• Omdat het vorig jaar een groot succes was, zou ik het dit jaar graag opnieuw willen doen. (:


    Op Quizlet staan honderden verhalen. Sommige hebben tientallen hoofdstukken, andere nog geen drie. Er staan steengoede verhalen, maar ook verhalen waar nog wel wat aan te sleutelen valt.
    Daarom heb ik het initiatief genomen om een verkiezing te houden voor het beste verhaal van Quizlet! Er zijn drie verschillende categorieën:
    - Fanfictie van bestaande mensen (zoals artiesten, acteurs en sporters)
    - Fanfictie van fictieve personages (uit boeken, series en films)
    - Onbekende Personen (hier komen dus alléén zelfbedachte personages in voor)


    Het is zover... de uitslag van de finale polls is bekend! Allemaal van harte gefeliciteerd! (:

    Bekende personen
    Op de eerste plaats... Slide, geschreven door freestyle, met 28 stemmen!
    Op de tweede plaats... Bitter Butterfly, geschreven door Iluna en Yellow Pages, geschreven door Horlinson, met 5 stemmen!
    Op de derde plaats... Catfish, geschreven door Infrared, met 4 stemmen!

    Fictieve personen
    Op de eerste plaats... Hunters, geschreven door Vikings, met 9 stemmen!
    Op de tweede plaats... The Second Principle of Magic, geschreven door Square, met 7 stemmen!
    Op de derde plaats... Crazy, geschreven door BIack, met 4 stemmen!

    Onbekende personen!
    Op de eerste plaats... Levenslang, geschreven door Sonder, met 10 stemmen!
    Op de tweede plaats... Leviathan, geschreven door Vikings, met 9 stemmen!
    Op de derde plaats... Observaties van een muurbloem, geschreven door niniwa1, met 8 stemmen!

    Tenslotte: ik heb deze verkiezing zelf op touw gezet, zij het met toestemming van de moderators. Het is dus geen verkiezing door die door de Quizletcrew zelf is georganiseerd!

    Verwante stories:
    De beste verhalen op Quizlet • 2014
    De beste verhalen op Quizlet • 2015

    Winnaars 2014:
    Bekende personen fanfictie: Dear Diary, geschreven door HarrysWife
    Fictieve personen fanfictie: Courage en Eclipse of Hearts, geschreven door Jotunheim
    Onbekende personen: The Doll Maker, geschreven door Twisty

    [ bericht aangepast op 5 juli 2016 - 21:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alles is weer up to date. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    x. Titel + link: What if we never met? #Harry Styles
    x. Auteur: aylatjuhh
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfictie
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Harry Styles
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen): Doordat je voor Zayn opkomt tijdens een interview, trek je de aandacht van de jongens.
    Dat ene moment dat jij de woorden uitsprak, zou wel eens life changing kunnen zijn. But what if we never met?..


    "We lose ourselves in books, we find ourselves there too."

    x. Titel + link: OP — Stille Gedachten
    x. Auteur: Morticia
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) OP
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Drama
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen): Jarenlang is Eden het lachertje geweest van vele pesterijen, waar ze meerdere malen te schande werd gezet. Hierdoor heeft ze haar middelbare schooltijd als einzelgänger doorgezet, omdat ze niet eens als buitenstaander gezien werd. Het waren donkere dagen voor de tiener, niet enkel de fysieke pijn werd op een gegeven punt teveel, maar tevens de mentale.
    Hedendaags voelt ze zich eindelijk gelukkig; Eden heeft een beroep als beginnende, succesvolle kunstenares, ze heeft een liefdevolle familie en bovenop dat heeft ze eveneens de man van haar dromen ontmoet. Het leven kan er niet beter voor haar uitzien! Echter zijn er een aantal dingen die ze niet van haar man – Elijah – weet, geheimen die hij ten alle kosten voor zich probeert te houden. Want als de jonge vrouw erachter komt, zal ze er dan mee kunnen leven wie haar verloofde daadwerkelijk is? Of worden de littekens van vroeger opengehaald en wordt hun relatie op de proef gesteld?

    x. Titel + link: De doornen van Rose
    x. Auteur: Lolicia
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) OP
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Drama
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen): Overgewicht, maar goedhartige, Amelia trouwde met een man waarvan de familie het goed te doen heeft. Geld om te spenderen, kleren tot overvloed en een huis waarin je genoeg plek hebt. Maar haar man, Luke, heeft de afgelopen zeven jaar in Duitsland voor zijn bedrijf doorgebracht en Amelia woont met zijn moeder en zuster samen, die haar slecht behandelen.
    Amelia is erachter gekomen dat Luke een affaire heeft met een bekende omroeper Aileen en hij vraagt om een scheiding. Een hart gevuld met woede, maar vooral verdriet rijdt ze weg van het huis. Haar auto raakt echter in een klif. Iedereen gaat ervan uit dat Amelia zelfmoord heeft gepleegd en woont haar begrafenis bij – niet wetende dat ze nog leeft.
    Om wraak te nemen tegen degenen die haar onrecht hebben aangedaan, smeekt Amelia Josiah, een bekende plastische chirurg van de televisie show 'extreme-makeover', om haar te transformeren. Met tegenzin stemt hij in, vanwege zijn eigen bijbedoelingen.
    Na het gewichtsverlies en de plastische chirurgie komt Amelia er als een verbluffende, mooie vrouw uit en begint ze haar nieuwe leven met een andere naam, Rose – maar vooral om wraak te nemen. Met Josiah als haar coach regelt ze ervoor dat de bruiloft van Aileen en Luke op de klippen valt.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2015 - 13:39 ]


    26 - 02 - '16

    Zouden jullie de opmaak zo willen laten en het niet willen dik drukken? Dan moet ik de codes steeds weer weghalen voor in de story. [A]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jotunheim schreef:
    Zouden jullie de opmaak zo willen laten en het niet willen dik drukken? Dan moet ik de codes steeds weer weghalen voor in de story. [A]


    Als de mijne er nog niet in staat, kan ik het voor je aanpassen als je wil


    26 - 02 - '16

    Bedankt. (:
    Scheelt toch wel weer hehe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    x. Titel + link: Observaties van een Muurbloem
    x. Auteur: Niniwa1
    x. Categorie: OP
    x. Subcategorie: Romantiek
    x. Samenvatting: Dit laat ik wel over aan Nina ^^


    “A queen will always turn pain into power.”

    Ik weet niet of ik het moet door geven, maar Halseys is nu Moroles.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    x. Titel + link: Trust • Harry E. Styles
    x. Auteur: Picturesque
    x. Categorie: (Fanfictie of OP) Fanfictie
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?): Harry Styles van One Direction
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):
    Where Harry is a college guy and has two best friends whom he shares everything with until one day his life gets this turn and he finds himself taking care of his three year old half sister.

    [ bericht aangepast op 18 aug 2015 - 1:31 ]

    Starlord schreef:
    Ook even mijn eigen favorieten opgeven dan maar:

    Titel + link: Hunters • Diaval
    Auteur: Jotunheim
    Categorie: Fanfictie fictieve personen.
    Subcategorie: Diaval / Maleficent
    Samenvatting:
    De vader van Alesana verdwijnt als er een klopjacht op Maleficent wordt geopend. Ze verlaat haar veilige thuishaven en vindt een doorgang naar de gevreesde Moren, een plek die toch niet zo duivels is als de wereld haar heeft doen geloven. Ondanks alle pracht die ze ontdekt, zijn er toch altijd ogen die haar in de gaten houden en blijkt dat Maleficent niet de enige is op wie jacht wordt gemaakt. Ze krijgt hulp van Diaval, een jongeman die de gedaante van een vogel kan aannemen, maar is zijn hulp voldoende om haar vader op te sporen en uit handen van haar mysterieuze achtervolgers te blijven?


    Titel + link: Oblivious | Harry Potter
    Auteur: Kern
    Categorie: Fanfictie fictieve personen.
    Subcategorie: Harry Potter
    Samenvatting:
    J.K. Rowling was de eerste dreuzel die het bestaan van Zweinstein ontdekte. Door verschillende mensen te interviewen en van alles te onderzoeken, heeft zij volledig uit gepluisd hoe de tovenaarswereld in elkaar steekt. Gebaseerd op die wereld heeft zij de jonge tovenaar Harry Potter bedacht en hem de hoofdrol gegeven in het verhaal waarin hij de strijd aangaat met zijn aartsvijand Voldemort.

    Doordat het boek is uitgegeven voordat de tovenaars er weet van hadden dat J.K. Rowling het schreef, kenden te veel dreuzels de tovenaarswereld om van hen allemaal het geheugen te wissen. In plaats daarvan hebben de tovenaars de hype zo groot gemaakt, dat het onmogelijk kon zijn dat de wereld echt bestond. Zij hebben geholpen de acht films te realiseren, maar op zo'n manier, dat het beeld dat zij de dreuzels voorhielden, niet in overeenstemming was met de werkelijke tovenaarswereld. Er werden bovendien beveiligingsmaatregelen getroffen: tovenaarskinderen werden afgezonderd van dreuzelkinderen, magische gebouwen werden met nóg meer spreuken beveiligd en bovenal werd en wordt er gezocht naar een manier om een massale vergetelheidsspreuk over alle dreuzels uit te spreken - en hoe moeten de vele boeken en films verdwijnen?

    Een team is opgezet om te kijken hoe dreuzels tegen de tovenaars wereld aankijken en hoe groot de schade zal zijn als hun herinneringen over Zweinstein worden verwijderd. In dit team zit Simon Cartwell, net afgestudeerd aan de tovenaarsuniversiteit en een groot talent. Simon is ambitieus en als groentje van het team wil hij zichzelf bewijzen door met dé oplossing te komen. Meer dan de rest mengt hij zich onder de dreuzels, vastberaden om de perfecte oplossing te verzinnen.

    Dat wordt echter een stuk lastiger als hij Brooke Palmer ontmoet, een enthousiaste, vrolijke dreuzel, maar bovenal een groot Harry Potter-fan. Dankzij haar leert hij zijn eigen wereld bekijken vanuit de dreuzelkant en komt hij erachter hoeveel invloed het verhaal van de Jongen Die Bleef Leven op de dreuzel-samenleving heeft gehad. Het wordt voor Simon steeds moeilijker om te bepalen wat het beste is - zeker als hij de ideale oplossing vindt om Harry Potter voor eens en voor altijd te laten verdwijnen...


    Titel + link: I'm not stupid! • Wolfstar
    Auteur: BIack
    Categorie: Fanfictie fictieve personen.
    Subcategorie: Wolfstar / Harry Potter
    Samenvatting:
    Sirius Black is the most popular boy at school and he hides two big secrets. When the chronically sick Remus Lupin turns up and becomes Sirius’ new tutor, slowly things change and secrets come out…

    Awhieee thank you ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    x. Titel + link:
    Zal ik winnen? ~ de Hongerspelen
    x. Auteur:
    Daffie123
    x. Categorie:
    Fanfictie Fictieve personen/onderwerpen
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?):
    De Hongerspelen
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):
    Raikon is een jongen uit district 10. Zijn moeder is overleden, en daar zit hij nog mee. Hij heeft stemmingswisselingen en daarom heeft hij van zijn vader een paard gekregen met de naam Nacht.
    Kan hij terug komen om voor zíjn paard te zorgen?
    Zal hij ooit terugkomen?
    Of zal hij ook overlijden, net als zijn moeder?

    6 letters
    1 naam
    Die ervoor kan zorgen dat hij straks niet meer is dan een naam
    Een naam zonder eigenaar

    [ bericht aangepast op 18 aug 2015 - 20:44 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Aww, dankjewel B0B, dat je mijn verhaal hebt genomineerd. Ik had gisteren het berichtje van Jutenheim al opgemerkt, maar was vergeten te antwoorden en even druk bezig. Toch wil ik je hier even vertellen dat ik het erg lief van je vindt! c: Ookal schrijf ik er al een tijdje niet aan, maar ik waardeer je lieve gebaar.

    [ bericht aangepast op 18 aug 2015 - 12:38 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    Aww, dankjewel B0B, dat je mijn verhaal hebt genomineerd. Ik had gisteren het berichtje van Jutenheim al opgemerkt, maar was vergeten te antwoorden en even druk bezig. Toch wil ik je hier even vertellen dat ik het erg lief van je vindt! c: Ookal schrijf ik er al een tijdje niet aan, maar ik waardeer je lieve gebaar.


    Graag gedaan c;


    26 - 02 - '16

    x. Titel + link:
    Gifts of Houses
    x. Auteur:
    LordFantasy
    x. Categorie: (Fanfictie of OP)
    OP
    x. Subcategorie (welke artiest of boek? Welk hoofdgenre bij een OP?):
    Fantasy
    x. Samenvatting (als deze op de voorpagina staat, de auteur mag deze zelf ook indienen):
    Een rustige, vredige wereld, genaamd Northwick, wordt bewoond door tientallen verschillende families met verschillende gaven, waarmee zij hun huis mee vertegenwoordigen. Elke familie beheerst één stad, waarbij inwoners het recht hebben om zelf te kiezen bij welke familie ze willen horen.
    Wanneer er vroeger een huis machtiger werd dan de andere, greep de wereldleider, de Lord of Black and White, samen met de magiërs der elementen in, zodat de macht van de familie weer terug naar het gemiddelde werd gebracht.
    Dit allemaal om een oorlog te voorkomen.
    Vroeger was Northwick een vredige wereld waarbij de families ieder hun eigen aandeel hadden in de samenleving.
    Maar met de moord op de wereldleider en de verdwijning van zijn beschermers, is hier verandering in gekomen.
    Een grote oorlog breekt uit waarbij iedere familie een eigen kijk op de gaven heeft.
    Het evenwicht tussen de families gaat verloren en de gaven der huizen worden ingezet als moordlustige strijdkrachten.


    En de strijd der huizen, begint....

    [ bericht aangepast op 18 aug 2015 - 20:40 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    x. Titel + link: 5 seconds of summer - Calum Hood
    x. Auteur: CHoodsgirl
    x. Categorie: Fanfiction
    x. Subcategorie: 5 Seconds of Summer/Calum Hood
    x. Samenvatting: "Abrianna is het vijfde lid van 5 Seconds of Summer, maar als enigste meisje in de band is het niet altijd even gemakkelijk. Zeker niet wanneer er gevoelens in het spel komen."


    A friend is a gift whose worth cannot be measured, except by the heart