• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 18:23 ]

    Surgeon schreef:
    De transgender die bij mij in de klas zat, is nu lesbisch, omdat ze als jongen al op meisjes viel. Dus het geslacht waar ze op valt is niet veranderd, maar haar eigen geslacht dus wel.
    En vanochtend maakte mijn coach van school de fout door wel haar huidige naam te zeggen, maar ze zei er per ongeluk "hij" bij, in plaats van "zij". Dus voor sommige mensen zijn transgenders toch aardig wennen om ze op hun juiste manier aan te spreken. Ik doe het zelf meestal wel goed.


    Ik vind het zelf soms moeilijk als mensen van plan zijn van geslacht te veranderen, maar dat nog niet gedaan hebben. Vaak willen ze dan al anders aangesproken worden en daar heb ik begrip voor, maar het is soms echt moeilijk een iemand aan te spreken met 'hij/hem', als hij er nog uitziet als een meisje. Andersom ook natuurlijk :) Al probeer ik er echt op te letten.


    What would Emma do?

    JeffreyWoods schreef:
    (...)

    Ja dat is waar, maar het valt nog wel onder LGBT.


    Klopt maar dat gaat over de Community. Not trying to be rude maar het is geen seksuele geaardheid want het heeft niks met je "voorkeur" te maken. Je seksuele aantrekking staat los van je genderbepaling. Je kan namelijk nog steeds homo of hetero etc zijn.


    We're all mad here.

    Transgender valt net als homoseksualiteit etcetera niet te kiezen. Maar je kunt wel nog hetero, homo, bi zijn als transgender. Ik ben zo bijvoorbeeld queer (geen van beiden geslachten) en panseksueel. Dus je kunt makkelijk zeggen ik ben trans én heb voorkeur aan . . .


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.