• "Happy Hunger Games, and May the odds be ever in your favour"





    Voor deze versie van Weerwolven van Wakkerdam zoek ik dertig active kandidaten die bereid zijn om deel te nemen net zolang totdat hun sterven of winnen. Indien je jezelf opgeeft, geef dan zowel je naam/schuilnaam op.


    Rollen ( onder de spoiler )

    15 Tributen
    De tributen vervangen de burgers in het normale weerwolven van wakkerdam, elke dag stemmen ze op de persoon van wie zij denken dat hij/zij een beroepstribuut is. Stem verstandig want ook als degene met de meeste stemmen onschuldig is, dan zal diegene alsnog sterven. Overdag doet iedereen alsof hij/zij een tribuut is.

    5,Beroepstributen
    De beroepstributen vervangen de weerwolven van het originele spel, elke nacht zullen zij onder vergadering in een inactive story die ik voor hun aanmaak overleggen wie de volgende dode is. Overdag doen ze alsof ze volkomen onschuldig zijn in de hoop om niet gedood te worden.
    De volgende namen van tributen zijn beroepstributen:
    ~ Cato
    ~Clove
    ~Marvel
    ~Brutus
    ~Enobaria

    Vossensnuit
    Vossensnuit vervangt de rol van de ziener, elke nacht zal ze een van de tributen bespioneren en zo zal zij ook zijn/haar rol weten, elke nacht stuurt vossensnuit de spelleider een PB met de naam van wie zie zij de rol wilt weten. Overdag kan ze er gebruik van maken om een beroepstribuut te elimineren, wat nogal riskant is want dan is de kans dat je de volgende dag niet meer ontwaakt nogal groot.

    Peeta
    Peeta is de beschermengel van het originele spel, elke nacht mag hij twee personen uit kiezen die die nacht niet dood kunnen gaan. Hij mag niet twee dagen achter elkaar dezelfde personen beschermen, zichzelf beschermen is ook mogelijk. Als hij een geliefde beschermt is de andere geliefde automatisch ook beschermt, tenzij hun beide eigenlijk doodgaan, dan is het voor beide geliefde niet effectief en gaan ze beiden dood.

    Glimmer en Cashmere
    Glimmer en Cashmere zijn de sletten van het originele spel, elke nacht kiezen ze de persoon uit bij wie ze de nacht door wilt brengen. Als de beroepstributen Cashmere of Glimmer wilt doden, mislukt dat omdat ze beide ergens anders slapen. Kiest Cashmere of Glimmer ervoor om te slapen bij de persoon die die nacht zal sterven, dan gaat zij ook dood. Ze zal ook sterven als ze slaapt bij een beroepstribuut.

    Gloss
    Gloss vervangt Cupido in het originele spel, in de eerste nacht stuurt hij een pb met daarin de twee personen die hij gaat koppelen. Nadat hij dat heeft gedaan wordt hij weer een normale tribuut.

    Katniss
    Katniss vervangt de jager in het originele spel, ze is eigenlijk een normale tribuut totdat ze sterft ( op welke wijze dan ook) mag ze een persoon mee het graf in nemen, als ze gedood wordt, krijgt ze een pb en dan moet ze opgeven wie degene is die ook sterft.

    Beetee
    Beetee vervangt de heks in het originele spel, elke nacht krijgt hij een pb met daarin de naam van de volgende doden, met deze informatie kan hij kiezen of hij haar/hem redt en/of hij een vergif gaat gebruiken. Elk drankje kan hij eenmalig gebruiken.

    Wiress
    Wiress vervangt de rol van de dorpsgek, Wiress kan niet gedood worden door de stemming, indien ze de meeste stemmen krijgt, sterft ze niet maar dan kan ze niet meer meestemmen en haar rol is dan bekend. Alle andere manieren van moorden kunnen Wiress wel doden.

    Mags
    Mags vervangt de rol van de dorpsoudste, ze kan niet gedood worden door de eerste beroepstributenaanval, maar de tweede keer sterft ze wel.

    De District 3 Jongen
    De district 3 jongen vervangt de rol van de kleine wilde. In het begin van het spel stuurt hij een pb met daarin de naam van een andere speler die aandient als zijn voorbeeld. Als zijn voorbeeld sterft, wordt het wilde kind een weerwolf.



    De Regels ( onder de spoiler )

    ~de huisregels van quizlet
    ~hou je rol geheim
    ~Naamswijzigingen en vakanties etc. doorgeven
    ~indien je geen beroepstribuut bent, werk niet samen
    ~ geen vriendjes-vijanden politiek
    ~Speel eerlijk
    ~Dood is Dood, nadat je op welke wijze gestorven ben, mag je niet meer reageren, uiteraard mag je nog wel de wedstrijd volgen maar af is af
    ~ Er is geen prijs, dit spel is enkel voor de plezier




    Deelnemers
    1. Marijsel|| Annemarije||Vossensnuit||Nacht1
    2. 199|| Levi||Tribuut||Nacht2
    3. Khronos|| Sav||Glimmer||Dag 4
    4. Unshadowed||Jente||Tribuut||Nacht2
    5. Involved|| Elly||Tribuut||Dag 1
    6. Furiosa||Nikki||Beetee||Nacht 5
    7. Painkiller|| Qing||Clove||Nacht 5
    8. Gunnulfsen||Dore
    9. Tsundoku|| Marjolein||Tribuut||dag 5
    10. MrsWhitesides|| Fay||Tribuut||Nacht 1
    11. Sibyl||Julia
    12. Black|| Lisa
    13. Grohl||Elia
    14. Edilio|| Ness
    15. Frenchcore|| Lotte
    16. Hazy|| Bianca
    17. Hermelien16|| Hermelien
    18. Gailsel||Gail||Cashmere||Nacht 1
    19. Fictionalworld|| Vera
    20. Sociopaths|| Marie
    21. JBarakat||Sarita
    22. SadisticElz||Elz||Katniss||Dag 2
    23.Dylazing||Sylvester
    24.Audora|| Ruskow
    25.Backbiter||
    26. Orvieto|| District 3 Jongen||Dag 3
    27. StephenFry||Felicia
    28. Spotgaai||Marlies
    29. SamWinchester||Sharon
    30.Shank||Rani||Tribuut||Dag 2






    Toestemming (onder spoiler)
    Beste Sublatti,
    Hierbij geef ik je toestemming om te gaan beginnen met je Weerwolven van Wakkerdam The Hunger Games wedstrijd. Ik wens je heel veel plezier met het organiseren!

    Groetjes,
    Marijsel
    Wedstrijdmoderator


    De Story

    [ bericht aangepast op 9 juli 2015 - 14:07 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Leuk dat ik zo snel van de meeste die een speciale rol hebben een bericht binnen heb.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Vandaag is de laatste dag om iets door te kunnen geven!


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Dag 1

    [ bericht aangepast op 10 juni 2015 - 19:52 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Yo peeps, wees slim, iemand is geen wolf omdat die in andere weerwolf van wakkerdam spelletjes, normaal altijd hetzelfde persoon verdenkt die nu meteen eruit ligt. Elke wvw heeft andere spelers en ook een andere rolverdeling. Wees slim peeps! Hou de spelletjes apart.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2015 - 21:39 ]


    -

    Hhmm, wat Gail zegt is zeker niet onjuist. Ik vind het nogal vreemd dat je inderdaad gaat koppelen met andere wvw's, maargoed, mijn mening.
    — Daarbij vind ik de theorie dat Rani - Shank wolf zou zijn omdat Annemarije als eerste dood is en het algemeen bekend is dat ze niet zo goed overweg kunnen met elkaar (dat is toch wat ik heb opgepikt) lijkt me niet zo'n ijzersterke theorie. Het lijkt me wel dat wolven dit weten en hier dus gemakkelijk op in kunnen springen. Just saying. (; Ik heb nu al twee wvw's geleid en ben zelf al één keer wolf geweest en zie dat er genoeg complottheorieën gemaakt zijn om mensen te nakken.

    Als laatste kon ik bij deze wvw de pageviews niet checken omdat Lisanne de rollen verspreid over verschillende dagen verstuurd heeft.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Qingsel schreef:
    Hhmm, wat Gail zegt is zeker niet onjuist. Ik vind het nogal vreemd dat je inderdaad gaat koppelen met andere wvw's, maargoed, mijn mening.
    — Daarbij vind ik de theorie dat Rani - Shank wolf zou zijn omdat Annemarije als eerste dood is en het algemeen bekend is dat ze niet zo goed overweg kunnen met elkaar (dat is toch wat ik heb opgepikt) lijkt me niet zo'n ijzersterke theorie. Het lijkt me wel dat wolven dit weten en hier dus gemakkelijk op in kunnen springen. Just saying. (; Ik heb nu al twee wvw's geleid en ben zelf al één keer wolf geweest en zie dat er genoeg complottheorieën gemaakt zijn om mensen te nakken.

    Als laatste kon ik bij deze wvw de pageviews niet checken omdat Lisanne de rollen verspreid over verschillende dagen verstuurd heeft.


    Niemand zou zo laag zijn om gewoon iemand weg te stemmen omdat die een ander niet mag, hoop ik. Ik kan je punt begrijpen, want het is inderdaad logisch dat wolven zo redeneren.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Grohl schreef:
    (...)

    Niemand zou zo laag zijn om gewoon iemand weg te stemmen omdat die een ander niet mag, hoop ik. Ik kan je punt begrijpen, want het is inderdaad logisch dat wolven zo redeneren.


    Ik denk eerder dat ze eruit wordt gestemt omdat Anne erg actief is betreft theorieën bedenken en dus nogal een dreiging vormt


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    AwkwardTurtle schreef:
    (...)

    Ik denk eerder dat ze eruit wordt gestemt omdat Anne erg actief is betreft theorieën bedenken en dus nogal een dreiging vormt


    Dat ze eruit wordt gestemd voor haar theorieën vind ik dan weer een twijfelgeval. Natuurlijk kan het, maar het is zo sneu dat ze er wéér uit gaat. Wat de reden precies is.. Gaat ons vast niet echt een stap dichter zettten, maar alsnog. Misschien halen we er nog wat uit.

    Momenteel hebben we dus:
    1) Tactische dood vanuit wolven.
    2) Rani doodde haar omdat ze haar niet mag — eigenlijk kan je deze wel schrappen, want dat lijkt me gewoonweg kinderachtig en lijkt me sterk dat andere wolven er daarom mee instemmen ;x
    3) Naja, de wolven luizen Rani erin, win-win situatie voor hen, natuurlijk.
    4) Kan ook totaal random zijn? :'D — schrap deze ook maar. :')

    Voor mij klinkt 1 en 3 het meest logisch. Naja, veel kunnen we er niet mee. ;x


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Qingsel schreef:
    (...)

    Dat ze eruit wordt gestemd voor haar theorieën vind ik dan weer een twijfelgeval. Natuurlijk kan het, maar het is zo sneu dat ze er wéér uit gaat. Wat de reden precies is.. Gaat ons vast niet echt een stap dichter zettten, maar alsnog. Misschien halen we er nog wat uit.

    Momenteel hebben we dus:
    1) Tactische dood vanuit wolven.
    2) Rani doodde haar omdat ze haar niet mag — eigenlijk kan je deze wel schrappen, want dat lijkt me gewoonweg kinderachtig en lijkt me sterk dat andere wolven er daarom mee instemmen ;x
    3) Naja, de wolven luizen Rani erin, win-win situatie voor hen, natuurlijk.
    4) Kan ook totaal random zijn? :'D — schrap deze ook maar. :')

    Voor mij klinkt 1 en 3 het meest logisch. Naja, veel kunnen we er niet mee. ;x


    Ik ga denk vooral voor 1, want volgens mij is het niet algemeen bekend dat Rani haar eruit wilt hebben(?) Of 4 dan ja, maar 1 klinkt aannemelijker in dit geval tbh x)
    En we kunnen er inderdaad bijna niks mee. In het eerste geval zou het, zoals ik al zei, kunnen dat 1 v/d wolven een oude bekende is.

    Het is alleen zo vervelend dat er burgers etc. zijn die keer op keer random stemmen. Het maakt het zo lastig burgers en wolven uit elkaar te houden :/ Snap ik het wel in de eerste rondes, maarja..

    [ bericht aangepast op 10 juni 2015 - 23:07 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    AwkwardTurtle schreef:
    (...)

    Ik ga denk vooral voor 1, want volgens mij is het niet algemeen bekend dat Rani haar eruit wilt hebben(?) Of 4 dan ja, maar 1 klinkt aannemelijker in dit geval tbh x)
    En we kunnen er inderdaad bijna niks mee. In het eerste geval zou het, zoals ik al zei, kunnen dat 1 v/d wolven een oude bekende is.

    Het is alleen zo vervelend dat er burgers etc. zijn die keer op keer random stemmen. Het maakt het zo lastig burgers en wolven uit elkaar te houden :/ Snap ik het wel in de eerste rondes, maarja..


    Idk :'D ik weet het. Maarja, zal wel zijn omdat ik bevriend ben met zowal Anne als Rani :'D Ik dacht dat het wel bekend was ;x — 1 is hiebij wel het aannemelijkste...

    Jep, het stemmen begint echt lastig te worden. Pas als je van die concrete theorieën hebt, zoals ik bik TMR zie ke het vaak sneller. Ik denk dat we nu voral onze ogen open moeten houden, dan zien we het wel, want eigenlijk ;x zijn al mijn theorieën voor vandaag een beetje op :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Qingsel schreef:
    (...)

    Idk :'D ik weet het. Maarja, zal wel zijn omdat ik bevriend ben met zowal Anne als Rani :'D Ik dacht dat het wel bekend was ;x — 1 is hiebij wel het aannemelijkste...

    Jep, het stemmen begint echt lastig te worden. Pas als je van die concrete theorieën hebt, zoals ik bik TMR zie ke het vaak sneller. Ik denk dat we nu voral onze ogen open moeten houden, dan zien we het wel, want eigenlijk ;x zijn al mijn theorieën voor vandaag een beetje op :'D


    Jaa..
    * dit is wel een hint hint naar alle doorsnee tributen die random stemmen. Maak ons leven alstublieft makkelijker en doneer uw theorie aan giro 555. Dankuwel *

    [ bericht aangepast op 10 juni 2015 - 23:14 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ga eigenlijk uit van punt één of punt vier. Een lijkt aannemelijker, maar het kan ook gewoon zijn omday ze de eerste uit de lijst is of zo. De eerste nacht wordt er meestal random bepaald wie sterft, weet ik uit ervaring van andere WvW spelletjes.
    Maar één is logischer vanwege de dingrn die Wendy en Qing zeggen.
    Idk. Het is laat. Ik denk morgen verder. (krul)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hoe kan je de eerste ronde nou al theorieën hebben? Volgens mij is alles behoorlijk random. Ik zou Annemarije ook doden als wolf als ze zo goed is in theorieën in andere WvW's, een bedreiging minder. Maar dan heb je geen goede aansluiting om uit te vinden wie die wolven zijn, dus ga je random stemmen. Of zij was ook gewoon een random dooie omdat de wolven random op iemand gingen stemmen omdat zij ook nog niet weten wat ze moeten doen.


    Your make-up is terrible

    "Annemarije en Rani mogen elkaar niet." Oh, ik wist niet dat ik Rani ooit echt gesproken heb. :')


    Pretty is just a pretty word.

    Furiosa schreef:
    Hoe kan je de eerste ronde nou al theorieën hebben? Volgens mij is alles behoorlijk random. Ik zou Annemarije ook doden als wolf als ze zo goed is in theorieën in andere WvW's, een bedreiging minder. Maar dan heb je geen goede aansluiting om uit te vinden wie die wolven zijn, dus ga je random stemmen. Of zij was ook gewoon een random dooie omdat de wolven random op iemand gingen stemmen omdat zij ook nog niet weten wat ze moeten doen.


    Ik heb gezegd dat ik het goed begrijp als het de eerste rondes niet lukt, maar door dan op z'n minst mee te denken doe je al meer dan wanneer je enkel een randomizer gebruikt en verder je mond houdt.


    En het kan inderdaad allebei, dat is een beetje de vraag. En dat het geen goede aansluiting is.. Misschien nog niet. Het ligt er een beetje aan wie er volgen. Daaruit kun je wel zien of zij het tactisch proberen te spelen of gewoon random stemmen omdat iedereen er toch wel uitmoet. En dat soort dingen kunnen weer leiden naar bepaalde personen. Daarnaast valt er in online WvW vaak weinig betreft hints eruit te halen over wie de wolven zijn, dus alles is welkom op moment. Zelfs dit soort kleine dingetjes. Iets is beter dan niets, vind ik.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."