• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Nee, om het een beetje ordelijk te houden heb ik liever dat je enkel reageert op de laatst geposte stelling.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de zoveel tijd checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het weten als je het wilt!


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.



    [ bericht aangepast op 8 feb 2016 - 22:53 ]


    I wanna be a wizard!

    Lastig, ik vond ze juist wel leuk. Maar ze waren inderdaad erg rot tegen Snape. Maar, I like to think dat in hun kinderlijke gedachtes er niet zo goed bij stil stonden dat ze Snape zo hebben gepest. Praat het natuurlijk nog niet goed voor die arme Snape. Dus zowel eens als oneens. (krul)


    The truth is out there.

    Tegen Sneep, ja, maar Sneep was ook geen engeltje tegen hen. :') Bij de anderen waren ze wél leuk. Ik heb ook mensen tegen ie ik absoluut gemeen kan doen gewoon omdat zij absoluut gemeen doen tegen mij. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ze hebben voor zover bekend enkel Sneep zitten rotten, alhoewel ze dan wel pestkoppen zijn natuurlijk, maakt niet uit of je één of tien mensen pest.
    Maar daarom zijn ze nog niet niet leuk, want naast het feit dat ze pestkoppen zijn is het wel een leuk groepje.


    Queer zijn is gewoon alles

    Dit vind ik een goede stelling, aangezien ze worden gezien als de good-guys terwijl dat niet helemaal eerlijk is. Hoe zou Snape geworden zijn als de Marauders er nooit geweest waren? Ik vind dat ze niet goed bezig waren, maar dat neemt niet weg dat ze wel een leuke en grappige groep zijn om over te lezen/fantaseren!

    Jorah schreef:
    Dit vind ik een goede stelling, aangezien ze worden gezien als de good-guys terwijl dat niet helemaal eerlijk is. Hoe zou Snape geworden zijn als de Marauders er nooit geweest waren? Ik vind dat ze niet goed bezig waren, maar dat neemt niet weg dat ze wel een leuke en grappige groep zijn om over te lezen/fantaseren!


    wat was dit ookalweer

    Wel, ik vind dat ze al rotzakken waren tegen Lily en Snape - voor ze Snape kenden. En Snape is inderdaad geen engeltje, maar dat is "blaming the victim'', alsof Snape de schuldige was voor hun gedrag? En dat is niet juist. Ze hadden geen énkel excuus om zich op zo'n manier tegenover iemand anders op te stellen! Ze waren zelf verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Het was 'maar' Snape? Snape is ook een mens met gevoelens!
    Ik ga voor mezelf spreken, maar ik vind dat dus geen leuke mensen. Mensen die anderen als een tool gaan gebruiken, zodat ze zichzelf beter kunnen voelen.Ik vind dat niet 'cool', ik vind dat niet leuk Ik vind het ontzettend gemeen, ziek, en egocentrisch.
    Ik mag ze niet. Of ze nu leuk of cool waren of niet, bij anderen, waarin ze in het goede daglicht wilden staan. Ze waren alleen leuk tegen de anderen, omdat ze die erkenning nodig hadden, en gebruikten degene die sociaal uit de boot vielen, als hun eigen middel.
    Bovendien staat er ergens in boek 5: ik snap niet hoe mijn vader en moeder ooit zijn getrouwd. Ze haten elkaar. James veranderde zichzelf. Hij stopte met mensen te pesten.' 'Ook Snape?' 'Wel... Dat is een ander verhaal.'
    Dus ze waren wel degelijk pestkoppen. Ja, uiteraard ook 'leuk', erg leuk. En populair. Persoonlijke mening: ik mag ze niet. En ikzelf vind zo'n mensen dus écht niet leuk.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik denk dat het niet zo zwart-wit is. Ja, ze waren pestkoppen tegenover Snape en vermoedelijk ook andere Slytherins, maar als je kijkt naar de verhouding tussen Gryffindor en Slytherin in Harry's tijd, lijkt het me meer dan aannemelijk dat de Slytherins dat echt niet zomaar over zich heen lieten komen. Dat maakt het soms behoorlijk gemene gedrag van de Marauders absoluut niet oké, maar het zet het wel in een ander perspectief als je bedenkt dat ze kinderen waren en dat het van twee kanten kwam, en dat ze veranderden toen ze opgroeiden, vooral James. Het is wel absoluut waar dat ze niet moeten worden gezien als helden die niets fout konden doen. Dat ze verre van perfect waren, maakt ze echter juist erg interessant als personages, vind ik.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oneens, Ja ze deden wel eens gemenen dingen vooral tegen over sneep maar Sneep was ook geen lievertje met zijn dooddoener vriendjes. De meeste dingen die ze deden waren goed. Zo zaten ze ook allemaal in de oorspronkelijke orde van de feniks en waren ze er altijd voor elkaar en vooral dat ze allemaal faunaten werden voor Lupin vond ik cool.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Stelling van 27 Augustus
          Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.

    (Je kan trouwens ook nog altijd stellingen doorsturen via pb!)


    I wanna be a wizard!

    Oneens, om de simpele reden dat als het een serie was geweest, de kans groter is dat er dingetjes worden veranderd, toegevoegd etc en ik me afvraag of ik dat wel zou willen. Series zijn leuk, maar ik vind Harry Potter geen serie-achtig iets.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Hmm, een beetje dubbel voor mij. Het leuke aan series vind ik dat er veel kleine details zijn. Maar ik denk dat HP het toch beter doet in films, omdat ik het idee heb dat het dan spannender blijft. Ik zou het niet erg vinden om toch nog ook een HP serie te krijgen. Hehe. :Y)


    The truth is out there.

    Nee. Ik ben blij dat het in film was. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik vind de films wel goed zo. Ik denk dat er niet genoeg "spanning" in zit om iedere aflevering een climax te geven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jotunheim schreef:
    Ik vind de films wel goed zo. Ik denk dat er niet genoeg "spanning" in zit om iedere aflevering een climax te geven.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Jotunheim schreef:
    Ik vind de films wel goed zo. Ik denk dat er niet genoeg "spanning" in zit om iedere aflevering een climax te geven.


    Queer zijn is gewoon alles