• Is hier nog geen topic over?

    Morgen beginnen de eindexamens en ik ben echt bang. Ik weet niet wanneer ik er klaar voor ben en dat is echt niet fijn. Ik heb ook niet echt veel gedaan nog. Economie heb ik maandag en daar heb ik wel heel veel voor gedaan, maar Nederlands niet. Nu is Nederlands mijn beste vak, maar toch maak ik me echt zorgen. Gelukkig heb ik de rest van de week vrij, maar die volgende week geschiedenis, Frans, wiskunde en Engels. Feest. Het is zo stom dat geschiedenis een heel ander examen is en dat ik nu al helemaal niet weet waar ik aan toe ben xd.

    Dus, hoe zit het met jullie? Zijn jullie er klaar voor of hebben jullie nog tips?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    /de Belg die zich ook even komt moeien.
    Hebben jullie nú al examens? Succes, alleszins.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Firth schreef:
    /de Belg die zich ook even komt moeien.
    Hebben jullie nú al examens? Succes, alleszins.


    In België werken examens heel anders zover ik weet. Jullie hebben überhaupt geen centraal examens, right?

    ~~

    Ik heb 22/34 multiple choice vragen in ieder geval goed, en dat is zeker mijn zwakste onderdeel. Ben benieuwd hoeveel ik op de open vragen zal scoren, maar zoals het er naar uitziet wordt het sowieso voldoende.


    i put the fun in funeral

    Ik kan het echt niet aan om de antwoorden nu al te gaan bekijken... ik laat me wel verrassen tegen de tijd dat ik de uitslag krijg, denk ik. 1 van de 8 zit er in elk geval op (: en ik had hem af en zelfs nog wat tijd over, dus dat valt in elk geval al mee.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Firth schreef:
    /de Belg die zich ook even komt moeien.
    Hebben jullie nú al examens? Succes, alleszins.


    Ja in Nederland hebben we in ons laatste (en een na laatste) school examens. Deze punten worden dan bij elkaar verzameld en dan in mij beginnen de centrale eindexamens, wat inhoud dat iedere leerling van met het zelfde niveau het zelfde eindexamen maakt op dezelfde tijd. Deze centrale eindexamens tellen voor de helft mee en er zijn een tal van strenge regels omheen gebouwd. Buiten deze school- en eindexamens hebben we gewoon toetsen/proefwerken door het jaar door.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ooo, ik heb morgen Frans maar durf echt niet de antwoorden te bekijken. Ik ga dan echt stressen. :')


    Everything is illuminated by the light of our past.

    http://antwoorden.laks.nl/HA-1022-a-15-1-c.pdf voor iemand die geïnteresseerd is (cat)

    [ bericht aangepast op 11 mei 2015 - 17:57 ]


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Jongens even zonder grappen, waarom nieten ze de boekjes niet?


    i put the fun in funeral

    In het slechtste geval heb ik een 6,8 voor economie!=3 (0 n-term)


    You were born original, don't die as a copy.

    Overkill schreef:
    (...)

    In België werken examens heel anders zover ik weet. Jullie hebben überhaupt geen centraal examens, right?

    ~~

    Ik heb 22/34 multiple choice vragen in ieder geval goed, en dat is zeker mijn zwakste onderdeel. Ben benieuwd hoeveel ik op de open vragen zal scoren, maar zoals het er naar uitziet wordt het sowieso voldoende.


    We hebben wel eindexamens op het einde van het zesde jaar, maar die zijn bij iedereen nog anders - de leerkracht stelt ze op. We hebben inderdaad geen centraal examen of zoiets. Daarnaast hebben we elk jaar twee/soms drie keer examens (eigenlijk is het sinds kort officieel een proefwerk en geen examen, maar dat woord zit er nog zo ingeburgerd dat niemand echt proefwerk gebruikt - zelfs op sommige proefwerken staat er nog "Examen biologie" of zoiets. Onze examens zijn denk ik zoiets als toetsenweken bij jullie, maar ze tellen voor meer mee op het einde van het jaar.)
    Anyhow, veel succes iedereen!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Overigens - hoe zitten die punten in elkaar? Ik zag daarnet een bericht van Overkill waarin ze zei dat ze 40/59 had en dat lijkt mij eerlijk gezegd gewoon dat je dan veertig deelt door 59 en maal tien doet (als je punten op honderd wil, uiteraard), maar zo zit het duidelijk niet ineen. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Headey schreef:
    Overigens - hoe zitten die punten in elkaar? Ik zag daarnet een bericht van Overkill waarin ze zei dat ze 40/59 had en dat lijkt mij eerlijk gezegd gewoon dat je dan veertig deelt door 59 en maal tien doet (als je punten op honderd wil, uiteraard), maar zo zit het duidelijk niet ineen. :'D


    9 / (totaal aantal te behalen punten/aantal punten dat je hebt betaald) + N


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    9 / (totaal aantal te behalen punten/aantal punten dat je hebt betaald) + N


    En waar zit de logica achter die vreemde quotering? ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Headey schreef:
    (...)

    En waar zit de logica achter die vreemde quotering? ^^


    Opgezocht.:'d en het klopt ^^


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Opgezocht.:'d en het klopt ^^


    Ja, ik geloof dat-ie klopt, hoor, maar ik zie gewoon niet in waar de logica achter die quotering zit. Heb je 16/20 en je wilt je punten op tien, heb je toch ook gewoon een 8/10?

    [ bericht aangepast op 11 mei 2015 - 18:56 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Headey schreef:
    (...)

    Ja, ik geloof dat-ie klopt, hoor, maar ik zie gewoon niet in waar de logica achter die quotering zit. Heb je 16/20 en je wilt je punten op tien, heb je toch ook gewoon een 8/10?


    Dat ligt dus aan hoe goed het examen is gemaakt, maar goed ik bedenk het niet eh.:')


    You were born original, don't die as a copy.