• "Happy Hunger Games, and May the odds be ever in your favour"





    Voor deze versie van Weerwolven van Wakkerdam zoek ik dertig active kandidaten die bereid zijn om deel te nemen net zolang totdat hun sterven of winnen. Indien je jezelf opgeeft, geef dan zowel je naam/schuilnaam op.


    Rollen ( onder de spoiler )

    15 Tributen
    De tributen vervangen de burgers in het normale weerwolven van wakkerdam, elke dag stemmen ze op de persoon van wie zij denken dat hij/zij een beroepstribuut is. Stem verstandig want ook als degene met de meeste stemmen onschuldig is, dan zal diegene alsnog sterven. Overdag doet iedereen alsof hij/zij een tribuut is.

    5,Beroepstributen
    De beroepstributen vervangen de weerwolven van het originele spel, elke nacht zullen zij onder vergadering in een inactive story die ik voor hun aanmaak overleggen wie de volgende dode is. Overdag doen ze alsof ze volkomen onschuldig zijn in de hoop om niet gedood te worden.
    De volgende namen van tributen zijn beroepstributen:
    ~ Cato
    ~Clove
    ~Marvel
    ~Brutus
    ~Enobaria

    Vossensnuit
    Vossensnuit vervangt de rol van de ziener, elke nacht zal ze een van de tributen bespioneren en zo zal zij ook zijn/haar rol weten, elke nacht stuurt vossensnuit de spelleider een PB met de naam van wie zie zij de rol wilt weten. Overdag kan ze er gebruik van maken om een beroepstribuut te elimineren, wat nogal riskant is want dan is de kans dat je de volgende dag niet meer ontwaakt nogal groot.

    Peeta
    Peeta is de beschermengel van het originele spel, elke nacht mag hij twee personen uit kiezen die die nacht niet dood kunnen gaan. Hij mag niet twee dagen achter elkaar dezelfde personen beschermen, zichzelf beschermen is ook mogelijk. Als hij een geliefde beschermt is de andere geliefde automatisch ook beschermt, tenzij hun beide eigenlijk doodgaan, dan is het voor beide geliefde niet effectief en gaan ze beiden dood.

    Glimmer en Cashmere
    Glimmer en Cashmere zijn de sletten van het originele spel, elke nacht kiezen ze de persoon uit bij wie ze de nacht door wilt brengen. Als de beroepstributen Cashmere of Glimmer wilt doden, mislukt dat omdat ze beide ergens anders slapen. Kiest Cashmere of Glimmer ervoor om te slapen bij de persoon die die nacht zal sterven, dan gaat zij ook dood. Ze zal ook sterven als ze slaapt bij een beroepstribuut.

    Gloss
    Gloss vervangt Cupido in het originele spel, in de eerste nacht stuurt hij een pb met daarin de twee personen die hij gaat koppelen. Nadat hij dat heeft gedaan wordt hij weer een normale tribuut.

    Katniss
    Katniss vervangt de jager in het originele spel, ze is eigenlijk een normale tribuut totdat ze sterft ( op welke wijze dan ook) mag ze een persoon mee het graf in nemen, als ze gedood wordt, krijgt ze een pb en dan moet ze opgeven wie degene is die ook sterft.

    Beetee
    Beetee vervangt de heks in het originele spel, elke nacht krijgt hij een pb met daarin de naam van de volgende doden, met deze informatie kan hij kiezen of hij haar/hem redt en/of hij een vergif gaat gebruiken. Elk drankje kan hij eenmalig gebruiken.

    Wiress
    Wiress vervangt de rol van de dorpsgek, Wiress kan niet gedood worden door de stemming, indien ze de meeste stemmen krijgt, sterft ze niet maar dan kan ze niet meer meestemmen en haar rol is dan bekend. Alle andere manieren van moorden kunnen Wiress wel doden.

    Mags
    Mags vervangt de rol van de dorpsoudste, ze kan niet gedood worden door de eerste beroepstributenaanval, maar de tweede keer sterft ze wel.

    De District 3 Jongen
    De district 3 jongen vervangt de rol van de kleine wilde. In het begin van het spel stuurt hij een pb met daarin de naam van een andere speler die aandient als zijn voorbeeld. Als zijn voorbeeld sterft, wordt het wilde kind een weerwolf.



    De Regels ( onder de spoiler )

    ~de huisregels van quizlet
    ~hou je rol geheim
    ~Naamswijzigingen en vakanties etc. doorgeven
    ~indien je geen beroepstribuut bent, werk niet samen
    ~ geen vriendjes-vijanden politiek
    ~Speel eerlijk
    ~Dood is Dood, nadat je op welke wijze gestorven ben, mag je niet meer reageren, uiteraard mag je nog wel de wedstrijd volgen maar af is af
    ~ Er is geen prijs, dit spel is enkel voor de plezier




    Deelnemers
    1. Marijsel|| Annemarije||Vossensnuit||Nacht1
    2. 199|| Levi||Tribuut||Nacht2
    3. Khronos|| Sav||Glimmer||Dag 4
    4. Unshadowed||Jente||Tribuut||Nacht2
    5. Involved|| Elly||Tribuut||Dag 1
    6. Furiosa||Nikki||Beetee||Nacht 5
    7. Painkiller|| Qing||Clove||Nacht 5
    8. Gunnulfsen||Dore
    9. Tsundoku|| Marjolein||Tribuut||dag 5
    10. MrsWhitesides|| Fay||Tribuut||Nacht 1
    11. Sibyl||Julia
    12. Black|| Lisa
    13. Grohl||Elia
    14. Edilio|| Ness
    15. Frenchcore|| Lotte
    16. Hazy|| Bianca
    17. Hermelien16|| Hermelien
    18. Gailsel||Gail||Cashmere||Nacht 1
    19. Fictionalworld|| Vera
    20. Sociopaths|| Marie
    21. JBarakat||Sarita
    22. SadisticElz||Elz||Katniss||Dag 2
    23.Dylazing||Sylvester
    24.Audora|| Ruskow
    25.Backbiter||
    26. Orvieto|| District 3 Jongen||Dag 3
    27. StephenFry||Felicia
    28. Spotgaai||Marlies
    29. SamWinchester||Sharon
    30.Shank||Rani||Tribuut||Dag 2






    Toestemming (onder spoiler)
    Beste Sublatti,
    Hierbij geef ik je toestemming om te gaan beginnen met je Weerwolven van Wakkerdam The Hunger Games wedstrijd. Ik wens je heel veel plezier met het organiseren!

    Groetjes,
    Marijsel
    Wedstrijdmoderator


    De Story

    [ bericht aangepast op 9 juli 2015 - 14:07 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Furiosa schreef:
    Naah, ik denk het niet. Ik denk dat het gewoon toeval is dat ze de lijst proberen af te werken. Ik blijf bij mijn eigen mening.


    En ik geloof eigenlijk niet zo in toeval :3 Of de theorie ertegen moet wel heel zwak zijn..


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    AwkwardTurtle schreef:
    (...)

    En ik geloof eigenlijk niet zo in toeval :3 Of de theorie ertegen moet wel heel zwak zijn..


    Ik wel, vooral omdat er heel veel doden 'per ongeluk' waren omdat ze geliefden of sletten waren.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    (...)

    Ik wel, vooral omdat er heel veel doden 'per ongeluk' waren omdat ze geliefden of sletten waren.


    Ja okay, dat is dan misschien wel weer toeval, maar dat terzijde. Ik ben er heilig van overtuigd dat de wolven serieus het lijstje aan het afwerken waren. Waarom zouden ze anders 5 nachten achter elkaar de 5 eerste personen op de lijst doorgeven? Lijkt me weinig toeval tbh.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    AwkwardTurtle schreef:
    (...)

    Ja okay, dat is dan misschien wel weer toeval, maar dat terzijde. Ik ben er heilig van overtuigd dat de wolven serieus het lijstje aan het afwerken waren. Waarom zouden ze anders 5 nachten achter elkaar de 5 eerste personen op de lijst doorgeven? Lijkt me weinig toeval tbh.


    Of de eerste vijf mensen waren degene die ze het sterkst vonden, hehe. LIKE ME.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    (...)

    Of de eerste vijf mensen waren degene die ze het sterkst vonden, hehe. LIKE ME.


    Ik vraag het me sterk af. (Ba-dum tss)

    [ bericht aangepast op 7 juli 2015 - 17:23 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Furiosa schreef:
    (...)

    Qing is jaloers op mijn goede gevoel, hehe.


    Of course. (cat) Bitch.

    ^ Haha, grappig om jullie theorieën te zien als je weet hoe het allemaal achter de schermen gaat xd Tja, werken wij de lijst of of niet? To kill or not to kill, that's a silly question.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Het zou nogal dom zijn om de lijst af te werken omdat ze dan zichzelf moeten overslaan en dat nogal gaat opvallen.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    Het zou nogal dom zijn om de lijst af te werken omdat ze dan zichzelf moeten overslaan en dat nogal gaat opvallen.


    Misschien was hun tactiek wel om later opeens iemand over te slaan, wie weet.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    AwkwardTurtle schreef:
    (...)

    Misschien was hun tactiek wel om later opeens iemand over te slaan, wie weet.


    Dat zou alleen logisch zijn als het tenminste niet 9. Tsundoku|| Marjolein zou zijn, aangezien zij al snel op de lijst staat en het dan erg zou opvallen. Als jouw theorie klopt, is zij denk ik dus geen wolf, maar wel mensen later op de lijst.


    Your make-up is terrible

    AwkwardTurtle schreef:
    Ik wil de theorieën die ik in de story heb gezet ook even hier met jullie delen.

    Qing, een wolf, heeft nog gauw een lijstje mensen doorgegeven met degene die naar haar "gevoel" wolf zouden kunnen zijn. Het zou me niks verbazen als 1 van die personen dan ook daadwerkelijk een wolf is. Ik wil nog even een kijkje nemen naar het stemgedrag van deze mensen, maar ik wil het alvast met jullie delen, omdat ik dit pas vanmiddag kan doen.

    Wat ik trouwens ook opvallend vind, is dat Hermelien eigenlijk nooit iets zegt, maar de hoofdstukken e.d. blijkbaar wel leest. Ze houdt zich onopvallend, lijkt het. Betekend dit misschien iets?

    - nadat ik dit heb gezegd, heeft Hermelien binnen een paar uur gestemt. Ze houdt het dus blijkbaar in de gaten, wat het extra verdacht maakt. Of is het gewoon "toeval"?

    Daarnaast ben ik naar iets anders gaan kijken. Het is namelijk zo dat de wolven de volgorde van het lijstje aanhouden. Twee nachten is er niemand dood gegaan en degene die op dat moment als eerst op het lijstje stond, was Savannah, de slet. Na twee nachten viel het me op dat Tsundoku/Marjolein de eerste was die op Savannah stemde, met de theorie dat de mensen om haar heen tributen waren. Persoonlijk verdenk ik nu dus ook Tsundoku/Marjolein, omdat het me niets zou verbazen dat de wolven Savannah eruit wouden spelen dmv stemmen omdat ze haar 's nachts niet konden doden.
    De twee anderen die dit deden, waren Painkiller/Qing (waarvan bekend is dat ze een beroeps was) en Evanel/Daniela

    Wel vind ik het dan grappig dat de ene verdachte op de andere verdachte stemt. Misschien wolven tactiek om de ander te "beschermen" als de een dood gaat? Ook al heeft Tsundoku/Marjolein nu dus wel de meeste stemmen hierdoor, wat weer vreemd is.

    - als ik hier zo verder over nadenk, zou Hermelien misschien uit stress op een medewolf gestemt kunnen hebben, waarbij ze over het hoofd heeft gezien dat Tsundoku/Marjolein al een stem had. Het zou een verklaring kunnen zijn, maar wel een ondoordachte zet.

    Kortom, de verdachten die hierin worden genoemd zijn:

    - Hermelien16/Hermelien
    - Tsundoku/Marjolein
    - Evanel/Daniela


    Dit is de eerste wvw op quizlet waar ik aan meedoe, dus ik ben nog even aan het kijken hoe het hier loopt en ik stemde zo snel omdat ik het anders sowieso ga vergeten.


    wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

    hermelien16 schreef:
    (...)

    Dit is de eerste wvw op quizlet waar ik aan meedoe, dus ik ben nog even aan het kijken hoe het hier loopt en ik stemde zo snel omdat ik het anders sowieso ga vergeten.


    Toch had ik gezien dat je al eerder in de story had gekeken. Waarom heb je toen niet gestemd als je bang bent het te gaan vergeten?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Goed gedaan, Nikki. Ik vond Qing al verdacht dat ze twee keer op mijn theorie inging dat je er niet op kon baseren, terwijl ik het zelf al wel had gezegd dat het net zo goed gewone tributen konden zijn die ik opnoemde. Misschien wilde ze die mensen die ik opnoemde beschermen omdat er een wolf tussen zat? Of gewoon mij verdacht maken. Bij mijn 2de theorie was duidelijk dat ze zichzelf wilde beschermen, en mogelijk ook de ander 2 die ze opnoemt: 15. Frenchcore|| Lotte en 12. Black|| Lisa. Of ze gebruikten hen 2 om zelf minder opvallend te maken dat ze zichzelf beschermde. Lisa had namelijk zelf nog in het topic gezegd dat ze afwezig was vanwege het Questival.
    Daarnaast kwam StephenFry ook met een theorie waarin ze 3 anderen opnoemde dan ik had in de 2de theorie, en daar reageerde ze niet op. Reageerde ze daar niet op omdat zij er toch niet in voorkwam en andere wolven ook niet? Want ze had ook bij haar theorie kunnen zeggen dat je er niet geheel op kan baseren omdat het ook toeval kan zijn. Al was haar theorie misschien iets logischer.

    @AwkwardTurtle: Je zei in de story het volgende:

    Qing, een wolf, heeft nog gauw een lijstje mensen doorgegeven met degene die naar haar "gevoel" wolf zouden kunnen zijn. Het zou me niks verbazen als 1 van die personen dan ook daadwerkelijk een wolf is.

    Waar heeft ze dat lijstje meegedeeld? Ik heb het nergens gezien.


    Ik wil een tuin vol egels

    Painkiller schreef:
    (...)

    Jezelf zijn. (cat)

    Stem Sharon, Sylvie, Sarita en Lisa er maar uit :') Het zijn wolven. (cat)


    (Pagina 13)

    [ bericht aangepast op 7 juli 2015 - 22:58 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ah oké, datte. x) Ik denk ook dat er daar een wolf tussen zit.


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    Ah oké, datte. x) Ik denk ook dat er daar een wolf tussen zit.


    In dat geval komt Lisa geloof ik wel met veel dingen overeen, betreft jouw theorieën

    [ bericht aangepast op 7 juli 2015 - 23:04 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."