• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Nee, om het een beetje ordelijk te houden heb ik liever dat je enkel reageert op de laatst geposte stelling.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de zoveel tijd checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het weten als je het wilt!


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.



    [ bericht aangepast op 8 feb 2016 - 22:53 ]


    I wanna be a wizard!

    Niet per se beter, want ik ben eigenlijk heel blij met de films. Er zijn zoveel manieren waarop het verfilmen van een boek mis kan gaan, en hoewel het bij Harry Potter natuurlijk ook niet perfect is en er altijd mensen zullen klagen, hebben ze het toch echt wel enorm netjes gedaan over het algemeen.
    En toch, een televisieserie erbij zou ik ook niet erg vinden. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Na, als een boek 'verseried' wordt, dwaalt het altijd enorm af van de verhaallijn. Ik vind het prima.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Over de stelling hiervoor ("De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.") zeg ik dat ze leuke pestkoppen waren ;D


    Deze stelling: Oneens. Films vind ik goed. Als er nu echter ook nog een serie zou komen, zou ik dat geweldig vinden.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Nah denk niet dat het dan echt beter was geweest.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Nouja de kleine dingetjes zoals de verhalen van Baker de Bart zou wel leuk zijn als een serie.
    Maar deze film Is perfect als film, als serie zou het niet tot zijn recht zijn gekomen + plus volgens mij ben je dan alweer heel veel seizoenen en jaren verder!


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Zoals Natas zegt, er zit niet genoeg spanning om iedere aflevering interessant te maken en ik denk dat de verhaallijn het beter doet als film. Een serie mag er echter van mij best komen, want hoe meer Zweinstein hoe beter!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Stelling van 28 Augustus
          Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.

    [ bericht aangepast op 28 aug 2015 - 9:24 ]


    I wanna be a wizard!

    Ha. Ha. Ha.
    Nee.

    Of toch wel...

    Ik weet het niet. :'D


    wat was dit ookalweer

    Hmm. Nou dan alleen in de laatste delen als ze beiden wat volwassener zijn.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nee. Gewoon nee.


    Queer zijn is gewoon alles

    How about als ze volwassen zijn, Hermione dumpt Ron dan gewoon. En Malfoy heeft genoeg brains om haar uit te dagen. (deze vraag sluit toch weer aan op: Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.). En daar vond ik dat Hermione wel iemand nodig heeft die haar uitdaagt op intellectueel gebied, Draco kan dat zeker, hij is stiekem wel een slimmerikje. :Y)


    The truth is out there.

    Clarice schreef:
    How about als ze volwassen zijn, Hermione dumpt Ron dan gewoon. En Malfoy heeft genoeg brains om haar uit te dagen. (deze vraag sluit toch weer aan op: Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.). En daar vond ik dat Hermione wel iemand nodig heeft die haar uitdaagt op intellectueel gebied, Draco kan dat zeker, hij is stiekem wel een slimmerikje. :Y)


    Ik ben echter ook van mening dat Hermione iemand nodig heeft met een sterke eigen mening en dan heeft ze aan Draco een lafaard en een meeloper...


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Kern schreef:
    (...)

    Ik ben echter ook van mening dat Hermione iemand nodig heeft met een sterke eigen mening en dan heeft ze aan Draco een lafaard en een meeloper...


    Draco heeft wel degelijk een sterke mening, en zijn karakter groeit door de boeken heen echt heel erg. Ja, hij is bang. In zijn schoenen had ik precies hetzelfde gedaan, ik zou hem veel dingen kunnen noemen, ook slechte. Maar laf zeker niet. Malfoy is echt wel veranderd door de boeken heen, en hij klampt zich als jongere toch vast aan wat je van huis uit mee krijgt, ik denk dat hij zeker ten goede is veranderd. Dat is iets wat ik toch wel bij Hermione vind passen, ik denk dat ze best wel verschillend zijn, ja maar ik denk ook dat hun eigenschappen elkaar best wel zouden kunnen complimenteren in een relatie.


    The truth is out there.

    Ha. Neen. Ik heb echt 't schijt aan die ship. Dat Draco niet per sé slecht is, betekent niet dat hij dreuzeltelgen opeens gaat tolereren. Ik zie echt niet waar die ship vandaan komt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik snap waar de ship vandaan komt, maar alsjeblieft niet zeg haha :')

    Dit is trouwens erg leuk!


    "I solemnly swear that i am up to no good."