• Omdat ik zonet zag dat voor regio noord in Nederland (als ik me niet vergis, want ik ben niet helemaal mee met die regio's ^^) morgen school alweer begint, dacht ik dat het fijn was om een topic aan te maken voor het begin van het schooljaar: Hoe was de eerste schooldag? Hoe verliep alles? Hebben jullie een fijne klas? En tot wanneer hebben jullie allemaal (indien jullie niet morgen weer naar school moeten) vakantie? Bij ons duurt-ie tot en met 31 augustus. c:


    However, heel veel succes aan alle mensen die morgen weer beginnen!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik moet pas op 2 september terug naar school, maar ik ben nu al bloednerveus. Ik heb geen idee hoe de klasschikking wordt en ik vrees dat ik voor bijna geen enkel vak bij mensen ga zitten waar ik me bij op mijn gemak voel. :/


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Backbiter schreef:
    (...)

    Thanks c: Dit schooljaar misschien voor mijn B1 c: Al moet ik zeker nog wel wat op schrijf en spreekvaardigheid gaan oefenen.. (of gewoonweg mijn woordenschat Frans, hehe)


    Hahaha dat komt goed! Franse films kijken en van die oefen schrijftaken doen. Lukt wel (:
    Ik baal dat ik DELF vorig jaar niet gedaan had, want het was me waarschijnlijk wel gelukt xd. Dit jaar dan misschien (: alleen is honderd euro best wel veel als inschrijfgeld haha.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Hahaha dat komt goed! Franse films kijken en van die oefen schrijftaken doen. Lukt wel (:
    Ik baal dat ik DELF vorig jaar niet gedaan had, want het was me waarschijnlijk wel gelukt xd. Dit jaar dan misschien (: alleen is honderd euro best wel veel als inschrijfgeld haha.


    Nee, ik moet het spreken, niet luisteren x) Alleen spreekt niemand in mn familie ook maar een woord Frans, wat niet echt handig js.
    Ja, snap ik. Hier betaald school het, wat best wel chill is :3


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    (...)

    Nee, ik moet het spreken, niet luisteren x) Alleen spreekt niemand in mn familie ook maar een woord Frans, wat niet echt handig js.
    Ja, snap ik. Hier betaald school het, wat best wel chill is :3


    Maar om je woordenschat te vergroten, kan dat wel helpen haha (:
    Althans dat dacht ik altijd :') voor mij hielp het wel haha. Je kunt ook tegen een vriendin praten ofzo.
    Oehh dat is indd heel chill ja :o


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    (...)

    Maar om je woordenschat te vergroten, kan dat wel helpen haha (:
    Althans dat dacht ik altijd :') voor mij hielp het wel haha. Je kunt ook tegen een vriendin praten ofzo.
    Oehh dat is indd heel chill ja :o


    Naah, bij mij helpt dat niet zo. Het is hem bij mij namelijk vaak dat ik de context wel begrijp en me niet blind staar op wat woordjes x)
    Als die goed zouden zijn in Frans x) Iedereen verklaard me voor gek ofzo dat ik Frans volg. De rest van mn klas zit nu ook op A2 dus daar heb ik wss ook weinig aan :/


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Il faut essayer de parler et d'écouter le français - c'est le plus important élément d'apprendre une langue. (= Nee, echt, hoe meer je een taal gewoon probeert te spreken, lezen of beluisteren, hoe sneller je vordert. Veel meer dan als je gewoon wat grammatica en woordjes blokt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Baelor schreef:
    Il faut essayer de parler et d'écouter le français - c'est le plus important élément d'apprendre une langue. (= Nee, echt, hoe meer je een taal gewoon probeert te spreken, lezen of beluisteren, hoe sneller je vordert. Veel meer dan als je gewoon wat grammatica en woordjes blokt.


    Mee eens, alleen loop ik er gewoon echt op vast dat er zat woorden zijn die ik niet ken (en omdat ik thuis spreekvaardigheid dan niet kan oefenen helpt ook niet echt mee, helaass.) Maar okay, dit jaar gaan we in de les wel gewoon weer oefenen, dus dat scheelt wel weer c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    (...)

    Mee eens, alleen loop ik er gewoon echt op vast dat er zat woorden zijn die ik niet ken (en omdat ik thuis spreekvaardigheid dan niet kan oefenen helpt ook niet echt mee, helaass.) Maar okay, dit jaar gaan we in de les wel gewoon weer oefenen, dus dat scheelt wel weer c:


    Dat is inderdaad niet zo praktisch, neen - ik heb het geluk dat mijn stiefmoeder van origine Waals is en dat mijn stiefvader net zo goed Frans spreekt als een Waal, maar het moet inderdaad niet simpel zijn als niemand een woord Frans spreek om het dan te oefenen. Succes!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben gisteren op excursie geweest met mijn klas naar het Stedelijk Museum, maar ik ben er nog niet helemaal achter wie er nou wel en niet in mijn klas. Sommige klassen waren te groot en waren in verschillende groepen ingedeeld voor de rondleiding.
    Ik vond de werken die ik in het museum hingen vrij interessant, maar het was wel jammer dat het een rondleiding was en je dus eigenlijk alleen de dingen ziet die de rondleider wilt dat je ziet terwijl jij juist andere dingen wil bekijken. Waarschijnlijk heb ik dan nog niet eens de helft van alles dat in het museum hing gezien.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Het lijkt erop dat ik overga! De kans is nu groter geworden dat ik eindelijk een tweede jaars Game Art student word! : D


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Muuuuuh, heel onze klas is in stukjes gehakt. Ze hebben steeds 3/4 studenten gepakt en bij andere klassen gestopt. I'm not amused.


    Tell me about it, stud.

    Oh nou ben ik toch even benieuwd, naar welk jaar/niveau gaan jullie?

    Ik zelf Gymnasium 4, CM


    take me back to the basics and the simple life

    EthereaI schreef:
    Oh nou ben ik toch even benieuwd, naar welk jaar/niveau gaan jullie?

    Ik zelf Gymnasium 4, CM


    Ik ga naar 5MTWe. Dat houdt in dat de nadruk van mijn studie op moderne talen en wetenschappen ligt. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Baelor schreef:
    (...)

    Ik ga naar 5MTWe. Dat houdt in dat de nadruk van mijn studie op moderne talen en wetenschappen ligt. (:

    Je gaat naar het vijfde?


    Take me to wonderland

    EthereaI schreef:
    Oh nou ben ik toch even benieuwd, naar welk jaar/niveau gaan jullie?

    Ik zelf Gymnasium 4, CM


    HAVO5, NG. ^^


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "