• Quizlet Cookclub!


    Hallo. Wie? Ja, jij daar! Ben jij een keukenliefhebber?
    Wil je jouw favoriete recepten delen,
    meedelen als die ene taart gelukt is die je samen met je beste vriendin gemaakt hebt,
    navragen wat je de volgende keer beter kunt doen aan de toch iets te zoete cake,
    misschien veel spullen in huis hebben, maar niet weten wat je allemaal kan bakken?
    Dan is dit topic jouw nieuwe paradijs! Welkom, kookliefhebber!

    Regels
    Huisregels van Quizlet.nl
    Heb respect voor elkaar.
    Geef usernaamwijzing door.
    Bronvermelding is verplicht!
    Link naar story


    Quizlet Cookclubbers.
    Aldea Gail
    Dylazing Sylvie
    Yeoubi Erieka
    phoeni Floor
    Howland Fren

    SPECS J.
    Fisher Andrea
    Fennec Carmen
    Scandal Erica
    Baudelaire Margot

    AineAurora Nina
    Avandra Nana
    Kile Xanthe
    JBarakat Sarita
    Locksley Sofie

    Aisslin Roselinde
    Maxilena Ilona
    Mmonroe Emmie
    Maleficia Kimberly
    Gigil Sterre

    Neminis Eva
    Seppia J.
    Furiosa Nikki
    Ravager Sanne
    Animagi Lizor

    Tokugawa Sam
    Baneful Anne
    HeyViolet ] Naomi
    Lillymon Kim
    Thlayli Alicia

    Arianne Lotte
    Mette_Sprookjes Mette
    Prim Sterre
















    Meals
    Breakfast.
    Second Breakfast.
    Elevenses
    Brunch
    Lunch
    Tea
    Dinner
    Supper
    Dessert
    Drinks

    [ bericht aangepast op 27 mei 2015 - 0:52 ]


    -

    Wat een goed idee, zet mij maar erbij


    tiptoe through the tulips...

    Animagi > Lizor c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ehh, Yeoubi > Aatrox > Rebirthing, sorreh D:

    [ bericht aangepast op 10 juni 2015 - 22:00 ]


    26 - 02 - '16

    Whoops, Locksley -> Drones


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb mermer kurabiye gemaakt! Turkse marmerkoekjes! :D Ze zijn klein en schattig en lekker!
    Dis stuff


    No growth of the heart is ever a waste

    Tokugawa schreef:
    Ik heb mermer kurabiye gemaakt! Turkse marmerkoekjes! :D Ze zijn klein en schattig en lekker!
    Dis stuff


    Die zijn zooo lekker!


    Your make-up is terrible

    Al 2 dagen wafels gebakken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb nog een citroencake recept ! 200G Boter, 200G suiker en 200G zelfrijsende bloem, 3 eieren en sap van 2 citroenen/limoenen :3

    Eerst de suiker en boter mengen tot een zacht smurrie en daarna de eieren toevoegen, nadat je de bloem erbij hebt gezeefd goed kloppen. De massa zal luchtig worden zodra je het sap erbij toevoegt.

    Giet het mengsel daarna in de bakvorm in een over van 175°c voor zo'n 25 minuutjes, kan langer zijn ^^


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Hebben jullie toevallig ook suikervrije of koolhydraatarme recepten. 8D Ik heb zin om iets te bakken, maar wel iets dat ik zelf ook wil eten erna.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    Hebben jullie toevallig ook suikervrije of koolhydraatarme recepten. 8D Ik heb zin om iets te bakken, maar wel iets dat ik zelf ook wil eten erna.


    Voor zoetigheden kun je de suiker ook vervangen door een zoetstof als stevia of kokossuiker. Ik weet niet of dat een idee is?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik ga dit topic in de gaten houden, aangezien ik met regelmaat in de keuken sta, voor te bakken en te koken XD

    Ik heb van de week broodpudding gemaakt aangezien ik een overload aan oud brood had, al weet ik niet meer waar ik dat recept vandaan heb gehaald. Anyway, ik had achteraf toch alles opgeschreven voor m'n schoonzusje, dus bij deze, hetgeen wat ik aan m'n schoonzusje heb geschreven:

    Steek 300 gram (oud) brood in een kom (in stukken), verwarm een halve liter melk met 200 gr suiker en zakje vanille suiker (en evt kaneel naar smaak) tot het bijna kookt. Dan bij het brood kappen en mengen. 5 eieren toevoegen en het tot een dikke brij mengen met hand of vork (het lijkt op dit moment precies op kots, niks van aantrekken :'D) dan een cake of bakvorm nemen, invetten en met bloem bepoeieren. In een voorverwarmde oven op 180°C steken, en na 45 minuten heb je een lekkere broodpudding.



    Ik heb dan nog chocoladedruppels toegevoegd aan de bovenkant. Je kan er ook nog chocoladedruppels of rozijnen door het mengsel mengen of wat ook heel lekker is, is chocolade smelten en een laagje over je 'taart' leggen. Ook appel had ik gelezen bij één van de vele recepten die je vind via google recepten, en ga ik ook nog es proberen als ik appels in huis heb ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    En deze zien er gewoon awesome uit, lijken me ontzettend lekker en zijn ook niet te moeilijk om te maken. Heb ze nog wel niet zelf geprobeerd, want vergeet telkens weer appels en bladerdeeg uit te halen in de winkel, maar wilde het wel delen :'D
    In de video staat alles exact uitgelegd.


    Bron: http://www.bekijkdezevideo.nl/video/4338/ze-legt-een-laag-van-deeg-over-de-appels:-het-eindresultaat-is-prachtig-en-...-heerlijk

    [ bericht aangepast op 12 juni 2015 - 13:41 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Dylazing > Nakama


    16 - 09 - '17

    Ik heb nog wel een lekker recept :Y)

    Kan voor lunch, als snack, als avondeten. Het kan in de oven, maar ook op de barbecue.

    Nodig:
    - Ciabattabrood (die van de Lidl zijn erg lekker)
    - Scherp broodmes
    - Smeermesje
    - Potje pesto
    - Mozzerella
    - Tomaat (je kan ook zongedroogde tomaatjes nemen)
    - Italiaanse kruiden/basilicum/whatever

    Bereiding:
    Snijd de ciabatta in plakjes (de 'kontjes' kun je niet gebruiken want die blijven niet liggen). Smeer pesto op de plakjes. Snijdt de mozzerella in plakjes en leg een plakje op de pesto. Snijd de tomaat in plakjes en leg die op de mozzerella. Strooi er kruiden over.

    In de oven: heteluchtoven 180° en dan 5 minuten, weet niet hoe het met andere ovens zit.
    Barbecue: op de barbecue totdat de mozzerella gesmolten is.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Heeft iemand tips om groenten, vooral uien, maar eigenlijk álle groenten, te snijden zodat er zo min mogelijk tot geen vocht af komt? (daarmee bedoel ik in de lucht, zoals bij uien)
    Ik ben namelijk allergisch voor alles wat rauw is.. en aangezien ik over een paar weken op mezelf ga wonen, dus elke dag groenten moet klaarmaken, heb ik het hard nodig :3


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes