• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 18:23 ]

    Square schreef:
    (...)

    Nee, geen fases alsjeblieft! Dat is juist een hardnekkig vooroordeel tegenover mensen die bi zijn - dat het "maar een fase" zou zijn en dat je uiteindelijk wel voor hetero of homo zult kiezen, of dat het inderdaad afwisselt op een of andere manier. Iemand die biseksueel is, voelt zich aangetrokken tot zowel mannen als vrouwen, op hetzelfde moment. Die persoon is niet half blauw en half rood, maar helemaal paars. (Het is natuurlijk wel mogelijk dat iemands seksualiteit verandert of verschuift over tijd, maar dat is een ander verhaal.)

    Het is wel zo dat er een spectrum is. Je kunt biseksueel zijn en een voorkeur hebben voor vrouwen, of bijna altijd op mannen vallen maar je soms toch aangetrokken voelen tot een vrouw. Misschien bedoelde je dat? (:


    Ik denk dat – dat laatste wel ongeveer is wat ik bedoelde, hoewel ik het nog even heb opgezocht en het zo in mijn biologie boek staat (wat ik eerder had gezegd)... Of ik interpreteer het verkeerd, dat kan natuurlijk ook. Hoe dan ook, excuses (:


    I just caught the wave in your eyes

    Hunt schreef:
    (...)

    We hebben gewoon geen behoefte naar seks. We kunnen het wel hebben maar we willen gewoon niet en zien het belang ervan niet in. Natuurlijk zullen sommige van ons het overwegen om het te hebben om onze partner te plezieren maar voor de rest niet. De meeste van ons hebben gewoon geen seks drijf.
    Ik kan natuurlijk niet voor elke aseksueel spreken maar dit is gewoon hoe ik het zie. :')


    Ik ben bang dat dit vrij respectloos gaat overkomen, al bedoel ik het absoluut niet zo, maar hoe kan je dat nou zeggen als je vijftien jaar oud bent? Ik geloof zeker in het bestaan van aseksualiteit en ik wil ook op geen manier de indruk wekken dat je je er niet mee mag identificeren, maar er zijn echt tig jongeren die nog helemaal niet aan seks willen denken op hun vijftiende. Heel veel mensen zijn er, vaker onbewust dan bewust, ook een beetje bang voor of onzeker over en overtuigen zichzelf er daarom van dat ze helemaal geen seks wíllen. Deze houding verandert echter vaak in de loop der tijd door toch wat te experimenteren op seksueel gebied. Ik heb genoeg vriendinnen die een aantal jaar geleden nog heilig overtuigd waren voor altijd maagd te willen blijven en zich daar nu helemaal niet meer in herkennen.


    i put the fun in funeral

    Pan.


    We're all mad here.

    Athelstan schreef:
    (...)
    Okee. :)
    Ik kan me er maar moeilijk in verplaatsen omdat ik zoenen ook al een "beginnetje" van seks vind haha, als zijnde naar intimititeit verlangen. Daarom klinkt het in mijn (amateuristische :P) oren alsof "je/aseksuele mensen" gewoon iets tegen seks hebt (wat wel meer mensen hebben), maar ik zie het verband niet echt met een geaardheid haha. Maar ik ben ook totaal niet thuis in zulke labeltjes hoor, dus daarom dat ik er wel nieuwsgierig naar ben. (:

    Aseksualiteit beperkt zich niet gewoon tot het verafschuwen van alles wat met seks te maken heeft. :') Het is een beetje persoonlijk. Voor de ene persoon kan zoenen daar inderdaad onder vallen, voor de ander niet. Aseksuelen kunnen wel de behoefte hebben om te masturberen, maar hebben niet de drift ervoor om seks met iemand anders te hebben. Terwijl er ook aseksuelen zijn die ook niet willen masturberen. Ik vrees dat geen enkel label zwart-wit is en dat je het moet kunnen nuanceren. Er zijn trouwens ook mensen die niet verliefd kunnen worden, maar dat is niet de eigenschap van aseksualiteit. Seksuele geaardheid slaat op het feit waartoe je -je seksueel aangetrokken voelt. Aseksualiteit houdt daar ook verband mee omdat je geen seksuele voorkeur hebt.


    Take me to wonderland

    Grohl schreef:
    (...)

    Ze bedoelt dat ze vind - denk ik, ik kan ook geen gedachten lezen, dat ze al die termen niet nodig zijn. What on earth maakt het uit of iemand homo, hetero of bi of wat anders is? Moesten we nou gewoon houden van wie we houden en niet gaan definiëren (want dit is daar toch echt het levende voorbeeld van), geloof ik dat veel mensen een stuk gelukkiger gaan zijn. Dat hele homo/hetero/whatever gedoe zijn labels en hoewel we niet zonder kunnen in het algemeen, kan het op bepaalde vlakken wel - zoals deze. Mocht iedereen zich mens noemen en houden van wie die houdt zou de wereld een stuk fleuriger zijn.

    Hazy schreef:
    (...)

    Met andere woorden, ze vindt volgens mij dat mensen te veel normen gaan zitten zoeken voor meer termen, zodat men op elk iemand een soort geaardheid kan plakken terwijl dit niet echt nodig is.


    Ik bedoelde dit dus, maar het kwam er een beetje ongelukkig uit. Ik heb echt nooit de intentie gehad om Kyle en anderen met een minder bekende geaardheid of seksualiteit te beledigen en het spijt me als ik dat per ongeluk wel deed. :3


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Grohl schreef:
    Ik ben om eerlijk te zijn altijd van mening geweest (of tja, het is een theorie, een hersenspinsel dat me maar niet wil verlaten) dat heel veel mensen biseksueel zijn, maar het niet weten (of niet willen weten). Ik heb het gevoel dat mensen het niet aan zichzelf durven toegeven (al gebeurd dat de laatste tijd meer en meer), of het zelf gewoon niet beseffen. Denken dat het wat anders is dan verliefdheid. Uiteraard is niet iedereen bi, maar volgens mij meer dan we weten/zouden denken.
    Ik kan verkeerd zitten, uiteraard, maar het is dan ook maar iets wat ik denk ik. Zelf ben ik ook alleen maar nog op jongens gevallen tot nog toe, maar dat kan ook vanwege de tweede reden zijn die ik aanhaalde.


    Reality's overrated.

    Ik geloof niet in labels. Dus ik zou in principe Pan kunnen zeggen, maar dat is ook weer een label. :'D


    wat was dit ookalweer

    Grohl schreef:
    Ik ben om eerlijk te zijn altijd van mening geweest (of tja, het is een theorie, een hersenspinsel dat me maar niet wil verlaten) dat heel veel mensen biseksueel zijn, maar het niet weten (of niet willen weten). Ik heb het gevoel dat mensen het niet aan zichzelf durven toegeven (al gebeurd dat de laatste tijd meer en meer), of het zelf gewoon niet beseffen. Denken dat het wat anders is dan verliefdheid. Uiteraard is niet iedereen bi, maar volgens mij meer dan we weten/zouden denken.
    Ik kan verkeerd zitten, uiteraard, maar het is dan ook maar iets wat ik denk ik. Zelf ben ik ook alleen maar nog op jongens gevallen tot nog toe, maar dat kan ook vanwege de tweede reden zijn die ik aanhaalde.


    Met deze theorie heb ik ook al een tijdje mee rondgelopen, toevallig.


    I just caught the wave in your eyes

    Hetero


    I appreciate the masterpiece that is you, because your existence alone is art

    Hetero.


    “You know you're in love when you can't fall asleep because reality is finally better than your dreams.”

    Ik was ook mijn seksualiteit vergeten te zeggen

    Ik ben transgender c:

    [ bericht aangepast op 6 juni 2015 - 20:12 ]

    Palinoia schreef:
    Dunno. Tot nu toe wanneer ik een crush had was t op een jongen. Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik knappe dames niet nakijk of dr aan denk dat ik het ook niet erg zou vinden om een relatie met een meid te hebben.
    Maar het boeit me niet zo heel veel eigenlijk. Word ik verliefd en komt dr een relatie is dat prima. Ongeacht of mijn partner man of vrouw is.


    Life is a beautiful struggle

    Smileypup schreef:
    Ik was ook mijn seksualiteit vergeten te zeggen

    Ik ben transgender c:

    Ik weet dat het misschien kan overkomen als een domme of zelfs respectloze vraag (wat ik dus absoluut niet zo bedoel), maar ben je FTM- of MTF-transgender?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Smileypup schreef:
    Ik was ook mijn seksualiteit vergeten te zeggen

    Ik ben transgender c:

    Ik bedoel dit helemaal niet gemeen, maar transgender is geen seksualiteit. ^^


    Take me to wonderland

    Novoselic schreef:
    (...)
    Ik weet dat het misschien kan overkomen als een domme of zelfs respectloze vraag (wat ik dus absoluut niet zo bedoel), maar ben je FTM- of MTF-transgender?


    FTM Wat moet er zo respectloos zijn aan je vraag?. haha ^^

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Ik bedoel dit helemaal niet gemeen, maar transgender is geen seksualiteit. ^^


    Oh, nouja voor mij wel haha ^^

    [ bericht aangepast op 6 juni 2015 - 20:37 ]