• De stelling van deze week luidt:
    Mensen moeten beter nadenken voordat ze aan kinderen beginnen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Amen! Ik ben het eens met deze stelling. Eerst nadenken eer je wat doet!


    Fus Ro Dah!

    Eens. Als je soms hoort van baby's die in een doos tussen het afval gevonden worden, dan denk je: Waarom heb je dan een kind genomen? Dus eens. Helemaal eens!


    he is a sk8er boy she sad see ya lat

    PotterHead4ever schreef:
    Eens. Als je soms hoort van baby's die in een doos tussen het afval gevonden worden, dan denk je: Waarom heb je dan een kind genomen? Dus eens. Helemaal eens!

    Niet iedereen wordt gewenst zwanger. Het verkeerde aan wat die persoon heeft gedaan is het kind dumpen. Ze kon het kind gewoon ter adoptie stellen.
    En zolang je niet het hele verhaal weet (misschien weet jij dat wel, ik weet het niet), kan je er moeilijk over oordelen. Want was het wel de moeder die het kind heeft gedumpt?


    Ik wil een tuin vol egels

    Ten eerste: kinderen neem je niet, die krijg je. Het is een geschenkt en dan maakt het niet uit of je gelooft in het een of ander of niet.
    Ten tweede: het lijkt me logisch dat men nadenkt over het leven als ouder als je bedenkt of je als koppel probeert zwanger te raken. Hoewel, soms denk ik dat, dat niet genoeg is als je ziet wat voor drama's zich afspelen. Maar ja, dat bedenk je je als ouder van te voren ook niet, toch? En per ongeluk zwanger worden is niet het equivalent van een mislukte opvoeding. Ik denk dat het wel meevalt over het nadenkgedeelte, ik denk dat het 'm meer zit bij het gedeelte gebruik je anticonceptie of niet, en dat de gevolgen daarvan beter overwogen moeten worden. Ik denk dat daarmee al een hoop zwangerschappen kunnen worden voorkomen die ongewenst zijn én waarvan de ouder of ouders niet in staat zijn om het kind op de juiste manier op te voeden.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife


    Eens; sowieso moet je eerst echt alle gevolgen overdenken voordat je eraan begint. Als je er later spijt van krijgt en je kind door iemand laat adopteren, tja dat is best sneu voor het kind. Daarbij, je moet het wel echt willen (:


    Forget what hurt you in the past, but never forget what it taught you..

    Dat ligt er aan. Kunnen ze een kind aan? De wereld is al een beetje vol, en veel geld krijg je niet meer van de regering. Kinderen deze tijd zijn ook lastiger; ze kunnen de druk niet aan, en hebben dan ook hulp nodig. Voor de hulp ben je natuurlijk verzekerd voor, maar een kind met depressie is niet altijd makkelijk. Als je financieel, mentaal en fysiek klaar bent voor een kind, dan kan je sneller een beslissing maken. Anders moet je minder snel een beslissing maken.

    Eens! Want het is niet dat je een kind maakt en het vervolgens verwaarloost... Dan ben je ook niet goed bij je hoofd!

    [ bericht aangepast op 16 mei 2015 - 14:58 ]

    Novoselic schreef:
    Ik snap niet wie daar nou niet akkoord mee kan gaan, eigenlijk. Om alle redenen die al genoemd zijn.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Eens


    Spijt Is Verstand Dat Te Laat Gekomen Is.

    Somige gevallen
    Echt wel
    Is niet alleen de leuke dingen maar ook de minder leuke dingen die er bij komen kijken
    Dat vergeten hoop


    Believe in you, believe in life, believe in tomorrow, believe in everything you do ~ Bill Kaulitz