• Is hier nog geen topic over?

    Morgen beginnen de eindexamens en ik ben echt bang. Ik weet niet wanneer ik er klaar voor ben en dat is echt niet fijn. Ik heb ook niet echt veel gedaan nog. Economie heb ik maandag en daar heb ik wel heel veel voor gedaan, maar Nederlands niet. Nu is Nederlands mijn beste vak, maar toch maak ik me echt zorgen. Gelukkig heb ik de rest van de week vrij, maar die volgende week geschiedenis, Frans, wiskunde en Engels. Feest. Het is zo stom dat geschiedenis een heel ander examen is en dat ik nu al helemaal niet weet waar ik aan toe ben xd.

    Dus, hoe zit het met jullie? Zijn jullie er klaar voor of hebben jullie nog tips?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Mijn examen beginnen ook maandag. Ik ben ook wel nerveus. Ik heb al wat boeken zitten doorlezen en eindexamen zitten maken. Hopelijk is dat genoeg


    Seasons will change, but I shall remain

    Veel succes iedereen!


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ven er lang niet klaar voor. Oeps. /:
    Maar veel succes aan jou en de anderen


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Weet van de vwo'ers iemand heel toevallig of er een normering bekend is van het (enige) oefenexamen van Nederlands? Ik heb ongeveer 40/59 punten, maar ik durf niet echt te schatten wat voor een cijfer me dat geeft.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Weet van de vwo'ers iemand heel toevallig of er een normering bekend is van het (enige) oefenexamen van Nederlands? Ik heb ongeveer 40/59 punten, maar ik durf niet echt te schatten wat voor een cijfer me dat geeft.

    Je kan kijken op examenblad.nl. Ik weet niet of het er staat, maar je kan het proberen.


    Seasons will change, but I shall remain

    Overkill schreef:
    Weet van de vwo'ers iemand heel toevallig of er een normering bekend is van het (enige) oefenexamen van Nederlands? Ik heb ongeveer 40/59 punten, maar ik durf niet echt te schatten wat voor een cijfer me dat geeft.


    Heb je echt een oefenexamen gemaakt of een examen van één van de vorige jaren?


    Don't be like the rest of them, darling

    Heel veel succes allemaal!


    Every villain is a hero in his own mind.

    In iedergeval, ik zit in het 4de jaar van vmbo-tl en heb woensdag mijn eerste examen: nederlands.
    Ben ook best wel zenuwachtig


    Don't be like the rest of them, darling

    Serenata schreef:
    (...)
    Je kan kijken op examenblad.nl. Ik weet niet of het er staat, maar je kan het proberen.


    Daar heb ik het examen en de antwoorden wel gevonden, maar helaas geen normering :[.

    ShallNotPass schreef:
    (...)

    Heb je echt een oefenexamen gemaakt of een examen van één van de vorige jaren?


    Een oefenexamen. Ik weet eigenlijk niet hoe het met vmbo zit, maar op vwo hebben we sinds dit jaar een nieuw soort examen. Helaas is er maar heel weinig oefenmateriaal van en, zoals het er nu naar uitziet, ook geen eens een normering :I.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Weet van de vwo'ers iemand heel toevallig of er een normering bekend is van het (enige) oefenexamen van Nederlands? Ik heb ongeveer 40/59 punten, maar ik durf niet echt te schatten wat voor een cijfer me dat geeft.


    Ik zou de standaard normering pakken: aantal behaalde/ max aantal punten × 9 + 1. Dan weet je in ieder geval dat je goed zit want dat is de meest strenge normering.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    @Overkill, wat stom dat er geen normering is. Heb jij een examenbundel? Ik heb namelijk een examenbundel voor Havo en daar staat in met hoeveel punten wat mijn cijfer is.


    Seasons will change, but I shall remain

    Serenata schreef:
    @Overkill, wat stom dat er geen normering is. Heb jij een examenbundel? Ik heb namelijk een examenbundel voor Havo en daar staat in met hoeveel punten wat mijn cijfer is.


    Ik denk dat ze een voorbeeldexamen heeft gemaakt. Ik heb die ook gemaakt (per ongeluk had ik die van vwo uitgeprint) en ik kon idd ook geen normering vinden.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Ik zou de standaard normering pakken: aantal behaalde/ max aantal punten × 9 + 1. Dan weet je in ieder geval dat je goed zit want dat is de meest strenge normering.


    Is dat de strengste normering? o.o Dan zit ik zeker goed haha, 7.1. Ben er een beeetje sceptisch over :p.

    Serenata schreef:
    @Overkill, wat stom dat er geen normering is. Heb jij een examenbundel? Ik heb namelijk een examenbundel voor Havo en daar staat in met hoeveel punten wat mijn cijfer is.


    Mijn docente heeft een pesthekel aan mijn klas omdat ze vindt dat we nooit iets uitvoeren. Ze weigerde zelfs de antwoorden van oefenvragen uit te delen. Dus helaas geen examenbundel nee.


    i put the fun in funeral

    Succes iedereen!
    Ik heb twee jaar geleden examen gedaan en uiteindelijk viel het reuze mee.

    Overkill schreef:
    So scared. Heb ook geen kut uitgevoerd deze vakantie, as usual. Ik heb mezelf altijd verteld dat wat er ook gebeurd, ik gewoon keihard ga knallen met mijn eindexamens. Nu is morgen mijn eerste examen (Nederlands) en wat heb ik nou precies gedaan? Twee oude examens gemaakt van Wiskunde. Nu ben ik voor morgen niet echt bang, aangezien Nederlands me altijd goed afgaat. Ik ben van plan vandaag nog een pilot examen ervan te maken (de enige die er is voor dit vak) en daarna moet ik ook écht beginnen aan kunstgeschiedenis, wat ik dinsdag heb. Ik heb zo totaal geen idee wat ik daarvan moet verwachten.
    Over wiskunde, wat ik woensdag heb, heb ik gemixte gevoelens. Wiskunde is altijd al mijn slechtste vak geweest en ik sta er nu een 5.8 voor. Maar toen ik die oude examens ging maken, had ik de eerste keer een 6.9 en de tweede keer een fucking 7.8. Snap er niks van.

    Is dat Kunst Algemeen? Want voor dat examen hoef je niet echt te leren, als het tenminste nog hetzelfde is als twee jaar geleden. Als dat zo is, krijg je alle informatie gewoon voorgeschoteld en moet je vooral toepassen en interpreteren.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Overkill schreef:
    Weet van de vwo'ers iemand heel toevallig of er een normering bekend is van het (enige) oefenexamen van Nederlands? Ik heb ongeveer 40/59 punten, maar ik durf niet echt te schatten wat voor een cijfer me dat geeft.

    havovwo.nl misschien? Of heb je geen oud examen gemaakt?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."