• Woooooh topic 35 alweer! *^* Het vorige topic had geen poll, maar ik hou van polls dus ik gooi er gewoon weer één in. Laten we totaal niet voorspelbaar mijn huidige obsessie als onderwerp nemen. Volgens mij kijken de meeste mensen Owari no Seraph, dus dat komt mooi uit, hehe. :3

    Okay, kleine mededeling: Iedereen die zichzelf mist in de beginpost, of is veranderd van naam etc, zou je alsjeblieft nog één keer kunnen reageren? Dan kunnen we hem even repareren. ^^
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    30 - Pugno (Eva) - 14
    31 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    32 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 19
    35 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    36 - Sugawara (Tesla) - 18 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 17
    39 - Hunt (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Hajime (Romy) - 14 - MAL
    41 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 16
    43 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    44 - Yoruichi (Latanya) - 15
    45 - Lovelydemon (Amber) - 18
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 14
    48 - Okumura (Eline) - 16 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    50 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Undine (Maia) - 22 - MAL
    1- Yuuichirou (Dirkje) - 19 - MAL
    2- Iwasawa (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 16 MAL
    9- SleepyAsh (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Akari (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 20 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 18 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Daiya no Ace

    Dinsdag:
    Hibike! Euphonium
    Mikagura Gakuen Kumikyoku

    Woensdag:
    Kyoukai no Rinne
    Gintama

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Houkago no Pleiades

    Vrijdag:
    Saint Seiya – Soul of Gold (Biweekly)08:00
    The Disappearance of Nagato Yuki-chan
    Shokugeki no Soma
    Oregairu
    Re-Kan!
    Nisekoi:
    Ansatsu Kyoushitsu
    Danmachi

    Zaterdag:
    Ansatsu Kyoushitsu (TV)
    Fairy Tail
    Kuroko no Basket 3rd Season
    Owari no Seraph
    Denpa Kyoushi
    Sidonia no Kishi
    Gunslinger Stratos:
    Plastic Memories
    Uta no Prince-sama: Maji Love Revolutions

    Zondag:
    Pri Para
    World Trigger
    Arslan Senki
    Yamada-kun and the Seven Witches
    Arslan Senki (TV)
    Kekkai Sensen
    Baby Steps


    GIFS GIFS WOOOH.
    Hmmm hoe bedoel je dit zijn alleen maar gifs van mijn ships?





    Rechtsboven: Owari no Seraph
    Linksboven: Haikyuu!!
    Rechtsonder: Aldnoah.Zero
    Linksonder: Tokyo Ghoul


    Uhm, I'm sorry about the Tokyo Ghoul GIF. :'D

    [ bericht aangepast op 18 juni 2015 - 16:34 ]

    Goed goed goed goeeeeed, wie is je favoriete personage in de geweldige manga en anime Owari no Seraph? *^* (fuck, maar zes opties... Shiho, Mitsuba, minna, excusez-moi... Will include Krul because she's a freaking Queen, zowel letterlijk als figuurli

    31.3% (5 stemmen)
     
    Yuuichirou Hyakuya

    37.5% (6 stemmen)
     
    Mikaela Hyakuya

    18.8% (3 stemmen)
     
    Shinoa Hiiragi

    6.3% (1 stem)
     
    Yoichi Saotome

    0.0% (0 stemmen)
     
    Guren Ichinose

    6.3% (1 stem)
     
    Krul Tepes


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Akari schreef:
    (...)
    Het is gewoon beetje het zelfde als Japanse Anime series met sub. Alleen kijk je dan met echte acteurs een serie in het Japans met sub.
    Je heb ook veel live action van manga maar ook goede drama series gewoon die op de Japanse tv zijn gekomen/ zijn. Het is niet als een cartoon ingesproken ofzo. Ik vind het persoonlijk erg leuk en je leer zo ook een beetje beter de taal vind ik zelf. Toch anders dan anime ook al kan het bij sommige series wat overdreven overkomen, maar dat is niet bij alle series. Als je eens wilt kijken kun je misschien ff op www.mydramalist.com kijken .

    Thanks! Zal ik doen.
    Ja ik vind vaak van anime dat alles zo verschrikkelijk overdreven wordt gezegd, dus ik dacht mss in series dat het iets normaler is (;


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Briarcliff -> Kauai


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Akari schreef:
    (...)
    Had ik op het begin ook wel na mate de drama vorderde had ik hier minder last van ik was zelf vooral fan ban Arata en die acteur die hem speelt is ook knap !


    Hij is inderdaad knap! ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ayano schreef:
    (...)
    Thanks! Zal ik doen.
    Ja ik vind vaak van anime dat alles zo verschrikkelijk overdreven wordt gezegd, dus ik dacht mss in series dat het iets normaler is (;


    Ik vind dat juist zelf in drama's nog erger. ;x Omdat het hetzelfde is maar dan door echte acteurs en daarom erger. XD
    Maar ik heb niet veel van drama gezien, alleen echt hele kleine stukjes en één film, en geloof ik zelfs alleen Koreaans, so I shouldn't judge.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yuuichirou schreef:
    (...)
    Ik vind dat juist zelf in drama's nog erger. ;x Omdat het hetzelfde is maar dan door echte acteurs en daarom erger. XD
    Maar ik heb niet veel van drama gezien, alleen echt hele kleine stukjes en één film, en geloof ik zelfs alleen Koreaans, so I shouldn't judge.

    Het valt namelijk best mee, het ligt eraan welke drama of film je kijkt. Er kunnen wel stukken overdreven zijn ja, maar persoonlijk vind ik dat het bij andere series eveneens het geval is. Of het nu koreaans, japans, nederlands of amerikaans is. Mensen houden van drama. Grotendeels, althans.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Yonggook schreef:
    (...)
    Het valt namelijk best mee, het ligt eraan welke drama of film je kijkt. Er kunnen wel stukken overdreven zijn ja, maar persoonlijk vind ik dat het bij andere series eveneens het geval is. Of het nu koreaans, japans, nederlands of amerikaans is. Mensen houden van drama. Grotendeels, althans.


    Nah, wat ik het belangrijkst vind, is dat drama niet for the sake of drama is.
    Dus dat de reactie, emotie realistisch is en niet veel te overdreven is.
    Een goede drama serie weet wanneer en hoeveel drama ze ergens in moeten gooien en nog belangrijker wanneer niet.
    Like Clannad :D


    Gomennasai xd
    Couldn't hold meself :d


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Nouja, ik ga gewoon even kijken en ik zie wel wat ik ervan vind ;p Nog aanraders? Zijn er een beetje jank drama's?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ayano schreef:
    Nouja, ik ga gewoon even kijken en ik zie wel wat ik ervan vind ;p Nog aanraders? Zijn er een beetje jank drama's?

    Ik heb bij Pinocchio een aantal keer gehuild :')
    Oh en ik heb vandaag When a Wolf Falls in Love With a Sheep gezien en er waren wel sowieso 2 momentjes dat ik tranen enzo kreeg. Maar ik ben een emotionele tut.. :')


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    --

    [ bericht aangepast op 13 dec 2017 - 19:33 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Yonggook schreef:
    (...)
    Het valt namelijk best mee, het ligt eraan welke drama of film je kijkt. Er kunnen wel stukken overdreven zijn ja, maar persoonlijk vind ik dat het bij andere series eveneens het geval is. Of het nu koreaans, japans, nederlands of amerikaans is. Mensen houden van drama. Grotendeels, althans.


    Ja, ja, dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat het gewoon zo overdreven is dat het nep is. :'D De manier waarop geacteerd wordt zeg maar, niet zozeer het verhaal.
    Want dramatische verhalen daar ben ik dol op. Maar ik vind vaak dat ze niet realistisch acteren, dat was mijn punt. ;x


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik ga even manga fangirlen:

    Ik lees de laatste tijd zulke gave manga's:

    - cube that changes everything



    - Servamp



    -Bloody mary



    Ze zijn nog ongoing, maar raad het echt aan om deze te lezen. Vooral DICE.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2015 - 9:58 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    @ Iris wat Jank Drama aanraders !
    10 Promises to my dog (Japanse) Film
    Deep love (Japanse) Serie
    poetry (Koreaans) Film
    When a Wolf Falls in Love With a Sheep (Taiwan) Flim

    Bij deze moest ik huilen ook bij vooral bij de eerste een honden jank film!

    @Syll When a wolf falls a love with a sheep is echt zo awesome drama movie moest ook huilen !!


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Taka schreef:
    (...)
    Nah, wat ik het belangrijkst vind, is dat drama niet for the sake of drama is.
    Dus dat de reactie, emotie realistisch is en niet veel te overdreven is.
    Een goede drama serie weet wanneer en hoeveel drama ze ergens in moeten gooien en nog belangrijker wanneer niet.

    Ik had het ook niet over de hoeveelheid drama. Ik had het over het gegeven dat het maar een serie is, sommige stukken horen niet realistisch te zijn. Daarvoor zijn het nu eenmaal series.

    Yuuichirou schreef:
    (...)
    Ja, ja, dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat het gewoon zo overdreven is dat het nep is. :'D De manier waarop geacteerd wordt zeg maar, niet zozeer het verhaal.
    Want dramatische verhalen daar ben ik dol op. Maar ik vind vaak dat ze niet realistisch acteren, dat was mijn punt. ;x

    Nou, dat mag jij vinden hoor, maar ik heb er al best wat gekeken en acteren doen ze in de meeste prima. Ik heb er wel wat gezien die mijn stem daarvoor niet krijgen :'D, dan irriteer ik me er dood aan. Ik denk dat je er gewoon in moet komen. Als het verhaal goed is, vergeet je zulke dingen al snel. Althans, bij mij is dat wel zo, en anime is natuurlijk niet zoals drama's.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Yonggook schreef:
    (...)
    Nou, dat mag jij vinden hoor, maar ik heb er al best wat gekeken en acteren doen ze in de meeste prima. Ik heb er wel wat gezien die mijn stem daarvoor niet krijgen :'D, dan irriteer ik me er dood aan. Ik denk dat je er gewoon in moet komen. Als het verhaal goed is, vergeet je zulke dingen al snel. Althans, bij mij is dat wel zo, en anime is natuurlijk niet zoals drama's.


    Yeah well, like I said before, ik heb dus niet zoveel drama's gezien en volgens mij alleen Koreaanse, en daarbij vond ik het. :'D Dus mijn mening mag je met een korreltje zout nemen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Weet iemand wanneer de nieuwe aflevering van Owari no Seraph uitkomt? Of wanneer ik hem ongeveer kan kijken met Sub? ^^

    Ja, ik heb hem in één keer gekeken en toen waren de afleveringen opeens al op :(
    I just love it :3

    Ik hoop alleen wel dat als Mika en Yu elkaar weer zien voor het eerst, dat Yu hem niet vermoord, omdat hij denkt dat het weer een demon is of zo iets dergelijks dat mindtricks met hem speelt. Of dat iemand uit zijn team het doet. D: Ik ben eigenlijk wel ontzettend benieuwd naar wat er zal gebeuren als ze elkaar voor het eerst weer zien na zo lang.


    En het beste van allemaal is, er komt een seizoen 2 hiervan :3 Ik zag het al klaar staan op Hummingbird. ^^ Will air from 1 Oct 2015 to 1 Dec 2015 ;3 I can't wait! Dat betekend dat er ook zeker een aflevering rond mijn verjaardag uit komt woop ^^

    [ bericht aangepast op 27 mei 2015 - 13:33 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.