• Omdat het vorig jaar een groot succes was, zou ik het dit jaar graag opnieuw willen doen. (:


    Op Quizlet staan honderden verhalen. Sommige hebben tientallen hoofdstukken, andere nog geen drie. Er staan steengoede verhalen, maar ook verhalen waar nog wel wat aan te sleutelen valt.
    Daarom heb ik het initiatief genomen om een verkiezing te houden voor het beste verhaal van Quizlet! Er zijn drie verschillende categorieën:
    - Fanfictie van bestaande mensen (zoals artiesten, acteurs en sporters)
    - Fanfictie van fictieve personages (uit boeken, series en films)
    - Onbekende Personen (hier komen dus alléén zelfbedachte personages in voor)


    Het is zover... de uitslag van de finale polls is bekend! Allemaal van harte gefeliciteerd! (:

    Bekende personen
    Op de eerste plaats... Slide, geschreven door freestyle, met 28 stemmen!
    Op de tweede plaats... Bitter Butterfly, geschreven door Iluna en Yellow Pages, geschreven door Horlinson, met 5 stemmen!
    Op de derde plaats... Catfish, geschreven door Infrared, met 4 stemmen!

    Fictieve personen
    Op de eerste plaats... Hunters, geschreven door Vikings, met 9 stemmen!
    Op de tweede plaats... The Second Principle of Magic, geschreven door Square, met 7 stemmen!
    Op de derde plaats... Crazy, geschreven door BIack, met 4 stemmen!

    Onbekende personen!
    Op de eerste plaats... Levenslang, geschreven door Sonder, met 10 stemmen!
    Op de tweede plaats... Leviathan, geschreven door Vikings, met 9 stemmen!
    Op de derde plaats... Observaties van een muurbloem, geschreven door niniwa1, met 8 stemmen!

    Tenslotte: ik heb deze verkiezing zelf op touw gezet, zij het met toestemming van de moderators. Het is dus geen verkiezing door die door de Quizletcrew zelf is georganiseerd!

    Verwante stories:
    De beste verhalen op Quizlet • 2014
    De beste verhalen op Quizlet • 2015

    Winnaars 2014:
    Bekende personen fanfictie: Dear Diary, geschreven door HarrysWife
    Fictieve personen fanfictie: Courage en Eclipse of Hearts, geschreven door Jotunheim
    Onbekende personen: The Doll Maker, geschreven door Twisty

    [ bericht aangepast op 5 juli 2016 - 21:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    x. Titel + link: I Will Survive || The Hungergames.
    x. Auteur: Melizsa en rocksanne.
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfic
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): The Hunger Games
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):
    Heel kort:

    Het gaat over een jongen uit District 4 (Dylan) en een meisje (Grace) uit District 5 die de arena in moeten.



    x. Titel + link: Walking on thin ice || The Hunger Games.
    x. Auteur: Melizsa en Veronique0401.
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfic
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): The Hunger Games
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):
    Madge en Daniel.
    Allebei weten ze Snow's geheim,
    maar hij wil koste wat het kost vermijden dat het uitkomt... En hij zal daar ALLES aan doen.

    Halseys schreef:
    x. Titel + link: Robin Hood – Luke Hemmings.
    x. Auteur: Raeken.
    x. Categorie: Fanfictie.
    x. Subcategorie: Luke Hemmings / 5 Seconds of Summer.
    x. Samenvatting: Als Luke word opgepakt door het geld geven aan de armen, is er een ding die hij achter laat in New York, Aurora. Hij reist door onverklaarbare wijze af naar Parijs en wil daar een weg vinden om Aurora weer terug te zien.

    x. Titel + link: Stereotype || Calum Hood
    x. Auteur: Monks.
    x. Categorie: Fanfictie.
    x. Subcategorie: Calum Hood / 5 Seconds of Summer.
    x. Samenvatting: Lily droomde er altijd van om een actrice te worden, maar bijna twee jaar na haar verblijf in LA en kleine rollen te hebben gehad, begint ze die droom langzaam op te geven. Totdat haar vriendin Selena haar uitnodigd voor een afterparty, daar ontmoet ze Calum en die heeft gelijk interesse in haar. Selena vertelt Lily dat dit de enige oplossing is om haar carrière te redden. Dus Lily staat voor een moeilijke keuze: Calum gebruiken om toch nog een paar goede rollen binnen te krijgen of met een geflopte carrière terug naar Engeland verhuizen?

    x. Titel + link: Catfish • Luke R. Hemmings
    x. Auteur: Infrared.
    x. Categorie: Fanfictie.
    x. Subcategorie: Luke Hemmings / 5 Seconds of Summer.
    x. Samenvatting: Catfish: [kat•fish] (noun); someone who pretends to be someone they’re not by creating false identities using Facebook or other social media, particularly to pursue deceptive online romances.

    x. Titel + link: Young & Beautiful • Larry Stylinson
    x. Auteur: Nara.
    x. Categorie: Fanfictie.
    x. Subcategorie: Harry Styles en Louis Tomlinson / One Direction.
    x. Samenvatting: That one where Louis, to his horror, attends an elitist university in which the name Zayn Malik means something, Niall Horan doesn't stop talking, there are pianos everywhere, and Harry Styles, only son of a drug-addled, clinically insane ex-rocker, has a perfect smile and empty eyes.

    LIEKE WYD. dank je.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Er zijn naar mijn zin veelste weinig OP's :/


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    BIack schreef:
    Oeh, MT ik ga even nadenken (:


    16 - 09 - '17

    Backbiter schreef:
    Er zijn naar mijn zin veelste weinig OP's :/

    Ja. Maar er zijn genoeg mensen op Q die altijd over fanfics klagen, dus dan moeten zij hun abolijst maar eens goed langsgaan.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jotunheim schreef:
    (...)
    Ja. Maar er zijn genoeg mensen op Q die altijd over fanfics klagen, dus dan moeten zij hun abolijst maar eens goed langsgaan.^^


    Zeker waar :3 Ik zit er ook nog wel met eentje in mn hoofd die ik wil nomineren c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    (...)

    Zeker waar :3 Ik zit er ook nog wel met eentje in mn hoofd die ik wil nomineren c:

    Goed zo.^^
    Ik ben nog aan het wikken en wegen voor mijn overige drie opties. xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Titel + link: Wonderwall
    Auteur: Spaceless
    Categorie: OP
    Subcategorie: Romantiek
    Samenvatting: Elk najaar wordt er een grote wedstrijd georganiseerd die op tv wordt uitgezonden.
    Brave is een wedstrijd voor jongeren van 15 tot 19 jaar. Er worden opdrachten neergelegd die zowel psychisch als fysiek zwaar kunnen zijn.
    De 17-jarige Helena Crooks is niet op haar mondje gevallen en weet goed wat ze wil - de elfde editie van Brave winnen zodat ze de wereld kan rondtrekken met haar vader om verloren tijd met hem in te halen. Maar wat als er iemand bijzonder zin heeft om dingen die goed gepland lijken te zijn te verwaarlozen? Moet je die "iemand" dan negeren of er "gewoon" bij nemen?


    • Een verhaal over een meisje dat beseft dat ze groot wordt en opzoek gaat naar haar zelf. Een verhaal waarin ze leert het onderscheid maken van verschillende relaties tussen mensen. Een verhaal over hoe je alleen kunt zijn zonder dat je je altijd alleen voelt. Een verhaal over een meisje dat stilaan een jonge vrouw wordt en leert toegeven aan dingen die ze liefst eerst niet toegaf •

    [ bericht aangepast op 15 aug 2015 - 21:09 ]

    x. Titel + link: Thrive and Endure - Game of Thrones 16+
    x. Auteur: Koelbloedig
    x. Categorie: Fanfictie
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Games of Thrones
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):Two young sisters have to face the difficulties of power when they are married into alliances with other Houses.
    Oaths that seem unbreakable break like glass , and promises vanish like they were just another mouth full of words .
    The sisters change by the cruel world they live in, and they become something they never hoped they would become..
    - It is rather hard to stay true to yourself when everything around you don't seem true to you.


    x. Titel + link: • Zoektocht • Jack Sparrow & Will Turner
    x. Auteur: Koelbloedig
    x. Categorie: Fanfictie
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Pirates of the caribbean
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):Wanneer Kylis' moeder overlijd op haar achttiende verjaardag, besluit ze het antwoord te zoeken op een vraag die al jaren lang in haar hoofd spookt; wie is mijn vader? Met een schip en een trouwe bemanning vertrekt ze naar zee, met alleen haar moeders naam een mysterieuze piraten ketting om haar naar haar vader te leiden. Al gauw weerhoud de Engelse Heer Beckett haar van het avontuur en dreigt om het innemen van haar schip. Kylis weigert zich over te geven en uiteindelijk beland ze in dienst bij Beckett. Kylis vertikt echter het werk te doen wat haar opgedragen wordt en dat schiet de Engelsman in het verkeerde keelgat. Na omstandigheden wordt ze gebrand tot piraat.

    Jaren later vaart ze de zeven zeeën onder de naam Kylis koelbloed, gewild door de Engelsen en gevreest door menig ander persoon. Wanneer de Engelsen haar na een mislukte overval willen ophangen redt een wel erg eigenaardige piraat haar, maar hij is niet altijd even eerlijk. Kleine leugentjes worden vaak groter en bij iets groots begint al gauw een echt avontuur.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Dit slaat niet alleen op bovengenoemde user, maar ik zie ontzettend veel mensen die elkaar nomineren. Natuurlijk lees je dezelfde genres en kan het af en toe voorkomen, maar ik zie het bij zeker de helft van de opgegeven story's en dat is wel jammer. (:

    Anders moet alles in het vervolg anoniem en dat zou echt veel meer tijd gaan kosten. :'D

    [ bericht aangepast op 15 aug 2015 - 21:59 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jotunheim schreef:
    Dit slaat niet alleen op bovengenoemde user, maar ik zie ontzettend veel mensen die elkaar nomineren. Natuurlijk lees je dezelfde genres en kan het af en toe voorkomen, maar ik zie het bij zeker de helft van de opgegeven story's en dat is wel jammer. (:

    Anders moet alles in het vervolg anoniem en dat zou echt veel meer tijd gaan kosten. :'D


    Ik zie dit niet zozeer als een probleem, aangezien ik het zelf ook doe, want als je elkaar graag aan wilt moedigen en supporten als schrijvers (en vrienden) is zo'n verkiezing als dit een redelijk goede optie om dat te doen.
    ;P


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Jotunheim schreef:
    (...)
    Trouwe lezers, blijkbaar. :'D
    Volgens mij was het vorig jaar wel aardig gelijk verdeeld, hoor. (:



    Owja! Ik zie dat het nu al aardig optrekt haha


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Koelbloedig schreef:
    (...)

    Ik zie dit niet zozeer als een probleem, aangezien ik het zelf ook doe, want als je elkaar graag aan wilt moedigen en supporten als schrijvers (en vrienden) is zo'n verkiezing als dit een redelijk goede optie om dat te doen.
    ;P


    Mee eens, maar..
    Ik vind het een beetje ten koste gaan van de kwaliteit als iedereen enkel z'n vrienden nomineert om een nominatie terug te krijgen. Ik vind dat je een verhaal nomineert omdat je het een goed verhaal vind, niet omdat de auteur je bff is


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Koelbloedig schreef:
    (...)

    Ik zie dit niet zozeer als een probleem, aangezien ik het zelf ook doe, want als je elkaar graag aan wilt moedigen en supporten als schrijvers (en vrienden) is zo'n verkiezing als dit een redelijk goede optie om dat te doen.
    ;P


    Hmm ja. Ik zie het toch niet echt als de beste gelegenheid om iemand te supporten. Dat was niet echt de opzet van deze verkiezing. :')

    Maar goed. Ik kan niemand natuurlijk iets kwalijk nemen, ik hoop alleen dat mensen gewoon hun favoriete verhalen opgeven en dat niet doen omdat ze het gevoel hebben dat ze sociaal verplicht zijn om degene te nomineren die hen heeft genomineerd en die ze misschien niet zouden hebben gekozen als ze niet hadden geweten dat iemand hun verhaal had aangeprijsd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jotunheim schreef:
    (...)

    Hmm ja. Ik zie het toch niet echt als de beste gelegenheid om iemand te supporten. Dat was niet echt de opzet van deze verkiezing. :')

    Maar goed. Ik kan niemand natuurlijk iets kwalijk nemen, ik hoop alleen dat mensen gewoon hun favoriete verhalen opgeven en dat niet doen omdat ze het gevoel hebben dat ze sociaal verplicht zijn om degene te nomineren die hen heeft genomineerd en die ze misschien niet zouden hebben gekozen als ze niet hadden geweten dat iemand hun verhaal had aangeprijsd.



    Ja tuurlijk! Je hebt ook helemaal gelijk hoor.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2015 - 0:26 ]


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...