• Is hier nog geen topic over?

    Morgen beginnen de eindexamens en ik ben echt bang. Ik weet niet wanneer ik er klaar voor ben en dat is echt niet fijn. Ik heb ook niet echt veel gedaan nog. Economie heb ik maandag en daar heb ik wel heel veel voor gedaan, maar Nederlands niet. Nu is Nederlands mijn beste vak, maar toch maak ik me echt zorgen. Gelukkig heb ik de rest van de week vrij, maar die volgende week geschiedenis, Frans, wiskunde en Engels. Feest. Het is zo stom dat geschiedenis een heel ander examen is en dat ik nu al helemaal niet weet waar ik aan toe ben xd.

    Dus, hoe zit het met jullie? Zijn jullie er klaar voor of hebben jullie nog tips?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik heb afgelopen jaar examens gehad en ik vond het echt meevallen. Zolang je voor al je toetsen de afgelopen jaren goede punten heb gehaald is er niks te vrezen. Een examen is namelijk niet veel meer dan een groot proefwerk met de stof die je al eerder heb gehad.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Arianne schreef:
    Succes iedereen!
    Ik heb twee jaar geleden examen gedaan en uiteindelijk viel het reuze mee.

    (...)
    Is dat Kunst Algemeen? Want voor dat examen hoef je niet echt te leren, als het tenminste nog hetzelfde is als twee jaar geleden. Als dat zo is, krijg je alle informatie gewoon voorgeschoteld en moet je vooral toepassen en interpreteren.


    Nee, er zijn kennelijk twee vormen van kunst. Je hebt wat jij zegt en tehatex (tekenen, handvaardigheid en textiel), waarvan ik dus tekenen doe. Ik snap niet waarom er twee varianten zijn, maar het verschil zit 'em geloof ik in dat je bij tehatex ook centraal praktijk examen doet. Maar het zal inderdaad wel grotendeels toepassen zijn ja :].

    Arianne schreef:
    (...)
    havovwo.nl misschien? Of heb je geen oud examen gemaakt?


    Het was echt een voorbeeldexamen, omdat er een nieuwe variant van het Nederlands examen is sinds dit jaar (voor vwo althans).


    i put the fun in funeral

    Page394 schreef:
    (...)

    Ik zou de standaard normering pakken: aantal behaalde/ max aantal punten × 9 + 1. Dan weet je in ieder geval dat je goed zit want dat is de meest strenge normering.

    De strengste normering is als de N-term (wat in jouw berekening +1) 0 is. ^^
    Die n-term is namelijk nog veranderbaar en word pas bekend gemaakt op de dag van de uitslag. Daarmee worden makkelijke examens onderuit gehaald waardoor gelukhebbers soms toch nog zakken en te moeilijke examens ondersteund zodat diegene die wel zouden slagen normaal niet ineens zakken.


    Deep inside, I've never felt alive



    Me right now :'), good luck everybody. :Y)


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Locksley schreef:
    (...)
    De strengste normering is als de N-term (wat in jouw berekening +1) 0 is. ^^
    Die n-term is namelijk nog veranderbaar en word pas bekend gemaakt op de dag van de uitslag. Daarmee worden makkelijke examens onderuit gehaald waardoor gelukhebbers soms toch nog zakken en te moeilijke examens ondersteund zodat diegene die wel zouden slagen normaal niet ineens zakken.


    Ohja klopt, je hebt helemaal gelijk!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Overkill schreef:
    Weet van de vwo'ers iemand heel toevallig of er een normering bekend is van het (enige) oefenexamen van Nederlands? Ik heb ongeveer 40/59 punten, maar ik durf niet echt te schatten wat voor een cijfer me dat geeft.

    Dat is een 7,1 volgens de examenbundel. Ik neem tenminste aan dat je het gewone voorbeeldexamen hebt gemaakt?


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Sadventure schreef:



    Me right now :'), good luck everybody. :Y)


    Hahaha herkenbaar.

    BlueJays schreef:
    (...)
    Dat is een 7,1 volgens de examenbundel. Ik neem tenminste aan dat je het gewone voorbeeldexamen hebt gemaakt?


    Ik denk het? Wauw, yayz ^^.


    i put the fun in funeral

    Heel veel succes iedereen en onthoud: als er iemand overlijdt tijdens het examen is iedereen geslaagd! (:


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    ---

    [ bericht aangepast op 10 mei 2015 - 23:56 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Gunnulfsen schreef:
    Heel veel succes iedereen en onthoud: als er iemand overlijdt tijdens het examen is iedereen geslaagd! (:


    Hahaha daar had ik het net over met mijn vrienden. Wat een stomme afspraak :') zovan yess ik ben geslaagd maar er is wel iemand dood xd. Beetje tegenstrijdig.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Morgenmiddag dus Nederlands, woendagmiddag Wiskunde. Daarna weer even bijkomen voor de zwaarste week van de 3.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik begin morgen met Kunst Algemeen en daarna Nederlands, dinsdag Duits en volgende week op maandag Geschiedenis, dinsdag Engels en donderdag Maatschappijwetenschappen. Ik sta echt heel hoog gemiddeld, een 7,8 voor alles, maar toch knijp ik 'm wel, hoor, het is zo'n mega ding en het telt voor de helft mee. Ik kan niet wachten tot de examens voorbij zijn, want ik wil gewoon van dat blok aan m'n been af en ik ga de dag na Maatschappijwetenschappen op examenreis naar Boston.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Aan iedereen die aan zijn of haar examens beginnen:

    Heel veel succes!!!


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Gunnulfsen schreef:
    Heel veel succes iedereen en onthoud: als er iemand overlijdt tijdens het examen is iedereen geslaagd! (:

    Is dat echt zo? Ik had nog nooit gehoord dat daar een regel voor was.

    Ik begin inmiddels toch wel een beetje zenuwachtig te worden...


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Kauai schreef:
    Ik begin morgen met Kunst Algemeen en daarna Nederlands, dinsdag Duits en volgende week op maandag Geschiedenis, dinsdag Engels en donderdag Maatschappijwetenschappen. Ik sta echt heel hoog gemiddeld, een 7,8 voor alles, maar toch knijp ik 'm wel, hoor, het is zo'n mega ding en het telt voor de helft mee. Ik kan niet wachten tot de examens voorbij zijn, want ik wil gewoon van dat blok aan m'n been af en ik ga de dag na Maatschappijwetenschappen op examenreis naar Boston.


    I feel you.;_; Ik sta over mijn gemiddelde voor alle vakken een 7,2 en geen onvoldoendes, maar toch slaat de nervositeit toe.=')


    You were born original, don't die as a copy.