• Ik wil het hoe dan ook proberen te schrijven, dus het gaat er komen, maar ik wou weten of het niet te ver gaat.
    Nadat ik een hele tijd niet eer heb geschreven, wil ik weer beginnen met schrijven. Ik wil me gaan focussen op gedachtes en gevoelens, omdat ik hier meer aan moet gaan werken. Dit gaat dus een psychotische thriller worden. (Gaat niet online komen)

    (Nog onbekende naam) Een vrouw is dit keer in de hoofdrol als moordenaar en het zal zich gewoon in Nederland afspelen. In Friesland, wel te verstaan. Voor de verandering wil ik gewoon lekker dichtbij blijven. Ik ga geen namen van dorpen etc. noemen. De vrouw is psychotisch, kannibaal en neurotisch.
    Ik twijfel echter nog hoe ik het zal schrijven. Vanuit de moordenaar of vanuit het slachtoffer, Of zal ik beiden doen?

    Korte verhaallijn. (Ik schrijf dit topic trouwens even snel, ik wil het kwijt, voordat ik het vergeet.)
    De vrouw pleegt haar eerste moord, nadat een (nog onbekende man) haar huis binnen wil dringen en wil verkrachten + beroven. Uit angst besluit ze de man in stukjes te zagen en krijgt dan het weerzinwekkende idee om het op te eten. Ze kookt het eerst, maar vind het niet lekker, dus bakt ze het. Zo wordt ze een kannibaal. (Dit heb ik trouwens gebaseerd op iets wat ik op tv heb gezien, van een echte serial killer) Als ze erachter komt, dat een twintig jarig meisje haar gruwelijke daden heeft gezien, besluit ze haar te ontvoeren. Hier begint dus het echte verhaal. Ik wil dat het meisje, wat nuchter denkt en doet (waar Friezen bekend om staan), langzaam aan aftakelt. Ze krijgt mensenvlees te eten en krijgt dagelijks te maken met het psychotische en neurotische gedrag van de vrouw. Ze wordt mishandeld en helemaal tot de grond toe geboord. Als straf op een ontsnappingspoging, wordt ze zelfs een lange tijd levend begraven.
    Ik weet echter nog niet wat het uiteindelijke plot zal worden.
    1) Het meisje ontsnapt en de vrouw wordt daarbij opgepakt.
    2) Het meisje wordt ook vermoord en daarna opgegeten door het volgende slachtoffer.

    Hierbij heb ik dus een paar vraagjes,
    1) Uit welk standpunt zal ik het schrijven? De moordenaar, slachttoffer of allebei?
    2) Gaat dit niet te ver? Zouden jullie (deze hele slechte, snel geschreven samenvatting) dit lezen?
    3) Hebben jullie nog op en aanmerkingen?
    4) Hebben jullie ook eventuele namen, voor zowel de vrouw als het slachtoffer? (Frieze?)

    [ bericht aangepast op 15 juli 2015 - 12:10 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Hooverphonic schreef:
    Even een losse opmerking tussendoor, het kan misschien interessant zijn om te beschrijven hoe het slachtoffer een bijvoorbeeld dissociatieve identiteitsstoornis ontwikkeld. (DIS) Misschien is het wat om daar wat info over op te zoeken en te kijken hoe die stoornis zich ontwikkeld en ik elkaar zit, maakt het denk ik best wel realistisch dan. En behoorlijk psychologisch.


    Met die specifieke stoornis zou ik dan wel oppassen, want er is nogal wat controversie over. Een grote groep psychiaters beweert namelijk dat het niet bestaat, of in ieder geval niet in de vorm waarop hij nu gedefinieerd is. Het zou dus ook averechts kunnen werken als je voor het realisme gaat. :x


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    OUTLANDERS schreef:
    Ik zou het zeker lezen, mits het goed uitgewerkt is. Niks zo vervelend als een slechte thriller, waarbij de hoofdpersoon een heel oppervlakkige psychopaat is. Laat de psychopaat dus niet een puur slecht iemand zijn, maar zorg ervoor dat haar karakter meerdere lagen heeft, waardoor je bijvoorbeeld snapt dat ze zo is. Geen enkele psychopaat is dat voor zijn plezier, en gelooft ook vaak dat wat hij/zij doet echt terecht is. Dat soort verhalen zijn heeeel lastig, maar als het je lukt, heb je een mega fan hier ^^


    De mijne is ook niet puur slecht. Ze is namelijk een gewone vrouw, tot die ene avond. Dan gaat de knop bij haar om. Ik wil dat ze behalve sadistisch, ook heel zorgzaam is. Momenteel heb ik trouwens voor de namen Lysbeth en Maaike gekozen. Het begint bij Lysbeth en gaat daarna over naar Maaike (slachtoffer). Ik zie hier echt hele goede tips tussen staan. Volgende week ben ik twee dagen vrij, dus dan ga ik alles dieper uitwerken. Nu ga ik het eerst oppervlakkig doen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    (...)

    De mijne is ook niet puur slecht. Ze is namelijk een gewone vrouw, tot die ene avond. Dan gaat de knop bij haar om. Ik wil dat ze behalve sadistisch, ook heel zorgzaam is. Momenteel heb ik trouwens voor de namen Lysbeth en Maaike gekozen. Het begint bij Lysbeth en gaat daarna over naar Maaike (slachtoffer). Ik zie hier echt hele goede tips tussen staan. Volgende week ben ik twee dagen vrij, dus dan ga ik alles dieper uitwerken. Nu ga ik het eerst oppervlakkig doen.


    Als je ons nog een beetje laat doen, denk ik dat dat hier wel zal gebeuren :') Er is in ieder geval heel veel interesse in je verhaal!


    What would Emma do?

    Ik las de titel en was zo van. Neuh. Dit is overdreven. Het gaat niet te ver.
    Toen las ik de beschrijving :')
    Als je de martelscènes wel (redelijk) gedetailleerd beschrijft, dan gaat het wel ietsjes te ver. Maar dan heb je mij iig wel als abo ^^
    Als je t online zet.

    Ik zou uit beide perspectieven schrijven.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    StephenFry schreef:
    (...)

    Als je ons nog een beetje laat doen, denk ik dat dat hier wel zal gebeuren :') Er is in ieder geval heel veel interesse in je verhaal!


    Nog een beetje wat laat doen? ^^ Ik ben iig ook erg blij dat er zoveel interesse is in dit verhaalk. Had ik niet verwacht. :3


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Waarom zou je het niet doen? Als jij het wilt schrijven dan schrijf je het toch? (; Zelf ben ik ook bezig met een verhaal met Kannibalisme ( A la Hannibal) dus zo vreemd is het al niet.

    Je zou er een dubbelzijdig verhaal van kunnen maken, dat je bijv. echt een hoofdpersoon kiest maar af en toe ook een stukje vanuit het slachtoffer, zo kan je dezelfde situatie van twee kanten meemaken.

    Sorry, maar ik kan je niet helpen met namen. Mijn kennis wat Friese namen betreft is niet heel erg uitgebreid.


    Credendo Vides

    Scribe schreef:
    (...)

    Nog een beetje wat laat doen? ^^ Ik ben iig ook erg blij dat er zoveel interesse is in dit verhaalk. Had ik niet verwacht. :3


    Dat is een uitdrukking :') Als je ons nog een beetje verder laat brainstormen in dit topic, hebben we tegen morgen al je uitwerking af.


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    (...)

    Dat is een uitdrukking :') Als je ons nog een beetje verder laat brainstormen in dit topic, hebben we tegen morgen al je uitwerking af.


    Ga je gang, haha. Ik ben vroeg klaar met werken, dus ga nu beginnen met het uitwerken van het verhaal en de personages. Alle hulp is welkom, want het gaat echt veel werk worden. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik kreeg inspiratie voor een klein stukje en besef me nu pas, dat het niveau waar ik op wil gaan schrijven, echt een hele uitdaging gaat worden. OMG. Toch wil ik het gaan schrijven, met jullie hulp en hoelang ik er ook over ga doen. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Ik kreeg inspiratie voor een klein stukje en besef me nu pas, dat het niveau waar ik op wil gaan schrijven, echt een hele uitdaging gaat worden. OMG. Toch wil ik het gaan schrijven, met jullie hulp en hoelang ik er ook over ga doen. ^^


    Het niveau waar je het op wilt wordt uiteindelijk wel makkelijk, als je goed door oefent.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Niets gaat te ver eens je The Human Centipede kent, dat is pas ziekelijk!
    Wat jij wil doen is nog normaal, het is toch maar fictie... If not, niet normaal! :p


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Het zou ook een niet cliché worden als er iets in dat bloed van een persoon zou zitten, dat de kanibaal (of het meisje) daaraan sterft.

    Klinkt echt goed!


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Ik heb net een heel klein stukje op mjjn telefoon geschreven. Is dit wat? Alle kritiek is welkom. Dit is hoe het verhaal begint.

    Mijn handen beefden en mijn maag keerde zich om.
    'Ik ga naar het toilet,' bracht ik moeizaam uit en resoluut stond ik op. Niemand reageerde. Het verbaasde me niet, maar toch voelde ik me gekwetst. Ik was niet interessant. Jaloers keek ik dan ook naar mijn zus Welmoed, die wél duidelijk in de belangstelling stond. Welmoed vierde haar verjaardag altijd met een groot feest. Ze hield ervan om in de belangstelling te staan en genoot er zichtbaar van. Ik kon mezelf nooit goed vinden, als ik tussen veel mensen stond. Regelmatig ging ik even naar buiten, zodat het rustiger in mijn hoofd werd. Nu ging ik ook naar buiten. Het toilet was alleen maar een excuus geweest, maar achteraf gezien had ik ook zo kunnen weglopen. Ik begaf me naar de stoeprand en ging daarop zitten. Lustelos haalde ik ee hand door mijn haren heen en staarde vermoeid voor me uit.


    Ik wil me in dit verhaal goed op de karakters focussen. Heeft er iemand tips hoe ik dit verbeteren kan? Ik heb verschijnselen van Neurotische mensen opgezocht en wil dat ook naar voren laten komen. (En misschien DIS ook, maar daar moet ik me nog beter in verdiepen.) Alle tips zijn welkom, al is dit natuurlijk nog maar een klein stukje tekst haha. (:

    [ bericht aangepast op 23 juli 2015 - 21:22 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik vind het leuk geschreven, ik ben benieuwd naar de rest :D Alleen in de volgende zin zou ik even iets aanpassen. Ik vind 'regelmatig' en 'altijd' niet echt bij elkaar passen in een zin ;)

    Regelmatig ging ik altijd even naar buiten,


    What would Emma do?