• Quizlet Cookclub!


    Hallo. Wie? Ja, jij daar! Ben jij een keukenliefhebber?
    Wil je jouw favoriete recepten delen,
    meedelen als die ene taart gelukt is die je samen met je beste vriendin gemaakt hebt,
    navragen wat je de volgende keer beter kunt doen aan de toch iets te zoete cake,
    misschien veel spullen in huis hebben, maar niet weten wat je allemaal kan bakken?
    Dan is dit topic jouw nieuwe paradijs! Welkom, kookliefhebber!

    Regels
    • Huisregels van Quizlet.nl
    • Heb respect voor elkaar.
    • Geef usernaamwijzing door.
    • Bronvermelding is verplicht!
    • Link naar story


    Quizlet Cookclubbers.
    • Aldea • Gail
    • Dylazing • Sylvie
    • Yeoubi • Erieka
    • phoeni • Floor
    • Howland • Fren

    • SPECS • J.
    • Fisher • Andrea
    • Fennec • Carmen
    • Scandal • Erica
    • Baudelaire • Margot

    • AineAurora • Nina
    • Avandra • Nana
    • Kile • Xanthe
    • JBarakat • Sarita
    • Locksley • Sofie

    • Aisslin • Roselinde
    • Maxilena • Ilona
    • Mmonroe • Emmie
    • Maleficia • Kimberly
    • Gigil • Sterre

    • Neminis • Eva
    • Seppia • J.
    • Furiosa • Nikki
    • Ravager • Sanne
    • Animagi • Lizor

    • Tokugawa • Sam
    • Baneful • Anne
    • HeyViolet ]• Naomi
    • Lillymon • Kim
    • Thlayli • Alicia

    • Arianne • Lotte
    • Mette_Sprookjes • Mette
    • Prim • Sterre
    • •
    • •

    • •
    • •
    • •
    • •
    • •

    • •
    • •
    • •
    • •
    • •


    Meals
    • Breakfast.
    • Second Breakfast.
    • Elevenses
    • Brunch
    • Lunch
    • Tea
    • Dinner
    • Supper
    • Dessert
    • Drinks

    [ bericht aangepast op 27 mei 2015 - 0:52 ]


    -

    Fennec schreef:
    Second Breakfast! Count me in!
    *fan van cake in kopjes*:Y)

    Whoa, die mislukken bij mij altijd! Ooit werden ze zo hard als steen, weet niet hoe ik het voor mekaar kreeg (bloos) En een andere keer, smaakten ze gewoon zo vies.

    phoeni schreef:
    Mag je recepten inzenden die je uit een kookboek of van een website hebt of is dit enkel bedoeld voor zelfbedachte recepten?

    Uhm, ik heb eerlijk gezegd niet bij stilgestaan, haha. Ik kom straks hierop terug ;)

    Baudelaire schreef:
    Ja, mag ik erbij Gail?

    Iedereen mag erbij *O*

    SPECS schreef:
    (...)

    Nou, als je toch ingrediënten toevoegt aan een gerecht/iets dan zitten daar koolydrhaten, eiwitten, calorieën enzo in? Www.voedingswaardetabel.nl
    Zo zit in een snee brood bijvoorbeeld gemiddeld 15 koolhydraten en is een plakje kipfilet voor op je boterham 1,5 gram eiwit, 15 calorieën en 0 koolhydraten. Het komt er eigenlijk op neer dat je per ingrediënt eenmalig zou moeten opzoeken wat er in zit en dan zou je dat bij je recept kunnen zetten.^^ Dat is niet alleen handig voor mensen met diabetes zoals mij, maar ook voor mensen die op hun lijn willen letten (of mensen die juist onbewust dingen binnen krijgen, weten wat je binnenkrijgt is het belangrijkste). Al kan ik me ook voorstellen dat het best lastig ik, ik ben er al mijn hele leven me bezig, dus ja.=')

    Ghehe, lastig lijkt het me zeker. Ik ga zo snel mogelijk een hoofdstuk over posten.(:


    -

    Fennec schreef:
    (...)
    Morgen al een examen voor mij :(
    Maar alsnog bak ik wel, nu ik alles in huis heb voor cake en koekjes, dat is makkelijker dan naar de supermarket gaan voor snoep/koekjes ^^
    Is voor mij ook een beetje ontspanning.

    Tell me about it! Ik heb er al 3 gehad en de officiële start is pas 1 juni!
    Ik zou wel willen bakken als ontspanning en de koekjes/baksels opeten tijdens volgende ontspanmomentjes, maar ik heb geen oven op kot. Dus dan zou ik het thuis moeten doen, maar thuis kan ik niet leren en daarom zit ik op kot. :')

    Ik maak in de week mijn famous spaghetti. Misschien dat ik er foto's van kan trekken en hier naartoe kan sturen? Kotgenoten zijn altijd jaloers op mijn spaghetti. =P
    Morgen waarschijnlijk rijstschotel maken samen met mijn vriend. Ziet er ook altijd yummie uit!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Aldea schreef:
    (...)
    Ghehe, lastig lijkt het me zeker. Ik ga zo snel mogelijk een hoofdstuk over posten.(:


    Dat is het ook, maar ik zoek gewoon veel op en het meeste zal ik ook altijd moeten blijven opzoeken.=') Maar dat kost (mij tenminste) amper tijd, dus ik heb er niet zoveel problemen mee.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb vandaag voor de eerste keer wok klaargemaakt. Lekker trots. :p


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik doe mee!


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Jullie mogen recepten inzenden die je uit een kookboek of van een website hebt geplukt, alleen staan we er streng op dat jullie ook een bronvermelding met jullie recepten insturen!
    Jullie kunnen recepten gewoon hier in dit topic zelf posten of in ons pb.( Aldea, Dylazing of Yeoubi)


    -

    Count me in!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Jesh please! ;D


    Deep inside, I've never felt alive

    Oh ik wil ook meedoen!

    Ik heb net zelfgemaakte aardbei/yoghurtijsjes de vriezer ingeschoven. Yum :Y)

    [ bericht aangepast op 25 mei 2015 - 21:14 ]


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Oeh, ik voel me al thuis. Name is Ilona :Y)


    “A queen will always turn pain into power.”

    Wel, dit is tot nu toe de beste van de mok cakejes;
    Brownies (uit de magnetron dus geen krokante laag, bereidingstijd <10 minuten)
    Voor 1 kopje (hij blijft redelijk klein in tegenstelling tot de anderen);
    Ingredienten;
    -1,5 EL boter
    -2 EL melk
    -1/2 EL vanillesuiker
    -snufje zout
    -2 EL suiker
    -2 EL meel
    -2 EL cacoa
    -Hagelslag/stukjes chocola

    Smelt de boter, en gooi alle ingredienten in de mok. Meng met een vork/lepel totdat het een egaal geheel is. Doe eventueel wat extra chocola bovenop.
    Zet de mok in de magnetron op volle stand voor 60-90 seconden (hoe langer hoe droger hij wordt, ik vind 60 seconden beter dan 90, maar het verschilt per magnetron) en voila; een warme brownie binnen 5-10 minuten.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Echt een leuk idee! Kan ik nog mee doen? Ik ben echt een bak en kook nerd!


    Show me how to lie, you're getting better all the time

    Oh super leuk. MT. Als ik ideeen heb zal ik die wel delen. (:


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Oeh, count me in!


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    MT


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand