• Omdat ik zelf een grote liefhebben ben van reptielen, dacht ik dat het misschien wel een leuk idee was er een topic over te openen. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die ze graag ziet. Zelf heb ik nog geen reptiel, maar ik ben van plan ergens in oktober of november een slang of hagedis te nemen. Ik zet hieronder enkele vraagjes die je kan beantwoorden om het een beetje vlotter te laten lopen.

    Heb je zelf een reptiel?
    -> Als je een reptiel hebt: Welk reptiel is het?
    -> Als je geen reptiel hebt: Wil je er een en welk reptiel wil je?
    Heb je misschien leuke foto's die je wil delen?

    Zelf heb ik geen reptiel, maar ik zou graag een koningspython (of ball python) willen, omdat het een makkelijk beginnersdier is en omdat ze gewoon awesome zijn. Voel je vrij me onder te spammen met foto's en tips!

    En voor de mensen die niet zo graag reptielen zien of er schrik van hebben: Je bent natuurlijk altijd welkom, misschien dat we je kunnen laten zien dat het echt leuke dieren zijn, maar blijf altijd respectvol! Commentaar zoals 'dood aan alle slangen' is echt niet nodig.


    What would Emma do?

    Ik heb nooit een reptiel gehad, mijn neef wel, en ik heb een poosje bij mijn tante in huis gewoond dus stiekem was hij ook een beetje van mij, vooral aangezien ik degene was die hem eten gaf. Het was een rode Russische rattenslang. Op dit moment heeft hij een gekko.
    Ik zelf wil zo graag een baardagaam, maar mijn moeder wil zo'n beest niet in huis, vooral omdat ik al een hond en een kat heb, enorm jammer :-(

    [ bericht aangepast op 18 juli 2015 - 20:44 ]


    Life is a beautiful struggle

    StephenFry schreef:
    Die zijn echt prachtig! Ik heb alleen gehoord dat je er echt voorzichtig mee moet zijn, omdat ze niet zo stevig gebouwd zijn, vooral als ze nog jong zijn. Klopt dat?
    Leuk terrarium, trouwens! :D


    Nou slangen kunnen wel tegen een stootje hoor. De witte is een vrouwtje (erg agressief) en de bruine het mannetje (erg rustig). Mijn vader heeft zijn hele leven al slangen gehad dus die heeft er wel veel verstand van. Maar die slangen zijn echt sterk, als ze om je hand zitten voel je die spieren heel krachtig.

    Benzo schreef:
    Ik heb nooit een reptiel gehad, mijn neef wel, en ik heb een poosje bij mijn tante in huis gewoond dus stiekem was hij ook een beetje van mij, vooral aangezien ik degene was die hem eten gaf. Het was een rode Russische rattenslang. Op dit moment heeft hij een gekko.
    Ik zelf wil zo graag een baardagaam, maar mijn moeder wil zo'n beest niet in huis, vooral omdat ik al een hond en een kat heb, enorm jammer :-(


    Dat is wel jammer, maar je kan er altijd een nemen als je alleen woont. Ik ga nu op kot (kamers voor Nederlanders denk ik?) en een reptiel is dan een ideaal huisdier voor als je in de weekends naar huis gaat. Daar kan je dan naar uitkijken. En anders kan je er wel een nemen als je uit huis gaat.

    LaughingJack schreef:
    (...)

    Nou slangen kunnen wel tegen een stootje hoor. De witte is een vrouwtje (erg agressief) en de bruine het mannetje (erg rustig). Mijn vader heeft zijn hele leven al slangen gehad dus die heeft er wel veel verstand van. Maar die slangen zijn echt sterk, als ze om je hand zitten voel je die spieren heel krachtig.


    Dat is goed om te weten. Ik denk dat een koningspython dan misschien nog krachtiger is, omdat die nog steviger gebouwd is.
    Je slangen zijn echt heel mooi. Als je agressief zegt, wat doet ze dan zoal?


    What would Emma do?

    Mijn zus wilt een Gekko xd


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    StephenFry schreef:
    (...)

    Dat is goed om te weten. Ik denk dat een koningspython dan misschien nog krachtiger is, omdat die nog steviger gebouwd is.
    Je slangen zijn echt heel mooi. Als je agressief zegt, wat doet ze dan zoal?


    Ze gaat happen als je haar wilt oppakken. Het mannetje laat zich rustig oppakken.