• Omdat het vorig jaar een groot succes was, zou ik het dit jaar graag opnieuw willen doen. (:


    Op Quizlet staan honderden verhalen. Sommige hebben tientallen hoofdstukken, andere nog geen drie. Er staan steengoede verhalen, maar ook verhalen waar nog wel wat aan te sleutelen valt.
    Daarom heb ik het initiatief genomen om een verkiezing te houden voor het beste verhaal van Quizlet! Er zijn drie verschillende categorieën:
    - Fanfictie van bestaande mensen (zoals artiesten, acteurs en sporters)
    - Fanfictie van fictieve personages (uit boeken, series en films)
    - Onbekende Personen (hier komen dus alléén zelfbedachte personages in voor)


    Het is zover... de uitslag van de finale polls is bekend! Allemaal van harte gefeliciteerd! (:

    Bekende personen
    Op de eerste plaats... Slide, geschreven door freestyle, met 28 stemmen!
    Op de tweede plaats... Bitter Butterfly, geschreven door Iluna en Yellow Pages, geschreven door Horlinson, met 5 stemmen!
    Op de derde plaats... Catfish, geschreven door Infrared, met 4 stemmen!

    Fictieve personen
    Op de eerste plaats... Hunters, geschreven door Vikings, met 9 stemmen!
    Op de tweede plaats... The Second Principle of Magic, geschreven door Square, met 7 stemmen!
    Op de derde plaats... Crazy, geschreven door BIack, met 4 stemmen!

    Onbekende personen!
    Op de eerste plaats... Levenslang, geschreven door Sonder, met 10 stemmen!
    Op de tweede plaats... Leviathan, geschreven door Vikings, met 9 stemmen!
    Op de derde plaats... Observaties van een muurbloem, geschreven door niniwa1, met 8 stemmen!

    Tenslotte: ik heb deze verkiezing zelf op touw gezet, zij het met toestemming van de moderators. Het is dus geen verkiezing door die door de Quizletcrew zelf is georganiseerd!

    Verwante stories:
    De beste verhalen op Quizlet • 2014
    De beste verhalen op Quizlet • 2015

    Winnaars 2014:
    Bekende personen fanfictie: Dear Diary, geschreven door HarrysWife
    Fictieve personen fanfictie: Courage en Eclipse of Hearts, geschreven door Jotunheim
    Onbekende personen: The Doll Maker, geschreven door Twisty

    [ bericht aangepast op 5 juli 2016 - 21:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ook even mijn eigen favorieten opgeven dan maar:

    Titel + link: Hunters • Diaval
    Auteur: Jotunheim
    Categorie: Fanfictie fictieve personen.
    Subcategorie: Diaval / Maleficent
    Samenvatting:

    De vader van Alesana verdwijnt als er een klopjacht op Maleficent wordt geopend. Ze verlaat haar veilige thuishaven en vindt een doorgang naar de gevreesde Moren, een plek die toch niet zo duivels is als de wereld haar heeft doen geloven. Ondanks alle pracht die ze ontdekt, zijn er toch altijd ogen die haar in de gaten houden en blijkt dat Maleficent niet de enige is op wie jacht wordt gemaakt. Ze krijgt hulp van Diaval, een jongeman die de gedaante van een vogel kan aannemen, maar is zijn hulp voldoende om haar vader op te sporen en uit handen van haar mysterieuze achtervolgers te blijven?


    Titel + link: Oblivious | Harry Potter
    Auteur: Kern
    Categorie: Fanfictie fictieve personen.
    Subcategorie: Harry Potter
    Samenvatting:
    J.K. Rowling was de eerste dreuzel die het bestaan van Zweinstein ontdekte. Door verschillende mensen te interviewen en van alles te onderzoeken, heeft zij volledig uit gepluisd hoe de tovenaarswereld in elkaar steekt. Gebaseerd op die wereld heeft zij de jonge tovenaar Harry Potter bedacht en hem de hoofdrol gegeven in het verhaal waarin hij de strijd aangaat met zijn aartsvijand Voldemort.

    Doordat het boek is uitgegeven voordat de tovenaars er weet van hadden dat J.K. Rowling het schreef, kenden te veel dreuzels de tovenaarswereld om van hen allemaal het geheugen te wissen. In plaats daarvan hebben de tovenaars de hype zo groot gemaakt, dat het onmogelijk kon zijn dat de wereld echt bestond. Zij hebben geholpen de acht films te realiseren, maar op zo'n manier, dat het beeld dat zij de dreuzels voorhielden, niet in overeenstemming was met de werkelijke tovenaarswereld. Er werden bovendien beveiligingsmaatregelen getroffen: tovenaarskinderen werden afgezonderd van dreuzelkinderen, magische gebouwen werden met nóg meer spreuken beveiligd en bovenal werd en wordt er gezocht naar een manier om een massale vergetelheidsspreuk over alle dreuzels uit te spreken - en hoe moeten de vele boeken en films verdwijnen?

    Een team is opgezet om te kijken hoe dreuzels tegen de tovenaars wereld aankijken en hoe groot de schade zal zijn als hun herinneringen over Zweinstein worden verwijderd. In dit team zit Simon Cartwell, net afgestudeerd aan de tovenaarsuniversiteit en een groot talent. Simon is ambitieus en als groentje van het team wil hij zichzelf bewijzen door met dé oplossing te komen. Meer dan de rest mengt hij zich onder de dreuzels, vastberaden om de perfecte oplossing te verzinnen.

    Dat wordt echter een stuk lastiger als hij Brooke Palmer ontmoet, een enthousiaste, vrolijke dreuzel, maar bovenal een groot Harry Potter-fan. Dankzij haar leert hij zijn eigen wereld bekijken vanuit de dreuzelkant en komt hij erachter hoeveel invloed het verhaal van de Jongen Die Bleef Leven op de dreuzel-samenleving heeft gehad. Het wordt voor Simon steeds moeilijker om te bepalen wat het beste is - zeker als hij de ideale oplossing vindt om Harry Potter voor eens en voor altijd te laten verdwijnen...


    Titel + link: I'm not stupid! • Wolfstar
    Auteur: BIack
    Categorie: Fanfictie fictieve personen.
    Subcategorie: Wolfstar / Harry Potter
    Samenvatting:
    Sirius Black is the most popular boy at school and he hides two big secrets. When the chronically sick Remus Lupin turns up and becomes Sirius’ new tutor, slowly things change and secrets come out…


    Happy Birthday my Potter!

    Ik ben mijn all time favorite story gisteren vergeten te nomineren :X

    x. Titel + link: Ultraviolet | Harry Styles
    x. Auteur: kaleidoscoop
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfictie
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Harry Styles / One Direction (Bekende personen)
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen): Harry Styles is wereldberoemd, maar zijn roots niet vergeten. Althans, behalve zijn best vriendin, Violet. Al jaren hebben ze geen contact gehad, tot Violet's grote spijt. Maar wanneer Harry back in town is, lijkt het alsof het nooit anders is geweest, behalve voor de twee voormalige beste vrienden, die in het geheim veel meer waren dan gewoon twee beste vrienden.

    Ik ben slecht in samenvattingen, moest de auteur dit zien en het niet goed vinden, pls mail me dan even (:


    soul made of stardust and chaos.

    Abluvion schreef:
    Ik ben mijn all time favorite story gisteren vergeten te nomineren :X

    x. Titel + link: Ultraviolet | Harry Styles
    x. Auteur: kaleidoscoop
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfictie
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Harry Styles / One Direction (Bekende personen)
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen): Harry Styles is wereldberoemd, maar zijn roots niet vergeten. Althans, behalve zijn best vriendin, Violet. Al jaren hebben ze geen contact gehad, tot Violet's grote spijt. Maar wanneer Harry back in town is, lijkt het alsof het nooit anders is geweest, behalve voor de twee voormalige beste vrienden, die in het geheim veel meer waren dan gewoon twee beste vrienden.

    Ik ben slecht in samenvattingen, moest de auteur dit zien en het niet goed vinden, pls mail me dan even (:


    Deze wilde ik dus ook nog nomineren, maar ik zat ook vast met de omschrijving, haha. Ach ja, ik ben blij dat het toch gebeurd is (:


    We crave what we can't have.

    Alles is weer aangepast. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik begreep niet helemaal wanneer een verhaal opgegeven mocht worden en wanneer niet dus ik hoop dat de volgende hieraan voldoet


    x. Titel + link: Little Lion Man || Harry Styles
    x. Auteur: Kaleidoscoop
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfictie
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Harry Styles (one direction)
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):
    Ga ik aan de auteur vragen


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    x. Titel + link:
    Bevroren Watervalllen
    x. Auteur:
    Jotunheim
    x. Categorie: (Fanfictie of OP)
    Fanfictie
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?):
    Middle Earth/Silmarillion?
    x. Samenvatting
    Angmar en Jayne zijn uitzonderlijk. Niet alleen omdat ze een van de Dúnedain zijn, een ras dat superieur is aan alle andere menselijke volken in Midden Aarde, maar ook omdat ze een tweeling zijn, wat zeer ongebruikelijk is.
    Beiden zijn sterk van lichaam en geest, maar hun harten hebben de bijzondere aanleg om door het Duister gecorrumpeerd te worden. De magische krachten die ze hebben verkregen, kunnen ze voor twee zaken voorwenden … het Licht of de Duisternis.
    De onafscheidelijke tweeling komt voor een zware keuze te staan wanneer ze in heel Midden Aarde geroemd worden om hun bravoure. Kunnen ze hun verlangen naar macht en rijkdom temperen? Of raken ze zo erg van elkaar vervreemd dat ze hun wederhelft verliezen?

    x. Titel + link:
    The Mystery Behind the Mask
    x. Auteur:
    Starlord
    x. Categorie: (Fanfictie of OP)
    Fanfictie
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?):
    Harry Potter
    x. Samenvatting
    Masquerades, precursors of theatre as we know it, where a source of chaos. They cloaked conspiracy, treachery, murder and mystery. Well, I'm something like that. A mystery cloaked by a mask. A secret hidden in the shadows. I'm The Mystery Behind the Mask.

    En over de rest denk ik nog eens na c:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ronan schreef:
    x. Titel + link:
    The Mystery Behind the Mask
    x. Auteur:
    Starlord
    x. Categorie: (Fanfictie of OP)
    Fanfictie
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?):
    Harry Potter
    x. Samenvatting
    Masquerades, precursors of theatre as we know it, where a source of chaos. They cloaked conspiracy, treachery, murder and mystery. Well, I'm something like that. A mystery cloaked by a mask. A secret hidden in the shadows. I'm The Mystery Behind the Mask.

    En over de rest denk ik nog eens na c:


    Oh wauw dankjewel ^^ (de username combi is weer geweldig hahaha).

    Als ik een laptop tot mijn beschikking heb zal ik nog wel even de echte samenvatting plaatsen c;


    Happy Birthday my Potter!

    GusWaters schreef:
    Ik begreep niet helemaal wanneer een verhaal opgegeven mocht worden en wanneer niet dus ik hoop dat de volgende hieraan voldoet



    De criteria staan in de beginpost. Het verhaal moet vijf hoofdstukken hebben en er moet de afgelopen twaalf maanden nog aan zijn geschreven. Dat geldt voor de story die jij hebt opgegeven, dus dat is prima. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik wilde graag nog een verhaal nomineren!
    x. Titel + link: You've got a way with me - Lucius Malfoy
    x. Auteur: MiladyPancakes
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfic
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Harry Pottee
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen): Hmm, er staat nog niet echt een samenvatting bij, en het omschrijven laat ik wel aan de auteur over.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2015 - 18:02 ]


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    -

    [ bericht aangepast op 16 aug 2015 - 18:12 ]


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Starlord schreef:
    (...)

    Oh wauw dankjewel ^^ (de username combi is weer geweldig hahaha).

    Als ik een laptop tot mijn beschikking heb zal ik nog wel even de echte samenvatting plaatsen c;


    Hehe, ik dacht de nominatie snel nu nog te doen want binnenkort kan ik mijn username weer veranderen en dan zou het niet meer zo goed matchen


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    x. Titel + link: SummerThing! • 5SOS
    x. Auteur: infrared
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfictie
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): 5 Seconds of Summer
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):
    You stole my heart,
    We had a summerthing.
    And I told my heart,
    It was just a summerthing.


    Great. We're all bloody inspired.

    Ik wilde alvast twee story's nomineren

    x. Titel + link: The Bitter and the Sweet || Zayn or Harry
    x. Auteur: Understood
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfictie
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): One Direction
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen): (ik heb deze zelf alvast aan de auteur gevraagd, zie nu dat dat niet de bedoeling was?) Morgan Grove heeft een leven waarin alles haar voor de wind gaat. Rijke ouders, veel vrienden en goede cijfers. Ze beseft het misschien zelf niet maar in veel opzichten heeft ze het maar makkelijk gehad. Ze is er nog nooit op gewezen dat het ook anders kan, niet bewust in ieder geval. Wanneer Zayn in haar leven verschijnt, wijst hij haar er op dat ze maar een rijkeluiskindje is en dat ze nooit zal weten hoe de echte wereld er uit ziet. Eerst vind ze hem maar een arrogante zak, maar na verloop van tijd leidt hij haar toch af van haar crush Harry.

    Harry Styles gaat sinds een aantal maanden naar dezelfde school, zij het een klas hoger. Ook hij heeft rijke ouders, bij hem zorgt dat echter voor de druk van verantwoording op zijn schouders en het besef dat een eventuele volgende verhuizing hem weer ergens anders heen zal leiden. Ondanks dat laatste laat hij zich toch in verleiding brengen door Morgan. Het zou zo mooi kunnen zijn, zou hij in staat zijn zichzelf helemaal te geven en er gewoon voor te gaan.

    Zayn Malik is een rebel, zoals meerdere mensen hem zo vaak kwaad noemen. Zodra hij oud genoeg was is hij op zichzelf gegaan en sindsdien heeft hij iedere cent meerdere keren om moeten draaien. Zijn leven is een aaneenrijging van teleurstellingen, negen van de tien keer veroorzaakt door zijn eigen ongeduldige, onstuimige zelf. Hij is een eenling, houdt zichzelf voor dat hij beter af is wanneer hij alleen is. Op die manier kan hij ook niemand dan zichzelf teleurstellen.

    Morgan komt in hevige tweestrijd door de zo verschillende jongens en lijkt geen keuze te kunnen maken. Lukt het gaar uiteindelijk te kiezen of neemt een van hen het heft in eigen handen?

    x. Titel + link: Royal Blood | N. Horan
    x. Auteur: STYLINSANE
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfictie
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): One Direction
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen): (ik heb deze zelf alvast aan de auteur gevraagd, zie nu dat dat niet de bedoeling was?) Sophia Elizabeth Eleanor Stark is een meisje die opgroeit binnen de kasteelmuren van Wales. Ze leeft in het jaar 1975. Haar beste vriend, Lord Niall James Horan, heeft ze een aantal jaar niet gezien. Dit veranderd echter zodra ze word uitgehuwelijkt aan zijn broer, Lord Greg Horan. Sophia heeft niet veel keus: er word van haar verwacht dat ze aan de eisen voldoet. Ze verhuist naar Ierland om de bruiloft door te zetten, maar langzamerhand ontdekt ze steeds meer negatieve dingen over Greg die haar niet aanstaan.


    I just wanna watch you when you take it off

    x. Titel + link: Leviathan
    x. Auteur: Jotunheim
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) OP
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): avontuur
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):

    Nadat de vrome, vredelievende Maerwynn haar ouders aan de dood heeft moeten afstaan, staat haar lang vermiste broer opeens voor haar neus. Na al die jaren wil hij opeens de grote broer uithangen en vertrouwt hij haar zijn grootste geheim toe: hij is een zeerover.

    Hij neemt Maerwynn mee op avontuur, waar ze omringd wordt door mannen die alle mogelijke Godsgeboden overtreden. Tijdens haar reis komt ze angstaanjagende gevaren onder ogen, kost het haar de grootste moeite om haar onschuld te bewaren en verliest ze haar hart aan een man die niet bepaald godvrezend is… Lukt het haar om een weg te vinden tussen alle tegenstrijdige moralen of verliest ze zichzelf in een wereld van bloeddorst, hebzucht en wellust?


    x. Titel + link: So Far Away
    x. Auteur: Jotunheim
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfictie fictieve personen
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): the hobbit
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):
    Met gebroken harten moeten Dis en Thorin zien te overleven in een meedogenloze, wrede wereld. Alles zijn ze kwijtgeraakt.
    Thorin heeft zijn grootvader, zwager en broertje zien sterven op het slagveld. Hij heeft zijn stad in as zien veranderen. Zijn vader is van de aardbodem verdwenen en een moordzuchtige ork jaagt op hem, vastbesloten hem en zijn zus uit te roeien.
    Dis heeft haar man moeten afstaan aan de dood en blijft met twee jonge kinderen achter. Vrienden en familieleden heeft ze niet die haar te hulp kunnen schieten, behalve Thorin.

    De twee slaan op de vlucht nadat de orks Moria hebben ingenomen en zoeken verwoed naar een nieuwe thuishaven. Ze belanden uiteindelijk in een prachtig oord, waar ze onverwacht onderdak krijgen aangeboden. Dis is blij dat ze haar kinderen een veilige haven kan bieden, maar ze kan haar terneergeslagen gedachten niet van zich afzetten, zeker niet wanneer Thorin haar achter laat om hun vader te zoeken. Ze wordt opnieuw verliefd op een man, de enige die ze vertrouwt, maar niet in haar wereld past, waar enkel ellende de boventoon voert. Dis staat voor een duivels dilemma, waarin ze moet kiezen tussen de veiligheid van haar eigen zonen en het welzijn van het volk dat haar opgenomen heeft.


    x. Titel + link: The Second Principle of Magic
    x. Auteur: Square
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfictie fictieve personen
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Harry Potter
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):
    Ook wel bekend als “Percy is een alleenstaande vader en zijn bemoeial van een dochter is vastbesloten hem te koppelen aan haar knappe basisschoolleraar (wat eigenlijk heel misschien al niet meer nodig is)”-AU. Bevat ijsberen die geen zonnebrillen dragen, chocokikkers die op een creatieve manier gebruikt worden bij het bakken en het schoolreisje van de eeuw. Je bent gewaarschuwd.


    x. Titel + link: The Perfect Brew for Butterflies
    x. Auteur: Wiarda
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfictie fictieve personen
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Harry Potter
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):
    Het jaar is 2006. Oliver Wood is de bekendste speler van Puddlemere United, maar is noodgedwongen gedegradeerd tot reclamebord en barman bij de Leaky Cauldron. Een baan die bij lange na niet op kan tegen zijn vorige carrière - tot Percy Weasley de pub en zijn leven weer binnen komt stappen.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    x. Titel + link: Agony • Concealed memories || Thranduil
    x. Auteur: Koelbloedig & Laleah
    x. Categorie: Fanfictie
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Thranduil
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):
    Toen een duisternis zich over Het Groene Woud verspreidde, vertrok het geluk uit het rijk. Het eens zo levenslustige volkje, verschool zich nu achter de muren van het koninkrijk. Het woud groeide uit tot een sombere en onbehaaglijke plek.
    De andere rijken verdachten Thranduil ervan te zijn verbitterd door de terugkeer van Sauron, de groeiende verduistering van zijn rijk en de overheersing van de kinderen van Shelob in zijn woud, maar niets is minder waar. Er was een andere reden dat Thranduil de lust in het leven had verloren. Een reden waarover niemand durfde te spreken en dit door de jaren heen ook niet deed. Omdat men er niet meer over sprak, vervaagde de herinneringen van vroeger. Men was vergeten hoe Thranduil eens was, een genieter van het leven en een liefhebber van zijn koninkrijk. De herinneringen gingen in teniet en men dacht er niet meer over na. Niemand meer, behalve Thranduil. Dit is het verhaal over Thranduil en de verborgen herinneringen, die hij verstopte in het diepste van zijn ziel. Een pijn dat zijn hart heeft gekrengd. Een pijn dat met geen beter woord beschreven kan worden; 'Zielenpijn.'


    Hard Work. Tolerance. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff No Matter What They Say.