laat iedereen!
    Vertel je eigen mening en loop weg! Zeg niet, dat zijn mening niet klopt!
    (trouwens die discussie is niet eens de stelling)

    En het is niet dat ik meteen met @greencat245 eens ben.


    Laat gewoon! Je hebt niks over iemand anders mening te zeggen!


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    ik snap het hele onderwerp niet meer


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!