• Woooooh topic 35 alweer! *^* Het vorige topic had geen poll, maar ik hou van polls dus ik gooi er gewoon weer één in. Laten we totaal niet voorspelbaar mijn huidige obsessie als onderwerp nemen. Volgens mij kijken de meeste mensen Owari no Seraph, dus dat komt mooi uit, hehe. :3

    Okay, kleine mededeling: Iedereen die zichzelf mist in de beginpost, of is veranderd van naam etc, zou je alsjeblieft nog één keer kunnen reageren? Dan kunnen we hem even repareren. ^^
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Sugawara (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Hunt (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Hajime (Romy) - 14 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 15
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Okumura (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Undine (Maia) - 22 - MAL
    1- Yuuichirou (Dirkje) - 19 - MAL
    2- Iwasawa (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9- SleepyAsh (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Daiya no Ace

    Dinsdag:
    Hibike! Euphonium
    Mikagura Gakuen Kumikyoku

    Woensdag:
    Kyoukai no Rinne
    Gintama

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Houkago no Pleiades

    Vrijdag:
    Saint Seiya – Soul of Gold (Biweekly)08:00
    The Disappearance of Nagato Yuki-chan
    Shokugeki no Soma
    Oregairu
    Re-Kan!
    Nisekoi:
    Ansatsu Kyoushitsu
    Danmachi

    Zaterdag:
    Ansatsu Kyoushitsu (TV)
    Fairy Tail
    Kuroko no Basket 3rd Season
    Owari no Seraph
    Denpa Kyoushi
    Sidonia no Kishi
    Gunslinger Stratos:
    Plastic Memories
    Uta no Prince-sama: Maji Love Revolutions

    Zondag:
    Pri Para
    World Trigger
    Arslan Senki
    Yamada-kun and the Seven Witches
    Arslan Senki (TV)
    Kekkai Sensen
    Baby Steps


    GIFS GIFS WOOOH.
    Hmmm hoe bedoel je dit zijn alleen maar gifs van mijn ships?





    Rechtsboven: Owari no Seraph
    Linksboven: Haikyuu!!
    Rechtsonder: Aldnoah.Zero
    Linksonder: Tokyo Ghoul


    Uhm, I'm sorry about the Tokyo Ghoul GIF. :'D

    [ bericht aangepast op 18 juni 2015 - 16:34 ]

    Goed goed goed goeeeeed, wie is je favoriete personage in de geweldige manga en anime Owari no Seraph? *^* (fuck, maar zes opties... Shiho, Mitsuba, minna, excusez-moi... Will include Krul because she's a freaking Queen, zowel letterlijk als figuurli

    31.3% (5 stemmen)
     
    Yuuichirou Hyakuya

    37.5% (6 stemmen)
     
    Mikaela Hyakuya

    18.8% (3 stemmen)
     
    Shinoa Hiiragi

    6.3% (1 stem)
     
    Yoichi Saotome

    0.0% (0 stemmen)
     
    Guren Ichinose

    6.3% (1 stem)
     
    Krul Tepes


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    yo ik ben er weer... ik moet echt vaker op Quizlet komen, zo mis ik alles >3<

    owww btw had het al gezegd maar het is nog niet veranderd maar:

    Jibrill --> xLenox (yay weer terug bij de oude naam ;D)

    owwww en zie mijn nieuwe laptop achtergrond *^* :



    Lots of Love,

    Lenox


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Ben er weer. Ik ben ondertussen 14 geworden en Kelly ook. (:


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Heb het allemaal veranderd! c:
    Welkom terug iedereen! *^*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hmm, misschien moet ik ook wel kritischer naar anime kijken xd
    Ik ben het wel eens met Dirkje, dat van Touka was echt heel jammer, het verschil tussen Touka seizoen 1 en Touka seizoen 2 is suuper groot. Verder vond ik VA gewoon best goed (': Moet misschien eens de manga gaan lezen.
    En ik ga ook eens naar die andere anime kijken, Kiseijuu! Ben benieuwd ^^

    En over beginpost veranderingen gesproken, ik ben ook alweer 18 geworden


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ik heb vannacht Makai Ouji: Devils and Realist afgekeken _O_

    Voor de zekerheid heb ik het maar even onder een spoiler gezet wat ik er van vind :3

    Omfg, I loved it! Is het btw raar dat ik William met Dantalion ship? Like they would be totally perfect together :3 En het einde meh. Liet me hopen dat er een seizoen 2 was/gaat komen, maar dat is er helaas niet...zo ver ik weet dan toch


    Weet iemand of er een seizoen 2 komt? ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ayano schreef:
    Hmm, misschien moet ik ook wel kritischer naar anime kijken xd
    Ik ben het wel eens met Dirkje, dat van Touka was echt heel jammer, het verschil tussen Touka seizoen 1 en Touka seizoen 2 is suuper groot. Verder vond ik VA gewoon best goed (': Moet misschien eens de manga gaan lezen.
    En ik ga ook eens naar die andere anime kijken, Kiseijuu! Ben benieuwd ^^

    En over beginpost veranderingen gesproken, ik ben ook alweer 18 geworden



    Thnx voor de reminder, moet namelijk ook weer verder met Kiseijuu ^^
    Ik vond het begin echt heel goed dus het is echt een aanrader ;D

    Owww btw oud nieuws maar weet niet of mensen het hier al weten:
    ER KOMT EEN 2E SEIZOEN VAN 'NO GAME NO LIFE'!!!!!! :9~(yeah)(dance)(H)
    ghehehe sorry voor mijn uitbarsting >,<


    Ik ga btw proberen elke dag iets hier in het topic te plaatsen zodat ik toch nog actief blijf :$


    xx Len


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Ah, no game no life vond ik ook best wel leuk! Ik ga zeker dat tweede seizoen kijken (:


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Woaaaah dat mocht ook wel na die cliffhanger! Ik was geen enórme fan van NGNL, maar ik vond het wel heel leuk om te kijken. :3

    Jajajaja, ik ben met Diamond no Ace begonnen mensen, ik duik weer even de hel van sport anime in. >< Alles is nu al pijnlijk okay, hoe hard heel die sfeer is daar op die school echt. ;w; En ik wil roze harig fluffy chibi met Kaneki's stem knuffelen, hij is denk ik mijn favoriet tot nu toe. En mr. rival doet me aan Kageyama denken maar dan met Haru's stem, idk. En ik ship Miyuki en Sawamura en Sawamura en mr. rival vechten zo duidelijk om hem het is zo leuk I'm gonna die. voor de rest wacht ik op Kensho Ono, wanneer kom je? *^*
    Goed, nu ga ik weer verder kijken. ;D
    Ik heb Ghost Hound eigenlijk nog niet afgezien, maar meh. ;w;


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    ALSO MENSEN DIE OP SHINOA STEMDEN, IK HOU VAN JULLIE.
    Ik wilde niet dat ze met 0 stemmen zou eindigen, Shinoa is ook een queen, samen met Krul. ;w;


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yonggook schreef:
    Kijkt iemand hier trouwens naar K / J - drama's? Aangezien ik daar graag over wil praten met een persoon.
    Hoogstwaarschijnlijk niet, but couldn't hurt to try. :'D

    Ik weet niet of er al antwoord op is gegeven, maar Shirley kijkt geloof ik regelmatig Koreaanse drama ;o. Weet alleen niet of ze dat nu nog regelmatig doe..
    Zelf keek ik het half.. :') Eigenlijk half tot niet :'D.. Moet nog steeds mijn dingen afkijken waar ik ooit mee begon.
    Ao no Jidai ben ik ooit aan begonnen en hij staat nog steeds volledig op me laptop..
    Hana Kimi ben ik aan begonnen en ben daar ook over de helft mee (7/12)
    Switch Girl ook (2/8), al vind ik die best wel irritant..
    Maar dat zijn allemaal Japans.. Ik kijk wel 1 in het Koreaans. Pinocchio, en daar ben ik 12/20 :').. Ik vind het alleen lastig dat 1 episode gewoon een heel uur duurt :'D.. Er zijn nog wel dingen die ik wil zien.. Niet veel tho, en op 1 na zijn het allemaal Japanse dingen :') en diegene die ik wil zijn zijn allemaal Live Action versies van manga's

    Van ons beide staat trouwens ook in het beginpost onze MyDramaList (MDL).


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Ik weet niet of er al antwoord op is gegeven, maar Shirley kijkt geloof ik regelmatig Koreaanse drama ;o. Weet alleen niet of ze dat nu nog regelmatig doe..
    Zelf keek ik het half.. :') Eigenlijk half tot niet :'D.. Moet nog steeds mijn dingen afkijken waar ik ooit mee begon.
    Ao no Jidai ben ik ooit aan begonnen en hij staat nog steeds volledig op me laptop..
    Hana Kimi ben ik aan begonnen en ben daar ook over de helft mee (7/12)
    Switch Girl ook (2/8), al vind ik die best wel irritant..
    Maar dat zijn allemaal Japans.. Ik kijk wel 1 in het Koreaans. Pinocchio, en daar ben ik 12/20 :').. Ik vind het alleen lastig dat 1 episode gewoon een heel uur duurt :'D.. Er zijn nog wel dingen die ik wil zien.. Niet veel tho, en op 1 na zijn het allemaal Japanse dingen :') en diegene die ik wil zijn zijn allemaal Live Action versies van manga's

    Van ons beide staat trouwens ook in het beginpost onze MyDramaList (MDL).

    Ik kijk nog best regelmatige j-drama en k-drama.
    Je moet het echt eens afkijken switch Girl vind ik persoonlijk erg leuk.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Akari schreef:
    (...)
    Ik kijk nog best regelmatige j-drama en k-drama.
    Je moet het echt eens afkijken switch Girl vind ik persoonlijk erg leuk.

    Zal het proberen! De manga ben ik wel bijna helemaal bij mee.. Ik irriteer me in de dramaserie alleen best wel aan het meisje :')


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Zal het proberen! De manga ben ik wel bijna helemaal bij mee.. Ik irriteer me in de dramaserie alleen best wel aan het meisje :')

    Had ik op het begin ook wel na mate de drama vorderde had ik hier minder last van ik was zelf vooral fan ban Arata en die acteur die hem speelt is ook knap !

    [ bericht aangepast op 26 mei 2015 - 15:38 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Is j drama een beetje een goede manier om te oefenen met Japans (goede intonatie enzo), of klinkt het net zoals nederlandse ingesproken cartoons..?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ayano schreef:
    Is j drama een beetje een goede manier om te oefenen met Japans (goede intonatie enzo), of klinkt het net zoals nederlandse ingesproken cartoons..?

    Het is gewoon beetje het zelfde als Japanse Anime series met sub. Alleen kijk je dan met echte acteurs een serie in het Japans met sub.
    Je heb ook veel live action van manga maar ook goede drama series gewoon die op de Japanse tv zijn gekomen/ zijn. Het is niet als een cartoon ingesproken ofzo. Ik vind het persoonlijk erg leuk en je leer zo ook een beetje beter de taal vind ik zelf. Toch anders dan anime ook al kan het bij sommige series wat overdreven overkomen, maar dat is niet bij alle series. Als je eens wilt kijken kun je misschien ff op http://mydramalist.com kijken .

    [ bericht aangepast op 26 mei 2015 - 16:52 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise