• Omdat ik zonet zag dat voor regio noord in Nederland (als ik me niet vergis, want ik ben niet helemaal mee met die regio's ^^) morgen school alweer begint, dacht ik dat het fijn was om een topic aan te maken voor het begin van het schooljaar: Hoe was de eerste schooldag? Hoe verliep alles? Hebben jullie een fijne klas? En tot wanneer hebben jullie allemaal (indien jullie niet morgen weer naar school moeten) vakantie? Bij ons duurt-ie tot en met 31 augustus. c:


    However, heel veel succes aan alle mensen die morgen weer beginnen!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Beginnen met bestuursrecht en je weet gelijk weer waarom je zo van vakantie houdt.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Lawl eerste schooldag achter de rug :'D en al meteen huiswerk en geplande testen, yeah. That's why we luv school so much.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    En nu begrijp ik weer waarom ik dacht dat de administratie + directie van mijn school een bende ongeschoolde mensen zijn.
    Ik begrijp ook niet hoe het kan dat zo'n achterlijke vent onderdirecteur kan worden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik kan oprecht zeggen dat vandaag meeviel. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik heb alleen donderdag introductie, maar ik moet wel 26 boeken mee zien te nemen met de bus, fiets en trein


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb nog 21 dagen vakantie :3


    Mhm?

    Ik had vorige week mijn eerste weekje. Twee dagen school en drie dagen stage..
    Stage is echt kut, word echt behandelt als een typische stagair, rotklusjes en dat terwijl ik echt mijn best doe en zoveel mogelijk wil helpen en alles... maar na een half jaar mag ik nog niets meer dan helpen met de manege & uitmesten, vegen en opruimen al die dingen... binnenkort waarschijnlijk naar een nieuw stageadres gelukkig..
    Maar goed, mijn klas is leuk. Beter dan vorig jaar (vet veel ruzie en alles, maar alles is achterwegen gelaten nu gelukkig. We kunnen weer normaal met elkaar omgaan.
    Doe inmiddels mijn tweede jaar paardenhouderij namelijk haha.


    Little do you know

    Ik had vandaag mijn eerste dag. Gelukkig zit ik bij een goede vriendin van me, maar voor de rest voelen wij ons niet bepaald thuis. Het is 5VWO en iedereen komt van verschillende richtingen. De helft komt niet van 4VWO, maar van 5VWO en is dus blijven zitten, of komt van 5HAVO, zoals ik en mijn vriendin, samen met nog vier anderen. Die mensen van 5HAVO zaten allemaal bij elkaar in de klas, maar mijn vriendin en ik zaten in de andere klas, dus daar vallen we een beetje buiten. Voor de rest zijn de zittenblijvers vooral drukke jongens, die in 5VWO vorig jaar al een hecht groepje waren en de mensen van 4VWO zijn over het algemeen saai :') vooral die meisjes, moet ik eerlijk zeggen.
    Iedereen is weg en wij zijn alleen nog over. Dat is zo raar om te beseffen, dat je niet zomaar je beste vriendin meer door de gangen ziet lopen, maar het komt wel goed. Heb er vertrouwen in haha (:
    Alleen een beetje wennen ^^


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Goed, vandaag van 8.30 - 16.55

    De jongen naast me was in slaap gevallen tijdens het laatste lesuur. Snap ik, iedereen was moe. Want als je lunchpauze om 11.00 is en je daarna tot 16.55 geen pauze meer hebt...

    Maar ik was dus 17.30 thuis, 18.00 moest ik op het voetbalveld staan. Ik kon pas om 19.30 avondeten. En daarna nog heerlijk huiswerk maken. En ik hoor nu al een kwartier te slapen, oeps.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik begin morgen pas, en donderdag starten mijn lessen weer. Meteen tot kwart over zes in de avond. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb morgen introductie en boeken ophalen en ik ben zo zenuwwachtig, dit is mijn vierde middelbare school en ik ben zo bang dat het weer mis gaat.

    Maar daar tegenover heb ik nog wel rven uitstel van mijn eerste echte lesdag omdat ik eerst nog op reis ga.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Zucht, eerste echte schooldag en ik zit nu alweer in die sleur. Saaie dagen en eindeloos veel huiswerk, geen idee hoe ik dit jaar leuker moet maken.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik had vandaag mijn eerste college en het was echt dood saai. Eerst een uur kennis maken en daarna een uur luisteren naar waarom je tijdens een onderzoek schrijfleesdenkt, wat pure logica was. Oftewel niks geleerd. Oh en we werden behandeld als inhandelbare middelbare scholieren. Like het is de uni. Ugh -_-


    Happy Birthday my Potter!

    Ik had echt een pechdag vandaag. Mijn bus had vertraging, daardoor miste ik mijn andere bus. Toen moest ik een kwartier lopen en was ik kletsnat door de regen. Uiteindelijk was ik een halfuur te laat . Toen kreeg ik zoveel boeken dat ik ze amper kon dragen en die moet ik nu nog allemaal gaan kaften.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik ben er nu al helemaal klaar mee. Drie kwart van mijn vakken vind ik echt verschrikkelijk, waaronder ondernemen plus loopbaan en burgerschap. Bij dat tweede vak praten we alleen maar over politiek en volgens geeft bijna niemand in mijn klas om de politiek. Als iemand het zo interessant vond, dan was hij of zij wel politicologie gaan studeren. En dan vindt de docent het gek dat we niet echt meedoen in de les.
    Voor ondernemen moeten we een ondernemersplan maken over een eigen bedrijf. Ik wil niet eens een eigen bedrijf beginnen, dus waarom moet ik dat dan schrijven.
    En het vreemdste van allemaal is dat de tweedejaars dezelfde vakken krijgen als wij derdejaars en wij moeten dit jaar ook nog eens examen doen, die tweedejaars niet. Het lijkt me dat wij net zoals de vierdejaars ook examentraining moeten krijgen, maar nee hoor. Wij moeten nog de drie kerntaken examineren en nog wat Engels en Nederlands toetsen maken en we moeten ook nog eens op stage van januari tot april. Als we klaar zijn met onze stage is het ook nog eens zo dat we maar drie weken hebben, inclusief de meivakantie, tot we onze vormgevingsexamens gaan maken. Wat die examens inhouden heb ik dan weer geen idee van.
    Het ROC weet gewoon niet wat ze aanmoeten met de eerste klas die de opleiding in drie jaar afrond in plaats van vier.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."