• Hallo iedereen!

    Ik ben aan het overwegen een e-reader te kopen, maar ik heb daar eigenlijk totaal geen ervaring mee en ik ken ook niemand die er een heeft. Dus kom ik hier even de vraag stellen (meerdere vragen eigenlijk ;D)!

    Zijn er onder jullie mensen die een e-reader hebben?
    Is het aan te raden of blijven boeken nog steeds het best?
    Welk merk vinden jullie het beste (of helemaal niet goed)?
    Kan je best investeren in iets dat een beetje duurder is of zijn goedkope versies even goed?

    Heel erg bedankt voor de hulp,
    Felicia (:


    What would Emma do?

    Voor een E-reader moet je echt bepaalde afwegingen maken, wat vind je belangrijk en wat niet. Heb je geen plek voor een echt boek, zijn boeken te duur of is je tas al zo zwaar? Dan zou ik toch een E-reader aanschaffen, aangezien je tegenwoordig de meeste boeken gratis kan downloaden.
    Daarnaast zijn er nog meer dingen, wil je dat je E-reader internet heeft, hoe lang moet de batterij meegaan (je hebt tegenwoordig E-reader die een pagina laden en in het beeldscherm 'plaatsen' wat erg weinig energie kost, maar die zijn dan wel weer duurder). Zelfs het soort scherm heeft invloed op hoelang de batterij meegaat.
    Daarbij kan je je ook nog afvragen of je niet gewoon op je telefoon kan lezen. Ik heb gewoon een programma op mijn telefoon waarop ik zo af en toe lees, omdat ik toch niet genoeg E-books lees om een E-reader voor te kopen.


    Your make-up is terrible

    Ik heb geen E-reader maar een tablet, en ik moet zeggen dat bevalt me goed. Zodra ik weg ga zorg ik dat daar gewoon mijn boeken op staan (SD-kaartje) en het fijne aan een tablet is dat je er ook nog andere dingen mee kan doen. Dit was mijn afweging. Ik zou of het om een tablet of een E-reader gaat niet altijd voor het goedkoopste gaan, er zit heel erg veel verschil tussen kwaliteit. Als je vrij weinig extras wil zou ik alsnog een goede e-reader/tablet in de middenmoot zoeken in plaats van een goedkope. Je zal merken dat de kwaliteit echt beter is.
    Ik zou overwegen om een tablet te nemen, omdat je hiermee meerdere kanten op kan. Succes!


    The truth is out there.

    Ik heb zelf een ipad, maar daar lukt het niet echt mee. Ik kan hem niet aansluiten op mijn computer, jammer genoeg. Met mijn telefoon gaat het ook niet lukken, daar is die veel te klein voor. Daarom zou ik liefst voor een aparte e-reader gaan. Ook omdat ik er dan een kan kopen die dan langer mee gaat als het aankomt op de batterij.
    De voornaamste redenen waarom ik er een wil is omdat boeken inderdaad heel duur zijn en dan nog eens veel wegen. En mijn boekenkast staat al volledig vol, dus heb ik niet echt plaats meer :')


    What would Emma do?

    Dan zou ik wel echt voor een E-reader gaan en niet voor een tablet. E-readers gaan qua batterij echt veel langer mee omdat er niet zoveel extra's op zitten.


    Your make-up is terrible

    Ik heb een ereader van Sony - weet zo even niet welke - en die batterij gaat echt een eeuwigheid mee. Ik laat 'm eens in de twee/drie maanden op denk ik.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    StephenFry schreef:
    Ik heb zelf een ipad, maar daar lukt het niet echt mee. Ik kan hem niet aansluiten op mijn computer, jammer genoeg. Met mijn telefoon gaat het ook niet lukken, daar is die veel te klein voor. Daarom zou ik liefst voor een aparte e-reader gaan. Ook omdat ik er dan een kan kopen die dan langer mee gaat als het aankomt op de batterij.
    De voornaamste redenen waarom ik er een wil is omdat boeken inderdaad heel duur zijn en dan nog eens veel wegen. En mijn boekenkast staat al volledig vol, dus heb ik niet echt plaats meer :')


    Ah een Ipad, nee dan snap ik het wel. Ik had expres voor eentje gekozen die ook goed als e-reader gebruikt kon worden. Ik laad de mijne misschien twee keer in de week op, dat terwijl ik er ook best wel veel spelletjes op speel. En nog een goede oplossing voor batterij problemen kan zijn van die portable opladers, dat is echt een hit. Ik probeer toch nog altijd lekker echte boeken te lezen als het even kan. Dat extra gewicht heb ik er wel voor over. Maar inderdaad als je wat meer geld uitgeeft aan een goede e-reader zijn de boeken daarna goedkoper. Ik heb idd gehoord dat e-readers van Sony het goed doen! En let vooral op het scherm, ik heb bijvoorbeeld veel problemen met helderheid. Het fijnst is dan ook als je hem even uit kan proberen.


    The truth is out there.

    Cersei schreef:
    (...)

    Ah een Ipad, nee dan snap ik het wel. Ik had expres voor eentje gekozen die ook goed als e-reader gebruikt kon worden. Ik laad de mijne misschien twee keer in de week op, dat terwijl ik er ook best wel veel spelletjes op speel. En nog een goede oplossing voor batterij problemen kan zijn van die portable opladers, dat is echt een hit. Ik probeer toch nog altijd lekker echte boeken te lezen als het even kan. Dat extra gewicht heb ik er wel voor over. Maar inderdaad als je wat meer geld uitgeeft aan een goede e-reader zijn de boeken daarna goedkoper. Ik heb idd gehoord dat e-readers van Sony het goed doen! En let vooral op het scherm, ik heb bijvoorbeeld veel problemen met helderheid. Het fijnst is dan ook als je hem even uit kan proberen.


    Dat is waar, maar ik was van plan er een online te bestellen, dus dat gaat jammer genoeg niet (of ik zie dat ik hem eventueel terug kan sturen of zo). Ik had er eigenlijk niet aan gedacht toen ik die Ipad kocht. Hij werkt heel goed en is makkelijk in gebruik, maar ik kan hem echt niet in verbinding brengen met mijn computer. Ik heb ook al geprobeerd er muziek op te zetten, maar dat gaat niet. Hij mag inderdaad niet te helder zijn en dat kan bij een tablet wel een probleem zijn.


    What would Emma do?

    Ja, volgens mij is het wel mogelijk je Ipad aan te sluiten op je pc. Een kabeltje of zoiets? Maar die moet je dan speciaal kopen. Kan je niet proberen dingen over te zetten via de cloud anders? Ik ben niet zo thuis in de ipads en iphones. Spullen van Asus zijn ook vaak wel goed trouwens.


    The truth is out there.

    Cersei schreef:
    Ja, volgens mij is het wel mogelijk je Ipad aan te sluiten op je pc. Een kabeltje of zoiets? Maar die moet je dan speciaal kopen. Kan je niet proberen dingen over te zetten via de cloud anders? Ik ben niet zo thuis in de ipads en iphones. Spullen van Asus zijn ook vaak wel goed trouwens.


    Ik denk dat het probleem eerder bij mijn computer ligt, hoor ;) Maar op mijn Ipad zou ik liever geen boeken lezen, omdat het te helder is en de batterij gaat niet lang genoeg mee. Daarnaast is die ook iets te duur om zomaar overal mee te nemen en een e-reader zou (zelfs al is die iets duurder ivm kwaliteit) sowieso minder duur zijn.


    What would Emma do?

    Zijn er onder jullie mensen die een e-reader hebben? Ja, ik!
    Is het aan te raden of blijven boeken nog steeds het best? Ik vind om eerlijk te zijn een ereader fijner lezen dan een boek. Boeken moeten in mijn hoofd in goede staat blijven en dat gaat soms lastig als je het ook wil lezen. Met digitale boeken heb je daar geen last van. Ook is het omslaan van pagina's minder gedoe, vooral handig als je op je zij ligt te lezen, hoef je je boek niet in gekke bochten te wringen. Alleen het aan/uit zetten duurt langer dan een normaal boek openslaan. + het is sowieso goedkoper dan een normaal boek kopen en het kan ook gratis als je het via de illegale weg doet.
    Welk merk vinden jullie het beste (of helemaal niet goed)? Ik ben niet bekend met andere merken, maar ik gebruik Kobo
    Kan je best investeren in iets dat een beetje duurder is of zijn goedkope versies even goed? Géén flauw idee. Die van mij was rond de 70 en die doet het uitstekend,


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    En zijn er ook mensen die een bepaald merk kunnen aanraden, want daar weet ik echt niets van :')


    What would Emma do?

    Cersei schreef:
    Ik heb geen E-reader maar een tablet, en ik moet zeggen dat bevalt me goed. Zodra ik weg ga zorg ik dat daar gewoon mijn boeken op staan (SD-kaartje) en het fijne aan een tablet is dat je er ook nog andere dingen mee kan doen. Dit was mijn afweging. Ik zou of het om een tablet of een E-reader gaat niet altijd voor het goedkoopste gaan, er zit heel erg veel verschil tussen kwaliteit. Als je vrij weinig extras wil zou ik alsnog een goede e-reader/tablet in de middenmoot zoeken in plaats van een goedkope. Je zal merken dat de kwaliteit echt beter is.
    Ik zou overwegen om een tablet te nemen, omdat je hiermee meerdere kanten op kan. Succes!

    This. ^^ Ik en m'n tab zijn echt beste matties. Ik vind het licht ook niet vervelend, en de batterij gaat lang genoeg mee. Ik heb een Samsung tab 4, met een 50 gb SD-kaart (aanbieding van bol.com), mocht je geïnteresseerd zijn.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    StephenFry schreef:
    Ik heb zelf een ipad, maar daar lukt het niet echt mee. Ik kan hem niet aansluiten op mijn computer, jammer genoeg. Met mijn telefoon gaat het ook niet lukken, daar is die veel te klein voor. Daarom zou ik liefst voor een aparte e-reader gaan. Ook omdat ik er dan een kan kopen die dan langer mee gaat als het aankomt op de batterij.
    De voornaamste redenen waarom ik er een wil is omdat boeken inderdaad heel duur zijn en dan nog eens veel wegen. En mijn boekenkast staat al volledig vol, dus heb ik niet echt plaats meer :')

    Al eens geprobeerd via Dropbox? Dan zet je de boeken op Dropbox, laad je ze op je Ipad via de Dropbox-app en kan je ze lezen in de iBooks-app.
    Desnoods kan je de boeken ook doormailen, de mail op je Ipad openen en de boeken er zo op zetten.

    Ik lees zelf alleen nog boeken op mijn iPad. Een papieren versie of E-reader is voor mij overbodig. Ik doe echt alles met mijn tablet. ^^
    Het is een aanrader, maar je moet idd afwegen of je de feeling van echt papier kan missen.


    Let the Night embrace you

    Nyx schreef:
    (...)
    Al eens geprobeerd via Dropbox? Dan zet je de boeken op Dropbox, laad je ze op je Ipad via de Dropbox-app en kan je ze lezen in de iBooks-app.
    Desnoods kan je de boeken ook doormailen, de mail op je Ipad openen en de boeken er zo op zetten.

    Ik lees zelf alleen nog boeken op mijn iPad. Een papieren versie of E-reader is voor mij overbodig. Ik doe echt alles met mijn tablet. ^^
    Het is een aanrader, maar je moet idd afwegen of je de feeling van echt papier kan missen.


    Bedankt voor de tip, ik zal het eens proberen! Ik heb eerlijk gezegd nog nooit lange teksten gelezen op mijn iPad, maar ik wil het ook kunnen gebruiken als ik ergens zonnig of zo ben, dus ik heb een beetje schrik dat het te hard de zon gaat weerkaatsen.


    What would Emma do?

    Ik heb een Tolino (die verkopen ze bij de Standaard boekhandel) en die werkt wel fijn, ze kosten rond de honderd euro. Anderzijds kan je met Sony ook niet mis zitten denk ik. Heb ik zelf wel geen ervaring mee.


    Ex astris, sciencia