• Is hier nog geen topic over?

    Morgen beginnen de eindexamens en ik ben echt bang. Ik weet niet wanneer ik er klaar voor ben en dat is echt niet fijn. Ik heb ook niet echt veel gedaan nog. Economie heb ik maandag en daar heb ik wel heel veel voor gedaan, maar Nederlands niet. Nu is Nederlands mijn beste vak, maar toch maak ik me echt zorgen. Gelukkig heb ik de rest van de week vrij, maar die volgende week geschiedenis, Frans, wiskunde en Engels. Feest. Het is zo stom dat geschiedenis een heel ander examen is en dat ik nu al helemaal niet weet waar ik aan toe ben xd.

    Dus, hoe zit het met jullie? Zijn jullie er klaar voor of hebben jullie nog tips?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Het is zo omdat ze nu die N normering makkelijk kunnen veranderen, geloof ik.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2015 - 18:59 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Headey schreef:
    (...)

    En waar zit de logica achter die vreemde quotering? ^^

    Als het examen dan heel lastig is, stellen ze de N-term hoger vast, boven de 1. En als het relatief gezien simpel was krijg je een N-term van tussen de 0-1.

    Ze compenseren met de N-term de moeilijkheidsgraad van het examen, omdat achteraf pas duidelijk wordt of het een relatief goed of slecht te maken eindexamen is, dacht ik.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2015 - 20:15 ]


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    hier kun je je cijfer ook berekenen. Heeft alleen geen weinig nut haha. Met mijn 35 punten voor economie kan ik tussen de 5.4 en de 7.4 halen haha


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Overkill schreef:
    Jongens even zonder grappen, waarom nieten ze de boekjes niet?

    Nietjesbesparing :Y)
    Volgens mij doen ze dat zodat je de verschillende blaadjes naast elkaar kunt leggen of zo.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    BlueJays schreef:
    (...)
    Nietjesbesparing :Y)
    Volgens mij doen ze dat zodat je de verschillende blaadjes naast elkaar kunt leggen of zo.


    Ik werd er echt boos van.


    i put the fun in funeral

    Blijkbaar deden op mijn oude middelbare school de computers het niet meer. Zo konden 54 leerlingen geen examen maken. Ben ik blij dat ik afgelopen jaar examens heb gehad.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Blackthorn schreef:
    Blijkbaar deden op mijn oude middelbare school de computers het niet meer. Zo konden 54 leerlingen geen examen maken. Ben ik blij dat ik afgelopen jaar examens heb gehad.


    Bij ons vielen de computers tegen het einde ook opeens uit, dat was wel even schrikken. Gelukkig waren ze binnen 5 minuten weer aan en had iedereen zijn/haar werk tussentijds opgeslagen. Uiteindelijk ook 5 minuten extra tijd gekregen.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Examens op computers?


    i put the fun in funeral

    Mylintis schreef:
    Ze compenseren met de N-term de moeilijkheidsgraad van het examen, omdat achteraf pas duidelijk wordt of het een relatief goed of slecht te maken eindexamen is, dacht ik.


    Oh, zo, maar van waar komt die 9/ dan? Die zie ik nog altijd niet, tbh.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Overkill schreef:
    Examens op computers?


    Nederlands ja. Het is al enkele jaren normaal om het examen Nederlands op de computer te maken, bij mij op school.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Killua schreef:
    (...)

    Nederlands ja. Het is al enkele jaren normaal om het examen Nederlands op de computer te maken, bij mij op school.


    Weird.

    Headey schreef:
    (...)

    Oh, zo, maar van waar komt die 9/ dan? Die zie ik nog altijd niet, tbh.


    Don't try to understand, it's school logic.


    i put the fun in funeral

    Killua schreef:
    (...)

    Bij ons vielen de computers tegen het einde ook opeens uit, dat was wel even schrikken. Gelukkig waren ze binnen 5 minuten weer aan en had iedereen zijn/haar werk tussentijds opgeslagen. Uiteindelijk ook 5 minuten extra tijd gekregen.


    Bij ons kregen ze hem dus niet aan de praat. Nu moeten ze hun examen op een ander tijdstip maken deze komende weken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Headey schreef:
    (...)

    Oh, zo, maar van waar komt die 9/ dan? Die zie ik nog altijd niet, tbh.

    Die begrijp ik ook niet echt. Ik neem aan omdat de normale normering tijdens toetsen het totaal aantal punten gedeeld door negen plus één is, waardoor het altijd mogelijk is om een tien te halen als je alles goed hebt. Ervan uitgaand dat de normering tijdens eindexamens hierop gebaseerd is, denk ik dat ze de gedeeld door negen gehouden hebben, maar de +1 variabel is om te compenseren. Eerlijk gezegd zou ik het ook zeker niet weten.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    (...)
    Die begrijp ik ook niet echt. Ik neem aan omdat de normale normering tijdens toetsen het totaal aantal punten gedeeld door negen plus één is, waardoor het altijd mogelijk is om een tien te halen als je alles goed hebt. Ervan uitgaand dat de normering tijdens eindexamens hierop gebaseerd is, denk ik dat ze de gedeeld door negen gehouden hebben, maar de +1 variabel is om te compenseren. Eerlijk gezegd zou ik het ook zeker niet weten.

    Het is gedeelte door het maximaal te behalen punten en dan maal negen. (;


    Deep inside, I've never felt alive