• "Happy Hunger Games, and May the odds be ever in your favour"





    Voor deze versie van Weerwolven van Wakkerdam zoek ik dertig active kandidaten die bereid zijn om deel te nemen net zolang totdat hun sterven of winnen. Indien je jezelf opgeeft, geef dan zowel je naam/schuilnaam op.


    Rollen ( onder de spoiler )

    15 Tributen
    De tributen vervangen de burgers in het normale weerwolven van wakkerdam, elke dag stemmen ze op de persoon van wie zij denken dat hij/zij een beroepstribuut is. Stem verstandig want ook als degene met de meeste stemmen onschuldig is, dan zal diegene alsnog sterven. Overdag doet iedereen alsof hij/zij een tribuut is.

    5,Beroepstributen
    De beroepstributen vervangen de weerwolven van het originele spel, elke nacht zullen zij onder vergadering in een inactive story die ik voor hun aanmaak overleggen wie de volgende dode is. Overdag doen ze alsof ze volkomen onschuldig zijn in de hoop om niet gedood te worden.
    De volgende namen van tributen zijn beroepstributen:
    ~ Cato
    ~Clove
    ~Marvel
    ~Brutus
    ~Enobaria

    Vossensnuit
    Vossensnuit vervangt de rol van de ziener, elke nacht zal ze een van de tributen bespioneren en zo zal zij ook zijn/haar rol weten, elke nacht stuurt vossensnuit de spelleider een PB met de naam van wie zie zij de rol wilt weten. Overdag kan ze er gebruik van maken om een beroepstribuut te elimineren, wat nogal riskant is want dan is de kans dat je de volgende dag niet meer ontwaakt nogal groot.

    Peeta
    Peeta is de beschermengel van het originele spel, elke nacht mag hij twee personen uit kiezen die die nacht niet dood kunnen gaan. Hij mag niet twee dagen achter elkaar dezelfde personen beschermen, zichzelf beschermen is ook mogelijk. Als hij een geliefde beschermt is de andere geliefde automatisch ook beschermt, tenzij hun beide eigenlijk doodgaan, dan is het voor beide geliefde niet effectief en gaan ze beiden dood.

    Glimmer en Cashmere
    Glimmer en Cashmere zijn de sletten van het originele spel, elke nacht kiezen ze de persoon uit bij wie ze de nacht door wilt brengen. Als de beroepstributen Cashmere of Glimmer wilt doden, mislukt dat omdat ze beide ergens anders slapen. Kiest Cashmere of Glimmer ervoor om te slapen bij de persoon die die nacht zal sterven, dan gaat zij ook dood. Ze zal ook sterven als ze slaapt bij een beroepstribuut.

    Gloss
    Gloss vervangt Cupido in het originele spel, in de eerste nacht stuurt hij een pb met daarin de twee personen die hij gaat koppelen. Nadat hij dat heeft gedaan wordt hij weer een normale tribuut.

    Katniss
    Katniss vervangt de jager in het originele spel, ze is eigenlijk een normale tribuut totdat ze sterft ( op welke wijze dan ook) mag ze een persoon mee het graf in nemen, als ze gedood wordt, krijgt ze een pb en dan moet ze opgeven wie degene is die ook sterft.

    Beetee
    Beetee vervangt de heks in het originele spel, elke nacht krijgt hij een pb met daarin de naam van de volgende doden, met deze informatie kan hij kiezen of hij haar/hem redt en/of hij een vergif gaat gebruiken. Elk drankje kan hij eenmalig gebruiken.

    Wiress
    Wiress vervangt de rol van de dorpsgek, Wiress kan niet gedood worden door de stemming, indien ze de meeste stemmen krijgt, sterft ze niet maar dan kan ze niet meer meestemmen en haar rol is dan bekend. Alle andere manieren van moorden kunnen Wiress wel doden.

    Mags
    Mags vervangt de rol van de dorpsoudste, ze kan niet gedood worden door de eerste beroepstributenaanval, maar de tweede keer sterft ze wel.

    De District 3 Jongen
    De district 3 jongen vervangt de rol van de kleine wilde. In het begin van het spel stuurt hij een pb met daarin de naam van een andere speler die aandient als zijn voorbeeld. Als zijn voorbeeld sterft, wordt het wilde kind een weerwolf.



    De Regels ( onder de spoiler )

    ~de huisregels van quizlet
    ~hou je rol geheim
    ~Naamswijzigingen en vakanties etc. doorgeven
    ~indien je geen beroepstribuut bent, werk niet samen
    ~ geen vriendjes-vijanden politiek
    ~Speel eerlijk
    ~Dood is Dood, nadat je op welke wijze gestorven ben, mag je niet meer reageren, uiteraard mag je nog wel de wedstrijd volgen maar af is af
    ~ Er is geen prijs, dit spel is enkel voor de plezier




    Deelnemers
    1. Marijsel|| Annemarije||Vossensnuit||Nacht1
    2. 199|| Levi||Tribuut||Nacht2
    3. Khronos|| Sav||Glimmer||Dag 4
    4. Unshadowed||Jente||Tribuut||Nacht2
    5. Involved|| Elly||Tribuut||Dag 1
    6. Furiosa||Nikki||Beetee||Nacht 5
    7. Painkiller|| Qing||Clove||Nacht 5
    8. Gunnulfsen||Dore
    9. Tsundoku|| Marjolein||Tribuut||dag 5
    10. MrsWhitesides|| Fay||Tribuut||Nacht 1
    11. Sibyl||Julia
    12. Black|| Lisa
    13. Grohl||Elia
    14. Edilio|| Ness
    15. Frenchcore|| Lotte
    16. Hazy|| Bianca
    17. Hermelien16|| Hermelien
    18. Gailsel||Gail||Cashmere||Nacht 1
    19. Fictionalworld|| Vera
    20. Sociopaths|| Marie
    21. JBarakat||Sarita
    22. SadisticElz||Elz||Katniss||Dag 2
    23.Dylazing||Sylvester
    24.Audora|| Ruskow
    25.Backbiter||
    26. Orvieto|| District 3 Jongen||Dag 3
    27. StephenFry||Felicia
    28. Spotgaai||Marlies
    29. SamWinchester||Sharon
    30.Shank||Rani||Tribuut||Dag 2






    Toestemming (onder spoiler)
    Beste Sublatti,
    Hierbij geef ik je toestemming om te gaan beginnen met je Weerwolven van Wakkerdam The Hunger Games wedstrijd. Ik wens je heel veel plezier met het organiseren!

    Groetjes,
    Marijsel
    Wedstrijdmoderator


    De Story

    [ bericht aangepast op 9 juli 2015 - 14:07 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Fictionalworld schreef:
    Volgens jullie zijn dit de verdachten?
    23.Dylazing||Sylvester
    17. Hermelien16|| Hermelien
    12. Black|| Lisa

    Zelf heb ik nog Julia op mijn lijst staan. Misschien zijn de mensen die zeker dachten dat Marjolein een wolf was verdacht?


    Ja en nee opzich. Ik geloof dat er heus mensen zijn die mee zijn gegaan die verdacht zijn, maar niet de mensen die er echt mee zijn gekomen. Waarom? Wolven houden over het algemeen niet zo van theorieën maken. Ze volgen eerder. Het is dus zeker wel een idee te kijken met wie mee zijn gegaan e.d. Daarnaast moeten we de mensen die random stemmen ook zeker niet uitsluiten.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik heb de volgende verdachten:

    14. Edilio|| Ness
    25. Backbiter ||
    11. Bluck ||Julia

    Die heb ik via stemmen tellen. Wel even verwarrend dat 11 Bluck is en 12 Black, dus even oppassen dat we ze niet door elkaar halen. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat Marjolein onschuldig was, omdat dat de theorie van een van mijn verdachten was, dus kon ik die natuurlijk niet volgen ;)


    What would Emma do?

    Jongens, ik meld alvast dat ik 27 Juli op vakantie ben en dus het langer duurt voor hoofdstukken en reacties van mij aangezien de wi-fi betaald is ( ik ga wel wi-fi kopen)

    Ik hoop dat het geen probleem is :)

    Lisanna


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Sublatti schreef:
    Jongens, ik meld alvast dat ik 27 Juli op vakantie ben en dus het langer duurt voor hoofdstukken en reacties van mij aangezien de wi-fi betaald is ( ik ga wel wi-fi kopen)

    Ik hoop dat het geen probleem is :)

    Lisanna


    Geen probleem hoor (: Have fun!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    StephenFry schreef:
    Ik heb de volgende verdachten:

    14. Edilio|| Ness
    25. Backbiter ||
    11. Bluck ||Julia

    Die heb ik via stemmen tellen. Wel even verwarrend dat 11 Bluck is en 12 Black, dus even oppassen dat we ze niet door elkaar halen. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat Marjolein onschuldig was, omdat dat de theorie van een van mijn verdachten was, dus kon ik die natuurlijk niet volgen ;)


    Waarom verdenk je ons tho?


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Edilio schreef:
    (...)

    Waarom verdenk je ons tho?

    Heeft ze ooit uitgelegd in de reacties in 1 van de laatste hoofdstukken. Ik denk in de 3de of 4de laatste. Jullie 3 hadden toen gestemd op 2 die achteraf onschuldig bleken te zijn. Voor de rest was er toen niemand anders met meer dan 2 stemmen op onschuldige die toen al dood waren.


    Ik wil een tuin vol egels

    Edilio schreef:
    (...)

    Waarom verdenk je ons tho?


    Door stemmen te tellen ;)

    Edit: Ik heb de laatste ronde er nog niet bij gezet, dus ik denk dat hij misschien iets uitgebreider wordt.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2015 - 23:06 ]


    What would Emma do?

    Nu bewezen is dat Marjolein/Tsundoku onschuldig is, kan ik weer verder gaan met Hermelien16, omdat ik dus weet dat ze op een onschuldig iemand stemde.

    Voor degenen die het nog niet gelezen hebben:

    Wat ik trouwens ook opvallend vind, is dat Hermelien eigenlijk nooit iets zegt, maar de hoofdstukken e.d. blijkbaar wel leest. Ze houdt zich onopvallend, lijkt het. Betekend dit misschien iets?

    - nadat ik dit heb gezegd, heeft Hermelien binnen een paar uur gestemt. Ze houdt het dus blijkbaar in de gaten, wat het extra verdacht maakt. Of is het gewoon "toeval"?

    Daarnaast ben ik naar iets anders gaan kijken. Het is namelijk zo dat de wolven de volgorde van het lijstje aanhouden. Twee nachten is er niemand dood gegaan en degene die op dat moment als eerst op het lijstje stond, was Savannah, de slet. Na twee nachten viel het me op dat Tsundoku/Marjolein de eerste was die op Savannah stemde, met de theorie dat de mensen om haar heen tributen waren. Persoonlijk verdenk ik nu dus ook Tsundoku/Marjolein, omdat het me niets zou verbazen dat de wolven Savannah eruit wouden spelen dmv stemmen omdat ze haar 's nachts niet konden doden.
    De twee anderen die dit deden, waren Painkiller/Qing (waarvan bekend is dat ze een beroeps was) en Evanel/Daniela

    Wel vind ik het dan grappig dat de ene verdachte op de andere verdachte stemt. Misschien wolven tactiek om de ander te "beschermen" als de een dood gaat? Ook al heeft Tsundoku/Marjolein nu dus wel de meeste stemmen hierdoor, wat weer vreemd is.

    - als ik hier zo verder over nadenk, zou Hermelien misschien uit stress op een medewolf gestemt kunnen hebben, waarbij ze over het hoofd heeft gezien dat Tsundoku/Marjolein al een stem had. Het zou een verklaring kunnen zijn, maar wel een ondoordachte zet.

    Kortom, de verdachten die hierin worden genoemd zijn:

    - Hermelien16/Hermelien
    - Tsundoku/Marjolein
    - Evanel/Daniela


    Hermelien16 heeft gezegd, dat ze opeens zo snel stemde, omdat ze het anders zou vergeten. Gezien ze het hoofdstuk al eerder heeft gelezen, snap ik dit excuus niet helemaal. Daarnaast stemt ze dus op een onschuldig iemand. Sharon staat op de verdachtenlijst en liep gelijk op met Marjolein, dus het zou prima kunnen dat ze met haar stem Sharon heeft proberen te redden. Maar zover wil ik nog niet gaan, tot ik zeker weet dat Hermelien16 wolf is.

    Maargoed, doordat ze snel en met een eigenaardig excuus op een onschuldige koploper heeft gestemt, vind ik het eigenlijk enkel maar nog verdachter worden.

    Mijn verdenking tegen Evanel wil ik even laten vallen, gezien dit over Marjolein niet klopte.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    StephenFry schreef:
    (...)

    Door stemmen te tellen ;)

    Edit: Ik heb de laatste ronde er nog niet bij gezet, dus ik denk dat hij misschien iets uitgebreider wordt.


    Wat ik wel op het lijstje wil zeggen, is dat het grappig is dat het om Ness, Julia en mij gaan. Wij zitten namelijk alledrie in een groepsapp (met daarbij nog een aantal, maar die zijn (bijna) allemaal al dood), dus dat het wat dat betreft een reden kan zijn dat ons stemgedrag overeen komt.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    StephenFry schreef:
    (...)

    Door stemmen te tellen ;)

    Edit: Ik heb de laatste ronde er nog niet bij gezet, dus ik denk dat hij misschien iets uitgebreider wordt.


    Ik kan ook tellen maar wat heeft dat met verdacht zijn te maken?


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Backbiter schreef:
    (...)

    Wat ik wel op het lijstje wil zeggen, is dat het grappig is dat het om Ness, Julia en mij gaan. Wij zitten namelijk alledrie in een groepsapp (met daarbij nog een aantal, maar die zijn (bijna) allemaal al dood), dus dat het wat dat betreft een reden kan zijn dat ons stemgedrag overeen komt.


    Ik weet niets van die groep af om eerlijk te zijn, want whatsapp heeft een pik op mij :') Daar ga ik persoonlijk ook geen rekening mee houden, want ik kan het zelf niet zien.
    Als ik mijn nieuwe lijst heb opgesteld geef ik hem hier door.


    What would Emma do?

    Edilio schreef:
    (...)

    Ik kan ook tellen maar wat heeft dat met verdacht zijn te maken?


    Ik zal zo meteen even heel mijn theorie uiteenzetten, maar maak je geen zorgen, heel verdacht vind ik je niet. Ik vind gewoon dat het stemmen tellen me altijd helpt er enkele verdachten uit te halen, maar dat is echt niet het enige waarmee ik rekening houd, hoor.


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    (...)

    Ik zal zo meteen even heel mijn theorie uiteenzetten, maar maak je geen zorgen, heel verdacht vind ik je niet. Ik vind gewoon dat het stemmen tellen me altijd helpt er enkele verdachten uit te halen, maar dat is echt niet het enige waarmee ik rekening houd, hoor.


    Nu spreek je jezelf wederom tegen. Je zegt dat je niet enkel rekening houdt met stemgedrag, maar in de reactie hierboven dat je geen rekening houdt met het feit dat we buiten dit topic ook contact hebben. Wat houdt het andere waar je rekening mee houdt dan in?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    StephenFry schreef:
    (...)

    Ik zal zo meteen even heel mijn theorie uiteenzetten, maar maak je geen zorgen, heel verdacht vind ik je niet. Ik vind gewoon dat het stemmen tellen me altijd helpt er enkele verdachten uit te halen, maar dat is echt niet het enige waarmee ik rekening houd, hoor.


    Ja, idk, mensen noemen altijd mijn naam met zo een lullige theorie waarvan ik ook denk '??' dus vandaar dat ik het me afvroeg. Hahaha.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Edilio schreef:
    (...)

    Ja, idk, mensen noemen altijd mijn naam met zo een lullige theorie waarvan ik ook denk '??' dus vandaar dat ik het me afvroeg. Hahaha.


    Nee, ik denk trouwens ook dat je er misschien in mijn nieuwe lijst niet meer zal tussen staan. We zullen zien.


    What would Emma do?