• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.


    [ bericht aangepast op 3 juli 2015 - 22:04 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Beetje jammer dat ''Tourette on Tour'' nergens gratis terug te kijken valt. :/
    Dan maar muziek luisteren. c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Het rechtssysteen van Nederland is om te lachen. 2 jaar cel voor het laten hoeren van een 16 jarig meisje. Ach, niks ergs natuurlijk...

    Digame schreef:
    Het rechtssysteen van Nederland is om te lachen. 2 jaar cel voor het laten hoeren van een 16 jarig meisje. Ach, niks ergs natuurlijk...


    Weet je wat ik gisteren las dan? Was niet in Nederland (geen idee meer waar wel eigenlijk) maar een man en vrouw hadden sex op een strand en dat mocht niet. Ze claimden dat ze aan het dansen waren. Maar dat geloofde de rechter natuurlijk niet. De vrouw kreeg een boete van 300 dollar/pond/wat dan ook en de man 2 jaar cel! Like wtf? :'D


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Digame schreef:
    Het rechtssysteen van Nederland is om te lachen. 2 jaar cel voor het laten hoeren van een 16 jarig meisje. Ach, niks ergs natuurlijk...


    "Bij de bepaling van de strafmaat heeft de rechtbank in bijzonder gelet op de straffen die in andere strafzaken voor feiten als bewezenverklaard onder 1 worden opgelegd. De rechtbank gaat in beginsel uit van 12 maanden gevangenisstraf, waarbij er sprake is van één slachtoffer zonder gebruik van fysiek geweld. De rechtbank heeft rekening gehouden met een aantal strafverhogende factoren: de ernst van het feit dat reeds hiervoor door de rechtbank is uiteengezet, de blijkens de telefoongegevens hoeveelheid van (potentiële) klanten in een relatief korte periode en het gegeven dat niet is gebleken dat verdachte verminderd toerekeningsvatbaar zou zijn. Omdat verdachte bovendien op geen enkel moment heeft laten zien dat hij het kwalijke van zijn handelen inziet en geen idee heeft van hetgeen hij bij het slachtoffer en haar familie teweeg heeft gebracht, zal de rechtbank een aanzienlijk hogere gevangenisstraf opleggen. Daarbij dient mede in ogenschouw te worden genomen dat verdachte ook verantwoordelijk wordt gehouden voor de onttrekking aan het wettige gezag. De combinatie van al deze genoemde elementen betekent voor de rechtbank dat oplegging van een gevangenisstraf van 24 maanden met aftrek van het voorarrest een passende sanctie vormt."

    Oftewel, de rechtbank heeft een hogere straf opgelegd dan normaal zou zijn. Het OM eiste drie jaar, de verdediging een taakstraf en een voorwaardelijke gevangenisstraf, en de rechtbank zit er netjes tussen in.

    Bovendien vind ik het een beetje raar om een heel rechtssysteem te veroordelen vanwege één zaak.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Over anderhalf uur moet ik in een ongezellig kamertje onder toezicht van een of andere hoge pief van de rechtbank mijn vader zien te overtuigen om mij de rest van de vakantie met rust te laten. So much pressure. Kunnen ze niet gewoon even naar hem bellen om te zeggen dat ik hem niet wil zien of zo? :'D Ik ga echt kapot van de stress omdat ik niet weet hoe hij zal reageren.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Yaaay, neuspiercing. Yaaaaay.


    kindness is never a burden.

    Manderly schreef:
    (...)

    Oftewel, de rechtbank heeft een hogere straf opgelegd dan normaal zou zijn. Het OM eiste drie jaar, de verdediging een taakstraf en een voorwaardelijke gevangenisstraf, en de rechtbank zit er netjes tussen in.

    Bovendien vind ik het een beetje raar om een heel rechtssysteem te veroordelen vanwege één zaak.

    Het is niet alleen met deze zaak, maar al dit soort zaken die om misbruik draaien.
    "Je hebt iemand verkracht? Oh, je hoeft maar een jaar de cel in." Alsof die mensen dan iets leren van hun fouten. Als ik die veroordeelden was, zou ik daarna gewoon weer hetzelfde doen. Je gaat toch niet langer dan een jaar de cel in.

    Verder heb ik geen idee hoe het rechtssysteem in NL werkt, maar ik vind dit gewoon een veel te lage straf voor een pooier die 27 mannen seks liet hebben met een 16-jarige. Je zou maar te horen krijgen als slachtoffer dat de man die je in de prostitutie dwong maar 2 jaar cel krijgt en daarna gewoon weer zijn gang kan gaan met andere meisjes. Dat soort mensen zijn te ziek in hun hoofd om nog normaal in de samenleving te kunnen zijn. Opsluiten en TBS, hoppa.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2015 - 14:12 ]

    Altijd weer hetzelfde met mij. Maar ik weet gewoon niet hoe ermee om te gaan. :/


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •


    kindness is never a burden.

    Nog een halfuur. Stress, stress, stress. D: Ik hoop echt dat wij eerder aankomen dan zij. Uuuugh, panic attacks.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    So. Glad that's done.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Hahahah, een feeder vraagt of ik zijn profiel wil bekijken omdat hij vindt dat hij wel goed is. Feed hij in alle match-ups, hahaha. Dat noemt zichzelf goed.

    Ik ben echt halfdood nu, maar ik heb eindelijk mijn hele kamer goed opgeruimd. c;


    Caution first, always.

    Morticia schreef:
    (...)
    Neem je roze paraplu mee. :Y)


    Hehehe, ik had echt een roze paraplu mee.


    Your make-up is terrible

    I feel badass. Yay for makeup and black cardigans.


    kindness is never a burden.