• Ineens hoor ik gezoem. Het leek op het geluid van grasmaaien(!) Ik besloot bij het raam te gaan kijken en zie ineens dat er een (hele) grote hommel tegen het raam zit. Hij probeerde naar buiten te gaan dus hij bonkte ook telkens tegen het raam aan, wat flinke dreunen gaf o.o
    Het duurde me ook even om hem te pakken te krijgen (ik was bang dat hij zou steken of boos zou worden ;'D), maar toen ik hem had heb ik hem zijn vrijheid weer gegeven en hem tussen de plantjes buiten gezet C:

    Maar al op al; Die hommels van tegenwoordig lijken steeds groter te worden. Ik schrok echt even dat ik hem zag.

    Hier een paar foto's.


    [ bericht aangepast op 6 juni 2015 - 12:09 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jeetje D:


    26 - 02 - '16

    Aatrox schreef:
    Jeetje D:


    Zeg dat wel, hahah!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dat geldt ook voor bromvliegen trouwens; die worden ook steeds maar groter. Mijn kat eet ze altijd op, haha ;3


    26 - 02 - '16

    nooooo! kutbeesten * sluit alle ramen en deuren*:|


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    SamWinchester schreef:
    nooooo! kutbeesten * sluit alle ramen en deuren*:|


    Het valt mee. Ze steken eigenlijk vrijwel niet. Wespen zijn pas kutbeesten D:


    26 - 02 - '16

    Aatrox schreef:
    (...)

    Het valt mee. Ze steken eigenlijk vrijwel niet. Wespen zijn pas kutbeesten D:


    Nee klopt, alleen als je ze echt pissed maakt ;'D


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bostick schreef:
    (...)

    Nee klopt, alleen als je ze echt pissed maakt ;'D


    En het zijn nog vrij kalme insecten op zich. Ik ben regelmatig heel dichtbij zo'n hommel gekomen en dan deden ze niks. Wespen daarentegen voelen zich bij het minste of geringste bedreigd en gaan dan steken.


    26 - 02 - '16

    Aatrox schreef:
    (...)

    En het zijn nog vrij kalme insecten op zich. Ik ben regelmatig heel dichtbij zo'n hommel gekomen en dan deden ze niks. Wespen daarentegen voelen zich bij het minste of geringste bedreigd en gaan dan steken.

    Jup, een wesp moet je bij mij ook niet in de buurt hebben, hahah.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bostick schreef:
    (...)
    Jup, een wesp moet je bij mij ook niet in de buurt hebben, hahah.


    Tell me about it. Ik heb een traumatische ervaring overgehouden aan die ellendige mormels.


    26 - 02 - '16

    SamWinchester schreef:
    nooooo! kutbeesten * sluit alle ramen en deuren*:|


    Hommels zijn hartstikke lief hoor! Vroeger praatte ik met ze...

    Maar even naar de kern van het topic: ik heb het eigenlijk niet echt opgemerkt :$


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ben ik serieus de enige die een beetje kalm blijft bij dit soort beestjes? Wespen, hommels, bijen, wormen, kevers... Ik snap niet waarom mensen gillen als ze hun zien..:O


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Fictionalworld schreef:
    Ben ik serieus de enige die een beetje kalm blijft bij dit soort beestjes? Wespen, hommels, bijen, wormen, kevers... Ik snap niet waarom mensen gillen als ze hun zien..:O


    Mij zul je echt niet zien gillen hoor ;'D Dat is een beetje té, hahah.
    Hommels en bijen vind ik ook wel leuk, net als kevers en wormen, maar wespen zijne echt venijnig en ik weet niet of ik er allergisch voor ben of niet, dus ik kijk er een beetje voor uit xd

    En de enige ben je denk ik ook niet hoor, er zijn zo'n 7 miljard mensen op aarde :Y)

    [ bericht aangepast op 6 juni 2015 - 12:23 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Goed dat je hem/haar ook de vrijheid hebt gegeven! ^.^

    Aatrox schreef:
    (...)

    En het zijn nog vrij kalme insecten op zich. Ik ben regelmatig heel dichtbij zo'n hommel gekomen en dan deden ze niks. Wespen daarentegen voelen zich bij het minste of geringste bedreigd en gaan dan steken.

    Wespen zijn gewoon veel te asociaal en agressief :/ Ik werd een keer zonder reden in bij mijn oor gestoken door zo'n beest. En vroeger klopten die beweringen van "ze doen je geen kwaad als je ze met rust laat" nog, maar later werden ze steeds erger.

    Aatrox schreef:
    Dat geldt ook voor bromvliegen trouwens; die worden ook steeds maar groter. Mijn kat eet ze altijd op, haha ;3

    Haha, iedereen zijn smaak ;p


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Mijn kat vindt hommels heel leuk om mee te spelen en op te eten. Het is een wonder dat hij nog niet gestoken is :')


    Seasons will change, but I shall remain

    Neminis schreef:
    Goed dat je hem/haar ook de vrijheid hebt gegeven! ^.^

    (...)
    Haha, iedereen zijn smaak ;p


    Wespen hebben volgens mij ook niet echt een functie, bijen en hommels verstuiven bloemen, maar doen wespen dat nou ook eigenlijk? xd


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.