• Wie is er paranormaal en/of Wicca?


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Ik ben niet paranormaal of een wiccan, maar ik geloof wel dat er bepaalde energie stromen zijn (beetje vaag). Ik voelde een maand geleden erg slecht, was heel erg ziek. Ik kon al nachten niet slapen, tot ik in een nacht een droom had waarin in werd omhelsd door een vrouw. Haar gezicht kon ik niet zien, maar ik weet zeker dat dit mijn overleden oma was. De dag daarna voelde ik me stukken beter en ook heb ik de hele nacht geslapen. Normaal voel ik ook niks bij dromen, maar bij deze droom wordt ik nog steeds heel emotioneel als ik erover praat.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Storiefan schreef:
    RechterTwix vaak haten christenen Wicca's en alles wat daarmee te maken heeft wel

    Extreem christenen dan, want zo vaak kom ik geen christenen tegen die het "haten". Wel vaak dat ze het onzin vinden, maar dat vinden niet-christenen vaak ook. Dat is ook volkomen hun recht.


    Take me to wonderland

    dat is inderdaad hun recht


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Geen van beiden, maar ik ben ook niet gelovig. Niet dat ik van de wetenschap ben, het is handig daar niet van, maar dingen die niet bewezen zijn kunnen nog wel bewezen worden. (Ik geloof gewoon in niets) Maar ik vind het wel interessant!


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik ben Sam


    No growth of the heart is ever a waste

    Tokugawa schreef:
    Ik ben Sam


    Ik heb even geen idee hoe ik dit moet opvatten xD


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Tokugawa schreef:
    Ik ben Sam

    Ik ben Maia
    Aangenaam :Y)


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Mt


    You were born original, don't die as a copy.

    Esca schreef:
    Geen van beiden, maar ik ben ook niet gelovig. Niet dat ik van de wetenschap ben, het is handig daar niet van, maar dingen die niet bewezen zijn kunnen nog wel bewezen worden. (Ik geloof gewoon in niets) Maar ik vind het wel interessant!


    Tell me about it, stud.

    Je kan perfect Wiccan zijn en wetenschapper. Wicca is eerder een levensstijl en een geloof in de krachten van de natuur, dan iets echt paranormaal. Ik vind het een hele mooie kijk op de wereld.
    Ik geloof niet echt in geesten enzo, omdat ik niet in leven na de dood geloof, al ga ik voor de zekerheid toch geen bloody mary in de spiegel zeggen. Ik geloof wel in sterke voorgevoelen en het aanvoelen van energie. Het is namelijk bewezen dat honden dit ook kunnen en hoog sensitieve mensen voelen vaak ook de gevoelens van een ander sterk aan.

    Maar geesten en demonen enzo? Nee, niet echt. Ik denk dat er wel achter alles een logische verklaring zit.

    Als de dingen die je ziet verdwijnen als je medicatie pakt, ligt het aan je ziekte, helaas. Geesten gaan niet plots weggaan als je medicijnen pakt (; (niet slecht bedoeld, hé! Ik hoop dat het snel beter met je gaat!)


    Mhm?

    Somnephilia schreef:
    Je kan perfect Wiccan zijn en wetenschapper. Wicca is eerder een levensstijl en een geloof in de krachten van de natuur, dan iets echt paranormaal. Ik vind het een hele mooie kijk op de wereld.
    Ik geloof niet echt in geesten enzo, omdat ik niet in leven na de dood geloof, al ga ik voor de zekerheid toch geen bloody mary in de spiegel zeggen. Ik geloof wel in sterke voorgevoelen en het aanvoelen van energie. Het is namelijk bewezen dat honden dit ook kunnen en hoog sensitieve mensen voelen vaak ook de gevoelens van een ander sterk aan.

    Maar geesten en demonen enzo? Nee, niet echt. Ik denk dat er wel achter alles een logische verklaring zit.

    Als de dingen die je ziet verdwijnen als je medicatie pakt, ligt het aan je ziekte, helaas. Geesten gaan niet plots weggaan als je medicijnen pakt (; (niet slecht bedoeld, hé! Ik hoop dat het snel beter met je gaat!)

    Een andere theorie: De medicatie kan ervoor zorgen dat je geest even niet meer open staat voor het paranormale en dat je ze daardoor even niet meer ziet. Wil niet zeggen dat de geesten ook echt weg zijn.
    Ik wil hier nu niet gaan beweren dat ze wel degelijk geesten zag (want dat weet ik niet en kan ik niet beoordelen), maar ik vind het een beetje cru om het gewoon af te schrijven op de ziekte, gewoon omdat ze door de medicatie plots niets meer hoorde.


    Take me to wonderland

    Ik heb me nog niet verdiept in al dat soort dingen, maar ik geloof er ook niet echt in. Ik zou er wel in wíllen geloven, maar ik doe het gewoon niet. Volgens Wikipedia - ik weet uiteraard niet wat ervan waar is, zouden aura's (als ze al bestaan en als ze al zichtbaar zijn), met de nodige moeite, iedereen ze kan zien. Stemmen horen en dingen zien zijn volgens mij nog steeds gewoon vreemde kronkels in je hersens. Dat heb ik ook wel eens, maar dan laat ik het maar voor wat het is. Déjà-vu's kunnen trouwens heel makkelijk verklaard worden, hoor. Als je iets zien, gaat het signaal normaal gezien eerst naar het deel van je zicht in je hersenen en daarna naar je geheugen. Bij een déjà-vu krijg je een kortsluiting in je hersenen en gebeurt het net omgekeerd. Je denkt dus dat je het al gezien hebt, maar dat is niet zo.
    Ik ben wel nieuwsgierig naar verhalen van mensen, daar niet van. Zou ik trouwen even mogen vragen (aan SamWinchester), gebeurd dat dan dat de andere persoon geen pijn meer voelt of dat jij ook pijn krijgt?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Geen idee of ik het ben, maar ik heb wel vaak het gevoel dat ik bekeken word of niet alleen ben. Dus waarschijnlijk kan ik ze wel voelen.

    Ik geloof zelf ook in geesten en ook in magie! ik voel dat ik ook een sterke connectie daar mee heb.


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    daffie123 schreef:
    Ik ben paranormaal
    En ik geloof in magie en al die wezens die erbij horen, dus ook wel wicca.
    Mijn moeder vind me vreemd als ik tegen mezelf praat, maar dat doe ik dan niet. Ze vind dat ik met iemand moet praten, over dit alles


    Ik geloof ook in magie, en ik voel soms de aanwezigheid van iets of iemand terwijl er dan niemand behalve ikzelf in de kamer is...

    Wat is dat voor een beurs? lijkt me interessant.


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Ja ik bestudeer wicca maar het echt beoefenen doe ik (nog)niet echt.


    In the end we only regret the chances we didn't take